Vierailija

Ammattikorkeista valmistuu vaikka mihin. Halveksutteko te kaikkia niitä ammatinedustajia myös?

• ylös 6
  • alas 0

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Koska koulutus on täyttä paskaa. Amistasoa. Ihmisille uskotellaan että se on jotakin muuta vain lisäämällä ammatti- ja koulu-sanojen väliin sana KORKEA. Ja tyhmät suomalaiset uskovat heti, että kyseessä olisi jotakin muuta kuin amiskoulutus.

• ylös 16
  • alas 24
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jaa'a hyvä kysymys. Itselleni AMK ja yliopisto ovat aika samalla viivalla, vaikka ovatkin hyvin erilaisia.

• ylös 11
  • alas 10
Vierailija

Olen käynyt sekä AMK:n, että yliopiston. En koskaan halveksu AMK:n käyneitä, en ammattikoulun käyneitä (olen käynyt muuten senkin) enkä duunareita. Miksi halveksisin, en myöskään ymmärrä.

Ammattikorkeakoulua ja yliopistoa ei oikein voi verrata. AMK-tutkinto on laajempi, kuin kanditutkinto. Yliopistossa yleensä suoritetaan pidemmät oppinnot (maisteri) ja se on taas ihan eri juttu, kuin AMK-pohja. Miksi näitä pitäisi verrata, ehkäpä kandia ja AMK voi verrata, mutta muu on turhaa.

• ylös 20
  • alas 4
Vierailija

No mutta onhan amk ihan eri asia, kuin peruskoulun jälkeinen amis. Moni paska lukiolainen ei edes pääse AMKiin vaan "joutuu" johonkin yo pohjaiseen amikseen.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Koska yrittävät olla niin yliopistoa fukseineen ja sitseineen, mutta todellisuus on aivan toista. Paska ei pöyhimällä parane

• ylös 9
  • alas 18
Vierailija

No koska täällä palstalla sekopäät halveksii kaikkea. Koska halveksivat itseään. Terveisin keittiöpsykologi

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Ei niitä oikeassa elämässä juurikaan halveksuta, täällä av:lla nyt vaan sattuu pyörimään muutama yli-innokas amk-trolli.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan amk ihan eri asia, kuin peruskoulun jälkeinen amis. Moni paska lukiolainen ei edes pääse AMKiin vaan "joutuu" johonkin yo pohjaiseen amikseen.
Miten sen nyt ottaa. Aika osaaja saa olla, jos ei johonkin tradenomilinjalle pääse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska koulutus on täyttä paskaa. Amistasoa. Ihmisille uskotellaan että se on jotakin muuta vain lisäämällä ammatti- ja koulu-sanojen väliin sana KORKEA. Ja tyhmät suomalaiset uskovat heti, että kyseessä olisi jotakin muuta kuin amiskoulutus.

Ammattisurkeissa on niin paljon tasoeroja, että noin ei voi yleistää. Itse olin tosiaan aika pitkälti amistason AMK:ssa. 

Vierailija

AMK:sta valmistunut ei ole sama kuin vanhan ajan tekusta valmistunut, jossa taso oli huomattavasti korkeampi. Pelkästään kouluun pääsy oli työn ja tuskan takana.

Toki nämä muutokset eivät ole oppilaiden vika. Jos halutaan korkeakouluttaa valtaosa väestöstä, niin se väistämättä vaikuttaa koulutuksen tasoon.

Vierailija

Koska ihmisillä on pakottava tarve tuntea paremmuttaa edes jossain. Vaikka olisi pitkäaikaistyötön ja veloissa, ei koskaan saanut mitään todellista aikaan tai vaikuttanut toisen ihmisen elämään, niin ainakin voi sentään sanoa itselleen olevansa akateeminen eikä joku amk-pelle. Sitten voikin vähän aikaa tuntea olevansa ihan oikea ihminen. 

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska yrittävät olla niin yliopistoa fukseineen ja sitseineen, mutta todellisuus on aivan toista. Paska ei pöyhimällä parane

Mitä sinä koitat olla virheellisine tietoinesi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä koitat olla virheellisine tietoinesi?

Mitä tarkoitat? AMK-kaverillani oli koulun alussa fuksiaiset. Myötähäpeä meni yli asteikon

Vierailija

AMKkia mollaa vain mammat jotka eivät ole peruskoulun ja paka-amiksen jälkeen päässeet opiskelemaan pidemmälle. Pönkittävät sitten omaa amiskoulutustaan väittämällä ammattikorkean olevan ihan sama asia.

Maisteri, pian tohtori

Koska koulutus ei ole tarpeeksi teoreettista ja vaativaa omaan makuuni. Ammattikorkeakoulu on amis, josta ei valmistuta todellisiksi asiantuntijoiksi ja esimerkiksi tutkijoiksi. Ammattikorkeakouluun hakevat (tai joutuvat) yleisesti ottaen ne vähemmän lahjakkaat, motivoituneet ja keskittymiskykyiset yksilöt, jotka haluavat paremminkin saada itsellensä tutusti ja turvallisesti ammatin, tavata uusia opiskelijoita, lörpötellä, ottaa rennommin ja opiskella ohjatummin. Toki tällaisia on yliopisto-opiskelijoissakin, mutta he karsiutuvat kyllä mitäänsanomattoman gradunsa väännettyään. Tutkijahenkiset sitten jatkavat ikuisen oppimisen ja innovaatioiden kehittelyn polkuansa ja kirjoittavat ehkäpä väikkärinkin. Tunnen monia ammattikorkeakoululaisia ja melko iso osa heistä kuuluu kuvailemaani ryhmään, toki muutamia poikkeuksiakin löytyy, jotkut hieman taiteellisemmat ja ehkä jotenkin epäsovinnaisemmat taivaanrannanmaalarit, mutta omalla tavallaan erittäin älykkäät henkilöt saattavat hakeutua varsinkin tietyille aloille ammattikorkeakoulussa. 

• ylös 5
  • alas 16
Vierailija

En minäkään ymmärrä, että millä tavalla ammattikorkea olisi huonompi, kuin yliopisto? Valaiskaa minua.. 

Ylipäätään en ymmärrä sitäkään, että miksi ammattikoululaisia mollataan ja halveerataan ja lukiolaisia ylistetään. Kävin puuseppäkoulun ensimmäiseksi ammatiksi, tykkäsin opiskella ja olin jopa ylpeä siitä, mitä opiskelin, olinhan minä mielelläni jo teknisen tunneilla peruskoulussakin, kuin tekstiilissä.. Lukiokaverit katsoivat nenänvarttaan pitkin, koska olin valinnut ammattikoulun ja opiskelin vielä miesvaltaista alaa. Ei mene minun päähän tuollainen o_O 

Miksi sellaisia pitää halveerata, jos ovat enemmän käytännön ihmisiä ja käsillä tekeviä, eivätkä kirjatoukkia. Molemmat opinahjot ovat hienoja, eikä niitä pitäisi vertailla toisiinsa.. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.