Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset naiset ottavat niin hitaasti ruokaa lounasravintolan buffassa?

Vierailija
16.06.2016 |

Olen huomannut kyseisen ilmiön. Keski-ikäiset naiset ottavat salaatteja tms pieni lusikallinen kerrallaan ja tuntuvat miettivän ja jahkailevan loputtomasti ruoan ottamisen kanssa, täysin riippumatta siitä kuinka mahdoton jono perässä on. Varsinkin lounasruokalassa olisi tahdikasta olla nopea, koska monilla on hyvin rajallinen aika ruokailuun ja sen käyttää mieluummin itse syömiseen kuin jonossa jahkailuun.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikeeta. Jossain vaiheessa toikin helpottaa, elämä opettaa kiinnittämään huomion asioihin joihin voi vaikuttaa eikä hakkaamaan päätään puuhun asioista joille et voi mitään. Ihmettelykin on ihan turhaa, keskity sen sijaan olennaiseen.

Jaxuhali.

Vierailija
22/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lounastauko on 3 minuuttia ja työpaikalta menee noin 5 minuuttia suuntaansa kävellä ruokapaikkaan ja sieltä takaisin, jää ruoan ottamiseen ja syömiseen 20 minuuttia. Siispä minä ainakin ohitan tylysti sellaiset hidastelijat, jotka ottavat sitä salaattia hitaasti ja liikkuvat muutenkin kuin täi tervassa.

Uups, siis 30 minuuttia. Kursori tuntuu taas pomppivan sinne ja tänne. Mistähän sekin mahtaa johtua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

24/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomatonta, muutkin on huomanneet! Mä luulin, että tää on vaan joku mun oma päähänpinttymä!

Olen itsekin keski-ikäinen 40+ mutta otan ruokaa rivakasti, ei tulisi mieleenkään jäädä hidastelemaan, jos perässä tulee ihmisiä, tai muutenkaan.

Olen huomannut, että nimenomaan sellaiset 50-60-vuotiaat naiset harrastaa tätä, varsinkin, jos ovat isommassa porukassa. Ei siinä vaan ihmetellään ja seisoskellaan, sitten otetaan vähän jotain, salaatin lehtiä käännellään ottimilla, huudahdetaan "ai, täällä on kanaa!" vaikka kulhon vieressä lukee kissan kokoisilla kirjaimilla KANAA. Ja sitten ihmetellään, että tuoksuupa tää hyvältä, ja että ai oho, mitäs toi on, ai toi taitaakin olla riisiä. Ja missäs ne aterimet oli? Ai oho, ne menikin tuolla jo, sitten pitää palata takaisin, ja sitten huudetaan että missä täällä on lautasliinat, no kappas kummaa, ne oli siinä aterimien vieressä.

Kaikki tämä tapahtuu sellaisen hyväntuulisen ihmetyksen vallassa, ihan kuin kyseiset ihmiset olisivat elämänsä ekaa kertaa lounasravintolassa. Mistä ihmeestä tällainen johtuu?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä taivastelusta saa sisältöä elämäänsä...

Vierailija
26/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä mindfulnessia! Itse olen keski-ikäinen ämmänkuvatus, ja yliopiston ruokalassa joudun kyllä yleensä hitaita nuorempia odottelemaan. Sen ruuan ottaminen on todella vaikeaa joillekin. Inhoan tosin myös niskaan puuskuttajia ja tarjottimella työntäjiä sekä niitä, jotka kurkottelee paskaisella hihallaan toisten annosten päältä. Että vaikka miten vituttaa, niin on vain odoteltava niiden hitaampienkin edistymistä.

Enemmän mua keski-ikäisissä naisissa huvittaa (kun olen käynyt syömässä myös mm. Opetushallituksen talossa), että keski-ikäiset virkanaiset aina valitsevat jonkun keiton tai salaatin, jota sitten huolella ja sievästi syövät hillitysti keskustellen työkavereidensa kanssa, joilla muuten myös on huivit kaulassa. Minä otan aina LIHAA, enkä keskustele kun pistelen ruokaa liiveihini.

Vierailija
27/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pyrin aina siihen ettei taakseni kerry jonoa olin sitten missä tahansa. Joskus se ei onnistu.

Tämä siksi, että itseäni ärsyttää jos joku hidastelee tai esim. kaupan kassalta lähtee vielä hakemaan unohtunutta tavaraa marketin toiselle puolelle.

Vierailija
28/28 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistuksesta. Tällaisten ilmiöiden takia en käy lounaalla missään linjastoissa. Voi vittu verenpaineet nousee jo mielikuvitellessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi