Vierailija

Isäni on loukkaantunut, kun en halua kutsua hänen uutta seurustelukumppaniaan esikoiseni ristiäisiin. Isä oli automaattisesti olettanut, että nainen ja naisen esiteinit ovat tervetulleita. Juhliin osallistuu kuitenkin myös äitini, enkä halua hänelle ikävää juhlapäivää. Minulla nyt sinänsä ei ole mitään isän uutta naista vastaan, hän on ihan tavallinen, ei mitenkään minun tyyppiseni ihminen, muttei ärsyttäväkään. En kuitenkaan erityisesti halua olla hänen kanssaan tekemisissä, olen nähnyt naisen kaksi kertaa, kun isä on tuonut hänet joihinkin sukujuhliin. Emme varsinaisesti ole esim. jutelleet keskenämme. Mitä mieltä olette, onko isän närkästys oikeutettua?

• ylös 51
  • alas 10

Sivut

Kommentit (129)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei sinun tarvitse häntä kutsua. Minä isäsi uutena naisena en loukkaantusi, en edes haluaisi tulla paikalle. En, vaikka olemmekin naimisissa, emmekä "vain" seurustelukumppaneita. Olo olisi ulkopuolinen.

Niin, olen itse eronnut, ja elän uusperheessä, ja myös eksäni elää uusperheessä.

• ylös 58
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teet. Kyseessä on teidän juhlat.

Mitäpä isästä, kun on kyse omista juhlista.

Muista tämä, kun tarvitset lainantakausta, taloudellista tukea, lasten hoitoapua, jne...

• ylös 26
  • alas 68
Vierailija

Ei tarvitse. Eikö isäsi ole kutsunut sinua kylään jotta voisitte tutustua naisystävän kanssa? 

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Tuossa on kaksi eri asiaa.
Mun mies ymmärtäisi hienosti, jos tyttärensä sanoisi ettei halua mua paikalle, koska äitinsä tulee ja äitinsä pahoittaa mielensä.
Sen sijaan mun mies pahottaisi mielensä, jos tytär ilmoittaisi ettei halua olla mun kanssa tekemisissä.

Itse en ota noihin kantaa vaan menen ja toimin sen mukaan, minkä mies katsoo parhaaksi, hänen lapsistaan kuitenkin kyse.

• ylös 65
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muista tämä, kun tarvitset lainantakausta, taloudellista tukea, lasten hoitoapua, jne...

Höh. Isä kutsutaan juhliin, isätä pyydetään lainatakausta ja hoitoapua.
Naista ei kutsuta juhliin, eikä häneltä pyydetä edes hoitoapua.

• ylös 53
  • alas 7
Vierailija

Ei tarvitse olla tekemisissä, mutta miksi et olisi tekemisissä?

Ymmärrän isäsi närkästymisen, minä kyllä kutsuisin sen naisen, mutta en hänen jälkikasvuaan, mutta mun äiti onkin fiksu.

• ylös 20
  • alas 19
Vierailija

On oikeutettua. Olisko jo aika päästää irti menneestä?

Niin sinunkin kuin äitisikin? Vai pitääkö ihmisten olla yksikseen sen jälkeen kun ovat eronneet? Sinäkin olet jo aikuinen kun oman lapsenkin olet mennyt pyöröyttämään etkä kotona enää asu. Tietenkin voit ajatella miltä tuntuisi olla isäsi asemassa.. Joku päivä voit itse nimittäin joutua samaan.

Ja niinkin hienona päivänä kuin ristiäiset ovat, silloin on jokaisella velvollisuus pitää nuppinsa kiinni ja nauttia itse "juhlakalun" päivästä.

• ylös 15
  • alas 33
Vierailija

Entä jos isällä olisi isot kuusikymppiset, ja isä ei kutsuisi sun avomiestä paikalle? Sut vaan mutta sun mies ei saisi tulla.

• ylös 25
  • alas 27
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Eikö isäsi ole kutsunut sinua kylään jotta voisitte tutustua naisystävän kanssa? 

Ovat seurustelleet vasta muutamia kuukausia ja isä ja nainen asuvat kumpikin parin tunnin matkan päässä minusta, en oikein ole kaiken vauvanhoidon keskellä jaksanut käydä. Isä on kyllä käynyt katsomassa vauvaa minun luonani. Ap

• ylös 60
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juhliin osallistuu kuitenkin myös äitini, enkä halua hänelle ikävää juhlapäivää.

Onko äidilläsi itsellään asiaan sanan sijaa, vai päätätkö hänen puolestaan, että hänellä olisi ikävää?

• ylös 17
  • alas 7
Vierailija

Olet kai kertonut isällesi että syynä on se että äitisi olisi vaikea olla ristiäisissä jos isäsi uusi naisystävä tulisi paikalle? Voisin minäkin vähän loukkaantua jos lapseni ei muuten vain haluaisi uutta miestäni paikalle, mutta jos taas syynä olisi se että entinen mieheni loukkaantuisi niin asia olisi toki ihan kunnossa.

• ylös 39
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höh. Isä kutsutaan juhliin, isätä pyydetään lainatakausta ja hoitoapua.
Naista ei kutsuta juhliin, eikä häneltä pyydetä edes hoitoapua.

Hieman saattaisi olla hankalaa.. No okei, jos isä menee sitten hoitamaan sinne tyttärensä kotiin tuota lasta. Eri asia on, että haluaako?

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun on niin vaikea kunnioittaa isäsi valintaa?

Luultavasti samasta syystä kuin isän vaikea kunnioittaa lapsen valintaa.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Mulla on sulle hyvä ratkaisu. Kysy isältäsi, miten hän haluaisi toimittavan ja tee sen mukaan.

• ylös 4
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nythän oli kyseessä isän uusi tyttöystävä. Isähän on tervetullut. Ja eihän vanhempien ole tarkoituskaan ylläpitää lastensa elämää, jos he ovat jo aikuisia?

• ylös 23
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliin osallistuu kuitenkin myös äitini, enkä halua hänelle ikävää juhlapäivää.

Onko äidilläsi itsellään asiaan sanan sijaa, vai päätätkö hänen puolestaan, että hänellä olisi ikävää?

Miksi ap:n äidille tulisi ikävä juhlapäivä, jos ap:n isä tulisin uuden naisen kanssa juhliin? Mitä tenavia nämä muka aikuiset ovat? Eivät osaa iloita lapsensa juhlapäivästä?

• ylös 17
  • alas 13
M39

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitäpä isästä? Hänethän oli kuitenkin kutsuttu. On sitten oma valinta, tulee vai ei.

• ylös 11
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.