Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat kuukautiset, hormonaalinen ehkäisy ei auta, saako lapseton kohdunpoiston?

Vierailija
17.06.2016 |

Mulla on ollut aina runsaat kuukautiset, mutta ne tuntuu vaan pahenevan iän myötä. Vuodan noin pari viikkoa, sit on noin parin viikon tauko ja taas noin pari viikkoa vuotoa. On tutkittu, ettei ole kasvaimia tmv. Hemoglobiinini on 80 eli alhainen.

Minipillereitä käyttäessä vuosin koko ajan, hormonikierukka aiheutti ihan järkyttävät vatsakivut sen 8kk ajan, jonka sitä käytin, myös vuotoa oli. Olen kokeillut myös caprilon-lääkettä, mutta siitäkään ei ollut apua.

Olen kokeillut myös eri rautatabletteja, mutta kaikista on tullut ihan järkyttävät vatsakivut ja ummetusta tai ripulia. Jo ihan pienistä määristä.

Milläköhän todennäköisyydellä lapseton saa kohdun poiston? En ole koskaan halunnut lapsia eikä mieleni ole tämän suhteen muuttunut, vaikka nyt on ikääkin jo 33v. Tiedän, ettei kohdun poisto ole mikään pieni operaatio, mutta olen myös todella kyllästynyt tähän todella runsaaseen vuotoon ja anemiasta johtuviin fyysisiin oireisiin.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi olet ollut pitkään ilman ehkäisyä?

Vierailija
2/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi olet ollut pitkään ilman ehkäisyä?

Kumi on käytössä, sillon harvoin kun seksiä pystyy/ehtii harrastamaan, kun ei ole vuotoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten yhdistelmäehkäisypilleriä kokeillut? Minulla myös minipillerit, ja samaa hormonia sisältävä hormonikierukka aiheuttivat tukalan jatkuvan vuodon. Mutta yhdistelmäehkäisypillerit, vanhan sukupolven runsashormoniset sellaiset, tekevät vuodon kohtuulliseksi ja vuodan vain 5-6 päivää.

Vierailija
4/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten yhdistelmäehkäisypilleriä kokeillut? Minulla myös minipillerit, ja samaa hormonia sisältävä hormonikierukka aiheuttivat tukalan jatkuvan vuodon. Mutta yhdistelmäehkäisypillerit, vanhan sukupolven runsashormoniset sellaiset, tekevät vuodon kohtuulliseksi ja vuodan vain 5-6 päivää.

En saa käyttää noita yhdistelmäehkäisypillereitä, koska mulla on vaikea migreeni.

ap

Vierailija
5/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä vehkeita siihen mihin ne on tarkoitettu, eli tee lapsi, niin ongelmakin korjautuu.  Tuskinpa kadut.

Vierailija
6/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan saanut vuotojen takia leikkausta, vaikka olen paljon vanhempi ja lapset tehtynä.

Vierailija
7/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille puhumaan vaihtoehdoista. Jokainen tapaus on yksilöllinen joten et tule täältä saamaan täysin varmaa vastausta. Et ainakaan menetä mitään siinä jos kysyt vaan suoraan lääkäriltä.

Vierailija
8/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydä vehkeita siihen mihin ne on tarkoitettu, eli tee lapsi, niin ongelmakin korjautuu.  Tuskinpa kadut.

Miten se lapsi vuotoihin auttais? Raskaana ei olis menkkoja, mut kyllähän ne takasin tulee lapsen synnyttyä. Ei tunnu järkevältä vaihtoehdolta, koska en halua lapsia, ystävien/sukulaisten lapset on kivoja (koska niitä ei oo pakko pitää koko aikaa), mutta en halua siltikään omaa, mies samoilla linjoilla. Lisäksi myös migreenini saattais lääkärin mukaan pahentua raskausaikana.

ap

Vierailija
9/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni meni sterilisaatioon ja samalla "luopui kuukautisistaan" eli poltatti limakalvot. Ihan päiväkirurginen toimenpide oli.

Olisiko se sinulle sopiva ratkaisu?

Vierailija
10/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni meni sterilisaatioon ja samalla "luopui kuukautisistaan" eli poltatti limakalvot. Ihan päiväkirurginen toimenpide oli.

Ja julkisessa terveydenhoidossa tehtiin tuo eli ei ylettömän kallista.

Vierailija
11/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille puhumaan vaihtoehdoista. Jokainen tapaus on yksilöllinen joten et tule täältä saamaan täysin varmaa vastausta. Et ainakaan menetä mitään siinä jos kysyt vaan suoraan lääkäriltä.

Odotan aikaa toiselle lääkärille, se aika on vasta 2kk päästä. Yhdellä lääkärillä kävin, joka sanoi, etten saa leikkausta vain runsaan vuodon ja siitä johtuvan anemian takia. Haluan kuitenkin kuulla toisen lääkärin mielipiteen.

Tiedän myös, etten täältä saa täysin varmaa vastausta puolesta tai vastaan ja että se on aina tapauskohtainen. Kyselin nyt lähinnä oisko jollain kokemusta, miten helposti tai vaikeasti saa sen kohdunpoiston.

ap

Vierailija
12/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin toki kävisi, mutta eikös sterilisaationkin saa vasta, kun on lapset tehty. Olen ymmärtänyt, ettei tätäkään lapsettomana (en halua lapsia nyt tai myöhemmin) todennäköisesti saa.

ap

Vierailija
13/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin toki kävisi, mutta eikös sterilisaationkin saa vasta, kun on lapset tehty. Olen ymmärtänyt, ettei tätäkään lapsettomana (en halua lapsia nyt tai myöhemmin) todennäköisesti saa.

ap

Mielestäni jos on 30 täyttänyt saa olla lapsetonkin.

Vierailija
14/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mielestäni jos on 30 täyttänyt saa olla lapsetonkin.

Ja harkinnanavaraisesti voidaan tehdä nuoremmillekin.

Vierailija
15/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuototaipumus muuttuu raskaudessa, eikä migreenikään pahene.

Vierailija
16/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei halua lapsia niin monessa mielessä hyvin kyseenalainen ratkaisu vuoto-ongelmaan ja alhaiseen hempglobiiniin olisi tehdä lapsi.

Eikä voi tietää mikä olisi tilanne synnytyksen jälkeen niiden kohdalla.

Vierailija
17/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto on oikeasti iso leikkaus vaikka tehtäisiin "alakautta". Sinulle sopisi varmaan se "kohdun lämpökäsittely" en nyt muista oikeaa nimeä mutta pitäisi auttaa. Googlaa ja kysy lääkäriltä.

Vierailija
18/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v ikä riittää sterilisaatioon, oli lapsia tai ei

Vierailija
19/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpallohoito!

Vierailija
20/64 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n lääkäri on siis mielestäsi väärässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi