Vierailija

Kaveri itse on autoton. Ajokortti löytyy, mutta ei ole ajanut aikoihin eikä enää oikein uskalla ja koska hänellä ei ole miestä, niin ei siksikään halua autoa. Korjaaminen, kulut yms. jäisivät yksin hänelle. Kerran ehdotin, jos harkitsisi auton ostamista ja suuttui siitä aika paljon, sen jälkeen en ole ehdottanut.
Toisaalta ilmaisena (tai kahvirahaa vastaan) "taksikuskina" toimiminen ei oikein jaksa innostaa enää vapaa-ajalla, mulla on perhekin tässä. Joskus mun pitäisi kaverini mielestä järjestää menonikin niin, että saisin hänet kuskattua hänelle sopiviin aikoihin. Olen silloin tällöin kieltäytynyt kuskaamasta vedoten omiin menoihini tai kuskannut hänelle vähemmän sopivaan aikaan, mutta useimmiten kuskaan kiltisti, kun pyytää. Ärsyttää kuitenkin tää tilanne.

• ylös 12
  • alas 0

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.

Kait pitäisi, muttei oikein jaksaisi kuunnella sitä valitustakaan mikä siitä seuraa. Melkein itkien ja hammasta purren muistellaan jopa vuosia jälkeenpäin miten hän joutui kävelemään (kamalalla säällä) ja todella väsyneenä x pitkän matkan, koska en voinut häntä kyyditä. Samaa puidaan sitten sekä minun kanssa että myös muille kavereille tilitetään tätä.

ap

• ylös 5
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Rupeat sanomaan että: "Voi kuule, muuten kyllä, mutta kun mä olen vähän ottanu tota skumppaa."

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.

Kait pitäisi, muttei oikein jaksaisi kuunnella sitä valitustakaan mikä siitä seuraa. Melkein itkien ja hammasta purren muistellaan jopa vuosia jälkeenpäin miten hän joutui kävelemään (kamalalla säällä) ja todella väsyneenä x pitkän matkan, koska en voinut häntä kyyditä. Samaa puidaan sitten sekä minun kanssa että myös muille kavereille tilitetään tätä.

ap

Vittuako tuollaisella kaverilla mitään edes tekee. Jollei hyväksy niin heivaa koko kaveri.

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.

ap

Vittuako tuollaisella kaverilla mitään edes tekee. Jollei hyväksy niin heivaa koko kaveri.

On osa tiivistä kaveriporukkaa ja käydään paljon samoissa paikoissa...

Hyviäkin puolia löytyy hänestä.

ap

Vierailija

Kaverisi käyttää sinua hyväkseen.

Itselläkin ollut erinäisiä hyväksikäyttäjiä "kavereina". Joidenkin kanssa välit menivät, kun lopetin esimerkiksi majoittamista ja kestitsemästä heitä. Toisaalta joidenkin kanssa välit säilyivät, vaikken enää hoidakaan heidän koiriaan tai lapsiaan.

Vanha neuvo, mutta toimii edelleenkin. Opettele sanomaan ei. Kiukuttelevia hyväksikäyttäjiä ei kannata kavereinaan pitää eikä ainakaan heidän palvelijanaan toimia.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Yksi ystäväni yritti tuota, ja aluksi onnistuikin.

Lopulta  kuitenkin totetin, että kuskaan häntä vain jos, jos hän on menossa samaan aikaan kanssani ja täysin matkani varrella olevaan paikkaan. En jaksa olla kuskina kellekään, vaan haluan itse päättää milloin menen ja mihin menen - mieheni tietenkin eri asia, hänen kanssaan jaksan mielelläni sopia menot yhteen sopiviksi.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan viralliset , maksulliset taksit kulkee kun tulee menoa.

Olen sanonut tätä, mutta se on liian kallista kuulemma. Olen myös kertonut, että auton pitäminenkin on kallista yms. Silti pummailee kyytejä. En onneksi ole ainoa jolta pummaa, joten vastuu hänen kyyditsemisestä jakautuu hieman, mutta tiettyihin paikkoihin mennessä olen se ykkösvaihtoehto, jota kysytään ensin. On hän kyllä suuttunut muillekin kuin mulle, jos ei kyytiä ole herunut, eli en ole ainoa...

ap

Vierailija

Nössö. Kun tarpeeksi hyväksikäytetään, niin ehkä opit sanomaan ei tai opit pyytämään oikea korvauksen kuskaamisesta tai sopivia vastapalveluksia.

Verottaja laskee auton käytön maksavan 0,43€/km, joten pyydän nyt vähintää se ylimääräisestä ajosta, sekin on halpaa kun kuski tulee vielä ilmaiseksi mukaan.

Sano että sulla on pyykkikone rikki ja pyydä kaveria pesemään pyykkisi, voit ottaa puhtaat takaisin ja antaa uudet likaiset aina kun kuskaat häntä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei.

ap

On osa tiivistä kaveriporukkaa ja käydään paljon samoissa paikoissa...

Hyviäkin puolia löytyy hänestä.

ap

Mikä tässä sitten on ongelma? Ei tuo teidän kuvio mihinkään itsestään muutu, ellet saa suutasi auki. Kaverisi tuskin on ihan heti luopumassa ilmaisesta taksistaan.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi ystäväni yritti tuota, ja aluksi onnistuikin.

Lopulta  kuitenkin totetin, että kuskaan häntä vain jos, jos hän on menossa samaan aikaan kanssani ja täysin matkani varrella olevaan paikkaan. En jaksa olla kuskina kellekään, vaan haluan itse päättää milloin menen ja mihin menen - mieheni tietenkin eri asia, hänen kanssaan jaksan mielelläni sopia menot yhteen sopiviksi.

Vaikuttaa hyvältä. Näin en torjuisi hänen avunpyyntöjään kokonaan, mutten myöskään suostuisi kynnysmatoksi. Pistän tyylisi korvan taakse. ;)

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tätä, mutta se on liian kallista kuulemma. Olen myös kertonut, että auton pitäminenkin on kallista yms. Silti pummailee kyytejä. En onneksi ole ainoa jolta pummaa, joten vastuu hänen kyyditsemisestä jakautuu hieman, mutta tiettyihin paikkoihin mennessä olen se ykkösvaihtoehto, jota kysytään ensin. On hän kyllä suuttunut muillekin kuin mulle, jos ei kyytiä ole herunut, eli en ole ainoa...

ap

Etkö osaa sanoa että ei se auton pitäminen ole halpaa sinullekkaan?!?

Hyväksikäyttäjiä ei ala omatoimisesti hävettämään toimintansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, mitkä ne tämän "kaverin" hyvät puolet olikaan?

Vierailija

Myisin auton ja ostaisin mopon tilalle. Sitten voi sanoa kaverille että saat kyllä kyydin jos sinulla on oma kypärä. Minulla kun on vain yksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, mitkä ne tämän "kaverin" hyvät puolet olikaan?

Hyvä perse.

cp

Vierailija

Ärsyttää ihmiset jotka ei osaa sanoa ei ja sitten kitisee jälkeenpäin... Huoh kasvattakaa pallit

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.