Gynekologi vastaa 3 ensimmäiseen asialliseen kysymykseen
Sisätautilääkärin lyhyt kyselytunti saavutti suuren suosion.Esimerkistä innostuneena:
Kysykääpä jotain...
Kommentit (26)
Ei välttämättä ole riippuvainen siitä, painaako tarjoutuva ossa kohdunsuuta vai ei. Vaikka lapsi ei laskeutuisikaan normaalista, kohdunsuu voi kypsyä- ja toisinpäin: vaikka tarjoutuva osa (yleensä pää) on matalalla, voi kohdunsuu pysyä kiinni.
Ihmettelen vain sitä, millä raskausviikolla olet- rivien välistä luen että jo kuukauden olisit halunnut tilanteen etenevän? Raskausviikolla 46 vissiin? (ei tosissaan)
Jos olet ensisynnyttäjä, on mahdollista, joskin harvinaista, että kysymyksessä olisi lantion yläaukeaman ahtaus jossa lapsi ei pääse laskeutumaan.
Korostan kuitenkin että tämä on tosi harvinaista. Ennakoivia supistuksia voi olla jo keskiraskaudesta alkaen ilman että ne vaikuttavat kohdunsuuhun mitenkään.
Onnellisia loppumetrejä odotukselle!
ap
LA oli mulla eilen ja kuukauden päivät pysynyt kohdunsuun tilanne lähes muuttumattomana. toinen tulossa ja supparit " painaa" tosiaan häpyluuta. niitä on ollut, ja kipeitäkin useana päivänä, säännöllisiäkin mut tulos on aika laiha :(
Jos esim. syövän takia joudutaan poistamaan munasarjat nuorena, voi pieni annos testosteronia tilapäisesti käytettynä loiventaa muutosta ja helpottaa halujen säilymisessä muutoksesta huolimatta.
Mielstäni kerran viikossa haluamienn ei ole mitenkään epänormaalia. Kuitenkin jos kumppanisi haluaa huomattavasti useammin, tilanne voi vaatia sovittelua.
Haluamiselle on niin erilaisia taustoja- on naisia jotka haluavat seksiä pelkästään seksin vuoksi. Sitten on paljon sellaisia, jotka eivät ole juurikaan seksuaaliseen haluun tutustuneet vaan haluaminen on enmmänkin hyväksynnän, ihailun , hellyydenkaipuuta. Ja siten niitä jotka haluavat vain raskautta.
Kannatta yrittää jäsentää, mitä haluat, mitä et. Haluatko muita, muttet omaa kumappaniasi? Miksi? Voisitko päättää anatutua tilanteelle ja antaa halun herätä toiminnan kautta?
ap
Jos olet K. K., olet varmaan hoitanut mun raskautta (olen kuullut hänen odottavan). Tuon K. K:n hoidossa oli nimittäin tosi mukavaa. Jäi kiittämättä aikoinaan, joten ajattelin yrittää, jos vaikka nyt tärppäisi...;)
Ja tiedoksi vielä, mulla oli trigeminit aluesairaalan alkukontrolleissa ennen " YKS" iä.
Piinallisiahan ne päivät lasketun ajan jälkeen on- jotenkin mieli kiinnittyy siihen laskettuun aikaan vaikka raskaushan on yliaikainen vasta kestettyään 42 viikkoa.
Elät varmaan elämäsi pisimpiä päiviä, toivotaan että pääset pian synnyttämään
ap
olen kuullut että siihen olisi myös jotain hormoonihoitoa että saadaan halut takaisin?
Hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt ennen muksuja 10v, ja nyt lasten jälkeen 2v...
Vai olenko vain epäseksuaalinen ihminen kun en harrasta edes itsetyydytystä ja rakastelehalujakin vain n.kerran viikossa....