Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuttava kutsuu kävelyä lenkkeilyksi ja kerää huomiota Facebookissa "lenkeillään".

Vierailija
15.06.2016 |

Tuttava on reilusti ylipainoinen ja on alkanut liikkua viimeisen vuoden aikana aika paljon. Se onkin erittäin hyvä. Mua häiritsee se, että tuttava puhuu lenkkeilystä, vaikka kävelee. Niputtaa myös kaikki kävelyt yhteen ja ilmoittaa illalla, kuinka paljon tuli lenkkeiltyä. Siis jos on aamulla kävellyt 2km, päivällä 3km ja illalla tehnyt vielä 5km:n kävelyn, niin päivittää illalla tehneensä 10km lenkin.

Minä olen pikku hiljaa pidentänyt omia JUOKSUlenkkejäni ja olen laihduttanut 25 kiloa. Olen oikeasti tosi ylpeä siitä, että jaksan juosta 5km putkeen ja tähtään 10km JUOKSUlenkkiin. Tuo tuttava osallistui Naisten kymppiin, muttei kertonut kenellekään, että KÄVELI sen. Otti vain kuvan itsestään maalissa ja päivitti "MÄ TEIN SEN!". Siis, käveli sen 10km..

En tiedä, miksi tämä häiritsee näin paljon. Ehkä siksi, että minä teen todella paljon töitä sen eteen, että olen juoksukunnossa ja ylipainoisesta sohvaperunasta 5km:n juoksukuntoon on pitkä matka. Sen sijaan tuollainen sunnuntaikäveleminen (vaikkakin lenkkarit ja urheilulliset vaatteet päällä) ei ole ollenkaan samanlaista urheilemista. Erinomaista kyllä, että liikkuu, mutta tuo huomion kerjääminen ja oleellisten asioiden kertomatta jättäminen on typerää.

Tulipa tämä vain mieleeni, kun tuttava päivitti Facebookiin eilen kuvan itsestään tekstillä "15km:n lenkki takana", vaikka satun tietämään, että se on kävelty VIIDESSÄ eri erässä päivän aikana..

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun olisi pitänyt kirjoittaa, ettei pointtini olisi mennyt näin lujaa kaikilta ohi? 

Mistä te oikein revitte sen, ettei liikkuminen olisi hienoa ja etten kannustaisi sitä?

Olen työkaverini kanssa SportsTracker-kaveri ja tiedän siitä, mitä on päivän aikana liikkunut, missä ja millä vauhdilla.

ap

Ei täällä ole keneltäkään mennyt sun pointti ohi. Työkaverisi antaa muiden ymmärtää että juoksee vaikka oikeasti kävelee. Itse teet ihan samaa: annat työkaverin ymmärtää että kannustat ja tsemppaat häntä mutta oikeasti haukut selän takana.

Vierailija
42/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa minullakin olisi niin helppo elämä, että tällaisista asioista jaksaisi pahoittaa mielensä.

Kieltämättä itseäni vaivaannuttaa valehtelu ja omien suoritustensa rankka liioittelu. Juoksu ja kävely ovat ihan eri asioita, miksi käyttää väärää sanaa? Noloahan tuo on. Miksei vaan rehellisesti voi hehkuttaa omia kävelylenkkejään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä uskomaton ääliö :D Tarkistelee ohjelmasta, että valehteleeko kaveri facessa hahah.

Vierailija
44/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v poika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava on reilusti ylipainoinen ja on alkanut liikkua viimeisen vuoden aikana aika paljon. Se onkin erittäin hyvä. Mua häiritsee se, että tuttava puhuu lenkkeilystä, vaikka kävelee. Niputtaa myös kaikki kävelyt yhteen ja ilmoittaa illalla, kuinka paljon tuli lenkkeiltyä. Siis jos on aamulla kävellyt 2km, päivällä 3km ja illalla tehnyt vielä 5km:n kävelyn, niin päivittää illalla tehneensä 10km lenkin.

Minä olen pikku hiljaa pidentänyt omia JUOKSUlenkkejäni ja olen laihduttanut 25 kiloa. Olen oikeasti tosi ylpeä siitä, että jaksan juosta 5km putkeen ja tähtään 10km JUOKSUlenkkiin. Tuo tuttava osallistui Naisten kymppiin, muttei kertonut kenellekään, että KÄVELI sen. Otti vain kuvan itsestään maalissa ja päivitti "MÄ TEIN SEN!". Siis, käveli sen 10km..

En tiedä, miksi tämä häiritsee näin paljon. Ehkä siksi, että minä teen todella paljon töitä sen eteen, että olen juoksukunnossa ja ylipainoisesta sohvaperunasta 5km:n juoksukuntoon on pitkä matka. Sen sijaan tuollainen sunnuntaikäveleminen (vaikkakin lenkkarit ja urheilulliset vaatteet päällä) ei ole ollenkaan samanlaista urheilemista. Erinomaista kyllä, että liikkuu, mutta tuo huomion kerjääminen ja oleellisten asioiden kertomatta jättäminen on typerää.

Tulipa tämä vain mieleeni, kun tuttava päivitti Facebookiin eilen kuvan itsestään tekstillä "15km:n lenkki takana", vaikka satun tietämään, että se on kävelty VIIDESSÄ eri erässä päivän aikana..

Tai sitten vaan ignoorat tämän.

Oikeasti kaiken kritisoimisemasta tulee vain pahamieli itselle

Ap kritisoi vaan valehtelua, ei "kaikkea". Se ap:n kaverihan muuten on tässä se, joka antaa ymmärtää, ettei kävelyssä ole mitään peukutettavaa, vaan juokseminen on jotain.

Vierailija
45/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse ihmetellä, että miks facebookin käyttäjistä suurin osa on naisia :D

Vierailija
46/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa minullakin olisi niin helppo elämä, että tällaisista asioista jaksaisi pahoittaa mielensä.

Kieltämättä itseäni vaivaannuttaa valehtelu ja omien suoritustensa rankka liioittelu. Juoksu ja kävely ovat ihan eri asioita, miksi käyttää väärää sanaa? Noloahan tuo on. Miksei vaan rehellisesti voi hehkuttaa omia kävelylenkkejään?

Luultavasti saa motivaatiota jatkamaan kun kaverit peukuttaa facebookissa. Näin minäkin motivoin itseni päivittäisiin lenkkeihin ja jos ei ole motivaatiota ajattelen kuinka facebook kaverit pitävät minua löysänä läskinä jos en mene  :D   (kaverit ei harrasta mitään urheilua)

47/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreitahan kuluu saman verran esim 10km lenkillä, juoksit tai kävelit sen. Aikaa menee tietysti kävellessä enemmän ja juoksun jälkeinen jälkipoltto on suurempaa.

Ei kulu. Lähellekkään... Kävelyssä o paljon parempi hyötysuhde kuin juoksussa eli energiaa kuluu vähemmän.

Vierailija
48/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uskomatonta. Kolme sivua tuttavaa puoltavia tekstejä, vaikka tuttava valehtelee. Häh.

Aivan sama. Mä aion tästä lähtien sitten itsekin "vähän" liioitella mun juoksemisia. Menen tänään 7km:n juoksulenkille, mutta laitanpa samantein matkan vaikka puolimaratoniksi. Mitä väliä? Niin ja jos viikonlopun aikana käyn uimassa, kävelyllä (eli juoksemassa) ja pyörällä kaupassa, voisin päivittää suorittaneeni elämäni ensimmäisen triatlonin. Wau. Eikä tunnu missään, käynpä vielä juoksulenkillä triatlonin jälkeen!

Seuraavan kerran, kun työkaveri päivittää "I ran 15K today!", laitan ylistävän ja ihmettelevän kommentin siitä, miten ihmeessä se on ehtinyt vielä juostakin sen 15 kilometriä, kun on sen lisäksi vielä kävellyt 15 kilometriä viidessä erässä päivän aikana. Huippunainen.

ap

(Kommentointini tähän typerään ketjuun loppuu tähän. Lähden juoksemaan maratonia. Eli lähden kävelemään 500m bussipysäkille. Same same but different.)

Vierailija
49/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun ap:n itsekehun takia. Itse juoksen juoksen kevyesti sen 10 km putkeen, vaikka poltan tupakkaa. Revi siitä, amatööri :DD

Kampissa oli joskus vuosia sitten palohälytys ja liukuportaat pysähtyivät eli jouduimme kävelemään portaat ylös. Olin kaamean huonossa kunnossa, koska selkäni oli todella kipeä enkä pystynyt liikkumaan ollenkaan, joten painoa kertyi. Nousin jyrkät portaat ja harmittelin ylimääräisiä läskejäni. Ohitin kävellessäni useita hoikkia ja hyvänkuntoisen näköisiä, mutta tupakalle haisevia ihmisiä. He hyytyivät portaisiin. Olin oikeasti erittäin hämmästynyt tilanteesta.

Todella hyvä, että jaksat juosta, mutta tulevaisuutesi voi mahdollisesti olla toisenlainen. 

Vierailija
50/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna nyt olla. Ei se sinun suoritustasi huononna, tehköön ja sanokoon toinen mitä haluaa. Keskittyisit vain omaan edistymiseesi sen sijaan, että olet kateellinen ja katkera noin typerästä asiasta.

Jos tiedät itse olevasi paremmassa kunnossa, eikö se riitä sinulle? Pitäisikö kaikkien muidenkin tajuta ihastella sinua? Ne jotka siellä facebookissa kaveriasi kehuu ovat vain iloisia ja haluavat kannustaa häntä laihduttamaan ja parantamaan kuntoaan. Ei se ole sinulta pois.

Vierailija
51/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on uskomatonta. Kolme sivua tuttavaa puoltavia tekstejä, vaikka tuttava valehtelee. Häh.

Aivan sama. Mä aion tästä lähtien sitten itsekin "vähän" liioitella mun juoksemisia. Menen tänään 7km:n juoksulenkille, mutta laitanpa samantein matkan vaikka puolimaratoniksi. Mitä väliä? Niin ja jos viikonlopun aikana käyn uimassa, kävelyllä (eli juoksemassa) ja pyörällä kaupassa, voisin päivittää suorittaneeni elämäni ensimmäisen triatlonin. Wau. Eikä tunnu missään, käynpä vielä juoksulenkillä triatlonin jälkeen!

Seuraavan kerran, kun työkaveri päivittää "I ran 15K today!", laitan ylistävän ja ihmettelevän kommentin siitä, miten ihmeessä se on ehtinyt vielä juostakin sen 15 kilometriä, kun on sen lisäksi vielä kävellyt 15 kilometriä viidessä erässä päivän aikana. Huippunainen.

ap

(Kommentointini tähän typerään ketjuun loppuu tähän. Lähden juoksemaan maratonia. Eli lähden kävelemään 500m bussipysäkille. Same same but different.)

Mikäli kirjoitit jutun tosissasi, niin tavallaan ymmärrän, miksi sinua harmittaa. Käveleminen ei ole juoksemista ja on hassua laskea useiden kävelylenkkien kilometrit yhteen. Ihmisillä on hupaisia tapoja.

Hienoa, että olet onnistunut laihtumaan ja jaksat juosta. 

Toisaalta ihmettelen kiukkuasi, koska kaverisi kunto kohenee ja teillä molemmilla on liikunnan vuoksi parempi mieli.

Vinkki: älä lue Facebookia. :) 

Vierailija
52/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna nyt olla. Ei se sinun suoritustasi huononna, tehköön ja sanokoon toinen mitä haluaa. Keskittyisit vain omaan edistymiseesi sen sijaan, että olet kateellinen ja katkera noin typerästä asiasta.

Jos tiedät itse olevasi paremmassa kunnossa, eikö se riitä sinulle? Pitäisikö kaikkien muidenkin tajuta ihastella sinua? Ne jotka siellä facebookissa kaveriasi kehuu ovat vain iloisia ja haluavat kannustaa häntä laihduttamaan ja parantamaan kuntoaan. Ei se ole sinulta pois.

Ja jatkaakseni vielä, itse lapsellisena ihmisenä saisin vain enemmän motivaatiota kun voisin myhäillä yksin pääni sisällä tuttuni höpöhöpö-jutuille ja juoksisin onnellisena niitä omia lenkkejäni.

Vierailija
53/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti saa motivaatiota jatkamaan kun kaverit peukuttaa facebookissa. Näin minäkin motivoin itseni päivittäisiin lenkkeihin ja jos ei ole motivaatiota ajattelen kuinka facebook kaverit pitävät minua löysänä läskinä jos en mene  :D   (kaverit ei harrasta mitään urheilua)

Mulla on yksi koko ikänsä liikuntaa vältellyt rapakuntoinen lihava kaveri, joka on alkanut käydä pienillä kävelyillä, ja hän saa siitä paljon kehuja ja peukkuja.

Vierailija
54/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

So? Vaikka sattuisit olemaan FB-ystäväni, niin eihän tuo minun maailmaani heilauttaisi yhtään mitenkään. Minulle on herttaisen yhdentekevää juoksetko vai käveletkö vai makaatko sohvalla syömässä sipsejä.

Vierailija
55/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin itsesi ja oman kuntosi takiako sä sitä liikuntaa harrastat vai fb-tykkäysten ja kommenttien takia? Ilmeisesti jälkimmäisen, koska noin kovasti ottaa päähän? Hyvää maratonia!

Vierailija
56/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taasen huvittaa suunnattomasti nämä "lenkkeilijät", jotka juoksevat kävely vauhtia. Onko se niin, että kävelemisen status on niin mitätöntä, että jotkut yrittää edes näyttää juoksevansa vaikkei vauhti kävelyä kummoisempaa ole.,.:)

Vierailija
57/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaveri hölkkää, eli siksi sanoo juoksevansa, ja aika on niin pitkä koska vauhti on todella hidas?

Vierailija
58/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taasen huvittaa suunnattomasti nämä "lenkkeilijät", jotka juoksevat kävely vauhtia. Onko se niin, että kävelemisen status on niin mitätöntä, että jotkut yrittää edes näyttää juoksevansa vaikkei vauhti kävelyä kummoisempaa ole.,.:)

Niin mikä siinä naurattaa? Vaikka vauhti olisi sama niin teknisesti ja energiataloudellisesti on aika iso ero että käveleekö vai hölkkääkö. Ihan huippujuoksijatkin hölkyttelevät välillä kävelyvauhtia.

Vierailija
59/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä tuttavallasi myös laihdutusblogi? Jos, niin meillä sama tuttava. Ihmetellyt olen itsekin :D

Vierailija
60/135 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely=lenkki.Saattaa myös olla tehokkaampaa ku juoksu. Varsinkin jos kävelee reippaasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme