Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat kuukautiset, hormonaalinen ehkäisy ei auta, saako lapseton kohdunpoiston?

Vierailija
17.06.2016 |

Mulla on ollut aina runsaat kuukautiset, mutta ne tuntuu vaan pahenevan iän myötä. Vuodan noin pari viikkoa, sit on noin parin viikon tauko ja taas noin pari viikkoa vuotoa. On tutkittu, ettei ole kasvaimia tmv. Hemoglobiinini on 80 eli alhainen.

Minipillereitä käyttäessä vuosin koko ajan, hormonikierukka aiheutti ihan järkyttävät vatsakivut sen 8kk ajan, jonka sitä käytin, myös vuotoa oli. Olen kokeillut myös caprilon-lääkettä, mutta siitäkään ei ollut apua.

Olen kokeillut myös eri rautatabletteja, mutta kaikista on tullut ihan järkyttävät vatsakivut ja ummetusta tai ripulia. Jo ihan pienistä määristä.

Milläköhän todennäköisyydellä lapseton saa kohdun poiston? En ole koskaan halunnut lapsia eikä mieleni ole tämän suhteen muuttunut, vaikka nyt on ikääkin jo 33v. Tiedän, ettei kohdun poisto ole mikään pieni operaatio, mutta olen myös todella kyllästynyt tähän todella runsaaseen vuotoon ja anemiasta johtuviin fyysisiin oireisiin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saa!

Vierailija
62/64 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manna567 kirjoitti:

Heippa Ap! Mulle tehtiin kohdun lämpökäsittely ja kuukautiset loppuivat siihen. Oli hemmetin kivulias toimenpide kun lääkitys ei osunut kohdilleen mut silti kannatti! Mulla oli hemoglobiini 90 ja vuotoon ei auttanut mikään, haittasi työssäkäyntiä yms normaalia elämää. Lapsia on ja vuoto paheni toisen jälkeen. Suosittelen lämpöhoitoa. Kohtua en antaisi poistaa kun siitä saattaa tulla tosi pahoja ongelmia.

Olen muutaman ystävän kautta kuullut, ettei heidän kolmella tutullaan tämä ole auttanut runsaaseen vuotoon ja että ovat olleet tosi kipeitä toimenpiteen jälkeen. Lisäksi yhdeltä puolitutulta myös kuullut, ettei tuosta ole ollut hänen parille tutulle apua, tähän tietoon suhtaudun kuitenkin pienellä varauksella, koska tämä ihminen ei läheskään aina puhu totta. Ei tietenkään voi tietää varmaksi, miten tuo lämpöpallohoito toimisi minun kohdalla ennen kun se on tehty.

Tiedän kohdunpoiston riskit ja kuten jo johonkin aiempaan kommenttiini kirjoitin, että esim. sterilisaatio ois varmasti parempi, kun sillon kohtu pysyis paikallaan eikä ois esim. laskeuman riskiä.

ap

Sterilisaatio ei lopeta kuukautisia, ne jatkuvat kuten ennenkin. Raskaudet se vain ehkäisee.

Vierailija
64/64 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset loppuu Visanne- nimisellä lääkkeellä.

Itselläni ennen Visannen keksimistä toimi myös keltarauhashormoni.

En pysty syömään pillereitä ja on migreenikin, mutta nää on sen verran "puhtaamia" tuotteita, että ongelmia ei ole ollut.

Niin ja on tehty sterlisaatiokin, se ei toki liity kuukautisiin mitenkään.

Mullakin Visanne käytössä. Endometrioosin hoitoon, mutta vuodot loppuu tosiaan. Sterilisaation jälkeen aikoinaan vuodot jopa runsastuivat, että älkää nyt kuvitelko että munatorcien tukkiminen lopettaisi kuukautisvuodot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme