Tunnen lukemattomia feministimiehiä. Entä te muut?
Mikäli internetin ihmeellistä maailmaa on uskominen, miehet suhtautuvat feminismiin todella nihkeästi. Kuitenkin minun tuttavapiirissäni (punavihreitä pk-seutulaisia akateemikkoja) feminismi on suorastaan itsestäänselvyys. Elänkö niin pahassa (tai no, ihanassa) kuplassa, että muissa piireissä tasa-arvon kannattaminen on suorastaan kirous?
Kommentit (50)
Sama juttu. Minäkin asun Helsingissä ja olen korkeakoulutettu - samoin suurin osa ystävistäni. Kaikki miehet lähipiirissäni ovat koulutettuja ja älykkäitä - ja tietysti feministejä. :)
Kyllä minäkin tunnen monia feministimiehiä. Asun kyllä itsekin Helsingissä.
Se riippuu miten feminismi määritellään. En ole naisasiaunionin linjalla, mutta kannatan naisen vapautta tehdä kaikkea kykyjensä mukaan ja vahingoittamatta muita.
mies joka näyttää sovinistisialta :)
En nyt lukemattomia, mutta monia. Eiköhän kaikki ystäviini lukeutuvat ole feministejä.
Ei miehet uskalla kasvotusten sanoa mielipidettään feminismistä, koska pimpinsaanti vaikeutuu.
Minä ja ystäväni olemme feministejä julkisesti, ja tasa-arvon kannalla. Kukapa järkevä mies joka haluaa pillua ei olisi? Hiukan tyhmä pitää olla, jos muuta julkisesti väittää.
Mutta ai että minkalaisia sovinisteja meistä kuoriutuu, kun pääsemme olemaan "suljettujen ovien" takana ilman naisia esim. ryyppäämässä tai saunassa.
Siksi väitänkin että yksikään mies ei ole feministi, mutta ainoastaan tyhmä mies sanoo että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet uskalla kasvotusten sanoa mielipidettään feminismistä, koska pimpinsaanti vaikeutuu.
Oh that's cute. Olen naimisissa, kaverimiehet kyllä tietää että heidän pimpinsaantimahdollisuudet minulta on menneet aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh that's cute. Olen naimisissa, kaverimiehet kyllä tietää että heidän pimpinsaantimahdollisuudet minulta on menneet aikaa sitten.
Et taida tajuta pointtia? Ei se tarkoita että ne miehet sitä pimpsaa sinulta haluaisivat. Ei kukaan mies julkisesti ilmoita KENELLEKKÄÄN naiselle olevansa muuta, jos sitä edes joltain haluaa saada sitä pimpsaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja ystäväni olemme feministejä julkisesti, ja tasa-arvon kannalla. Kukapa järkevä mies joka haluaa pillua ei olisi? Hiukan tyhmä pitää olla, jos muuta julkisesti väittää.
Mutta ai että minkalaisia sovinisteja meistä kuoriutuu, kun pääsemme olemaan "suljettujen ovien" takana ilman naisia esim. ryyppäämässä tai saunassa.
Siksi väitänkin että yksikään mies ei ole feministi, mutta ainoastaan tyhmä mies sanoo että ei ole.
Se, että sinä ja ystäväsi ette pysty niin laadukkaaseen aivotoimintaan mitä oikea feminismi vaatii, ei tarkoita että muut miehet eivät pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pettää, eli mahdollisuudet ovat hyvinkin hengissä.
Toi feminism-pimpinsaantikommentti oli ainoastaan lapsellinen. Ei kukaan älykäs, täysijärkinen ihminen ole sovinisti tai rasisti. Ihan normaalijärjellä varustettu ihminen (sukupuolesta riippumatta) tajuaa, että ihmisillä on oltava sama arvo, samat mahdollisuudet ja kunnioitus sukupuolesta, iästä, syntyperästä, uskonnosta jne. riippumatta. En halua uskoa, että kaikki miehet olisivat tyhmiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä ja ystäväsi ette pysty niin laadukkaaseen aivotoimintaan mitä oikea feminismi vaatii, ei tarkoita että muut miehet eivät pystyisi.
Tässä on hyvä esimerkki miksi kenenkään miehen ei koskaan kannata sanoa mitään pahaa feminismistä julkisesti, koska reaktiot on tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole mies. Sinun vaan on hankala ymmärtää sitä että ne hyväkäytöksiset, akateemiset ja älykkäät miehet jotka osaavat puhua sinulle mitä haluatkin kuulla, ovat myös keskenään ihan samanlaisia sikoja ystäviensä tämän asia suhteen kuin muutkin "juntit".
T: FM "feministimies"
Vierailija kirjoitti:
Toi feminism-pimpinsaantikommentti oli ainoastaan lapsellinen. Ei kukaan älykäs, täysijärkinen ihminen ole sovinisti tai rasisti. Ihan normaalijärjellä varustettu ihminen (sukupuolesta riippumatta) tajuaa, että ihmisillä on oltava sama arvo, samat mahdollisuudet ja kunnioitus sukupuolesta, iästä, syntyperästä, uskonnosta jne. riippumatta. En halua uskoa, että kaikki miehet olisivat tyhmiä. :)
Siis sinun mielestäsi jos ei ole feministi niin silloin on tyhmä ja sovinisti ja rasisti. Ok. Feminismillä ei ole muuten mitään tekemistä tasa-arvon kanssa.
Määrittele feminismi?
Siitä kun ei ota erkkikään selvää.
Sama kuin sanoisit kaikkien ruskeatukkaisten olevan ruskeatukkaisia ja sinisilmäisten sinisilmäisiä.
Feminismi ja tasa-arvo...