Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko mustikanvarpujen istutus?

Vierailija
12.06.2016 |

Niin, kas siinä kysymys. Tarkoitan siis ihan tuollaista tavan metsämustikkaa. Minulla on puutarhassani pläntti mihin mustikka sopisi todella hyvin, mutta mietin maksaako vaivaa roudata varpuja metsästä ja istuttaa niitä kasvun menestystä toivoen.
Ahomansikoita olen istuttanut samanlaiseen kohtaan oikein onnistuneesti, kukoistavat jo kolmatta vuotta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pensasmustikkaa

Vierailija
2/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritäin epätodennäköisesti. Ja varpujen anastaminen toisen maalta on tökerö rikos ja todella kova homma. Kuuklaa pensasmustikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä pelkät varvut, vaan on tuotava se juuristo ja mielellään isompi paakku ympäriltä. Ja niitä ei luvatta saa kenenkään metsästä ottaa.

Halvemmalla pääset ostamalla pensasmustikkaa ja lopputuloskin on varmempi.

Vierailija
4/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.merjanpuutarha.fi/metsanpohjasiirre.html

Näitähän saa ostaa, samaan tapaan kuin siirtonurmea.

Vierailija
5/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunttaa voi siirtää.

Vierailija
6/6 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta toimisi, sun pitää ostaa kunttaa. Tietty aivan pienen pläntin voit kaivaa lapiolla ja tuoda tontille, mutta kaikki se aluskasvillisuus pitää olla mukana. Ja et voi hakea kunttaa toisen mailta ilman lupaa.

Itse olen tuonut mökiltä valkovuokkoa ja mustikkaa (eli kaivanut sellaisen 20 cm maata ja pesuvadeissa tuonut) ja ne ovat lähteneet ja  valkovuokko levinnytkin. Olen siis tuonut Etelä-Suomesta Keski-Suomeen, jossa valkovuokko ei kasva kuten etelässä. Muta siirrettynä on pärjännyt täällä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi