Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsikö 9lk päättänyt nuorenne haluamaanse jatko-opiskelupaikkaan?

Vierailija
18.06.2016 |

Mihin? ja jos ei niin mitä suunnitelmassa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joo mutta nipinnapin. Olin jo henkisesti varautunut, että amispölö on lapsen kohtalo

Vierailija
2/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi joo mutta nipinnapin. Olin jo henkisesti varautunut, että amispölö on lapsen kohtalo

Siis pääsi lukioon, vai? mikä oli ka-raja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pääsi lukioon, vai? mikä oli ka-raja?

Juu pääsi onneksi. Vähän yli seiska

Vierailija
4/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan ymmärtämään kaltaisiasi ihmisiä. Toisaalta olen onnellinen siitä, koska se tarkoittaa, että olemme täysin eri aaltopituudella. Toivottavasti omena on pudonnut kauaksi puusta.

Vierailija
5/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi Päivölän matikkalinjalle, koulu alkaa juhannuksen jälkeen ja olen ihan fiiliksissä. Varalla Helsingin matematiikkalukio, johon käytiin eilen ilmoittautumassa. Tuo on siis hätäexit, jos jostain syystä se Päivölä ei tuntuisikaan sopivalta.

Vierailija
6/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan ymmärtämään kaltaisiasi ihmisiä. Toisaalta olen onnellinen siitä, koska se tarkoittaa, että olemme täysin eri aaltopituudella. Toivottavasti omena on pudonnut kauaksi puusta.

Omena on pudonnut kauaksi puusta sillä itselläni oli tuossa vaiheessa oikein hyvät numerot. Onneksi tämän kauheampaa ei kuitenkaan käynyt. Ymmärrän hyvin, että on olemassa vanhempia, joille lapsen koulumenestys on se ja sama, mutta onneksi kunnon vanhemmat ovat enemmistönä

Vierailija
7/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilla on juuri tuollainen suku :( Meni lukioon, koska vanhemmat pakotti. Tämän jälkeen meni ammattikorkeakouluun, muttei yliopistoon. Kaikki sukulaiset ovat yliopiston käyneitä ja suku ei pidä amk:a minään, vaan tyyliin joutuu aina kuuntelemaan sukujuhlissa, että millonkas menet yliopistoon...

Mäkään en ymmärrä tollaisia, mutta onneksi mun sukulaisissa on kaikentasoisia (yliopiston käyneitä, amk:n, ammattikoulun käyneitä, oppisopimuksen, ...) , jotka arvostavat KAIKKEA koulutusta :)

Ei liittynyt aiheeseen, mutta joo.

Vierailija
8/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tämä "amispölö" -jankkaaja tällä palstalla, kun on aina ekana vastailemassa jokaiseen koulutusta liippaavaan keskusteluun? Harvinaisen ällöttävä sana muuten, mutta sopii hyvin viestin sisältöön. 

Vierailija
9/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun suoritettua pystyy hakemaan samoihin paikkoihin kuin lukion jälkeen, jos haluaa jatkaa opintoja. Paljon parempi vaihtoehto, jos tietää jo mille alalle alkaa kouluttautua :). Upeita nuoria ympäriltä pääsi niin amikseen kuin lukioonkin. Onneksi nykyajan nuoret eivät enää jaa ihmisiä koulutustaustan ym. ulkoisen mukaan. Paljon fiksumpi sukupolvi on monella tavalla kasvamassa, kuin meidän tai vanhempiemme heidän vanhemmistaan puhumattakaan.

Vierailija
10/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opinnot tarkoittavat kyllä tohtorikoulutusta yliopistossa, joten enpä usko että kenenkään lapsi suoraan lukiosta sinne pääsee.

Vierailija
11/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliksi käy kirjoitti:

Asuuko tämä "amispölö" -jankkaaja tällä palstalla, kun on aina ekana vastailemassa jokaiseen koulutusta liippaavaan keskusteluun? Harvinaisen ällöttävä sana muuten, mutta sopii hyvin viestin sisältöön. 

En ole alkuperäinen keksijä, mutta otin sanan käyttöön, koska se on niin kuvaava :D eiköhän meitä ole muitakin

T. 1

Vierailija
12/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi Helsingin Kuvataidelukioon. Sinne oli keskiarvon lisäksi pääsykoe. Keskiarvonsa puolesta olisi päässyt mihin tahansa yleislukioon.

Vierailija
13/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen opiskelija muka jollain tavalla parempi kun menee lukioon seiskan keskiarvolla, ja jos nyt ei ihmeitä tapahdu motivaatiossa tai aivoissa niin tuskin sieltä kauhean hyviä papereita kirjoita kuin vastaavasti ammattikoulusta kiitettävin arvosanoin valmistunut?

Vierailija
14/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsi Päivölän matikkalinjalle, koulu alkaa juhannuksen jälkeen ja olen ihan fiiliksissä. Varalla Helsingin matematiikkalukio, johon käytiin eilen ilmoittautumassa. Tuo on siis hätäexit, jos jostain syystä se Päivölä ei tuntuisikaan sopivalta.

Päivölä on kuulemma tosi kiva paikka. Pari kaveria kävi ja tykkäsivät

Vierailija
15/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vastaamaan, mutten viitti, kun ketjussa on kielipoliisi nillittäjä ja nolo vanhempi.

Vierailija
16/16 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni haki Etelä-Tapiolan lukioon ja pääsi sisälle. Kaikki muut oppilaitokset ovat WT-nuorille, joilla on mennyt koulu huonosti.