Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette lapsenne lääkäriin, kun katuu pyörällä?

Vierailija
16.06.2016 |

Taas tätä somekiukuttelua, johon ei voi vastata! Lapsi viety päivystykseen, kun kaatunut pyörällä. Kun mitään välitöntä hätään ei ole ollut niin haavan puhdusta joutunut odottamaan kolmen tuntia ilman ruokaa siis ilman ruokaa ja kipulääkettä.
Tämä, kun olisi hoitunut kotona muutamassa minuutissa ja lapsi olisi päässy oman peiton alle. Lapsia katuu pyörällä ihan päivittäin, jos jokainen vietäisi lääkäriin tuo odotus aika kaksin kertaistuisi ja lapsia varmaan kuolisi jo nälkäänkin.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä se sinulta taas on pois? Jospa itse pitäisit huolen omista asioistasi vaan

Tais kilahtaa.... :'D

Kilahtaa mikä? En vaan jaksa ymmärtää miksi joku jaksaa vatvoa loputtomasti muiden asioita. Mulla ei edes ole lapsia, mutta en silti jaksa ihmetellä muiden lasten hoitoa. Antaa jokaisen hoitaa omat lapsensa.

Terveydenhuolto on muutenkin tiukoilla ja jos jokaisesta pikkuhaavasta viedään lääkäriin, niin kyllä siinä on peiliin katsomisen paikka. Mutta nykyään on mahdottomasti uusavuttomuutta havaittavissa.

Vierailija
62/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tästä aloituksesta yhtään mitään...

Sanoisin, että 99 % suomalaisista ei vie lasta päivystykseen pintanaarmujen puhdistamista varten ja 99,99 % ei odota päivystyksessä lapsen saavan siellä ruokaa vaikka joutuisi odottamaan tuntikausia.

Ilman mitään viitettä kyseiseen tapaukseen on aivan mahdotonta spekuloida ja aloituksen otsikko on aivan omituinen: "Miksi viette lapsenne lääkäriin, kun katuu pyörällä?"

On lukuisia syitä viedä lapsi lääkäriin pyörällä kaatumisen jälkeen, näitä ovat mm. ompelua vaativat haavat, luunmurtumat, tilanteet, joissa pää on iskeytynyt katuun kovasti, puhumattakaan auton alle jäämisestä yms. Pintanaarmut eivät ole ja ruoan vaatiminen on idioottia, mutta kuka tällaisessa tilanteessa on a) vienyt b) vaatinut ruokaa c) itkenyt someen?

Mahdotonta keskustella muuten kuin toteamalla että, joo ei, pintanaarmusta ei kannata viedä lääkäriin, monesta muusta vammasta kyllä.

Miten sinusta sitten olisi pitänyt otsikoida? Mikä oli sinun motiivisi vastata aloitukseen, jota on mahdoton spekuloida? Miksi aihe sitten synnytti spekulointia, jos kukaan ei ymmärrä mistä puhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tästä aloituksesta yhtään mitään...

Sanoisin, että 99 % suomalaisista ei vie lasta päivystykseen pintanaarmujen puhdistamista varten ja 99,99 % ei odota päivystyksessä lapsen saavan siellä ruokaa vaikka joutuisi odottamaan tuntikausia.

Ilman mitään viitettä kyseiseen tapaukseen on aivan mahdotonta spekuloida ja aloituksen otsikko on aivan omituinen: "Miksi viette lapsenne lääkäriin, kun katuu pyörällä?"

On lukuisia syitä viedä lapsi lääkäriin pyörällä kaatumisen jälkeen, näitä ovat mm. ompelua vaativat haavat, luunmurtumat, tilanteet, joissa pää on iskeytynyt katuun kovasti, puhumattakaan auton alle jäämisestä yms. Pintanaarmut eivät ole ja ruoan vaatiminen on idioottia, mutta kuka tällaisessa tilanteessa on a) vienyt b) vaatinut ruokaa c) itkenyt someen?

Mahdotonta keskustella muuten kuin toteamalla että, joo ei, pintanaarmusta ei kannata viedä lääkäriin, monesta muusta vammasta kyllä.

102/4  on otsikosta huolimatta ilmaisut peukutuksilla kantansa aloittajaa puoltavaksi. 

Vierailija
64/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä se sinulta taas on pois? Jospa itse pitäisit huolen omista asioistasi vaan

Tais kilahtaa.... :'D

Kilahtaa mikä? En vaan jaksa ymmärtää miksi joku jaksaa vatvoa loputtomasti muiden asioita. Mulla ei edes ole lapsia, mutta en silti jaksa ihmetellä muiden lasten hoitoa. Antaa jokaisen hoitaa omat lapsensa.

Terveydenhuolto on muutenkin tiukoilla ja jos jokaisesta pikkuhaavasta viedään lääkäriin, niin kyllä siinä on peiliin katsomisen paikka. Mutta nykyään on mahdottomasti uusavuttomuutta havaittavissa.

Tästähän on ihan hoitohenkilökuntakin promonnut kuinka paljon tälläistä uusavuttomuutta on havaittavissa.

Ymmärrän kyllä hyvin, että lapsi viedään sinne lääkäriin. Kaikki vammat ei näy ulospäin, mutta silloin siitä tulee kyseenalaista kun todetaan ei kiirrelliseksi ja hoidon tarve ei ole välitöntä vaan voi odottaakin ja tämän jälkeen sitten haukutaan koko julkinen sairaanhoito, kun joku ei ole koko ajan pitämässä kädestä kiinni tarjoamassa ruokaa. Nuo ihmiset on muutekin tiukoilla, eikä paljon kiitosta saa.

Vierailija
65/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ensin hoidetaan haavat ym kotona. Annetaan tarvittaessa särkylääke (ja ruokaa ja juomaa) ja sit katotaan tarviiko jatkohoitoa.

Jos on ompelua vaativia haavoja, ne puhdistetaan (edes joten kuten), sidotaan ja ihan rauhassa ehditään esim. syödä tai mitä vaan. Kunhan nyt saman päivän aikana mennään...

Murtumatkin hoituu kyllä hötkyilemättä.

Ensiapuun mennään sitten varmaan ambulanssilla jos niin vakava loukkaantuminen on. Silloin ei joudu odottamaan 3 h.

Mutta ymmärrän, että kun on kyse omasta lapsesta, niin ajattelee sen parasta. Ja tässä se virhe tulee - luullaan, että heti lääkäriin on parasta. Ei ole. Jos pääsisi suoraan lääkärin, niin olisihan se hyvä. Mutta kun ei pääse ja ei ole yleensä edes tarpeellista.

Isäni ei aikoinaan vienyt minua heti lääkäriin, kun asialla ei hänestä ollut kiire. Minulla oli mm. toinen poski auki suuhun asti. Vanupuikon pystyi siis laittamaan haavasta/reiästä sisään suuhun. Lääkärin tutkittavaksi pääsin noin 4 tuntia tapahtuneen jälkeen ja kyllä se lääkäri-setä piti isälleni aikamoisen ripityksen samalla, kun kursi naamaani (posken haavat olivat pahimmat mutta haavoja oli muuallakin naamassa) umpeen. Lääkäriin olisi pitänyt lähteä heti. Lääkäri myös pahoitteli minulle, 9-vuotiaalle lapselle, että poskeen jää loppuelämäkseni arvet, koska haavaa ei ommeltu tuoreeltaan. Sain lempinimen arpinaama. Tosin 25 vuotta tapahtuneen jälkeen eivät arvet minua haittaa. Ne ovat osa minua mutta olisin voinut toki elää ilman niitäkin.

Vierailija
66/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että brittisarjoissa viedään sairaalaan ihan pienimmästäkin asiasta! En ymmärrä, vaikkei se olekaan minulta pois jos joku vie..

Kenen sitä luulet ne käynnit maksavat? Luulisi sinun veronmaksajana vähän kiinnostavan mihin sinun veroäyrejä käytetään. Jokainen turhakäynti maksaa ja lisää sitä jonotusaikaa. 

Tuotantoyhtiö ne maksaa.

Mutta kuvaus lääkäriasemalavasteissa lääkäriä ja hoitajaa esittävien näyttelijöiden kanssa ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin muukaan studiokuvaus. Ja se on joka tapauksessa halvempaa kuin ulkokuvaus.

Vierailija
67/67 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että brittisarjoissa viedään sairaalaan ihan pienimmästäkin asiasta! En ymmärrä, vaikkei se olekaan minulta pois jos joku vie..

Kenen sitä luulet ne käynnit maksavat? Luulisi sinun veronmaksajana vähän kiinnostavan mihin sinun veroäyrejä käytetään. Jokainen turhakäynti maksaa ja lisää sitä jonotusaikaa. 

Tuotantoyhtiö ne maksaa.

Mutta kuvaus lääkäriasemalavasteissa lääkäriä ja hoitajaa esittävien näyttelijöiden kanssa ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin muukaan studiokuvaus. Ja se on joka tapauksessa halvempaa kuin ulkokuvaus.

Nyt ymmärrän miksi ei osata varautua odotukseen. Telkkarisarjoissa lääkärille pääsee heti. Tarjotaanko niissä myös odottajille kahvia, lapsille mehua ja pullaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän