Mistä johtuu punaset pisteet/pilkut iholla?
Ennen niitö oli muutama, nyt olen niitä täynnä. Käsivarret ja rintakehä? Syöpäkö?
Kommentit (19)
Hilseilevätkö myös? Voi olla psoria.
Mulla tulee auringosta, häviävät sitten itsestään mutta taas kun on enemmän auringossa, tulevat uudestaan. En ole ollut huolissani, varmaan jonkinnäköistä aurinkoihottumaa tms.
Petekioita?
"Petekioita voi syntyä monista eri syistä. Esimerkiksi erilaiset vammat, allergiset reaktiot, autoimmuunisairaudet, virusinfektiot ja mustelmat voivat saada aikaan petekioita. Niin vastasyntyneet lapset kuin vanhuksetkin voivat saada petekioita. Nämä iho-oireet voivat johtua myös tietyistä syöpäsairauksista, kuten leukemiasta, tai tiettyjen lääkeaineiden ja steroidien käytöstä."
Nää on niinku pisamia tai luomia, ihon alla, punaisia
Katkenneita pintaverisuonia? Minulle tuli joskus sellaisia kasvoihin oksentelun jälkeen. Hävisivät parissa päivässä.
Rutto. Punaiset pilkut ovat mustan surman oire.
Vierailija kirjoitti:
Hui, joku syöpä siis mulla :(
Eipä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Katkenneita pintaverisuonia? Minulle tuli joskus sellaisia kasvoihin oksentelun jälkeen. Hävisivät parissa päivässä.
Eipä taida olla, ap kirjoitti, että ennen niitä oli vähemmän, nyt jo enemmän, eli eivät katoa ollenkaan, kuten ei luomet yleensä muutenkaan katoa.
Juu ei, nämä ei tunnu iholla. Ovat siis vaan punaisia pilkkuja, ei nouse ihosta koholle
Vierailija kirjoitti:
Keratosis pilaris?
Aloittaja, tiedän mität tarkoitat.
Näyttää kuin pieniltä verihiutaleilta ihon alla. Itsellä samaa, niitä tulee jatkuvasti lisää.
Syytä en ole vielä osannut selvittää.
Ehlers- Danlos syndrooma? Sjögrenin syndrooma?
Mullakin on noita aloittajan kuvailemia pisteitä. Mulla on myös keratosis pilaris, joten tiedän ettei pilkut ole sitä :)
Ap tarkoittanee ihan pienen pieniä punaisia pisteitä, jotka eivät ole kohollaan. Ne näyttävät lähinnä siltä, kuin joku olisi tökkinyt punaisella mustekynällä ihoa jättäen siihen pikkuisia pilkkuja.
Jos joku tietää, mistä johtuvat, minuakin kiinnostaa!
Toxoplasmaa.