Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynainen ottaa miehen nimen?

Vierailija
14.06.2016 |

Puolet pareista eroaa, puolet pettää. Miehet haaveilevat ja tahtovat seksiä enemmän useiden naisten kanssa. Miehet pettävät enemmän, tuovat vähemmä panosta perheisiin, ovat vähemmän perhekeskeisiä ja haluavat sitoutua harvemmin kuin naiset. Silti päätätte ottaa vähemmän sitoutuneen osapuolen nimen, venkslata nimiänne ja dokumenttejanne eestaas ja sama uudestaan eron myötä.

En käsitä miksi kukaan tahtoisi nimensä sen vähemmän sitoutuneen ja avioon halukkaan osapuolen mukaan. Ei mitään järkeä.

Miksi sinä teet saman virheen etkä pidä omaa nimeäsi? Teitä miehen nimen ottaneita naisia ei voi ottaa tosissaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Maire, nykyinen Pertti.

Vierailija
2/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sunkin "oma" nimesi ole isäsi sukunimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ja vaikka olisikin niin vauvat eivät valitse nimiään. Ei tuo ole mikään argumentti sille miksi miehen nimen ottamista pitäisi jatkaa.

Vierailija
4/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä :) se että sä oot tuollainen ei tarkoita että kaikki on.

Vierailija
5/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa sen takia, että avioituessa saa ilmaiseksi vaihtaa nimeä. Oma nimeni ei ole mitenkään kaunis, ja jos saisin kauniimman tilalle, ottaisin. Mulla ei ole mitään kiintymyssuhdetta nimiin, voisin vaihtaa vaikka kerran vuodessa ihan huvin vuoksi.

Vierailija
6/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vain puhdasta miesvihaa, jälleen kerran.

Vierailija
7/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä horiset? Miksi ihmeessä menisin naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sitoutuisi perheen perustamiseen yhtä paljon kuin minäkin? Et joo sikäli samaa mieltä, tyhmäähän se olisi, en vaan tajua miksi kukaan itseään kunnioittava nainen tai mies suostuisi sellaiseen tilanteeseen. Mutta totta kai ap:n onneton (?) parisuhdemenneisyys on suoraan ekstrapoloitavissa koskemaan kaikkia suhteita joka puolella maailmaa.

Vierailija
8/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet pareista eroaa, puolet pettää. Miehet haaveilevat ja tahtovat seksiä enemmän useiden naisten kanssa. Miehet pettävät enemmän, tuovat vähemmä panosta perheisiin, ovat vähemmän perhekeskeisiä ja haluavat sitoutua harvemmin kuin naiset. Silti päätätte ottaa vähemmän sitoutuneen osapuolen nimen, venkslata nimiänne ja dokumenttejanne eestaas ja sama uudestaan eron myötä.

En käsitä miksi kukaan tahtoisi nimensä sen vähemmän sitoutuneen ja avioon halukkaan osapuolen mukaan. Ei mitään järkeä.

Miksi sinä teet saman virheen etkä pidä omaa nimeäsi? Teitä miehen nimen ottaneita naisia ei voi ottaa tosissaan.

Miehet EI petä enemmän kuin naiset.

Vierailija
9/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne aloituksessa kuvatunkaltaisia miehiä.

Ja pidin oman nimeni avioituessani, mieheni otti minun nimeni.

Vierailija
10/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
11/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sitä naimisiin mennessä mietitään eroamista. Nuorempana olisin ehkä ottanut miehen sukunimen, nyt vanhempana pidän omani. Kaksiosaiset nimihirviöt ovat itsestään perkeleestä.

Vierailija
12/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ja vaikka olisikin niin vauvat eivät valitse nimiään. Ei tuo ole mikään argumentti sille miksi miehen nimen ottamista pitäisi jatkaa.

Oletko siis vaihtanut sukunimesi Yksisarvislumihiutaleeksi? Johonkin kamalaan alistajasikaanhan sukunimesi muussa tapauksessa juontaa juurensa.

Vierailija
13/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö koko sukunimi ole patriarkaatin peruja. Otetaan islannin malli  siten , että äidin etunimi on tyttären sukunimi jne.   Vaikkapa raija kaijan tytär jne.

Vierailija
14/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajatuksesta, että perheellä on yhteinen nimi. Ei väliä kumman puolelta se nimi sitten otetaan.

Vierailija
15/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukunimi oli niin helkkarin ruma, inhosin sitä aina. Miehellä taas oli hieno sukunimi, jonka otin mielelläni. On myös kiva kun koko perheellä on sama sukunimi. No, mä en tietysti oikeastaan ole nykynainen, kun olen naimisissakin ollut jo yli 20 v. Mun mies ei ole pettänyt, enkä minäkään ja mieheni on erittäin sitoutunut perheeseen. Hän panostaa perheeseen yhtä paljon kuin minäkin, hän oli se joka kosi ja ihan vihjailematta. Jo seurustelun alkuaikoina hän teki selväksi, että arvostaa avioliittoa ja haluaa myös lapsia. Hän itse on eroperheestä ja sanoi, että hän tulee tekemään kaikkensa, että me pysymme yhdessä, sillä hän haluaa lapsilleen ehjän ja onnellisen lapsuuden.

En tiedä kumpi meistä haaveilee enemmän seksistä vieraiden kanssa, ihan varmasti molemmat kuitenkin jonkin verran. Mitä väliä haaveilulla on, jos sitä ei toteuta? Onhan ihmisellä moniakin haaveita ja fantasioita, eikä ne kaikki toteudu, eikä kaikkia edes oikeasti halua toteuttaa. Minäkin fantasioin, että mulla olisi kolme aviomiestä, mutta en todellakaan haluaisi sitä oikeasti toteuttaa. Lisäksi meistä jokainen osaa laittaa toiseen vaakakuppiin sen mitä elämässä nyt on ja mitä menettäisi, jos lähtisi pettämään. Mitä saisi tilalle?

Jos jo avioitumisvaiheessa miettii, että mitä sitten kun eroamme...niin aika heikolla pohjalla ollaan. Kyllä kummallakin pitää olla vankka sitoutumisen halu ihan koko loppuelämäksi.

Vierailija
16/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin koska oli siihen aikaan oman suvun kanssa erimielisyyksiä.

Vierailija
17/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä en kans käsitä miksi nykynainen otata miehensä nimen. Sukunimen ymmärrän mut nää mairet ja pertit..

oi aikoja oi tapoja :)

Vierailija
18/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö koko sukunimi ole patriarkaatin peruja. Otetaan islannin malli  siten , että äidin etunimi on tyttären sukunimi jne.   Vaikkapa raija kaijan tytär jne.

Ei tuo noin mene Islannissa, vaan yleensä isän nimi + son tai dottir. Eli esim. Jarinpoika tai Jarintytär.

Vierailija
19/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin halusin, että kaikilla perheenjäsenillä on yhteinen sukunimi. Yhdistelmänä nimi olisi ollut korni. Sitä paitsi miehen nimi kauniimpi kuin oman isältä peritty sukunimeni.

Lapset ovat jo sen verran isoja, että jos avioero tulee voin kyllä ottaa sen ns. tyttönimeni takaisin. Toisaalta voisin myös harkita isoäitini sukunimen käyttöönottoa.

Vierailija
20/31 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo noin mene Islannissa, vaan yleensä isän nimi + son tai dottir. Eli esim. Jarinpoika tai Jarintytär.

tiedän, mutta koitin päästä eroon miesten nimistä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän