Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei saa pukeutua ja meikata naisellisesti arkena?

Vierailija
18.06.2016 |

Itse olen tälleen vasta lähemmäs kolmekymppisenä vihdoin löytänyt itsestäni sen naisellisen puolen. Aiemmin pukeuduin löysiin huppareihin, en meikannut eikä muutenkaan ulkonäkö tai vaatetus kauheasti kiinnostaneet. Sitten jostain syystä vain hurahdin kauniiseen naiselliseen tyyliin. Nykyisin tykkään meikata, laittaa hiukset kauniisti ja pukeutua mekkoihin ja hameisiin sekä mukaviin korkokenkiin. Mutta saa jatkuvasti kuulla tästä. Oma äitini ihmetteli, miksi nyt täytyy niin puunata ja näyttää hienolta. Töissä muut kommentoivat, miten jaksan laittautua aina ja eikö koroissa kävely satu (en edes käytä arkena kuin alle 8 sentin korkoja eli hyvin pystyy kävelemään). Ärsyttää, kun ei ilmeisesti saisi nauttia mekoista ja laittautumisesta. Mikä siinä on, että se ottaa muita niin hirveästi päähän, kun joku toinen jaksaa olla kiinnostunut kellomekoista ja hiusten kihartamisesta?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinkku ap? Jos et ole, niin mitä miehesi sanoi tyylisi muuttumisesta ja minkälainen tyyli miehelläsi on? Miten pukeudut esimerkiksi kun lähdet kävelemään kaupungille? Tai mennessäsi vaikka luontoon kävelemään? Talvella kovalla pakkasella? Vesisateessa?

Vierailija
22/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, kasvata vaatevaraston sijaan mielummin itsetuntosi kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä ilmiö miten vain tietynlainen "naisellisuus" on monelle "sitä oikeaa naisellisuutta". Eli kuten ap:lla se tarkoittaa "kellohelmoja", hameita, mekkoja, korkkareita, meikkiä ja hiusten laittamista sievästi. Kun taas esim. gypsy boho -tyyliin pukeutuvaa naisellisuutta pidetään "omituisena" tai kokojumpsuitissa ja maihareissa tepastelevaa kaunotarta ihmetellään ja entäs sitten ne "hirveät" kuvismaikkatädit: ovat jo vanhempia ja ihme värikkäät kukkamekot ja pallohelmet kaulassa ;)

Vierailija
24/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehutko sinä ap muiden tyylejä vai katsotko muita vain nenänvarttasi pitkin? Arvosteletko muiden tyylejä samaan tapaan kuin sinun tyyliäsi arvostellaan? Minkälainen olet muille naisille? Oletko muuttunut ihmisenä tyylinvaihdoksesi jälkeen? Oletko tullut koppavaksi?

Vierailija
25/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkä kun suomi on vähän takapajula, itse pienemmissä kaupungeissa olen saanut huorittelua ja paheksuvia katseita, pääkaupunkiseudulla suhtautuminen on toista ja kyseinen tyyli herättää usein positiivista huomiota.joskus joku ihan pienikin juttu,kuten huoliteltu meikki saa ihmiset kyseinalaistamaan minut ja tuijottamaan.korkkarit ja vähänkin hienommat vaatteet voi suomessa herättää yllättävän paljon huomiota, toki pienessä maassa vähän kaikki on ihmeellista.osaa voi ahdistaa ja ollaan kateellisia..kyseessä on ehkä suomalaisten heikko itsetunto ja pinttynyt ajatus, ettei itseään saa tuoda esille,että pitää olla harmaa hiirulainen.

Vierailija
26/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ehkä kun suomi on vähän takapajula, itse pienemmissä kaupungeissa olen saanut huorittelua ja paheksuvia katseita, pääkaupunkiseudulla suhtautuminen on toista ja kyseinen tyyli herättää usein positiivista huomiota.joskus joku ihan pienikin juttu,kuten huoliteltu meikki saa ihmiset kyseinalaistamaan minut ja tuijottamaan.korkkarit ja vähänkin hienommat vaatteet voi suomessa herättää yllättävän paljon huomiota, toki pienessä maassa vähän kaikki on ihmeellista.osaa voi ahdistaa ja ollaan kateellisia..kyseessä on ehkä suomalaisten heikko itsetunto ja pinttynyt ajatus, ettei itseään saa tuoda esille,että pitää olla harmaa hiirulainen.

No höpsistä tyttö pieni! :D Ja tuo sinun esille nostama kateellisuuskortti se vasta onkin täyttä höpötystä ja ihan oman pienen pääsi tuottama selitys sinua katsoville ihmisille! Erilaisia vain tuijotetaan, niin manneja, eri värisiä, eri muotoisia tai mitä vain erilaista - ihan niin kuin sinäkin katsot hieman pitempään vaikka läskejä tai metriheikkejä. Kateellisuus ja heikko itsetunto ei siihen ole syynä. Sinullahan se huono itsetunto on, jos katseita jälkeenpäin itket.

Vierailija
27/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän itse mistä puhun,älä sinä minua analysoi.esim.kymenlaaksossa esiintyy ihan yleisesti tätä.oletko läski kun et tajua?

Vierailija
28/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukas on sanonut että itken?kerroin ap:lle mun mielipiteen, en ole sanonut muuta itsestäni kuin että laittaudun ja usein kutsutaan huoraksi!voi herranjumala sinua ja älyäsi,nauran hah hah.

Vierailija
29/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa pukeutua naisellisesti!:) itse varsinkin kesäisin käytän pelkkiä mekkoja (lyhyt aika jolloin niitä voi käyttää ja itse omistan niitä tosi paljon) ja rakastan meikkaamista ja hiustenlaittoa. Aina vain ihastellaan, että kiva mekko. Yksi tuttava vain on vähän nihkeästi kommentoinut että aina sulla on vaan mekkoja, mutta mitä siitä välittämään. Korkokenkiä en kyllä käytä, kun en tunne oloani niillä mukavaksi enkä ole hyvä kövelemään niillä, mutta ihailen naisia jotka jaksaa kävellä tosi korkeilla koroilla arkenakin :)

Vierailija
30/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap:n mielipide hieman erilaisista tyyleistä ja esim. boho-tyylin naisellisuudesta?

Vierailija
31/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vaatteita ja asukokonaisuuksia, minkä merkkisiä vaatteita?

terveisin. kohta 27-vuotias wannabe naisellinen myös

Vierailija
32/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pukeuden aina mekkoihin/hameisiin, meikkaan ja laitan hiuksia. Ei kukaan ole vielä koittanut estää. Välillä joku tietty utelee miksi "aina" laittaudun ja miten jaksan yms yms, mutta en ota näitä kysymyksiä pahalla. Toisaalta minä olen laittautunut tällä tavalla ihan teinistä asti - ehkä ihmiset ihmettelisivät enemmän, jos olisin alunperin ollut vähemmän laittautuva, ja yllättäen alkanut laittautumaan päivittäin :)

Vierailija
33/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Suomessa saa oikeasti pukeutua ihan miten huvittaa. Olla jopa alasti joidenkin maiden/kulttuurien mittapuun mukaan. Se, mitä Suomessa kuitenkin ennen kaikkea arvostetaan, on "luonnollisuus" ja käytännöllisyys. Luonnollisuus lainausmerkeissä tarkoittaa sitä, että meikit ja kampaukset eivät ole yliampuvan huomiota herättäviä. Käytännöllisyys taas lähinnä yhdistyy säänmukaiseen pukeutumiseen ja esim. vaatteiden mukavuuteen. Minullakin on muutamia matalakorkoisia kenkiä, jotka istuu jalkaani täydellisesti, mutta silti niitä käyttäessäni joudun hidastamaan normaalista harppomisestani vauhtia ja sitä ei hermoni kestä. Eli toisin sanottuna minulle oman kokemukseni kautta korkokengät on epäkäytännölliset.

Sinä nyt olet tehnyt ilmeisesti aikamoisen muutoksen omassa tyylissäsi ja sitä ne ihmiset ihmettelee vai tuleeko muka vieraatkin kyselemään?

Vierailija
34/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:n asenne muita ihmisiä kohtaan olla kärkäs ja epäasiallinen, joten niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
35/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassua, kun hupparihiiri alkaa yhtäkkiä larpata 50-lukua. Taitaa olla joku kiikarissa?

Vierailija
36/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa pukeutua ja meikata just niinku haluaa, se on vaa nii turhaa täällä kun ketään ei oikeesti kiinnosta, ainakaa kenenkää käytös siitä muuks muutu, ei myöskään miesten. Välillä katon huvittuneena kun näkee venäläisiä, viimesen päälle tällytyneinä, lyhyissä mekoissa ja korkeissa koroissa pyörivät ja ihmettelevät kun nalli kalliolla kun kukaan sen enenpää huomio, ehkä korkeintaa vähä vilkasee ja siinä se on, tiedä sitte miten venäjällä on, mutta  täälä miehet ja naiset on nii tasa-arvosia että tuollainen näyttää vaan lähinnä  yliyrittämiseltä, oli sitte suomalaisia tai minkä maalaisia tahansa.

Vierailija
37/52 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisia muka? Siis naiset ja miehet? Höh, sanon minä.

Takavuosina asuin maassa, jossa naiset pukeutuivat juuri ap:n tavoin. Voi helkkari, mitä kommentointia sain osakseni Suomessa käydessäni! Lievintä oli kysymys, puhunko ehkä suomea. 

Olenpa onnellinen, kun asun nykyään vanhassa sivistysmaassa, jossa ei yksikään tuijota saati sitten kommentoi habitustani! Koskee kaikkia maassa asuvia, jotkut superlihavat saavat rauhassa olla superlihavia, naiselliset naiset naisellisia ja lesbonnäköiset lesbonnäköisiä etc. 

Tulkaa nyt suomijuntit jo alas puusta.

Vierailija
38/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tyhjempää syytä valittamiselle olla ?

Kukaan kun  ei estä sinua pukeutumasta niin 'naisellisesti' tai 'epänaisellisesti'( tai vaikka 'karhumaisesti')  kuin haluat.

Talja niskaan vaan ja baanalle,jos mieles tekee...

Vierailija
39/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap muuttunut mykäksi?

Vierailija
40/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksetaan vedota tohon käytännöllisyyskorttiin, mutta kuulkaa nykyään moni ei osaa pukeutua sään mukaan vaikka pukeutuisikin massan tapaan. Sekin kun vaatii vähän vaivaa ja hui sentään, joskus jopa massapukeutumisesta erottuvia vaatteita. Naisellinen voi olla jopa sillä samalla vaivalla kun jotain päälle laitat. Mekko sujahtaa siinä missä muukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä