Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäpä tekisit, jos kaverisi joka käänteessä pummisi sulta autokyytiä?

Vierailija
15.06.2016 |

Kaveri itse on autoton. Ajokortti löytyy, mutta ei ole ajanut aikoihin eikä enää oikein uskalla ja koska hänellä ei ole miestä, niin ei siksikään halua autoa. Korjaaminen, kulut yms. jäisivät yksin hänelle. Kerran ehdotin, jos harkitsisi auton ostamista ja suuttui siitä aika paljon, sen jälkeen en ole ehdottanut.
Toisaalta ilmaisena (tai kahvirahaa vastaan) "taksikuskina" toimiminen ei oikein jaksa innostaa enää vapaa-ajalla, mulla on perhekin tässä. Joskus mun pitäisi kaverini mielestä järjestää menonikin niin, että saisin hänet kuskattua hänelle sopiviin aikoihin. Olen silloin tällöin kieltäytynyt kuskaamasta vedoten omiin menoihini tai kuskannut hänelle vähemmän sopivaan aikaan, mutta useimmiten kuskaan kiltisti, kun pyytää. Ärsyttää kuitenkin tää tilanne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan viralliset , maksulliset taksit kulkee kun tulee menoa.

Olen sanonut tätä, mutta se on liian kallista kuulemma. Olen myös kertonut, että auton pitäminenkin on kallista yms. Silti pummailee kyytejä. En onneksi ole ainoa jolta pummaa, joten vastuu hänen kyyditsemisestä jakautuu hieman, mutta tiettyihin paikkoihin mennessä olen se ykkösvaihtoehto, jota kysytään ensin. On hän kyllä suuttunut muillekin kuin mulle, jos ei kyytiä ole herunut, eli en ole ainoa...

ap

Etkö osaa sanoa että ei se auton pitäminen ole halpaa sinullekkaan?!?

Hyväksikäyttäjiä ei ala omatoimisesti hävettämään toimintansa.

Johan tuohon laitoin, että olen kyllä kertonut auton pitämisen olevan kallista lystiä.

ap

Vierailija
22/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät jonkun aikuisen ihmisen kiukuttelua? Jos joku suuttuu (!) siitä, ettei saa haluamaansa, niin siinä on jäänyt henkinen kehitys kolmevuotiaan tasolle tai kotikasvatus saamatta.

Mitä yleensäkään teet tuollaisella pummilla? Miten tämä ihminen on koskaan sinua auttanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tätä, mutta se on liian kallista kuulemma. Olen myös kertonut, että auton pitäminenkin on kallista yms. Silti pummailee kyytejä. En onneksi ole ainoa jolta pummaa, joten vastuu hänen kyyditsemisestä jakautuu hieman, mutta tiettyihin paikkoihin mennessä olen se ykkösvaihtoehto, jota kysytään ensin. On hän kyllä suuttunut muillekin kuin mulle, jos ei kyytiä ole herunut, eli en ole ainoa...

ap

Niin, mitkä ne tämän "kaverin" hyvät puolet olikaan?

No meillä esim. on yhteisiä mielenkiinnon kohteita, joista saamme aikaan todella antoisia keskusteluja. Tuntikausia juttelemme. Tietyissä vapaa-ajan jutuissa menee tosi hyvin yksiin ja hän on hauskaa ja kivaa seuraa niissä. Esim. nämä.

ap

Vierailija
24/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisin auton ja ostaisin mopon tilalle. Sitten voi sanoa kaverille että saat kyllä kyydin jos sinulla on oma kypärä. Minulla kun on vain yksi.

:D Aivan ihana idea! Miinuspuolena, mihin pistäisin lapset? Ehkä joku sivuvaunu, mutta kaverikin varmaan sitten änkisi sinne. ;)

ap

Vierailija
25/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No meillä esim. on yhteisiä mielenkiinnon kohteita, joista saamme aikaan todella antoisia keskusteluja. Tuntikausia juttelemme. Tietyissä vapaa-ajan jutuissa menee tosi hyvin yksiin ja hän on hauskaa ja kivaa seuraa niissä. Esim. nämä.

ap

Ota seuraavaksi aiheeksi keskusteluissanne vastavuoroisuus ihmissuhteissa. Mahdollisesti voit mainita itsekin tarvitsevasi apua esimerkiksi ikkunanpesussa, pihatalkoissa tai lastenhoidossa. Kuinkahan kaverisi mahtaisi suhtautua avunpyyntöösi?

Vierailija
26/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, että olenkin nössö. :(

Joka kerta koen suuria omantunnontuskia ja pahaa mieltä, kun kieltäydyn kuskaamasta häntä.

Ihmeen kilttejä ja ei-hyväksikäyttäjiä on suurin osa kaveristani. Mulla on ollut pitkiä kausia, ettei kukaan ole vaatinut multa mitään. Nyt sitten tämä kaveri on ollut muutaman vuoden kuvioissa mukana.

ap

Vierailija
27/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myisin auton ja ostaisin mopon tilalle. Sitten voi sanoa kaverille että saat kyllä kyydin jos sinulla on oma kypärä. Minulla kun on vain yksi.

:D Aivan ihana idea! Miinuspuolena, mihin pistäisin lapset? Ehkä joku sivuvaunu, mutta kaverikin varmaan sitten änkisi sinne. ;)

ap

Mieti tätä lastesi kannalta. Annatko heillekin mallin, että kaikenlaiset "kaverit" saavat hyväksikäyttää. Tuollainen kiltin tytön / pojan rooli harvoin on palkitseva, vaan aiheuttaa enemmänkin katkeroitumista.

Vierailija
28/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ota seuraavaksi aiheeksi keskusteluissanne vastavuoroisuus ihmissuhteissa. Mahdollisesti voit mainita itsekin tarvitsevasi apua esimerkiksi ikkunanpesussa, pihatalkoissa tai lastenhoidossa. Kuinkahan kaverisi mahtaisi suhtautua avunpyyntöösi?

Hyvä idea tämäkin! Pistän korvan taa. Eipä ole tullut pyydettyä häneltä palveluksia, kun tuntuu olevan niin rasittunut oman arkensa kanssa, mutta hyvin voisi. Hänellä ei ole edes lapsia siinä pyörimässä ja asuu pienehkössä kerrostaloasunnossa. Mulla on täällä ipanat, pyykit, ruoanlaitot, ne ikkunanpesut yms. Kieltämättä avunanto on tähän mennessä ollut lähinnä minulta hänellepäin tai sitten niin, että molemmat ollaan samaan aikaan saatu jotain (esim. seuraa).

ap

Vierailija
29/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä, että olenkin nössö. :(

Joka kerta koen suuria omantunnontuskia ja pahaa mieltä, kun kieltäydyn kuskaamasta häntä.

Ihmeen kilttejä ja ei-hyväksikäyttäjiä on suurin osa kaveristani. Mulla on ollut pitkiä kausia, ettei kukaan ole vaatinut multa mitään. Nyt sitten tämä kaveri on ollut muutaman vuoden kuvioissa mukana.

ap

Hän on siis saanut muutaman vuoden nauttia ilmaisesta taksista. Nyt on hänelle hyvä tilanne siirtyä käyttämään julkisia kulkuneuvoja. Sinulla varmasti on kesällä muutakin tekemistä kuin kyyditä jotain huonokäytöksistä aikuista.

Vierailija
30/30 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on/oli kaveripiirissä tyyppi joka oli ja on varmaan edelleenkin samanluontoinen, aina kyydin perässä jne. Yksi kavereistamme toimi taksina vuosikaudet vaikka syntyi lapsia ja oli muutakin tekemistä...aina yhteisten illanviettojen ja juhlien yksi ohjelmanumero oli seurata kenen kyydillä tänään kotiin, ensimmäinen joka nosti perseensä penkistä sai tämän kaverin myös kiireellä lähtemään samalla ovenavauksella ettei vain kyyti mene ohi. Lopullisesti nämä kyytihommat hyydytti eräs lähtömme synttäreiltä, sama kaava autolle asti mutta oikein näkyi kun lamppu syttyi ja tajusi ettei mahdukaan kyytiin kun viisihenkisellä perheellä olikin vain viidelle tarkoitettu kulkuväline. Silloin alkoi tajuta ettei enää onnistu. Esimerkkejä paljon muitakin kyseiseltä ihmiseltä...