Miten varmistatte grilliruokien "puhtauden" kun osa on kasvissyöjiä?
Samassa grillissä kun grillataan, niin miten varmistaa ettei kasvissyöjien ruuat joudu kosketuksiin lihan kanssa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudutteko te yhtä vittumaisesti myös allergioihin ja sairauksiin?
Vegaanit ovat idiootteja. Toisaalta kaipa sekin johonkin sairausluokitukseen kuuluu, mutta anyway hiukan eri asia. He ovat valinneet elämäntapansa. Allerginen ihminen ei ole päättänyt tulevansa allergiseksi.
Kaikki kasvissyöjät eivät ole vegaaneja, eivätkä kaikki vegaanit ole idiootteja. Mitä sairauksiin tulee, niin en minäkään valinnut sappikiviä. Ihan itse olen valinnut välttää kaikkia niitä ruoka-aineita jotka voivat aiheuttaa oireita, vaikka hyvin voisin välillä syödä vähän rennomminkin. Minusta ei siis tarvitse palstalaisten logiikalla välittää, koska olen itse valinnut omat rajoitteeni.
Tässä sössötyksessä ei ole kyllä päätä eikä häntää..? Sappikivien takia välttelet tiettyjä ruoka-aineita mutta itse olet kuitenkin valinnut rajoitteesi? Päätä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska sairaudet ja allergiat ovat aivan eri asia.
Paitsi käytännön toteutus on täsmälleen sama, eli estetään kontaminaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi käytännön toteutus on täsmälleen sama, eli estetään kontaminaatio.
Öö ei ole. Allergioissa kontaminaatio voi olla jopa hengenvaarallinen mutta kasvissyönnissä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat idiootteja. Toisaalta kaipa sekin johonkin sairausluokitukseen kuuluu, mutta anyway hiukan eri asia. He ovat valinneet elämäntapansa. Allerginen ihminen ei ole päättänyt tulevansa allergiseksi.
Kaikki kasvissyöjät eivät ole vegaaneja, eivätkä kaikki vegaanit ole idiootteja. Mitä sairauksiin tulee, niin en minäkään valinnut sappikiviä. Ihan itse olen valinnut välttää kaikkia niitä ruoka-aineita jotka voivat aiheuttaa oireita, vaikka hyvin voisin välillä syödä vähän rennomminkin. Minusta ei siis tarvitse palstalaisten logiikalla välittää, koska olen itse valinnut omat rajoitteeni.
Tässä sössötyksessä ei ole kyllä päätä eikä häntää..? Sappikivien takia välttelet tiettyjä ruoka-aineita mutta itse olet kuitenkin valinnut rajoitteesi? Päätä jo.
Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat oireita aina ja pieninäkin määrinä. Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat välillä oireita, välillä ei. Joitakin voi syödä pieniä määriä ilman oireita. Oma valintani on välttää näitä kaikkia, vaikka se ei olisikaan täysin välttämätöntä. Olen siis valinnut tiukemman ruokavalion kuin oikeasti tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat oireita aina ja pieninäkin määrinä. Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat välillä oireita, välillä ei. Joitakin voi syödä pieniä määriä ilman oireita. Oma valintani on välttää näitä kaikkia, vaikka se ei olisikaan täysin välttämätöntä. Olen siis valinnut tiukemman ruokavalion kuin oikeasti tarvitsisi.
Aha. Kiitos tiedosta.
Kasvissyöjä tuokoot omat eväät. Lihhaa sitä pitää välillä syödä muodossa jos toisessa.
Ootte te kyllä porukkaa. Ei kavereidenkaan tarvi teitä huomioida mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen vegaanivänkyttäjä ei pärjää väittelyssä, niin sitten pitää viedä huomio sivuseikkoihin. Nice.
Minä en kutsuisi noin ehdottomia tyyppejä grillijuhliini. Ne alkaa aina pikkutunneilla haastamaan riitaa ja sen jälkeen itkemään- Ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen vegaanivänkyttäjä ei pärjää väittelyssä, niin sitten pitää viedä huomio sivuseikkoihin. Nice.
En ole mikään vegaani vaan normaali tervejärkinen ja muut huomioon ottava ihminen. Aika erikoisuus täällä varmaan? Ei ole iso vaiva laittaa kahta grillialustaa vierekkäin ja grillata toisessa lihat ja toisessa rehut.
En grillaa lihansyöjien kanssa, enhän muutenkaan hengaile sellaisten ihmisten kanssa joita en arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistälähtien kasvissyönti on ollut allergia tai sairaus? Allergiat ja sairaudet otetaan tottakai vakavasti, vapaaehtoiset ruokavaliot on ihan erijuttu.
Vierailija kirjoitti:
En grillaa lihansyöjien kanssa, enhän muutenkaan hengaile sellaisten ihmisten kanssa joita en arvosta.
Joo pysy omassa sekopäisessä seurassasi vaan, ei sua kukaan täysijärkinen varmasti seuraasi kaipaakkaan.
Meillä on useampi grilli.
Yksi on pyhitetty täysin kasvisruuan tekoon, ihan sattumalta alunperin, mutta hyvä niin.