Bloggaajan kommentti juhlien vegaanitarjoiluista
"No vegaaneille oli hedelmiä, siitä saivat syödäkseen!"
Olisitko itse tyytyväinen jos menisit juhliin ja voisit syödä pelkkiä hedelmiä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä olis jäänyt.
Kuinka valtavasti sinä oikein syöt, jos lämpimän ruuan, salaattien, kalojen ja kakkukahvien jälkeen jää vielä nälkä?
Missä näet salaattia ja kaloja?
Onko sulla joku paha luetunymmärtämisen hankaluus?
"Iida14. kesäkuuta 2016 klo 17.58
Kuvissa näkyy vain kahvipöytä, meillä oli lisäksi aiemmin salaattibuffet, lämpimät ruuat ja kalapöytä. Toivottavasti kukaan ei ollut vihainen :D Ei ainakaan mulle tai äidille uskallettu tulla valittamaan mahdollisista puutteista."
Oliko niitä todellisuudessa siellä? Vai keksikö blogisti hätävalheen kun huomasi kuinka nolot noin surkeat tarjoilut ovat...
Myös vieraat ovat hätävalhe, koska heitä ei näy kuvissa yhtä paljon kuin pöydässä on kahvikuppeja. Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä olis jäänyt.
Kuinka valtavasti sinä oikein syöt, jos lämpimän ruuan, salaattien, kalojen ja kakkukahvien jälkeen jää vielä nälkä?
Missä näet salaattia ja kaloja?
Onko sulla joku paha luetunymmärtämisen hankaluus?
"Iida14. kesäkuuta 2016 klo 17.58
Kuvissa näkyy vain kahvipöytä, meillä oli lisäksi aiemmin salaattibuffet, lämpimät ruuat ja kalapöytä. Toivottavasti kukaan ei ollut vihainen :D Ei ainakaan mulle tai äidille uskallettu tulla valittamaan mahdollisista puutteista."
Oliko niitä todellisuudessa siellä? Vai keksikö blogisti hätävalheen kun huomasi kuinka nolot noin surkeat tarjoilut ovat...
Myös vieraat ovat hätävalhe, koska heitä ei näy kuvissa yhtä paljon kuin pöydässä on kahvikuppeja. Vai mitä?
Samaten yo-paperir ja äitikin taitaa olla vaan hätävalhe kun ei näy kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova jos ei edes lue yo-kokeisiin ja huonoin arvosana on yksi C. Ei mikään tyhmä tyttö.
Nimenomaan on tyhmä tyttö jos ei näe yhtään vaivaa tulosten eteen. C:n paperit eivät ole millään muotoa hyvät.
Mistä kummasta päättelit bloggaajan saaneen C:n paperit? Jos yhdestä aineesta tulee C, ei tarkoita että paperit ovat keskiarvoltaan samaa arvosanaa. Jos hän olisi kirjoittanut esimerkiksi kolme ainetta, joiden arvosanat C, M ja E, keskiarvoksi tulee M. Ja kuulemma E:täkin saanut.
Vierailija kirjoitti:
KOKO JUHLISSA EI OLLUT VEGAANIA.
Entäs jos olikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos olikin?
Mitä järkeä tässä jankkauksessa on? Oli tai ei mutta meillä ei ole parempaa tietoa kuin mitä bloggaaja kirjoittaa ja hänen mukaansa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos olikin?
Ihan mielenkiinnosta, pidätkö sinä kaikkia muitakin bloggaajia automaattisesti valehtelijoina, vaiko ainoastaan Iidaa? Mitä järkeä tällaisessa kyseenalaistamisessa nyt on? Pakko keksimällä keksiä jotain negatiivista koko ajan, niinkö?
Jos sinä järjestät juhlat, niin otatko huomioon kaikki mahdolliset allergiat ja erityisruokavaliot siitäkin huolimatta, että juhliisi ei ole tulossa ko. allergian tai erityisruokavalion omaavia henkilöitä? Uskallatko olla tarjoamatta halal-lihaa juhlissa, johon ei ole tulossa yhtään muslimia tai kosheria juhlissa johon ei ole tulossa yhtään juutalaista? Muistathan huomioida kaikki suolistosairaat, soija-pähkinä-papukasviallergiset yms vaikka juhliisi ei kukaan ole ilmoittanut tällaisista allergioista kärsivänsä? Miten huomioit ne, jotka ovat allergisia lukuisille lisäaineille, ja joita ei juhliisi ole kuitenkaan tulossa? Mun yhden ystäväni lapsi on allerginen niin monelle ruoka-aineelle, että lapselle sopivia aineita löytyy tasan seitsemän kappaletta. Oletan, että seuraavia juhlia järjestäessäsi huomioit tämän lapsen erityisruokavalion, vaikka hän ei juhliisi olekaan tulossa. Et varmaan kehtaa olla huomioimatta?
Vai olisiko aika sinunkin jo pikkuhiljaa kasvattaa se järkikulta sinne pääkoppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte te kyllä helvetin lukutaidottomia!
Nämä kommentit siis ilkeään lukijan kommenttiin siitä, kuinka surkeat tarjoilut ja vieraat varmasti lähtivät vihaisina pois:
Iida14. kesäkuuta 2016 klo 17.58
Kuvissa näkyy vain kahvipöytä, meillä oli lisäksi aiemmin salaattibuffet, lämpimät ruuat ja kalapöytä. Toivottavasti kukaan ei ollut vihainen :D Ei ainakaan mulle tai äidille uskallettu tulla valittamaan mahdollisista puutteista.
Anonyymi14. kesäkuuta 2016 klo 18.24
Mitenkäs vegaanit? Kala-allergiset eivät voi olla edes samassa tilassa jossa on kaloja. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi on normaalia tänä päivänä. Noloa jättää heidät huomiotta.
Iida14. kesäkuuta 2016 klo 19.27
No vegaaneille oli hedelmiä, siitä saivat syödäkseen!
Vieraiden mahdolliset erityisruokavaliot olivat kyllä selvillä ja otettiin huomioon. Ei ollut vegaaneja eikä kalalle allergisia, esimerkiksi kakut sitten olivat gluteenittomia.Jos juhlissa ei ole vegaaneja, niin miksi helvetissä pitäisi väsätä vegaanista pöperöä?
Koska ekologisempi ja maukkaampi vaihtoehto.
Tämä on totta. Vegaaninen ruoka käy kaikille, lisäksi veganismi on tänä päivänä niin normi että moni vegaani olettaa saavansa syötävää vaikkei ruokavaliotansa erikseen mainostaisi. Fiksu juhlien järjestäjä pistää valtaosan tarjottavista vegaanisina niin moni säästyy mielipahalta.
Alissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kommentit siis ilkeään lukijan kommenttiin siitä, kuinka surkeat tarjoilut ja vieraat varmasti lähtivät vihaisina pois:
Kuvissa näkyy vain kahvipöytä, meillä oli lisäksi aiemmin salaattibuffet, lämpimät ruuat ja kalapöytä. Toivottavasti kukaan ei ollut vihainen :D Ei ainakaan mulle tai äidille uskallettu tulla valittamaan mahdollisista puutteista.
Mitenkäs vegaanit? Kala-allergiset eivät voi olla edes samassa tilassa jossa on kaloja. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi on normaalia tänä päivänä. Noloa jättää heidät huomiotta.
Vieraiden mahdolliset erityisruokavaliot olivat kyllä selvillä ja otettiin huomioon. Ei ollut vegaaneja eikä kalalle allergisia, esimerkiksi kakut sitten olivat gluteenittomia.Jos juhlissa ei ole vegaaneja, niin miksi helvetissä pitäisi väsätä vegaanista pöperöä?
Tämä on totta. Vegaaninen ruoka käy kaikille, lisäksi veganismi on tänä päivänä niin normi että moni vegaani olettaa saavansa syötävää vaikkei ruokavaliotansa erikseen mainostaisi. Fiksu juhlien järjestäjä pistää valtaosan tarjottavista vegaanisina niin moni säästyy mielipahalta.
Onko vegaaninen ruokavalio oikeasti tänä päivänä myös ei vegaaneille niin normi, että vieraat pahoittavat mielensä, jolleivat saa vegaanista syötävää vaikka eivät ole vegaaneja? Minulle tämä on täysin yllätys, enkä tunne yhtään ainutta ihmistä, joka haluaisi juuri juhliin sellaista ruokavaliota, jota ei muutoinkaan noudata. En itse ainakaan osaisi pahoittaa mieltäni siitä, että en saa juhlissa vegaanista ruokaa, koska en ole vegaani. Mielelläni vegaanista ruokaa syön, jos sitä on, mutta en tosiaan loukkannu siitä, jos minulle sekasyöjänä ei sellaista ole tehty, semminkään jollen sitä ole pyytänyt.
Oletan myös, että kun ihminen järjestää ylioppilasjuhlat, hän tuntee jokaisen kutsuvieraan. Itse ainakin tunsin. Olettaisin myös, että vegaanista ruokaa haluavat osaisivat sitä pyytää, kun näistä asioista oli etukäteen kyselty. Olen sitä mieltä, että jollei juhliin kukaan ilmoita haluavansa vegaanista ruokaa, kun asiasta kysytään, niin silloin ei pidä vetää palkokasvia taikka tofua sieraimeen, jollei vegaanista ruokaa ole tarjolla.
N 43 kirjoitti:
Alissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vegaaninen ruokavalio oikeasti tänä päivänä myös ei vegaaneille niin normi, että vieraat pahoittavat mielensä, jolleivat saa vegaanista syötävää vaikka eivät ole vegaaneja? Minulle tämä on täysin yllätys, enkä tunne yhtään ainutta ihmistä, joka haluaisi juuri juhliin sellaista ruokavaliota, jota ei muutoinkaan noudata. En itse ainakaan osaisi pahoittaa mieltäni siitä, että en saa juhlissa vegaanista ruokaa, koska en ole vegaani. Mielelläni vegaanista ruokaa syön, jos sitä on, mutta en tosiaan loukkannu siitä, jos minulle sekasyöjänä ei sellaista ole tehty, semminkään jollen sitä ole pyytänyt.
Oletan myös, että kun ihminen järjestää ylioppilasjuhlat, hän tuntee jokaisen kutsuvieraan. Itse ainakin tunsin. Olettaisin myös, että vegaanista ruokaa haluavat osaisivat sitä pyytää, kun näistä asioista oli etukäteen kyselty. Olen sitä mieltä, että jollei juhliin kukaan ilmoita haluavansa vegaanista ruokaa, kun asiasta kysytään, niin silloin ei pidä vetää palkokasvia taikka tofua sieraimeen, jollei vegaanista ruokaa ole tarjolla.
Ainakin meillä päin ylioppilasjuhliin lähetetään yleinen kutsu, eikä ketään erikseen. Ja moni on nykyään vegaani.
En ymmärrä, miten kukaan vieraista voisi loukkaantua vegaanisesta ruuasta, vaikkei olisikaan vegaani. Pienellä vaivalla siitä saa kaikille maistuvaa, ja on todella myös ekologisin vaihtoehto. Kuten sanoin, fiksu järjestäjä huomioi kaikki, vegaaninen ruoka juhlissa olisi fiksuin valinta koska sitä voivat syödä muutkin. Ei niin että tuossa on lehtisalaattia ja hedelmiä vegaanille.
Alissa kirjoitti:
N 43 kirjoitti:
Alissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä päin ylioppilasjuhliin lähetetään yleinen kutsu, eikä ketään erikseen. Ja moni on nykyään vegaani.
En ymmärrä, miten kukaan vieraista voisi loukkaantua vegaanisesta ruuasta, vaikkei olisikaan vegaani. Pienellä vaivalla siitä saa kaikille maistuvaa, ja on todella myös ekologisin vaihtoehto. Kuten sanoin, fiksu järjestäjä huomioi kaikki, vegaaninen ruoka juhlissa olisi fiksuin valinta koska sitä voivat syödä muutkin. Ei niin että tuossa on lehtisalaattia ja hedelmiä vegaanille.
Blogin kommenteista päätellen tässä tapauksessa oli kutsuttu tiettyjä ihmisiä, ei lähetetty mitään yleistä kutsua. Myös vegaaneita oli kutsuttu, mutta koska he olivat ilmoittaneet, etteivät pääse, ei heitä varten erikseen oltu vegaanisia tarjottavia tehty. Bloggaaja kertoi selvästi, että jokaisen vieraan erityisruokavaliotoiveet ja allergiat oli selvitetty ja tarjoiluissa huomioitu.
En minäkään tiedä, miksi joku loukkaantuisi vegaanisesta ruuasta, mutten ymmärrä sitäkään, miksi joku ei-vegaani loukkaantuisi siitäkään, ettei sellaista ole tarjolla. Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että erityisruokavaliota ei voi odottaa automaattisesti saavansa, jos ei sellaista osaa pyytää etukäteen. En esim. oleta, että minun erityisruokavalioni olisi huomioitu, jos menen vaikka naapurin yo-juhliin lehdessä olleen yleisen kutsun perusteella. Sellaisessa tilanteessa tarkoitukseni on käydä onnittelemassa tuoretta ylioppilasta, ei jäädä syömään saatika pahoittamaan mieltäni tarjoiluista.
Alissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs toi juhlissa tarjoiltu salaattibuffet? Ei vissiin sovi vegaanille? Vaikka edelleenkään juhlissa ei ollut _YHTÄÄN_ vegaania. Ja vieraana tiedän että lämminruokapöydässä oli myös maistuva kasvislisuke, sitäpä sitten ois vegaanit voineet mussuttaa.
Siis voi ei!!! Söin just aamupalaksi paistetun munan, ruisleivän juustolla ja kahvia lehmänmaidolla. Mahtoikohan paikkakunnan vegaanit nyt loukkaantua verisesti siitä, et mä en huomioinut heitä syödessäni yksin sekaaniaamupalaani. Ei tääl kyl yhtään vegaania ole koska asun yksin, mutta nykyisin pitää näemmä huomioida vegaanit vaikka ne ei ole paikallakaan. 😦😣
Vierailija kirjoitti:
On se vegaanin elämä raskasta. Itse en kiitos av-palstan vegaanien järjettömän ylemmyydentunnon ja muiden halveksunnan seurauksena enää koskaan huomioida vegaaneja millään tavalla , missään asiassa.
On se lihaanin elämä raskasta. Itse en kiitos av-palstan lihaanien järjettömän ylemmyydentunnon ja muiden halveksunnan seurauksena enää koskaan huomioida lihaaneja millään tavalla, missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
KUKA BLOGGAAJA?
http://chicago187.blogspot.fi/2016/06/yo2016.html
Iso-Iita taitaa olla.
En todellakaan olisi tyytyväinen jos huomaisin olevani joku vitun ituhippi.
Eipä tekisi tuollekaan siiderivalaalle pahaa syödä pari kuukautta pelkkiä hedelmiä. Hyi vittu mikä naisen irvikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vegaanin elämä raskasta. Itse en kiitos av-palstan vegaanien järjettömän ylemmyydentunnon ja muiden halveksunnan seurauksena enää koskaan huomioida vegaaneja millään tavalla , missään asiassa.
On se lihaanin elämä raskasta. Itse en kiitos av-palstan lihaanien järjettömän ylemmyydentunnon ja muiden halveksunnan seurauksena enää koskaan huomioida lihaaneja millään tavalla, missään asiassa.
Koskas vegaanit olisivat sekasyöjiä huomioineetkaan? Siihen on jo totuttu, että sekasyöjät tarjoavat vegaanivierailleen vegaaniruokaa, kun taas vegaanit eivät tarjoa eläinkunnan tuotteita sekasyöjävierailleen. Nyt siis, kuten ketjusta huomaamme, vegaanit vaativat vegaaniruokaa tarjolle myös silloin, kun paikalla ei ole yhtään vegaania. Moiseen älyttömyyteen en ole vielä kuullut sekasyöjien sortuvan.
Joten kyllä tuo vegaanin elämä aika vaikealta tuntuu, kun pitää mielensä pahoittaa joka kerta kun sekasyöjät syövät keskenään eläinkunnan tuotteita. Meitä sekasyöjiä ei sen sijaan loukkaa yhtään se, että vegaanit syövät vegaanisesti. Paljon vähemmän stressiä näin, kun ei tarvitse parkua netissä siitä, että yhyy kun mun ruokavaliota ei huomioitu juhlissa joissa en edes ollut.
Heh :D Oletko sä tuon kommentin kirjoittaja? Ainakin yhtä naurettava olet.