Lastenvaatteita sekä -tarvikkeita myyvistä verkkokaupoista kokemuksia
Jospa jaettaisiin tällä vuosikymmenellä saatuja kokemuksia lasten ja vauvojen vaatteita sekä tarvikkeita myyvistä nettikaupoista. Tiedän kyllä, että tämä ei ole idealtaan uusi ketju. Kuitenkin Google-haulla löytyneistä ketjuista monet olivat jo kohtuullisen vanhoja ja parhaimmillaan käsittelivät yrityksiä, jotka ovat jo lopettaneet.
Kertokaa siis sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia, niin kotimaisista, ulkomaisista, pienistä kuin suuristakin yrityksistä. Kunhan niissä myydään netin kautta jotain lapsille suunnattua :D
Kommentit (14)
Lekmer: Tuotteet tulevat nopeasti, laaja valikoima, jatkuvasti joku ale meneillään. Täältä on tullut tilattua usein. Miinukset: tuotekuvaukset välillä onnettomia (onneksi google auttaa) ja kokohaut ei aina oikein osu kohdilleen. Palutuneista tuotteista on rahat tulleet takaisin asiallisesti ja nopeasti.
Jollyroomissa nopea toimitus, hyvä valikoima ja lähes koko ajan joku ale menossa.
Noshilla (Nosh organics) on hyviä vaatteita. Vaikka ovatkin keskittyneet kotikutsuihin, niin kyllä verkkokaupassakin on hyvä valikoima. Nykyään vain jos alea kyttää, pitää olla nopea. Parhaimmillaan on yhdessä yössä myyty suositummat koot ja vaatteet loppuun :P. Toimitusaika on ihan ok, saattaa mennä joskus toista viikkoa, mutta ihan inhimillisessä ajassa on tuotteet tulleet. Mitään ei ole vielä toistaiseksi tarvinnut palautella, joten siitä puolesta en tiedä mitään. Oon siis tykännyt.
Nimikointitarroja tilasin jenkkilästä Name Bubbles -nimiseltä firmalta. Yli 50 dollarilla kun tilaa, niin saa toimituksen myös Eurooppaan ilmaiseksi. Tarjolla on Tenavat-aiheisia ja sen lisäksi muita peruskuvioita. Tuolta tilasin sen vuoksi, että tarraan mukaan sai sekä etu- ja sukunimen että puhelinnumeron, jollakin suomalaisella yrityksellä mahtui nimitarraan vain kaksi kohtaa. Tyytyväinen siis olen tuohon jenkkifirmaan, vaikka ehkä seuraavalla kerralla koitan kannattaa jotain kotimaista yritystä.
Lasten sisätossut tilasin Tohvelisankarilta, tuli nopeasti ja oli sitä mitä pitikin.
Isommista firmoista tyytyväinen olen ollut ainakin Elloksen ja HM:n toimintaan. Tosin ainakin oman kokemuksen perusteella vauvan vaatteissa kannattaa tilata yhtä kokoa isompaa, kuin muuten käyttäisi.
Muistaakseni sen sijaan Lindexiltä jäi kokonaan tilaus tekemättä, kun nettisivut ei ainakaan mun kännykällä toimineet ollenkaan kätevästi.
Jos haluaa tukea kotimaisuutta, mutta ei ole vara maksaa itseään kipeäksi, niin sellainen vaihtoehto on kuin Marlon. Ihan mukavia perusvaatteita vauvalle, hinnat ei päätä huimaa (esim. vauvan body liikkuu siinä 6-8 euron pinnassa) ja kuitenkin kotimainen yritys ja luomupuuvillasta valmistettuja vaatteita. Tämä puljuhan joskus ilmoitti lopettavansa, kun menetti kilpailutuksen myötä sellaisen pikkuasiakkaan kuin Kela, mutta uusi nettikauppa on pystössä (lastenvaate.fi) ja uudet facebook-sivutkin perustettu 2015. Itse oon nyt kerran tilannut ja tilaus tuli nopeasti kahtena kirjeenä kotiin :)
Pikku Piia ihan ok, tavarat tuli matkahuollon kautta perille. Itselläni ei ole valittamista, vaikka jossain on haukuttu. En kyllä ostanut montaa juuri Pikku Piia -merkkistä vaan muita merkkejä.
Ozbaby, lekmer ja jollyroom: nopea toimitus, ei mitään valitettavaa
Saksalaiset verkkokaupat kikiwelt ja kinderhaus blaubär: helppo maksaminen paypalilla, tuotteen toimitus viikossa. Molemmista tilasin turvaistuimet ja toimitusmaksu noin 20 e sisältäen kotiinkuljetuksen.
Jollyroomista en tilaa enää koskaan. Lähettivät viallisen tuotteen, jonka jouduin palauttamaan kilometrien päässä olevalle R-kioskille. Ensin piti itse tulostaa palautuslappu (osoite ja viivakoodi mikä tulee paketin päälle). Lisäksi jouduin olemaan yhteydessä laskutusfirmaan, olikohan se nyt Klarna vai Qliro, että sain laskun eräpäivää siirrettyä kunnes saan päivitetyn laskun jossa palautus on huomioitu (ja uutta laskua en saanut ennen kuin kyselin perään). Mitään hyvitystä ei Jollyroomilta koskaan tullut, toivottelivat vaan hyvää päivänjatkoa sähköpostilla.
Onko kukaan täällä tilannut Babypandalta tai Babyshopista? Miten on toiminut?
Lekmerin kanssa meni koko tilaus päin persettä. Olivat lähettäneet tuotteet ilman osoitelappua ja paketti luonnollisesti palautui heille. Asiakaspalvelun kanssa toimiminen oli hidasta. Ensin niitä tilaamiani tuotteita ei ollutkaan enää varastossa ja sitten kuitenkin oli. Tavarat toimitettiin kahdessa erässä. Sain molempien mukana laskun, toisessa koko tilauksen tuotteet ja toisessa vain sen toisen paketin tuotteet, osa siis oli molemmissa laskuissa. Tilauksesta on nyt yli vuosi jo aikaa, eikä laskuja ole vieläkään korjattu. En tilaa toiste.
Jollyroomista on vain positiivisia kokemuksia. Kerran olen saanut viallisen tuotteen ja kun siitä asiakaspalveluun olin yhteydessä (liitin sähköpostiin kuvan viasta), minulle lähetettiin uusi samanlainen tuote eikä viallista tarvinnut lähteä palauttamaan. Täältä olen tilannut jo useamman kerran, nykyään jos jotain muksuille tarvin, katson ekana Jollysta. Hyviä tarjouksia, esim keinulampaan (ovh 90-110€) sain 26€ hintaan :).
Mä en oo uskaltanut tilata mitään Jollyroomista, kun niin paljon huonoa palautetta on ollut netistä luettavissa. Ehkä joskus voi kokeilla, jos joku ekstrahalpa tarjous osuu silmiin.
Jollyroomista olen tilannut vaan kerran mutta kaikki meni ok, ei moittimista, sama Ozbabyn kohdalla. Turvaistuimen tilasin toissavuonna Babyland.fi:stä, oli monipuolinen liike, mutta sittemmin verkkokauppa on siirtynyt pelkästään ruotsalaiseksi. Hobbarissa on nykyään välillä ongelmia, ei tule tilattua juurikaan, vaikka pääosin kai kaupat sujuvat.
Verson puoti on kiva, nyt on ihan hyviä tarjouksia vaatteista, nopea toimitus. Itse tilaan lähinnä kankaita vaan, niin Pehemiä ja Majapuu ovat Verson ja Noshin ohella kangaskauppasuosikkeja, Pehemiällä toimitusajat vaihtelee, kuten nettikaupassa onkin selkeästi kerrottu, mutta kyllä sieltä on nopeasti tullut paketit.
Hyviä kokemuksia ainakin toistaiseksi:
Paapii: Nopea toimitus. Olen vieraillut myös paikanpäällä kivijalkaliikkeessä ja siellä on ollut ystävällinen palvelu. Hinnat ovat kyllä aika kalliita (no suomalaista ja luomua, arvaahan sen), mutta ajoittain on aika hyviäkin ale-teemoja ollut. Ei kokemusta palautuksista tai reklamaatioista.
Melli Ecodesign: Nopea toimitus. Hinnat täälläkin kalliimmasta päästä, mutta se suomalaisuus ja luomupuuvilla.. Vaatteet ovat toistaiseksi olleet erittäin kestäviä, joten hukkaan heitettyä rahaa ei ole ollut. Ei kokemusta palautuksista ja reklamaatioista.
Myllymuksut: Nopea toimitus, saamiini tuotteisiin olen ollut tyytyväinen. Miinusta antaisin nettisivuista: hankala löytää juuri oikeaa tuotetta välillä ja toisinaan tuotteen vieressää olevat kuosikuvat ja saatavilla olevat kuosit eivät ollenkaan täsmää. Varmastikin voin täältäkin tilata uudelleen, mutta toivoisin jonkinlaista järkevyyttä nettimyymälän toteutukseen. Ei kokemusta palautuksista tai reklamaatioista.
Skidi.fi : Olen tykännyt tuotteista, laatu on ollut hyvä ja toimitus nopea. Ei kokemusta palautuksista tai reklamaatioista.
Sampsukka: Toimitus kohtuullisessa ajassa, osa tuotteista tosi ihania. Joissakin kangas vähän helpommin pilalle menevää. Tilaisin täältäkin uudelleen, ei sinänsä valittamista. Niin sanotut alet tällä putiikilla on tosin aika huvittavia (tyyliin yksittäisistä tuotteista alennusta voi olla jopa yhden euron verran :D). Ei kokemusta reklamaatioista tai palautuksista.