Vierailija

Kentältä voi poistua, mutta matkoihin menee tietenkin aikaa ja kentällä kannattaa olla takaisin paria tuntia ennen seuraavan koneen lähtöä.

Tuohon väliin en nyt perusnähtävyyksiä menisi katsomaan, sillä ne on nähty jo moneen kertaan. Shoppaillakaan ei oikein viitsi, kun koko loma on vasta edessä ja pääkohteessa hintataso on paljon edullisempi kuin Lontoossa.

Olisiko vinkkejä jostain kivasta tekemisestä?

• ylös 12
  • alas 0

Sivut

Kommentit (47)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mistä mihin lennät, jos tuollainen vaihtoaika? Luultavasti olisi kyllä saanut järkevämmällä vaihdolla. Mutta asiaan, menette keskustaan chillaamaan ja syömään. Samalla ostatte muutaman Lontootuliaisen.

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

Heathrow:lla on (tai ainakin on ollut) mun lemppari kahvila, Costa caffee tmv. Heathrow:lta pääsee myös tosi hyvin kulkemaan metroilla ja niitä kulkee jatkuvasti sinne ja takaisin.

Myönnän, olen kade kun pääset edes hetkeksi Lontooseen.

• ylös 21
  • alas 3
Vierailija

Jos mulla olisi tuollainen aika, enkä haluaisi tuhlata rahaa, menisin National Galleryyn. Rakastan taideteosten katsomista. National Gallery on niin valtavan suuri, että siellä riittää joka kerta uutta ihasteltavaa. Toinen suosikkipaikkani on British Museum. Sielläkin olen käynyt joka reissulla. National Gallery on ehkä siitä parempi, että se sijaitsee Trafalgar Squarella, jossa on ihana istuskella, jos on hyvä sää. Lontoossahan on ilmainen sisäänpääsy suurimpiin museoihin.

• ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Ei tuossa ajassa välttämättä ehdi kauhean kauaa Lontoossa aikaa viettää. Ite en ainakaan jättäisi vain parin tunnin varoaikaa lähtöön. LHR on niin vilkas kenttä että välillä lyhyellä 1,5h vaihtoajalla tulee jo tosi kiire juosta portille.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heathrow vai Gatwick?

Heathrow. Ja olen liikkeellä yksin, olen 25-vuotias naisihminen, jos näillä tiedoilla on merkitystä.

ap

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heathrow vai Gatwick?

Heathrow. Ja olen liikkeellä yksin, olen 25-vuotias naisihminen, jos näillä tiedoilla on merkitystä.

ap

ap, siellä kentällä on varmasti semmosia koppeja joihin voi mennä nukkumaan :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä mihin lennät, jos tuollainen vaihtoaika? Luultavasti olisi kyllä saanut järkevämmällä vaihdolla. Mutta asiaan, menette keskustaan chillaamaan ja syömään. Samalla ostatte muutaman Lontootuliaisen.

Minua pyydettiin vaihtamaan lentoa seuraavaan, kun tässä ilmeisesti oli joku lakko jossain, joka vaikutti joihinkin lentoihin. En tiedä tarkemmin, mutta siis ilomielin siirsin lentoa seuraavaan, kun sain siitä 500€:n lahjakortin :) Alunperin piti lähteä 9,5 tuntia aiemmalla lennolla eteenpäin.

Ehkä etsin jotain sellaista kohdetta, jota ei matkaoppaissa kerrota. Suosituimmissa museoissa olen käynyt niin monta kertaa, etteivät ne oikein nyt juuri tällä kerralla innosta, vaikka niissä onkin paljon ja uutta nähtävää. Joku vaikka erikoinen kattoterassi tai hassu tai erikoinen museo (jota ei paljoa mainosteta), hauska näköalapaikka (joku muu kuin Greenwich tai Shard) tai joku muu.

Googlailin noita layover-ehdotuksia, mutta kaikki ehdottavat paikkoja, joissa olen jo ollut monta kertaa. Kuten "käy katsomassa Big Beniä, syö fish&chips, vieraile British Museumissa..".

Jos ei mitään erikoista kohdetta löydy, niin ehkä vain menen metrolla jonnekin, palloilen siellä ja palaan takaisin kentälle illalla.

ap

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heathrow vai Gatwick?

ap

ap, siellä kentällä on varmasti semmosia koppeja joihin voi mennä nukkumaan :D

Ei mua nukuta keskellä päivää :) Ja kun olen nuori, niin ei nuo lennotkaan mitenkään rasita. Nukun sitten siinä illalla lähtevässä koneessa.

ap

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi tuollainen aika, enkä haluaisi tuhlata rahaa, menisin National Galleryyn. Rakastan taideteosten katsomista. National Gallery on niin valtavan suuri, että siellä riittää joka kerta uutta ihasteltavaa. Toinen suosikkipaikkani on British Museum. Sielläkin olen käynyt joka reissulla. National Gallery on ehkä siitä parempi, että se sijaitsee Trafalgar Squarella, jossa on ihana istuskella, jos on hyvä sää. Lontoossahan on ilmainen sisäänpääsy suurimpiin museoihin.

National Galleryssä, British Museumissa ja monissa muissa museoissa on tullut oltua monta, monta kertaa. Jos on huono sää, museovierailu on ihan ok, mutta nyt ei oikein nuo perusmuseot nappaa tällä kertaa.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites Kew Gardens?

Tämä oli hieno ja suosittelen muitakin käymään tuolla, vaikka sisäänpääsy maksoikin aika paljon (olisko ollut jopa noin 20€?). 

Voisin harkita, kiitos muistutuksesta!

ap

Kylmä jätkä

Heathrown vieressä on mainioita brittipubeja, joissa voi arempi käydä lounaalla ja olusella (mm. The Three Magpies ihan terminaalien 1,2 ja 3 sisääntulon vieressä)

Jos menet Lontooseen varaa 1 tunti matkoihin kumpaankin suuntaan ja ole vähintään 2 tuntia ennen lentoa takasin terminaalissa.

Osta päivän metrolippu ja painele sillä Hammersmithiin ja siellä vaihdat metroon joka vie Westminsteriin. Siellä painelet ulos Bridge Streetin puolelta ja ekana sun edessä on Big Ben. Lähistöllä tietenkin parlamentti ja Westminster Abbey. Melko hyvä alku. Tästä eteenpäin on vähän itsestä kiinni.

Itse menisin vähän pidemmälle Piccadilly Circukseen syömään ja olustelemaan.

• ylös 2
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Matkusta Sohoon harrastamaan HOMOSEKSIÄ

No nyt oli villi ehdotus :D Jätän väliin kuitenkin :)

ap

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites Kew Gardens?

Erittäinhyvä idea kauniina päivänä.

South Kensingtonin museot ja Kensington Gardens ei kiinnosta, mutta olet ilmeisesti kiertänyt ne.

Holland Park (kävellen Gloucester Roadin asemalta), Leighton House museum ja 18 Stafford Terrace.

Sir John Soane's museum Holbornilla. Ja fiilistelyä South Bankillä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.