Miten varmistatte grilliruokien "puhtauden" kun osa on kasvissyöjiä?
Samassa grillissä kun grillataan, niin miten varmistaa ettei kasvissyöjien ruuat joudu kosketuksiin lihan kanssa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Joku makkara nyt on itselleni se ja sama, mutta sitten kun on marinoituja pihvejä ja sellaista, niin ei oikein tunnu kivalta sekoittuminen.
Eikös se marinadi/mahdolliset lihapalat ja nesteet kärähdä pois tai tiukasti kiinni ritilään aika nopeasti? Mua ei tuollainenkaan haittaisi.
Mene ja tiedä. En silti halua ruokani olevan kosketuksissa marinadiin tai lihaan suoraan, ritilän tai pihtien kautta. Ja muiden puolesta varsinkaan ei voi päättää, ettei tuollaisilla ole väliä.
Eipä sulla ole sitten muuta vaihtoehtoa, kuin ostaa oma vegegrillisi.
Mites leikkuulaudat ja veitset, onko nekin mielestäsi saastuneita?
Saastuneita on kunnes tiskataan. Ei kai sitten auta muu kuin käyttää jatkossakin niitä folioita muiden kanssa grillatessa. Näköjään turha toivo, että täältä saisi asiallisia vastauksia.
Kaadan grillipanulle pullon 60% vodkaa, siinä liekkimeressä palaa pahimmatkin makkaran ja lihan maut ja jäänteet. Ja kasvissyöjä kiittää ja kinuaa vieressä, jätä mulle pullonpohjat.
Vierailija kirjoitti:
Samassa grillissä kun grillataan, niin miten varmistaa ettei kasvissyöjien ruuat joudu kosketuksiin lihan kanssa?
Noin HC-vegaaneille voi sanoa, että tuo oman kertakäyttögrillinsä ja hoitaa omat kokkaamiset, jos oikeasti pelkää jotain "kontaminaatiota" :D
Lisäksi en edes kelpuuttaisi tuollaisia ihmisiä kaveripiiriini.
Mä puhdistan ja kuumennan grillin hyvin, grillaan kasvikset ja esim. halloumin ekana yksikseen ilman että lihat on ritilällä. Nämä pidetään kuumana ja sitten grillataan lihat. Helppoa.
Meillä grillataan aina ensin vegaanin ruuat ja pidetään sitten folion alla lämpimässä odottamassa että liharuuatkin on grillattu.
irtonainen ritilä sen grillin oman 'tavallisen' päälle toimi ainakin meidän vieraalle.. ei ollut kyllä mikään supernirso mutta samalle ritilälle ei halunnut etta ruoka laitetaan missä lihat on, mikä oli ihan ok :)
Mitä nää täällä sotkee vegaanit ketjuun? Eihän niistä ollut puhe vaan kasvissyöjistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä puhdistan ja kuumennan grillin hyvin, grillaan kasvikset ja esim. halloumin ekana yksikseen ilman että lihat on ritilällä. Nämä pidetään kuumana ja sitten grillataan lihat. Helppoa.
Miten saat halloumin pysymään hyvänä lihojen grillaamisen ajan? Tuntuu että halloumista tulee ihan kumia jo siinä kun se on syömisen ajan pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat halloumin pysymään hyvänä lihojen grillaamisen ajan? Tuntuu että halloumista tulee ihan kumia jo siinä kun se on syömisen ajan pöydässä.
No kyllä se väkisin vähän kumiutuukin. Oikein kuumalla kun grillaa niin että pinta rapeutuu ja laittaa lämmitettyyn astiaan (esim. pieni kattila tms.) niin pysyy siedettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää täällä sotkee vegaanit ketjuun? Eihän niistä ollut puhe vaan kasvissyöjistä.
Pöhkö. Vegaanit on kasvissyöjiä.
Suhtaudutteko te yhtä vittumaisesti myös allergioihin ja sairauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat idiootteja. Toisaalta kaipa sekin johonkin sairausluokitukseen kuuluu, mutta anyway hiukan eri asia. He ovat valinneet elämäntapansa. Allerginen ihminen ei ole päättänyt tulevansa allergiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöhkö. Vegaanit on kasvissyöjiä.
Ääliö. Kasvissyöjät eivät oletusarvoisesti ole vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Emme. Kasvissyönti on valinta, allergiat ja sairaudet eivät, tolvana.
En mitenkään. Olen pääasiassa kasvissyöjä, mutta logiikkani ulottuu vain kulutukseen asti. Eli syön kasvisruokaa, koska en halua kuluttaa lihaa. Siinä vaiheessa, kun lihat on jo kaupasta ostettu, ei ole mitään väliä sillä, ovatko ne samassa grillissä kasvisten kanssa vai eivät. Mielestäni lihassa ei sinänsä ole mitään pahaa, enkä ymmärrä tätä lihakosketuksen kammoa. Makuasiat ovat toki makuasioita. Mutta lihan vihaaminen sotii ideologiana mielestäni sitä kasvissyönnin ydintä vastaan.
Jos joku olisi niin vieraanvarainen, että minulle kasvisruuat juhlissaan valaisi, en tosiaankaan valittaisi samalla grillillä paistamisesta. Enkä itsekään jaksaisi varmaan omissa juhlissani kikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat idiootteja. Toisaalta kaipa sekin johonkin sairausluokitukseen kuuluu, mutta anyway hiukan eri asia. He ovat valinneet elämäntapansa. Allerginen ihminen ei ole päättänyt tulevansa allergiseksi.
Kaikki kasvissyöjät eivät ole vegaaneja, eivätkä kaikki vegaanit ole idiootteja. Mitä sairauksiin tulee, niin en minäkään valinnut sappikiviä. Ihan itse olen valinnut välttää kaikkia niitä ruoka-aineita jotka voivat aiheuttaa oireita, vaikka hyvin voisin välillä syödä vähän rennomminkin. Minusta ei siis tarvitse palstalaisten logiikalla välittää, koska olen itse valinnut omat rajoitteeni.
Meillä kasvissyöjät saa smoothien, me muut grillataan lihaa. Kaikki on tyytyväisiä.
En kutsu kasvissyöjiä grillaamaan.
No jos ihan totta puhutaan, niin oikeasti fanaattinen vegehän ei voi edes grillata samassa grillissä , missä on lihaa kypsymässä. Katsos kun ne lihan nesteet höyrystyy siellä grillissä ja sataa sitten höyrynä ja jopa roiskeina sinunkin tofupihviesi päälle.