No niin. Olen kasvissyöjä, kysykää nyt kun niin kovasti kiinnostaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään seuraamaan ketjua. Olen itse sekasyöjä. Kuten varmaan monet muutkin, olen huomannut, että kasvissyöjät ja vegaanit ovat joillekin palstalaisille ihan hirveä ongelma. Vegeväki tuntuu jotenkin loukkaavan heitä. Olettehan te nähneet näitä: "miksei vegaanikaveri voi tarjota mulle juhlissa karjalanpaistia, mutta vaatii multa vegeruokaa?" Saa lukeakseen myös ihan suoria aggressiivisia purkauksia.
Silti esim. suomalainen joulupöytä notkuu kasvisruokia, syksyllä syödään sieniä ... Välimeren keittiöt, joita monet ihastelevat, vilisevät kasvisruokia. Ja silti raivostutaan.
Kiitos ketjusta, ap, ja xxx sullekin. Toivottavasti tämä mua riivannut ongelma saa vastauksen täällä. :)
Mikä tuossa oli se sun kysymys?
Ei mikään, se oli kompa-ansa urpoille.
Mitä sillä ajattelit saavuttaa? Tai pikemminkin, mitä urpoutta sinä yrityt nyt ansoittaa?
Mistä saat proteiinisi, paljon syöt proteiinia päivässä (ja mikä on painosi?)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syysi olla kasvissyöjä? Jos eläinten oikeudet tai ympäristö, niin miksi et ole vegaani?
Olen ollut kasvissyöjä 5-vuotiaasta lähtien. Perheeni oli sekasyöjiä. En osaa sanoa mikä sai jättämään lihan. Piilottelin lapsena lihaa ja makkaraa lautaselta, kunnes vanhemmat tajusivat touhuni. He antoivat minun olla ilman lihaa ja siitä saakka olen ollut kasvissyöjä. Jotenkin se lihansyönti vaan oksettaa, ällöttää. Ehkä sekasyöjälle sama ajatus, kuin että söisit ihmisenlihaa. Syön kananmunia ja maitotuotteita. Vegaani en halua olla. ap
Ok, eli sulla ei ole mitään selkeää eläinoikeussyytä taustalla, tai että olisit kasvissyöjä ympäristön tilan vuoksi. Sitten ymmärrän ja hyväksyn vastauksesi. :)
Mitä hemmettiä? On siis "hyväksyttävää" olla kasvissyöjä vain itsekkäistä syistä? Just.
Meinasin kysyä samaa kuin joku muukin, eli kuinka kauan olet ollut kasvislinjalla. Itsellänikin sama tausta, en ole ikinä pitänyt lihasta. Muistan miten kerran pyörittelin lihapaakkua suussa vielä pihallakin kuusivuotiaana. Koulussa piilottelin lihaa käsipaperiin, jolla muka pyyhin suuta. Äiti kyllästyi pelleilyyni lopullisesti, kun olin 12v ja keitti kattilallisen pakastevihanneksia, jotka söin.
Siitä lähtien sain luvan jättää lihan pois. Söin jonkin verran kuorettomia nakkeja ja jauhelihaa (lihaa joka ei tunnu suussa lihalta) vielä jonnekin 20-vuotiaaksi. Sen jälkeen on mennyt 26 vuotta ilman. Itseäni inhottaa mielikuva mistä liharuuat ovat peräisin, niiden maku ja koostumus suussa. Suutuntuma. En siis ole aatteellinen minäkään.
Pidätkö muuten "lihaa muistuttavista" soijatuotteista? Soijanakeista, suikaleista, rouheista jotka muistuttavat jauhelihaa? (Minä en!)
Vierailija kirjoitti:
Saan proteiinia kananmunista, maitotuotteista, tofusta ja seitaanista.
No voi jeesus kun pitää nyt tarttua tuohon hyväksyä-sanaan! Tarkoitin, etten ala kyselemään asiasta sen enempää, käsittääkseni useimmiten vegaaniuden taustalla on juurikin nuo utelemani eläinoikeus- tai ympäristösyyt. Kuitenkin ovo-lakto-vegetaristi ylläpitää aivan samaa eläintuotantoa valinnoillaan, vaikka on helppo pestä omatunto puhtaaksi ettei kuitenkaan syö sitä lihaa... Mutta yhtä lailla muna- ja maitotuotanto rasittavat sekä ympäristöä että ovat niille koneiston yksilöille, eli eläimille haitaksi.
Olen näitä keskusteltuja vegaaniystäväni kanssa sen verran käynyt, että osaan jo vegaanifraasit... :D Minulle henkilökohtaisesti aivan sama, mistä syystä ap tai kuka tahansa on tai ei ole kasvissyöjä tai vegaani. Oisko vielä jotain niuhottamista??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan proteiinia kananmunista, maitotuotteista, tofusta ja seitaanista.
Niin ja painan 65kg /169cm. En tiedä mistään proteiinimääristä, mutta joka päivä syön jotain edellä mainituista. ap
Vierailija kirjoitti:
Meinasin kysyä samaa kuin joku muukin, eli kuinka kauan olet ollut kasvislinjalla. Itsellänikin sama tausta, en ole ikinä pitänyt lihasta. Muistan miten kerran pyörittelin lihapaakkua suussa vielä pihallakin kuusivuotiaana. Koulussa piilottelin lihaa käsipaperiin, jolla muka pyyhin suuta. Äiti kyllästyi pelleilyyni lopullisesti, kun olin 12v ja keitti kattilallisen pakastevihanneksia, jotka söin.
Siitä lähtien sain luvan jättää lihan pois. Söin jonkin verran kuorettomia nakkeja ja jauhelihaa (lihaa joka ei tunnu suussa lihalta) vielä jonnekin 20-vuotiaaksi. Sen jälkeen on mennyt 26 vuotta ilman. Itseäni inhottaa mielikuva mistä liharuuat ovat peräisin, niiden maku ja koostumus suussa. Suutuntuma. En siis ole aatteellinen minäkään.
Pidätkö muuten "lihaa muistuttavista" soijatuotteista? Soijanakeista, suikaleista, rouheista jotka muistuttavat jauhelihaa? (Minä en!)
5-vuotiaasta saakka. Samalla ajatuksella =) En pidä soijanakeista enkä rouheista. Seitaania ja tofua syön.
Vierailija kirjoitti:
xxx
Hmmm, mitähän mä kysyisin.... Ai niin, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyönti on aika paljon ilmastoystävällisempää kuin lihansyönti varsinkin jos syö lähiruokaa.
Kysyitkö vai totesitko?
Onko ympäristöasiat sinulle tärkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyönti on aika paljon ilmastoystävällisempää kuin lihansyönti varsinkin jos syö lähiruokaa.
Kysyitkö vai totesitko?
Näyttäisi olevan toteamuslause. Ei näy kysymysmerkkiä, eikä ole kysymyslauseen sanajärjestystä, ei kysymysmuotoista sanaa. Oletko daiju, vai tavoitteletko sarkasmia epäonnistuneesti?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö vai totesitko?
Näyttäisi olevan toteamuslause. Ei näy kysymysmerkkiä, eikä ole kysymyslauseen sanajärjestystä, ei kysymysmuotoista sanaa. Oletko daiju, vai tavoitteletko sarkasmia epäonnistuneesti?
Ohis
Oletko aina yhtä epäkohtelias? Oletko sinä yksi niitä, jotka aina yrittävät saada riidan aikaan kaikissa kasvissyöntiin vai veganismiin liittyvissä ketjuissa? Jos olet, miksi?
Oletko syönyt missään vahingossa lihaa? Mitä teit?
Oletko tavannut yhtään älykästä ihmistä jolle kasvissyönti on ongelma?
Tässäkin ketjussa näkee heti muutaman militanttivegaanien "koukun" tai "kompa-ansan" johon oikein TOIVOTAAN että joku olisi kiivaasti eri mieltä. Sitten pääsisi hyvällä tekosyyllä solvaamaan ja riehumaan.
Vegaanit. Miksi teillä on niin paha olla?
Ei mikään, se oli kompa-ansa urpoille.