Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuttava kutsuu kävelyä lenkkeilyksi ja kerää huomiota Facebookissa "lenkeillään".

Vierailija
15.06.2016 |

Tuttava on reilusti ylipainoinen ja on alkanut liikkua viimeisen vuoden aikana aika paljon. Se onkin erittäin hyvä. Mua häiritsee se, että tuttava puhuu lenkkeilystä, vaikka kävelee. Niputtaa myös kaikki kävelyt yhteen ja ilmoittaa illalla, kuinka paljon tuli lenkkeiltyä. Siis jos on aamulla kävellyt 2km, päivällä 3km ja illalla tehnyt vielä 5km:n kävelyn, niin päivittää illalla tehneensä 10km lenkin.

Minä olen pikku hiljaa pidentänyt omia JUOKSUlenkkejäni ja olen laihduttanut 25 kiloa. Olen oikeasti tosi ylpeä siitä, että jaksan juosta 5km putkeen ja tähtään 10km JUOKSUlenkkiin. Tuo tuttava osallistui Naisten kymppiin, muttei kertonut kenellekään, että KÄVELI sen. Otti vain kuvan itsestään maalissa ja päivitti "MÄ TEIN SEN!". Siis, käveli sen 10km..

En tiedä, miksi tämä häiritsee näin paljon. Ehkä siksi, että minä teen todella paljon töitä sen eteen, että olen juoksukunnossa ja ylipainoisesta sohvaperunasta 5km:n juoksukuntoon on pitkä matka. Sen sijaan tuollainen sunnuntaikäveleminen (vaikkakin lenkkarit ja urheilulliset vaatteet päällä) ei ole ollenkaan samanlaista urheilemista. Erinomaista kyllä, että liikkuu, mutta tuo huomion kerjääminen ja oleellisten asioiden kertomatta jättäminen on typerää.

Tulipa tämä vain mieleeni, kun tuttava päivitti Facebookiin eilen kuvan itsestään tekstillä "15km:n lenkki takana", vaikka satun tietämään, että se on kävelty VIIDESSÄ eri erässä päivän aikana..

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas vaan että taas ap:sta leivotaan tarinan pahista, itellekin täällä on monesti käynyt juuri vastaavasti. Onhan toi vähän erikoinen ratkaisu, tarkoituksellista huijaamista!

Aukaisin ketjun, koska ajattelin ap.n tuttavan olevan sukulaiseni. Ketjuhan meni heti ap.n haukkumiseksi.

Itseäkin ärsyttää sukulaiseni, joka kehuu kävelevänsä 10km tuntiin ja juoksevansa 18km tunnissa vauhtia. Ei toki saisi ärsyttää, mutta ärsyttää silti, kun kukaan ei sano sille, että se sinun mittarisi ei näytä maileina vaan kilometreinä, kuten hän luulee. Asuu ulkomailla ja luulee, että mittari automaattisesti on kääntynyt maileiksi ja kehuskelee hurjilla vauhdeillaan.

Ei saisi ärsyttää, mutta ärsyttää silti aina kaikenlaiset liioittelut.

Vierailija
62/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun olisi pitänyt kirjoittaa, ettei pointtini olisi mennyt näin lujaa kaikilta ohi? 

Mistä te oikein revitte sen, ettei liikkuminen olisi hienoa ja etten kannustaisi sitä?

Olen työkaverini kanssa SportsTracker-kaveri ja tiedän siitä, mitä on päivän aikana liikkunut, missä ja millä vauhdilla.

ap

Tää on siis someongelma. Tiedämme toisistamme likaa trivialiteetteja, koska joka vinkaus on laitettava someen. Lisäksi "kansainväliset" suomalaiset eivät osaa edes englantia.

Ylipainoinen haluaa painonsa kanssa kamppaillessaan antaa somessa illuusion siitä, että on päässyt projektissaan pidemmälle kuin todellisuudessa on. Työkaverit, jotka todennäköisesti tapaavat toisiaan päivittäin tai ainakin viikottain, seuraavat toisiaan vielä jollakin SportsTrackerillä somessa, vaikka voisivat vertailla saavutuksiaan esim. joka torstai lounaalla kasvokkain. (En kylläkään tiedä mikä on SportsTracker).

On tässä toinenkin First World Problem: ylipaino, huonot ruokatottumukset ja etenkin naisten liki pakkomielteen kaltainen toisten ja oman vartalon seuranta. 

Mitä sinun olisi pitänyt kirjoittaa? Että kaverisi kaunistelee somessa urheilusaavutuksiaan ja se ärsyttää sinua koska ... Et ole koskaan missään asiassa itse tehnyt niin, ja siksi et voi sitä ymmärtää. 

Ehkä sinun ei olisi pitänyt kirjoittaa työkaveristasi yhtään mitään. Tunnet hänet, seuraat häntä, taistelet itsekin paino- ja kuntoasioiden kanssa ja ymmärrät häntä sitä kautta. Olisit voinut jättää koko asian omaan arvoonsa ja keskittyä omaan lenkkeilyysi ja varsinkin luonnosta nauttimiseen. Ja opetella vähän eläytymiskykyä ja empatiaa (= myötäeläminen, -tunto). 

25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16v poika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava on reilusti ylipainoinen ja on alkanut liikkua viimeisen vuoden aikana aika paljon. Se onkin erittäin hyvä. Mua häiritsee se, että tuttava puhuu lenkkeilystä, vaikka kävelee. Niputtaa myös kaikki kävelyt yhteen ja ilmoittaa illalla, kuinka paljon tuli lenkkeiltyä. Siis jos on aamulla kävellyt 2km, päivällä 3km ja illalla tehnyt vielä 5km:n kävelyn, niin päivittää illalla tehneensä 10km lenkin.

Minä olen pikku hiljaa pidentänyt omia JUOKSUlenkkejäni ja olen laihduttanut 25 kiloa. Olen oikeasti tosi ylpeä siitä, että jaksan juosta 5km putkeen ja tähtään 10km JUOKSUlenkkiin. Tuo tuttava osallistui Naisten kymppiin, muttei kertonut kenellekään, että KÄVELI sen. Otti vain kuvan itsestään maalissa ja päivitti "MÄ TEIN SEN!". Siis, käveli sen 10km..

En tiedä, miksi tämä häiritsee näin paljon. Ehkä siksi, että minä teen todella paljon töitä sen eteen, että olen juoksukunnossa ja ylipainoisesta sohvaperunasta 5km:n juoksukuntoon on pitkä matka. Sen sijaan tuollainen sunnuntaikäveleminen (vaikkakin lenkkarit ja urheilulliset vaatteet päällä) ei ole ollenkaan samanlaista urheilemista. Erinomaista kyllä, että liikkuu, mutta tuo huomion kerjääminen ja oleellisten asioiden kertomatta jättäminen on typerää.

Tulipa tämä vain mieleeni, kun tuttava päivitti Facebookiin eilen kuvan itsestään tekstillä "15km:n lenkki takana", vaikka satun tietämään, että se on kävelty VIIDESSÄ eri erässä päivän aikana..

Tai sitten vaan ignoorat tämän.

Oikeasti kaiken kritisoimisemasta tulee vain pahamieli itselle

Ap kritisoi vaan valehtelua, ei "kaikkea". Se ap:n kaverihan muuten on tässä se, joka antaa ymmärtää, ettei kävelyssä ole mitään peukutettavaa, vaan juokseminen on jotain.

Joo mut ei kannata välittää

Vierailija
64/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vissiin paljon katkeria huonokuntoisia? Miksi ap:tä haukutaan, vaikka kaveri tässä on se joka valehtelee?

Ap, olit trolli tai ei niin tuollaisia ihmisiä on. Minusta tuntuu, että kaverillasi on vinkeitä pakonomaisen valehtelun suuntaan, ja tekee tätä osittain tajuamattaan. Huono itsetunto, jota on valtava tarve pönkittää. Koeta unohtaa kaverin toimet ja iloitse siitä, että olet itse oikeasti hyvässä kunnossa. Eipä tuolle mitään voi. Kaverisi valkoiset valheet kyllä ennen pitkää huomataan ympärillä, ja itse hän tulee kärsimään siitä. Mietipä jos hän joskus myöhemmin onnistuu oikeasti juoksemaan 10 km ja on siitä ihan fiiliksissä, ei ole enää mitään päivitettävää kun väitti tuon tapahtuneen jo ajat sitten. :D

Vierailija
65/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on onnettomuudesta johtuvat vammat jaloissa. En kykene juoksemaan. kävelen.. käyn silti LENKILLÄ!!

Vierailija
66/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan harrastaminen ja urheilu on kaksi eri asiaa. Itsekin käyn sauvaKÄVELEMÄSSÄ  ja pidän tätä ihan oikeana liikuntasuorituksena. Käyn myös salilla useamman kerran viikossa ja olen itse aikanaan laihduttanut reilu 15 kg ja saanut painon/itseni pidettyä kurissa nyt kuutisen vuotta. Näitä asioita en ole ikinä laittanut mihinkään somepäivityksiin, koska ei kiinnosta. Itseä myös joskus huvittaa ihmisten laittamat liikunta- ja ruokapäivitykset, mutta elämä on. Jotkut asiat ärsyttää ja jotkut ei.

Mitä tulee tähän sun tuttavaan, niin mun mielestä on hyvä, että käy usean kerran päivässä tekemässä liikuntasuorituksen, koska siinähän saa samalla paljon raitista ilmaa ja se virkistää ihan hitosti. Tekisin itsekin noin, jos olisi enemmän aikaa.

Vierailija
67/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajestas, stalkata nyt tuttavaa sekä sovelluksessa että Facebookissa ja vetää tuollaiset herneet nenään jonkun somekäyttäytymisestä! Ehkä ap:kin joskus kohtaa oikeita ongelmia elämässään...

Vierailija
68/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa valehtelussa on noloa se, että kavereina on aina joku, joka tietää jotain oikeasti liikunnasta. 2 tuntia naisten kymppiin on jo hidasta kävelyä. Kukaan ei vain viitsi sanoa, vaan se on tapana peukuttaa ja kehua. Tiedän ihmisen, joka treenasi maratonille. Piti blogia ja kehui juoksuvauhdeillaan ja pitkillä lenkeillä. Niiden mukaan olisi maratonin pitänyt mennä 3h30 aikaan. Koko huijauksen luonne paljastui, kun mimmi kävi siellä maratonilla ja aikaa meni 5h ja 20min.

Sitten alkoi selitykset. Miksi aina maraton (juoksi siis maratoneja omalla ajan mittauksella ja sitten virallisia) omalla ajanmittauksella meni alle 4 tuntia ja virallisilla päälle 5 tuntia. Juoksi oman kertomuksensa mukaan 150km viikossa (siinä alkoi tyhmimmätkin lukijat jo epäillä, että valehtelee vain saadakseen niitä kehuja ja ihailuja). Parin pahan flopin jälkeen häipyi hiljaisuuteen. 

Vierailija
69/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lenkitetään koiraa. Lenkki: lähdetään paikasta A, kuljeskellaan eri reittejä ja palataan paikkaan A.  Lenkki on lenkki vaikka kontaten.

Vierailija
70/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa valehtelussa on noloa se, että kavereina on aina joku, joka tietää jotain oikeasti liikunnasta. 2 tuntia naisten kymppiin on jo hidasta kävelyä. Kukaan ei vain viitsi sanoa, vaan se on tapana peukuttaa ja kehua. Tiedän ihmisen, joka treenasi maratonille. Piti blogia ja kehui juoksuvauhdeillaan ja pitkillä lenkeillä. Niiden mukaan olisi maratonin pitänyt mennä 3h30 aikaan. Koko huijauksen luonne paljastui, kun mimmi kävi siellä maratonilla ja aikaa meni 5h ja 20min.

Sitten alkoi selitykset. Miksi aina maraton (juoksi siis maratoneja omalla ajan mittauksella ja sitten virallisia) omalla ajanmittauksella meni alle 4 tuntia ja virallisilla päälle 5 tuntia. Juoksi oman kertomuksensa mukaan 150km viikossa (siinä alkoi tyhmimmätkin lukijat jo epäillä, että valehtelee vain saadakseen niitä kehuja ja ihailuja). Parin pahan flopin jälkeen häipyi hiljaisuuteen. 

Ahaa. Voitko kerto miten ihmeessä huippu-urheilijat välillä epäonnistuvat suorituksissaan? Maalivahti päästää maaleja, sentteri laukoo ohi maalin, keihäänheittäjä paiskaa kepin alueelta ulos, juoksija keskeyttää...ei kai ne nyt tuollaisia sarten treenaa vaan onko sekin vaan yhtä suurta huijausta?

Vierailija
71/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä on ihmisten mielestä ihan normaalia ja hienoa, kirjoittaa julkisesti valheita ja vääristellä totuutta. Eipä ihme, että kokoomus, keskusta ja persut saavat ääniä.

Vierailija
72/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää toimintaa tutultasi, mutta ei sillä kannata omaa verenpainettaan nostattaa. Tuollainen liioittelu tulee vielä joskus puremaan häntä ikävästi pakarasta mutta se on sitten hänen murheensa ja noloutensa.

Vierailija
73/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä olet sitten tyhmä.

Vierailija
74/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin varmasti huvittaisi mutta ei nyt ehkä kuitenkaan vaikuttaisi omaan eläämääni näin paljoa mitä sulla. Se että kaverisi _lenkkeilee_ ja onnistuu ehkä kohottamaan kuntoa ja pudottamaan painoa (?) Ei heikennä millään lailla sinun suoritustasi.

Vierailija
75/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vissiin paljon katkeria huonokuntoisia? Miksi ap:tä haukutaan, vaikka kaveri tässä on se joka valehtelee?

Ap, olit trolli tai ei niin tuollaisia ihmisiä on. Minusta tuntuu, että kaverillasi on vinkeitä pakonomaisen valehtelun suuntaan, ja tekee tätä osittain tajuamattaan. Huono itsetunto, jota on valtava tarve pönkittää. Koeta unohtaa kaverin toimet ja iloitse siitä, että olet itse oikeasti hyvässä kunnossa. Eipä tuolle mitään voi. Kaverisi valkoiset valheet kyllä ennen pitkää huomataan ympärillä, ja itse hän tulee kärsimään siitä. Mietipä jos hän joskus myöhemmin onnistuu oikeasti juoksemaan 10 km ja on siitä ihan fiiliksissä, ei ole enää mitään päivitettävää kun väitti tuon tapahtuneen jo ajat sitten. :D

Voi luoja. Hekumoidaan nyt ajatuksella, että joku rassu jossain on vähän kaunistanut totuutta facessa ja kuinka siitä perisynnistä tulee kyllä myöhemmin itse kärsimään :D

Vierailija
76/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Voitko kerto miten ihmeessä huippu-urheilijat välillä epäonnistuvat suorituksissaan? Maalivahti päästää maaleja, sentteri laukoo ohi maalin, keihäänheittäjä paiskaa kepin alueelta ulos, juoksija keskeyttää...ei kai ne nyt tuollaisia sarten treenaa vaan onko sekin vaan yhtä suurta huijausta?

No siksi, kun moni blogin lukija oli ollut kyseisen ihmisen kanssa monissa kisoissa (joissa hän oman kirjoituksen mukaan aina jostain syystä epäonnistui, vaikka olisi pystynyt parempaan tulokseen) ja näki, että kirjoituksistaan huolimatta kyse oli huonokuntoisesta, ylipainoisesta hölkkääjästä, kenellä ei ollut realistisia mahdollisuuksia siihen,mitä väitti. Toiseksi hän oli käynyt juoksemassa vetoja erään ryhmän kanssa ja siellä myös paljastui asian oikea laita, että hän ei vain kyennyt oikeasti juoksemaan niitä vauhteja, mitä valehteli juoksevansa.

Mutta saahan sitä ihmiset valehdella,mutta noloa on siitä kärähtää ja alkaa valehdella, että olisin kyllä pystynyt tässäkin siihen ja tähän,mutta tänään oli kuun asento väärä tms.

Vierailija
77/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli täällä on ihmisten mielestä ihan normaalia ja hienoa, kirjoittaa julkisesti valheita ja vääristellä totuutta. Eipä ihme, että kokoomus, keskusta ja persut saavat ääniä.

Kuka täällä on sanonut noin? Ihmisten mielestä on hienoa että hän treenaa eikä ihmisiä kiinnosta mitä hän someen kirjoittaa.

Vierailija
78/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi, kun moni blogin lukija oli ollut kyseisen ihmisen kanssa monissa kisoissa (joissa hän oman kirjoituksen mukaan aina jostain syystä epäonnistui, vaikka olisi pystynyt parempaan tulokseen) ja näki, että kirjoituksistaan huolimatta kyse oli huonokuntoisesta, ylipainoisesta hölkkääjästä, kenellä ei ollut realistisia mahdollisuuksia siihen,mitä väitti. Toiseksi hän oli käynyt juoksemassa vetoja erään ryhmän kanssa ja siellä myös paljastui asian oikea laita, että hän ei vain kyennyt oikeasti juoksemaan niitä vauhteja, mitä valehteli juoksevansa.

Mutta saahan sitä ihmiset valehdella,mutta noloa on siitä kärähtää ja alkaa valehdella, että olisin kyllä pystynyt tässäkin siihen ja tähän,mutta tänään oli kuun asento väärä tms.

Herranjestas miten tylsää elämää joillakin on...kun on tällaisiakin aikaa pohtia ja analysoida.

Vierailija
79/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin:)

Hänen on nähty yrittävän oikaista reitiltä eräässä kisassa, mutta kärähti siitä, joten ei silloinkaan saanut parempaa aikaa. Lisäksi joku oli juossut hänen kanssaan pitkän lenkin. Blogiinsa oli kirjoittanut juoksevansa 10km pitempään, kuin oikeasti olivat juosseet.

Mutta toki jokainen saa valehdella niin paljon kuin haluaa.Hänelle itselleenhän se vain on noloa, kun kärähtää. 

Vierailija
80/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näiden tällaisten Lapin lisien laittaminen tarinoihin todella näin iso kummastuksen aihe??? Tuotahan on tapahtunut iät ja ajat että vähän suurennellaan ja liioitellaan sitä sun tätä. On se sitten kalasaalis, peniksen koko, auton suorituskyky, edullinen kirppilöytö.... Some nyt ehkä korostaa tätä kun ihmisten kuulumiset tavoittavat suuremman yleisön mutta ei tässä nyt todellakaan mistään uudesta ilmiöstä ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä