Itkevätkö MIEHET ikinä?? Ovat tosiaan niin vahvoja, kun naisille näyttävät vai itkevätkö yksin ollessa??
Kommentit (200)
Mä kyllä itken, mutta useimmiten tulen vaan vihaiseksi. Joskus on pakko ryypätä, kun tunteet ei muuten tule ulos. Sitten itken yksin kotona kaljatölkin äärellä. Vähän säälittävää, mutta ei sitä onneksi kauhean usein tarvitse tehdä ja sen jälkeen helpottaa. Lapsena olin kauhea itkupilli. Vanhemmat suuttui siitä aina niin kovasti, että vieläkin itkeminen hävettää, mutta siitä koitan päästä. Ei itkemisessä ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin exäni kanssa 20 vuotta, enkä nähnyt hänen koskaan itkevän. En isänsä, äitinsä, enkä veljensä kuoltua edes, ei hautajaisissa ei missään. Tunteeton taisi mies olla. Muuttui vaan aggressiiviseksi näiden tapahtumien johdosta ja alkoi juomaan.
Olisko vaan niin että ei osannut käsitellä tunteitaan ja purki ne sitten aggresssiivisuutena?
M38
Vierailija kirjoitti:
Mä itkin viimeksi kun katsottiin 4-vuotiaan kanssa satuelokuvaa ja siinä kuoli tyttö. Olen myös itkenyt muijani edessä kun hän loukkasi minua ja piti vaan kylmää muuria edessään. Itken myös työautossa välillä kun kuuntelen musiikkia ja mietin menneitä.
M30
Ihanan tutun kuuloista 😊 Oma ukkoni kertoi, että itkee joskus suihkussa, kun veden virtaaminen on jotenkin lohduttavaa. Hän myös itkee lastenelokuvien äärellä joskus, ainakin sellaisten, joissa kuolee rakas koira.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin exäni kanssa 20 vuotta, enkä nähnyt hänen koskaan itkevän. En isänsä, äitinsä, enkä veljensä kuoltua edes, ei hautajaisissa ei missään. Tunteeton taisi mies olla. Muuttui vaan aggressiiviseksi näiden tapahtumien johdosta ja alkoi juomaan.
Ei se tarkoita että olisi tunteeton. Itsekin itken tosi harvoin (viimeksi olen tainnut itkeä jos viisi vuotta sitten). Minun on vain kauhean vaikea näyttää tunteitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan silleen itke, että muut huomaisivat. Aina jos jotain ikävää on käynyt ja vaimo itkennyt niin minulla korkeintaan tullut itketyksen tunne eli silmät kostuneet kyyneliin ja kurkkua puristanut.
Mutta en itke koskaan niin, että kyyneleitä valuisi ulos silmistä.
T. Mies28
Siinä taas yksi aikamies. Tiesitkö, että naiset suosivat enemmän miehiä jotka itkevät ja näyttävät tunteensa.
Minusta tuo kuvailemasi tunne ei ollut itkemistä vaan tavallista harmituksen tai haikeuden tunnetta.
Et ilmeisesti siis itke mikä minusta ainakaan ei ole hyvä asia.
Miehen itkeminen on naisen mielestä mahtava juttu, jos se tapahtuu alle kolme kertaa vuodessa tai vähintäänkin reilusti harvemmin kuin naisen omat itkut.
Minun isäni itki äitiäni enemmän. Isä itki, kun äidillä todettiin syöpä. Hän itki myös lapsenlapsensa kastetilaisuudessa, liikutuksesta.
Äiti joskus haukkui häntä mamikseksi, äiti piti sitä esittämisenä.
Joo. Ainakun suosikki joukkue häviää tai kalja loppuu.
Ei kaikki naisetkaan itke. En minä ainakaan osaa, mutta ei se tarkoita tunteettomuutta, en vain osaa näyttää niitä. N19
Olin naimisissa 20 vuotta sellaisen miehen kanssa, joka ei koskaan itkenyt.
Oletko ap ihan vitun vajaa? -.- Monikin mies on itkenyt minun nähteni. Mutta vajukkien mielestä mies ei ole ihminen, vaan jotain maagisen erikoista naiseen verrattuna.
Mun mies kyllä itkee jos on isoja ongelmia, olen nähnyt hänen itkevän useita kertoja. Samaten olen nähnyt isäni itkevän. Itse en ole itkeskelevää tyyppiä, olen tainnut itkeä "julkisesti" (eli perheeni tai muiden nähden) vähemmän kuin mieheni. En muutenkaan oikein osaa luontevasti näyttää tunteitani tai en oikein koe sitä tarpeelliseksikaan. Halin kyllä lapsia mutta esim. seksin suhteen mies aina jaksaa naljailla, miten olen heti valmis ja hän taas tarvitsisi hellittelyä ja esileikkejä.
Itkevät he. Oma mies itki viimeksi, kun avauduin kokemastani koulukiusaamisesta.
Kyl mää ainakin itken salaa muilta niin et kyyneleet valuu pitkin posliini m48v
Olen nähnyt miesystäväni itkevän kerran, kun hän kertoi minulle läheisimmän perheenjäsenensä kuolemasta. Ääni vähän murtui ja silmät kostuivat. En kyllä muista, milloin olisin viimeksi itsekään itkenyt ääneen.
Itkeehän ne lätkänpelaajatkin kun kultaottelu hävitään.
Itken, mutta yleensä yritän seurassa olla itkemättä, koska en halua muiden joutuvan vaivautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itken tosi usein. Jos katson vaikka jotain liikuttavaa kuten My Little Ponya
M29
Voi vittu. Voi vittu. Nyt sait mut ja aika pahasti. Ohhoh. Kiitos tästä. Aamun pelastus. Well played.
Mies ei itse kuin sen oman koiran kuollessa - vanha sananlasku maapallolla
Mun mies itkee -todella harvoin julkisesti, mutta kotonamme näyttää tunteensa.
Jos hän lukee jostain lapsiin kohdistuneista kauheuksista, hän itkee silmät turvoksissa.
Kun hän kertoo isänsä viimeisistä minuuteista ja tunteesta, että hänen pitäisi sanoa tässä ja nyt "rakastan", mutta se jäi sanomatta elvytyksen keskellä ja sitten se olikin myöhäistä ja isä jo poissa -tämä saa mieheni edelleen itkemään. Hän oli tuolloin nuori.
Jos hän on huolissaan lapsistamme, kyynel voi vierähtää. Kun tulimme kotiin vastasyntyneen kanssa, vauvan sydämessä oli sivuääni ja jotakin muuta häikkää, löysin mieheni makuuhuoneesta vauva suojelevasti sylissään ja itkemässä. Hiljaa sanoi, että haluaa pitää hyvää huolta tästä pikkuisesta.
Ihana mies on. Vahva ja empaattinen.
Itkemättömyys ei ole tunteettomuutta, enemmänkin kulttuurijuttu. Varsinkin miehet on kautta aikain opetettu olemaan itkemättä turhia.
Pafotut tunteet tai kyvyttömyys käsitellä niitä johtavat sitten jopa tarinoihin, joita palstan mustasukkaisuusketju on täynnä. Tuskaisuus muuttuu vaikka aggressioksi.
Opettakaa poikalapsenne itkemään ja nimeämään tunteitaan.