Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajuus ja asuntolaina, mahdotontako?

Vierailija
13.06.2016 |

Olen eroamassa aviomiehestäni ja muuttamassa lapsen kanssa pois. Asumme pk-seudulla ja su toon menisi rahaa noin 200000€. Sääsöjä minulla on 35000€. Tällä hetkellä olen kotihoidontuella, eli tulot todella pienet. Mitään mahdollisuutta saada noin 170000€ lainaa? Mies tod.näk maksaisi elatusapua noin 500€/kk. Vuokrallekin tuntuisi tylsältä muuttaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e elatusmaksuja :D

Vierailija
22/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja. Voiko olla ihminen näin tietämätön tuloista ja menoista?

Onko mies hoitanut raha-asiat?

Itse kärvistelen 4500 bruttotulojen kanssa. Enkä ottaisi enää lainaa. Hyvä että selviän velattomassa asunnossa. Käteen jää 2700 plus lapsilisät. Ei paljoa juhlita, kun maksaa kaikki menot

Miten voi olla mahdollista, että noilla tuloilla kärvistellään? Paljon lapsia? Ymmärsinkö jotain kommentista väärin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kärvistelen 4500 bruttotulojen kanssa. Enkä ottaisi enää lainaa. Hyvä että selviän velattomassa asunnossa. Käteen jää 2700 plus lapsilisät. Ei paljoa juhlita, kun maksaa kaikki menot

Jep, mies maksanut kaiken tähän asti. Ei ole avioehtoa. Miehellä noin 220000€ asunto nimissään. En voi vaatia häntä ja hänen ed.liitosta syntynyttä lastaan myymään kämppää tms, joten minä pidän säästöni ja mies kämppänsä.

Tuntuu vaan turhalta maksaa vuokraa noin 800-1000€/kk, luulisi että samalla rahalla maksaa pientä omaa asuntoa pois.

Vierailija
24/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet suojannut säästösi avioedolla niin reippaasti vain lainaa kysymään pankista.

Tai täytä nordean sivuilla lainahakemus.

Luulen, että saat lainaa erittäin pieneen asuntoon. Ostat joskus isomman ja laitat pienen asunnon vuokralle.

Oleleelista on, että ostat oman, et maksa vuokraa. Maksat itsellesi.

Miten 1000 e kk tuloilla (tai alle) maksaa pienenkään asunnon lainaa ja elättää lapsia?

Ihan samalla tavalla sillä lyhentää lainaa, kun maksaa vuokraakin. Ei tietty mitään 200000 lainaa saisi. 

Vierailija
25/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt oli vasta alustava suunnitelma. Maksannee ehkä enemmänkin, mutta tuo olisi kohtuullista, en minä halua häntä nyhtää.

Vierailija
26/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että noilla tuloilla kärvistellään? Paljon lapsia? Ymmärsinkö jotain kommentista väärin? 

Kaksi lasta. Ei velkaa. Asumiseen ja muihin laskuihin n 1000 e. Lasten harrastukset n 400 kk. Ruokaan 800. Lasten vaatteet, muut menot, omat menot. Siinä se on. Just maksoi auton huolto 1000 e.

Matkalle haluan, mutten tiedä uskallanko pienentää puskuria. Aina tulee yllättäviä menoja

Vierailija
27/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet suojannut säästösi avioedolla niin reippaasti vain lainaa kysymään pankista.

Luulen, että saat lainaa erittäin pieneen asuntoon. Ostat joskus isomman ja laitat pienen asunnon vuokralle.

Miten 1000 e kk tuloilla (tai alle) maksaa pienenkään asunnon lainaa ja elättää lapsia?

Ihan samalla tavalla sillä lyhentää lainaa, kun maksaa vuokraakin. Ei tietty mitään 200000 lainaa saisi. 

Tämä. Mulla on kollegoita,mjotka yksinhuoltajia ja asuvat vuokralla,joista maksavat yli tonnin kuussa. Kai niihin jotain asumistukea saavat. Mutta jos ne pärjää,miksen minäkin? Siis olettaen tietenkin,että menen töihin. Vauva nyt 5kk, joten hiukan aikaa kyllä vielä olen kotona sen kanssa.

Vierailija
28/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojat tosiaan ovat varovaisia tälläisiä sopimuksia vahvistamaan, vaikka vanhemmat olisi kuinka  hyvä tuloisia, ettei valtiolle synny maksettavaan jos elausvelvollinen ei huolehdi maksusta.

Vierailija
29/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut asumistuesta?

Vierailija
30/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mies maksanut kaiken tähän asti. Ei ole avioehtoa. Miehellä noin 220000€ asunto nimissään. En voi vaatia häntä ja hänen ed.liitosta syntynyttä lastaan myymään kämppää tms, joten minä pidän säästöni ja mies kämppänsä.

Tuntuu vaan turhalta maksaa vuokraa noin 800-1000€/kk, luulisi että samalla rahalla maksaa pientä omaa asuntoa pois.

Joko soitit töihin, että palaat hoitovapaalta? 

Vierailija
31/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt oli vasta alustava suunnitelma. Maksannee ehkä enemmänkin, mutta tuo olisi kohtuullista, en minä halua häntä nyhtää.

Kohtuullista? Miten lapseen voi mennä noin paljon rahaa

Vierailija
32/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
33/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako asumistukea omistusasuntoihin?

Vierailija
34/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaiken sitten mennä mikä tulee? 

Vierailija
35/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäähän sillä olla katto päänsä päällä

Vierailija
36/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuen määrä?

Lapsilisä

Elatusmaksu

Muita tuloja ei ole?

Tekee yhteensä vajaan 1000.

Menot?

Asuminen? Sähkö, vesi, vuokra, vastike, lainan kulut?

Ruoka, puhelin, kulkeminen, vaatteet, vakuutukset, netti ym

1000 ei nyt vaan riitä. Asumistuen kanssa voi selvitä. Toimeentulotukea ei saa ennen kuin säästöt on syöty

Vierailija
37/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi saada korkoihin ja vastikkeeseen. Eli käytännössä ei juuri mitään

Vierailija
38/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, asuntolainan korkoihin.

Vierailija
39/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäähän sillä olla katto päänsä päällä

No en vain tajua miten lapseen voi mennä enemmän rahaa kuin opiskelijaan

Vierailija
40/49 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap tajuat että lapsen elatusta kun mietitään, maksukykyä laskettaessa lähdetään siitä että sulla on työpaikka johon voit palata. Et sinä voi yksipuolisella päätöksellä erotilanteessa jäädä hoitovapaalle olettaen että ex kustantaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän