Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei saa pukeutua ja meikata naisellisesti arkena?

Vierailija
18.06.2016 |

Itse olen tälleen vasta lähemmäs kolmekymppisenä vihdoin löytänyt itsestäni sen naisellisen puolen. Aiemmin pukeuduin löysiin huppareihin, en meikannut eikä muutenkaan ulkonäkö tai vaatetus kauheasti kiinnostaneet. Sitten jostain syystä vain hurahdin kauniiseen naiselliseen tyyliin. Nykyisin tykkään meikata, laittaa hiukset kauniisti ja pukeutua mekkoihin ja hameisiin sekä mukaviin korkokenkiin. Mutta saa jatkuvasti kuulla tästä. Oma äitini ihmetteli, miksi nyt täytyy niin puunata ja näyttää hienolta. Töissä muut kommentoivat, miten jaksan laittautua aina ja eikö koroissa kävely satu (en edes käytä arkena kuin alle 8 sentin korkoja eli hyvin pystyy kävelemään). Ärsyttää, kun ei ilmeisesti saisi nauttia mekoista ja laittautumisesta. Mikä siinä on, että se ottaa muita niin hirveästi päähän, kun joku toinen jaksaa olla kiinnostunut kellomekoista ja hiusten kihartamisesta?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kulttuuriin kuuluu ettei saa korostaa itseään eikä kehua itseään. Kel on onni sen salatkoon jne.

Vierailija
42/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksetaan vedota tohon käytännöllisyyskorttiin, mutta kuulkaa nykyään moni ei osaa pukeutua sään mukaan vaikka pukeutuisikin massan tapaan. Sekin kun vaatii vähän vaivaa ja hui sentään, joskus jopa massapukeutumisesta erottuvia vaatteita. Naisellinen voi olla jopa sillä samalla vaivalla kun jotain päälle laitat. Mekko sujahtaa siinä missä muukin.

Niinpä! Mekkohan on mitä käytännöllisin vaate; ei tarvitse valita ylä- ja alaosaakaan erikseen. Mekon alle voi talvella pukea niin paljon kerroksia (sukkiksia, leggareita, villahousuja, säärystimiä...) kuin haluaa. Pitkä, lämmin takki vielä päälle ja talvisaappaat jalkaan niin ei taatusti tarvitse palella! :D

Ps. Laskettelutakit kuuluvat sinne rinteeseen, eivät kaupungille farkkujen ja käsilaukun pariksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 'pikkusielut' nyt kieltää kaiken muunkin, mutta en minä ainakaan.😚

Vierailija
44/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää? Jos sulla ei riitä pokka olla mikä olet, niin lopeta tuo valitus. Suomessa kukaan ei välitä miten pukeudut, paitsi jossain tuppukylässä.

Vierailija
45/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laki sen nyt kieltää?

Vierailija
46/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisrajoituksiahan on vain miehillä.

Sinä olet nainen ,eikä kukaan katso pahalla(tai käyttäydy halventavasti tai väkivaltaisesti sinua kohtaan) puitpa päällesi ihan mitä hyvänsä.

Kukaan ei huutele siitä sinun perääsi mitään.

Sinun ei tarvitse puolustella pukeutumistasi kenellekään. 

Valitat nyt täällä siis ongelmasta,jota sinulla ei edes ole.

Ei käytännössä, eikä edes teoriassa.

Et edes tajua miten vapaasti  saat tosiaankin pukeutua ja vapaasti pukeutuneena liikkua missä vain.

Vierailija
47/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua estää? Jos sulla ei riitä pokka olla mikä olet, niin lopeta tuo valitus. Suomessa kukaan ei välitä miten pukeudut, paitsi jossain tuppukylässä.

Täsmälleen näin. Ap voi pukeutua ihan miten vain ja muiden kommentoinnit tai katseet eivät pitäisi silloin vaikuttaa mitenkään. Ihan siinä missä minä ajan ikivanhalla rumalla autolla ja saan osakseni naureskelua ja pahoja ohituksia, mutta iloisesti vilkuttelen vain takaisin ja matka jatkuu. En itke sitä kenellekään, eikä minun tarvitse asiaa myös kenellekään selitellä.

Vierailija
48/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin. Ap voi pukeutua ihan miten vain ja muiden kommentoinnit tai katseet eivät pitäisi silloin vaikuttaa mitenkään. Ihan siinä missä minä ajan ikivanhalla rumalla autolla ja saan osakseni naureskelua ja pahoja ohituksia, mutta iloisesti vilkuttelen vain takaisin ja matka jatkuu. En itke sitä kenellekään, eikä minun tarvitse asiaa myös kenellekään selitellä.

Niinpä. Ihmettelen itsekin väitettä, että miksi Suomessa ei saa sitä ja tätä. Ei kukaan ole minua kieltänyt kulkemasta kumpparit ja verkkarit jalassa, ei hame ja korkkarit. Ihan olen saanut panna päälleni, mitä milloinkin olen halunnut. Opiskelijana ajoin vanhalla röppänällä ja sama kokemus minullakin, kuten sinulla. Mutta eipä tullut mieleen tehdä väitett, että miksi Suomessa ei saa ajaa vanhalla autolla.

Olen käynyt jopa yöpuku toppatakin alla lähikaupassa ja tuttu kassa räjähti nauramaan. Mutta sekään ei vielä tue väitettä, että miksi Suomessa ei saa käydä yöpuku päällä kaupassa. Sitäkään ei kukaan kieltänyt.

Vierailija
49/52 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän sua täysin! Saan tosi usein kommentteja meikistäni ja siitä kuinka jaksan pynttäytyä töihinkin joka päivä. Ei se ole minulle mitään jaksamista vaan iloa. Ja sitten jos joku päivä menenkin tosi mitäänsanomattomalla meikillä töihin niin heti kommentoidaan kuinka näytän väsyneeltä tms. Mitä vittua. En minäkään kommentoi näiden verkkarimammojen meikkaamattomia naamoja, joten miksi minulle saa kommentoida ulkonäöstäni

Vierailija
50/52 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ymmärrän sua täysin! Saan tosi usein kommentteja meikistäni ja siitä kuinka jaksan pynttäytyä töihinkin joka päivä. Ei se ole minulle mitään jaksamista vaan iloa. Ja sitten jos joku päivä menenkin tosi mitäänsanomattomalla meikillä töihin niin heti kommentoidaan kuinka näytän väsyneeltä tms. Mitä vittua. En minäkään kommentoi näiden verkkarimammojen meikkaamattomia naamoja, joten miksi minulle saa kommentoida ulkonäöstäni

No ole huoleti ,ainakaan minua ei sinun ulkonäkösi voisi vähempää kiinnostaa....

En ehkä ole ainoa, joka jostain anonyymistä kirjoittajasta ja hänen täällä  näkymättömästä ulkonäöstään edes jotain voisi ajatella...

Muuta kuin ,että kamalan ulkonäköfiksautuneita tällä palstalla ollaan, vaikka elämässä olisi paljon muutakin juteltavaa ja mistä voisi vaihtaa mielipiteitä ja jopa tasokkaastikin,eikä aina tällä mielipiteiden niljaisella alatasanteella,missä täällä jostain syystä tunnutaan viihtyvän ja omasta mielestänne ehkä hyvinkin...

Voi,voi...

Sensijaan ,että tehtäisiin yhdessä hieman  edes yritystä nostaa hieman koko yleistä keskusteluntasoakin  täällä jo  vihdoinkin.

(En kyllä tiedä kuinka kauan jaksan tähän toiveajatteluuni sen suhteen luottaa, voi olla että koko palstan hylkääminen 'altogether' tulee minulla piankin ajankohtaiseksi päätettäväkseni. Vielä nyt vähän aikaa voin vielä katsoa muutoksen silmällä, mutta jos sitä ei ala ilmenemään , niin liukenen täältä kokonaan, niihin  järkevämpiin piha & puutarhatöihin,jotka sentään tuottavat luonnostaan  jotain iloakin joskus, toisin kuin tämä palsta siis.

Siispä:" Kohti konkreettisempia 'palstoja' entistä suuremmalla intensiteetillä täällä  av:n vieroitusterapiassa", olkoon silloin sitten ja siinä tapauksessa tunnuslauseeni ! "

Vierailija
51/52 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olen itse samanlainen, ja vaikka jo 10 vuotta olen kulkenut arkena mekoissa, koroissa ja ehostettuna, kaverit ja sukulaiset kyselee vieläkin "Minnes sinä olet täältä menossa, kun noin on pitänyt laittautua?"

Vierailija
52/52 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kerran samantapaisen kommentin - miespuoliselta kollegalta. Olin pukeutunut jakkupukuun eli housut ja jakku samaa yhteensopivasti + korkkarit ja tukka auki kiharaisena ja näyttävät korvakorut. Tämä kirvoitti miehestä kommentin "ooh olet pukeutunut" ja oletti, että on joku tärkeä palaveri tai vieraita.

Ei ollut. Oli vain just ompelija pienentänyt kyseiset vaatteet istuviksi ja puin ne ylle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi