Ex ei palauta tavaroitani!
Mikä ihme neuvoksi? Tavaroiden palautuksesta sovittiin jo viime viikolla alustavasti ja tänään olisin niitä menossa parin kaverin kanssa hakemaan. Ex vaan ei vastaa puhelimeen, eikä viesteihin. Hauskan tavan keksi vielä ärsyttää vielä viimeisen kerran. Mitä tämmöisessä tilanteessa kannattaisi tehdä? Laitoin miehen äidille viestiä, hänkään ei vastaa...
Niin ja miksi ihmiset tekee noin? Miksei eroa voi hoitaa siististi vaan exän elämästä pitää tehdä helvettiä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Erostamme on pari vuotta ja exäni on minulle edelleen velkaa lähes 1000 €! Muutaman kerran on pistänyt esim. parisataa tilille, kun olen vaatinut. Hänellä on jo uusi parisuhde, hyvä työ ja kyllä vaan ostellaan kaikkea uutta eikä näytä mitenkään rahattomalta (ellei elä uuden muijansa siivellä). Sanoo aina, että maksaa, kun olen pistänyt viestiä, että tarvitsen ihan oikeasti sitä rahaa... Silloin, kun rahaa lainasin oli hän työtön ja sanoi maksavansa takaisin. Kuitenkin erottiin noin puolivuotta lainaamisen jälkeen ja ihan hyvissä väleissä vielä ja sanoi kyllä maksavansa ja luotin siihen.
Hyvä kun on edes lyhentänyt jotain. Opit varmaan tästä sen, että et jatkossa lainaa kenellekään mitään ilman velkakirjaa. Se on ulosottokelpoinen paperi.
Ap:lle sanoisin, että jos on noin, että kyseessä ei ole valokuvat, niin unohda nyt hitto soikoon ne koiran kupit, romuahan se vaan on, vai mikä tarve sinulla on vielä kerran tavata se ex?
Vierailija kirjoitti:
Öh, kieltäytyä saa, jos ei halua koiraa hoitoon ottaa. Mitä ihmeen elättelyä yhteenpaluusta, jos exällä on uusi ja kuulemma minusta eroon pääseminen oli lottovoitto? En todellakaan haluaisi pitää exään mitään yhteyttä, enkä tule pitämäänkään sen jälkeen kun tavarat takaisin saan.
Ap
Onko kyse siis tavarasta, jolla on huomattavaa rahallista arvoa? Voit toki ottaa yhteyttä polisiisetään ja tehdä asiasta vaikka rikosilmoituksen. Eihän niillä olekaan mitään parempaa tekemistä...
Tai sitten voit ottaa omat aivot narikasta ja jättää asian silleen. Parempi teille molemmille.
Uudesta miesystävästä saa aina uutta energiaa. Jopa niin paljon, että sen turvin ja avulla aletaan sitä koiran vesikippoa hakemaan "koska se on minun t a v a r a". Ihmisillä on kummallisia Minun Tavara-kytköksiä. Toisinaan minun kamat käsittää kymmentä punasta pyykkipoikaa ja yhtä mainosmukia. Mutta olet unohtanut tämän jutun psykologian. Oikeastaan se on energia, joka velloo puolin ja toisin. Kun exälläsi oli uusi, et voinut vähävoimaisena mennä hakemaan tavaroitasi. Ei, koska 'mitähän se uusi tyttöystävä ajattelee kun haen vain sen koirankupin' (sehän on t o d e l l a pikkujuttu, antaa kipon olla siellä). Mutta tuli energiakäänne, kun sinä löysit uuden. Koirankupin hakeminen näyttäytyy Minulle Kuuluvien Tavaroiden Hakemisena - viattomana. Heti kun tulee älykkyyttä lisää, tällaista episodia lähinnä häpeää. Mutta sanon, ymmärrän hyvin, tämä kaikki kuuluu tällaiseen. Mutta on eri asia hakeeko pianoa, pesukonetta ja sohvakalustoa, kuin jotakin lähinnä symbolista. Menkää kauppaan ja ostakaa exänne kanssa uudet koirankujeet. On sitten uusi suhde, uudet kamat. Koirallekin. Ja ennenkaikkea: Viisastu tästä.
Ensin luin tekstin, ja ajattelin että kyllähän nyt tavarat pitää palauttaa.. Mutta sitten.. PUOLI VUOTTA eron jälkeen. Ihan oikeasti?
Sitten "soitin miehen äidille".. Minkä ikäisiä te oikein olette? =D =D =D =D =D
Oikeasti?
Ihan kirjoittamattomana perussääntönä, kun ero tulee, ne omat romut viedään heti pois, eikä jätetä toisten nurkkiin pyörimään.
Yleensä omat tavarat viedäänkin heti erotessa pois.
Ap kuitenkin vaikuttaisi sopineen exän kanssa, että tietyt tavarat jää, koska exä halusi vielä hoitaa koiraa.
Joskus käy myös niin, että jokin tavara löytyy tai muistuu mieleen paljon myöhemmin. Mä löysin yli vuosi eron jälkeen erään exäni korun. Laitoin saman tien viestiä, että se oli löytynyt. Exä oli todella ilahtunut, koska oli surrut korun katoamista. Kai mä oisin vaan voinut myydä sen, koska miksi exä ei tajunnut kysellä tuota korua aiemmin? Toki se oli niin kummallisessa paikassa ettei olisi hakienkaan löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Uudesta miesystävästä saa aina uutta energiaa. Jopa niin paljon, että sen turvin ja avulla aletaan sitä koiran vesikippoa hakemaan "koska se on minun t a v a r a". Ihmisillä on kummallisia Minun Tavara-kytköksiä. Toisinaan minun kamat käsittää kymmentä punasta pyykkipoikaa ja yhtä mainosmukia. Mutta olet unohtanut tämän jutun psykologian. Oikeastaan se on energia, joka velloo puolin ja toisin. Kun exälläsi oli uusi, et voinut vähävoimaisena mennä hakemaan tavaroitasi. Ei, koska 'mitähän se uusi tyttöystävä ajattelee kun haen vain sen koirankupin' (sehän on t o d e l l a pikkujuttu, antaa kipon olla siellä). Mutta tuli energiakäänne, kun sinä löysit uuden. Koirankupin hakeminen näyttäytyy Minulle Kuuluvien Tavaroiden Hakemisena - viattomana. Heti kun tulee älykkyyttä lisää, tällaista episodia lähinnä häpeää. Mutta sanon, ymmärrän hyvin, tämä kaikki kuuluu tällaiseen. Mutta on eri asia hakeeko pianoa, pesukonetta ja sohvakalustoa, kuin jotakin lähinnä symbolista. Menkää kauppaan ja ostakaa exänne kanssa uudet koirankujeet. On sitten uusi suhde, uudet kamat. Koirallekin. Ja ennenkaikkea: Viisastu tästä.
Siis tietenkin: Ostakaa uuden miesystävänne kanssa uudet koirankujeet eli koiralle uudet kamat.
Sama kirjoittaja.
Ap kerroit exän olevan väkivaltainen. Tuo on nyt henkistä väkivaltaa, että varastaa tavarasi kostoksi, että olut löytänyt uuden miehen.
Mutta en pitäisi mitään yhteyttä väkivaltaiseen exään ja laskisin koirankupit vain pieneksi harmilliseksi ison tappioksi hyvän asian eli eron puolesta.
Ex haluaa kontrolloida ja tehdä kiusaa edelleen eron jälkeen. Jos ei ole mitään oikeasti arvokasta hänen luonaan, niin unohtaisin koko jutun ja katkaisisin välit kokonaan. Muussa tapauksessa pyytäisin poliisin virka-apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erostamme on pari vuotta ja exäni on minulle edelleen velkaa lähes 1000 €! Muutaman kerran on pistänyt esim. parisataa tilille, kun olen vaatinut. Hänellä on jo uusi parisuhde, hyvä työ ja kyllä vaan ostellaan kaikkea uutta eikä näytä mitenkään rahattomalta (ellei elä uuden muijansa siivellä). Sanoo aina, että maksaa, kun olen pistänyt viestiä, että tarvitsen ihan oikeasti sitä rahaa... Silloin, kun rahaa lainasin oli hän työtön ja sanoi maksavansa takaisin. Kuitenkin erottiin noin puolivuotta lainaamisen jälkeen ja ihan hyvissä väleissä vielä ja sanoi kyllä maksavansa ja luotin siihen.
Hyvä kun on edes lyhentänyt jotain. Opit varmaan tästä sen, että et jatkossa lainaa kenellekään mitään ilman velkakirjaa. Se on ulosottokelpoinen paperi.
Ap:lle sanoisin, että jos on noin, että kyseessä ei ole valokuvat, niin unohda nyt hitto soikoon ne koiran kupit, romuahan se vaan on, vai mikä tarve sinulla on vielä kerran tavata se ex?
Juu, todellakin opin! Sitä nyt oli vaan niin sinisilmäinen ja luottavainen, kun tuo mies yleisestikin oli reilu ja rehti ja vaikka meillä tuolloin lainaushetkelläkin oli eroaikeita, niin ajattelin silloin vaan olla avuksi ja luottaa. Turha toivo! Enpä varmaan ikinä tule saamaan koko summaa takaisin enkä jaksa enää joka viikko pommittaa, että saiskos sitä rahaa ja sieltä tulee se parisataa...
Äiti ja poika ovat vieneet käyttökelpoiset kierrätykseen ja loput roskiin jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, todellakin opin! Sitä nyt oli vaan niin sinisilmäinen ja luottavainen, kun tuo mies yleisestikin oli reilu ja rehti ja vaikka meillä tuolloin lainaushetkelläkin oli eroaikeita, niin ajattelin silloin vaan olla avuksi ja luottaa. Turha toivo! Enpä varmaan ikinä tule saamaan koko summaa takaisin enkä jaksa enää joka viikko pommittaa, että saiskos sitä rahaa ja sieltä tulee se parisataa...
Mä pommittaisin, ihan periaatteesta. Että tulee koko summa takaisin.
Auttaako poliisi tällaisessa tilanteessa? Ex ei anna hakea tavaroita pois... Mm. tietokone ja pyörä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin voi pyytää mukaansa.
Tämä silloin, jos olet vielä kirjoilla siinä asunnossa. Muussa tapauksessa poliisillakaan ei ole lupaa asuntoon mennä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä helvetin takia olet hautonut tavaroitasi exän nurkissa puoli vuotta?
Kamat haetaan viikon sisällä, tai ne lentää roskiin. Olisit järjestänyt itse itsellesi vuokravaraston ja muuttoauton ajoissa, niin et olisi ongelmissa nyt. Unohda tavarasi!
Tai viimeistään kuukauden sisällä kun siinä ajassa luulisi jo saaneen asunnon?
Minä olen aina tehnyt niin, että kun olen muuttanut pois niin avaimen olen pitänyt siihen asti, että viimeinenkin sukka on haettu.
Tietenkään en omilla avaimilla ole asuntoon mennyt kun olen "sieltä pois muuttanut" vaan aina ilmoittanut milloin tulen ja sitten oven taakse koputtamaan tai soittelemaan ovikelloa.
N. Kuukausi menee muuttaa eli voi vielä kuukauden olla kirjoilla asunnossa ennenkuin irtisanoo omalta osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla on kyllä raha-asiat hyvin.
Jos mulla riittäisi että laitan viestii et ’tuleeko sitä rahaa’ ja sit tulis vain jotain Pari SATAA niin hyvä olis tuotta pienestä näpyttelystä. (Sääli vain että taitaa toimia enää noin 4kertaa - jos kerran jo sait Kaj oka kerran pistää pari sataa nin sehän on sitten jo siinä...)
Itsellä exä ei suostunut hakemaan tavaroitaan. Pahvilaatikko nökötti nurkassa kuukauden verran. Sitten laitoin viestiä, että tuon nyt tavarasi takaisin. Vastasin vain, ettei pyytänyt niitä takaisin eikä ole edes kotona. Parkkipaikalla oli exän auto paikalla. Jätin laatikon konepellille ja se siitä sitten. En tiedä saiko takaisin vai veikö joku muu laatikon. Exästä ei ole ainakaan kuulunut mitään sen jälkeen.
Ex on kyllä päästänyt minut asuntoon mutta on piilottanut mun tavarat. Ja siis itse sanonut sen. Teenkö siis rikosilmoituksen?