Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi opiskelu

Vierailija
25.11.2022 |

Opiskelen AMKssa tradenomiksi toista vuotta. Kaikki opinnot etänä, kursseja vähän ja ne vähät pääsee läpi suurinpiirtein nukkumalla. Onkohan muilla samaa kokemusta vai olenko tosiaan joku yliälykkö? Tuntuu, että odotan vaan milloin oikea opetus alkaa. Koulutus tähän mennessä ollut ruokottoman huonoa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tarkoitus päästä vain kurssit läpi vai oppia? Ne kun on kaksi eri asiaa. Täällä toinen tradenomiopiskelija (aikuinen ja opiskelujen ohessa töissä käyvä) ja myönnettävä on että helpommalla olen päässyt kuin ajattelin, mutta luulen että se johtuu elämänkokemuksen ja työkokemuksen yhdistelmästä. Olen oppinutkin kyllä paljon ja ajatusmaailma on muokkautunut paljon. 

Ne perusopinnot oli tylsiä, erikoistumisopinnot oli kivempia

Vierailija
2/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyykö tradenomin 100% varmasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehtävät yms tuntuu mielestäni melko helpoilta, välillä jopa lapsellisilta. Toki käsiteltävät aiheet olisivat mielenkiintoisia ja niistä saisi koostettua varmasti mielenkiintoista opetusmateriaalia ja tasokkaampaa koulutusta, jos taitoa ja halua olisi. Mielestäni opin asiat ja koulumenestys tähän mennessä on kyllä osoittanut samaa.

Olen vain jotenkin todella yllättynyt miten helppoa opiskelu on ja pelkään koulutuksen lähitulevaisuudessa kärsivän inflaation, kun tradenomin koulutus nousee listalle 'kuka tahansa pääsee läpi vaikka silmät sidottuna'. Näitä koulutuksiahan Suomessa jo on ja työllistyminen, palkat ja työolot tai ainakin joku näistä on mielestäni juuri alan maineen vuoksi retuperällä.

Vierailija
4/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan älyttömän helppoa. En tee mitään ja keskiarvo on 4,5. Kokeisiin riittää että osaa googlata vastaukset.

Vierailija
5/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä minustakin tuntuu. Välillä oikein hävettää myöntää, että opiskelen alaa.

Vierailija
6/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tradenomin tutkinto ihan pelletutkinto, jota ei pitäisi edes olla olemassa.

Vierailija
7/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä kuitenkin pääset henkilöstöpäälliköksi iskemään toimitusjohtajaa, siihen ei paljon vaadita. Sivusta seurannut,!

Vierailija
8/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse kans makailen kotona päivät ja surffailen netflixissä..tradenomi opinnot etenee mukavasti. Nostan opintotukia ja käyn välillä nyyhkimässä kotopuolessa porukoille kovaa opiskelijaelämää! Elän mukavasti ja rahaa tulee..pidän tällaiset sapattivuoden ennenkuin päätän mitä alan oikeasti aikuisena tekemään.

Vierailija
9/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi pääsee kuka tahansa paskoilla todistuksilla. Sitten jos osaat myydä paskaa kuin myyntitykki, sulla ole mitään hätää, mutta jos puhe ei vastaa osaamista, niin ammattilaiset vie sun sadot.

Vierailija
10/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelu on tuollaista, onnistuis varmaan hyvin vaikka samaan aikaan hoitaa taaperoa kotona? 🤔 Hoitovapaalla siis olen, mutta opiskelemalla samalla vois olla pienempi kynnys palata työelämään sit joskus 😄

Vierailija
11/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuis pitää vaikka päiväkotia. :D

Vierailija
12/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelu on tuollaista, onnistuis varmaan hyvin vaikka samaan aikaan hoitaa taaperoa kotona? 🤔 Hoitovapaalla siis olen, mutta opiskelemalla samalla vois olla pienempi kynnys palata työelämään sit joskus 😄

Tietysti yksilölliset opintosuunnitelmat ovat mahdollisia, mutta en ehkä hoitovapaalla alkaisi täysipäiväiseksi opiskelijaksi.

En tiedä mikä teitä vaivaa, kun aina näitä AMK tutkintoja dissataan. Olen itse dippainssi, joka kyllästyi niihin hommiin. Sitten opiskelin sosionomiksi. Tutkinto on melko helppo, JOS haluaa mennä siitä, mistä aita on matalin. Itse kun opiskelin kaiken juurta jaksaen, niin kyllähän sitä opittavaa riitti. AMK on jo sillä tasolla, että isosta osasta oppimisestaan vastaa opiskelija itse, joten ehkä kannattaisi vain hakea alalle mihin oikeasti kokee imua

Vierailija
13/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitovapaalla ja opiskelen samalla tradenomiksi, onnistuu hyvin. Alalle en aio jäädä, mutta samahan tämä tutkinto on loppuun viedä, kun näköjään sujuu vasemmalla kädellä, silmät kiinni unissaan tehdä.

Vierailija
14/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin onnistuis! Itse opiskelen myös tradenomiksi etänä, ja tämä töiden ja perheen ohella. Ei ongelmaa.

Vierailija
15/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo helppoa, itsekin samojen opintojen äärellä. Mutta se on just hyvä, jokainen voi panostaa enemmän sit siihen, mikä kiinnostaa. Ei ehkä ihan kannata kaikessa mennä sieltä, missä aita on matalin, voi olla sit vaikea työllistyä opintojen jälkeen. Mutta aivan mahdollista ottaa joku osa-alue haltuun ja mennä toisissa kevyemmin.

Vierailija
16/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt opiskellut 2 vuotta tradenomiksi ja aika yksinkertaista on ollut. Jotkut tehtävät ovat ärsyttäviä ja ehkä aikaavieviäkin, mutta ei kovin haasteellista. Keskiarvo yli 4,5 ja tavoite on ollut päästä kursseista läpi.

Vierailija
17/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opinnoissa ollut paljon ryhmätehtäviä?

Vierailija
18/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös tradenomikoulutuksesta, perus liiketaloustraden tutkinto on aika helppo ja se tiedetään työmarkkinoillakin mutta erikoistuneemmat (IT-tradenomit, logistiikkatradenomit, oikeustradenomit, julkishallinnon tradenomit) on sit jo eri tasolla ja se näkyy työllistymisessäkin

Vierailija
19/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskelen tradenomiksi ja suuria vaikeuksia tuottaa päästä edes perusopinnoista läpi tai saavuttaa kakkosta parempia arvosanoja. Tästä jos tämä vielä hankaloituu niin tuskin pystyn tutkintoa suorittamaan hyväksyttävästi kokonaan. En minä tästä voi edes mitään oppia, kun kaikki voimavarat menevät edes suoriutumiseen.

Vierailija
20/32 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin tutkinto on helppoa jos vertaa esimerkiksi sote-alojen tutkintoihin. Kursseista on helppo saada hyviä numeroita. Ei tämä järin suurta älykkyyttä vaadi, joka oli yllättävä havainto opiskelujen alkaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme