Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivaannuttavaa viettää aikaa ystäväni ja hänen miehensä kanssa

Vierailija
10.06.2016 |

Huomenna olisi taas ystävän kanssa sovittu leffailta, johon takuuvarmasti liittyy jossain vaiheessa hänen puolisonsakin. Miehen ei pitäisi olla paikalla silloin, mutta elokuva on varmaan vielä kesken kun mies tulee kotiin. Näin on käynyt joka kerta tähänkin mennessä, eli ystävä sitten selostaa miehelle tapahtumat siihen mennessä, liimaantuu tähän toisessa sohvannurkassa ja he unohtavat minut täysin loppuillaksi. Kommentoivat ihan koko ajan toisilleen leffan tapahtumia ja supisevat, ja vaikka minä osoitan kuuntelevani ja yritän osallistua, olen heille kuin ilmaa. Jos he haluavat kutea kaksin, miksi minut edes pyydetään paikalle? Ai niin, mies ei ollut saatavilla alkuillasta.

Pienten pusujen vaihtaminen, halailu yms ei minua häiritse ollenkaan, mutta tuollainen jatkuva toisessa kiehnääminen on tosi vaivaannuttavaa ja siitä tulee ulkopuolinen olo. Ei tulisi kuuloonkaan että oman mieheni kanssa alkaisin harrastaa tuollaista kun frendi istuu metrin päässä sohvalla. Miten ottaa tälläinen asia puheeksi, enhän minä nyt voi kieltää ystäväni miestä liittymästä seuraamme omassa kotonaan?

Tätä ei tapahdu pelkästään tv:n katsomisen yhteydessä vaan ystävä pyytää miehen seuraamme jos vaikka kokkaamme heillä tai jos olemme kahvilla kaupungilla ja mies on lähistöllä pyörimässä. En usko että miestä edes kiinnostaa meidän juttumme mutta hän vaikuttaa ihmiseltä joka ei kohteliaisuudesta halua kieltäytyäkkään. Nyt hyviä neuvoja vastaanotetaan.

30+ ollaan.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja vanha opiskelukaverini (mies) harrasti aikoinaan tätä samaa. Koska hän oli ollut lukioikäisestä saman naisen kanssa kiinteässä suhteessa, niin hän ei voinut esimerkiksi tavata minua viikonloppuna KOSKAAN. Vaikka aika olisi sopinut minulle paremmin. Hänen OLI AINA oltava (silloisen) avovaimonsa kanssa. AINA.

Hänen perustelunsa oli, että koska minä olen yksinelävä mies, niin minun oli aina taivuttava aikatauluissa. HÄN EI TAAS TÄTÄ VOINUT PARISUHTEESSA OLEVANA TEHDÄ. Ainoastaan silloin minun seurani kelpasi, kun hänen (avo)vaimonsa oli esim. poissa sukulaisissa ja hän oli sitten itsekseen kotona.

Tämä olisi mennyt vielä kerran, pari mutta kun kyseessä oli vuosia jatkuva systeemi.

Tuttua, olen tosin nainen. Yksi ennen hyvä ystäväni ehdottaa näkemistä että x on treeneissä, voisimme nähdä sillä aikaa. Viikonloput eivät käy ellei x ole poissa. Kun x lopettaa treenit, tulee autolla hakemaan kahvilasta tämän ystäväni. Eli kahvittelu on tyyliin klo 19-22 jolloin x tulee hakemaan. Nykyään tehnyt niinkin että onkin hyvä sää, lähden sittenkin mökille x kanssa vaikka sovittu nähdä. Tai että menenkin äidille. En ole jaksanut pitää paljoa enää yhteyttä. Kerran olin jo pysäkillä kun ahdisti eikä voinutkaan lähteä mihinkään. Parisuhteensa ilmeisesti on aika kamala kun on joskus siitä kertonut.

Tästä tuli kyllä sellainen vaikutelma, että mies on kontrolloiva ja mustasukkainen, ja kaverisi on siksi niin vaikea päästä lähtemään kotoa. Minusta sinun kannattaisi yrittää tukea häntä hylkäämisen sijaan.

Vierailija
82/109 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tälle jatkoa, ap? :) Miten on jatkunut tarina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oisko isokin menetys, jos ystävyytenne olisi mennyttä? Ei nimittäin ystävälläsi ole kovinkaan paljoa kunnioitusta sua ja yhteistä aikaanne kohtaan.

Ittelläni on ystävä, jonka tapaaminen menee hänen miehensä ehdoilla mutta syystä: arkena ystäväni ja hänen miehensä asuvat eri paikkakunnilla. Ja miehellä on 3-vuorotyö. Heillä yhteinen aika on tosi 'kortilla', ja tässä tapauksessa sen ymmärrän. Silloin kun tavataan, tapaamme kaksin eikä kummankaan mies ole tuuppaamassa mukaan muuta kuin sovitusti.

Tuli tästä mieleen vastakohtasi, entinen ystäväni.

Mä teen vuorotöitä samoin kuin mies. Meillä sattuu viikossa ehkä yksi ilta yhteistä vapaata ja kerran tai kaksi kuussa yhteinen vapaa viikonloppu.

Tää mun ystävä ehdotteli välillä tapaamisia ja kun sanoin esim. "Kaikki muut käy paitsi tiistai, koska silloin Pekka on kotona", niin aina alkoi armoton päänaukominen, kun olen alistettu ja elän vain miehelle ja olen unohtanut kaikki ystäväni. Ja hänelle ei sitten tän avautumisen jälkeen muka käynyt mikään muu kuin se tiistai.

Jos sitten mä ehdotin treffejä ja satuttiin sitten jopa tapaamaan, niin AINA tän ystävän mies oli jossain ja hänen piti lähteä x-aikaan, koska mies tulee kotiin/hakemaan.

Ei olla ystäviä enää, moikataan kun tavataan, mutta siinä kaikki.

Vierailija
84/109 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

85/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi entinen tuttavapariskunta teki tuota. He olivat seurassakin toistensa kimpussa. Harrastukselle annettiin nimeksi "mammiminen" :-))

Asian sivusta, mutta mun satakuntalaisessa suvussa ja tuttavapiirissä "mammiminen" on aina tarkoittanut vauvan/pikkulapsen nukkumista, erityisesti äitiä vasten, ja sitä käytetään sellaisena hellittely/lässytyssanana:D

Tyyliin "Voi kultapieni, ootko sä väsy? Mennään mammimaan."

Voi ei, nyt hoksasin. Pitääkö lapselle osata lässyttää? Olen järkevä ihminen, oppiiko tuon helposti?

Vierailija
86/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että lähes aina julkisilla paikoilla pussailevista ainakin toisella, yleensä miehellä, on silmät kanssakulkijoissa. Siis vetää kielaria ja tsiikaa katsoisko joku. Joku päivä keksin tohon jotain käsimerkkiä.

Tuotahan voisi ihmiset oikein ajan kanssa pysähtyä tuijottelemaan :) .

Mitä tulee tähän ketjuun niin aika viihdyttävä keksitty tälle vaihteeksi kyllä näitä aina seuraa kuin jatkokertomuksia naistenlehdissä.

Jatkakaa.

Näihin "katsokaa me pystynaidaan" ihmisiin tulee suhtautua kuin heitä ei olisi. Ilme täysin peruslukemilla, katselet rauhassa asioita, annat silmien liukua pariskunnan ohi, et pysähdy katsomaan, et huomaa, he ovat ilmaa. Mikään ei ärsytä näitä teinin tasolle jääneitä yhtä paljon. Kyse on huomion hakemisesta ja siitä he saavat virtaa.

Vierailija
87/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa toljottaisi suu auki ja olisi ottavinaan kännykällä kuvia kielen alapinnan verisuonista sen upotessa toisen suuhun. Voisi myös kysyä miten nuo tositoimet mahtavat palkita kun miehen nenä ja suutelutaidot eivät viittaa kummoiseen auvoon.

Vierailija
88/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kun tosiaan toteutat täysin vastaavan tilanteen toisin päin, oman miehesi kanssa. Mitenkään muuten tuota kaveria ei saa älyämään miten vaivaannuttavaa ja noloa niiden kiehnääminen on.

Vierailija
89/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile minaria ilman pikkareita. Myös tissivako toimii

Vierailija
90/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kutiessaan laita kätesi haaruksiisi ja ala hinkata itseäsi ja ynistä ja ääntelehtiä ja vilkuile aina välillä heitä.

Vierailija
91/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on tullu aika monta tutun kuulosta kommenttia. Mulla on kans kaveri, jonka pitää saada mies mukaan joka juttuun ja sillon ku mies on reissussa ni on pakkopakkopakko järkätä tyttöjenilta. Ja siis tosiaan jos ollaan järkkäämässä vaikka jotain tyttöjen reissua silloin kun mieskin on kotona, niin mies tulee tietty mukaan.

No, nyt tällä pariskunnalla on ero tekeillä ja tää kaveri haluais nyt sit mun kaa tehä koko ajan jotain. Ei onneks asuta samassa kaupungissa, sitä en kestäis. Mutta joka ikinen viikonloppu pitää jotain tehä. Ja jotenkin se olettaa että muut on yhtä kiinni miehissään ku se. Viimeks ku se oli tulossa meille ja oltiin menossa leffaan jne. ni se sano et en kyl tiiä miten kestän kattoo teitä yhessä koko illan (sen takia siis kun hänellä se ero tulossa). Mä vaan sanoin että öö, ei me nyt mun miestä olla ottamassa mukaan sinne leffaan, miks ihmeessä oltais. Aijaa...

Vierailija
92/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa.

Vierailija
93/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui vuonna miekka ja puukko eräässä pikkukunnassa. Oltiin poikaystäväni kanssa kutsuttuina illanistujaisvieraina poikaystävän kaverin maalaistalon pihalle rakentamassa pikku parakissa, jossa mukavuudet ja hyvät musavehkeet. Ihan kiva ilta, otettiin alkoholijuomia, kunnes kaveri tyttöystävineen sammutti valot ja siirtyi viereiselle sängylle panemaan. Tyttöystävä oli sitä ennen suurinpiirtein riisunut vaatteensa meitä merkittävästi silmäillen. Siinä hetken poikaystäväni kanssa mietittiin, mitä tehdä. Oli nimittäin ollut ajatus, että jäämme yöksi, kun matkaa poikaystäväni kotiin oli toistakymmentä kilometriä. Ei kestänyt pokka ruveta sohvamajoitukseen siinä tuhinassa, vaan lähdettiin autolla hiljaista maantietä pois. Varmaan oli vähän promilleja veressä, ehkä yli tuon 0,5, mutta rikos on vanhentunut. Ei menty uudelleen :D

Vierailija
94/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ollaan kahdestaan kaverin kanssa baarissa ja todella harvoin käydään.. Niin kaveri bongaa miehen ja pystynai tätä loppuillan tanssilattialla. Huomioimatta minua enää ollenkaan. Mitä mieltä tästä? Olin todella yllättynyt ja pettynyt kaverin toimintaan. :(

Vierailija
95/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinäinen nainen, enkä mene pariskuntien luokse kyläilemään. Yleensä pyydän naispuolisen ystäväni minun luokseni ilman miestään. Näin se toimii.

Vierailija
96/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kerran tuttavapariskunnan kylään uudelle asuinpaikkakunnalle. Asuin yksiössä ja nukuttiin kaikki samassa huoneessa. Aamulla heräsin siihen että kaveri ja miehensä harrastivat seksiä, yrittivät olla hiljaa mutta itseäni ällötti käytös sen verran että eipä olla sen jälkeen paljon nähty. 

Vierailija
97/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän kutiessaan laita kätesi haaruksiisi ja ala hinkata itseäsi ja ynistä ja ääntelehtiä ja vilkuile aina välillä heitä.

No niin kiitos tästä mielikuvasta:D kävi se perinteinen kahvit näppäimistölle..

Vierailija
98/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on prikulleen tuollainen kaveri. Luulen, että kyse on tietynlaisesta alati toistuvasta esityksestä, joilla varmistetaan oma "onnellinen ja kadehdittava" parisuhdestatus yleensä sellaisen kiltin ystävän silmissä, joka jaksaa näennäisen näkymättömänä tarkkailla ko. ihannepariskunnan rakkaudellista hurmaa, jonka pyörteissä kaikki muu mukamas unohtuu.

Minut on pakko nähdä aina, jos mies on jossain muualla; muutoin ei kuulu vastausta edes viesteihin. Eikä minun menoillani tai elämäntilanteillani ole minkäänlaista väliä eivätkä ne kiinnosta, sillä vain hänen ja heidän asiansa ovat tärkeitä. Heidän yhteinen harrastuksensa on myös arvioida ja arvostella omaa elämääni.

Lievin esimerkki lienee se, kun ollessamme miehen kyydissä kaveri alkaa jo autossa nuseltamaan ja hivelemään kiihkeästi miehen päätä ja niskaa. En sitten tiedä, mihin pitäisi katsoa.

Mielestäni todella mautonta ja epäkohteliasta, enkä ole varma onko tällainen ystävyys ylläpitämisen arvoista.

Vierailija
99/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tämä sama pariskunta on muun muassa paneskellut kovaäänisesti juuri sinä ainoana kertana, kun eritoten pyysivät minua yökylään. Tämän jälkeen ystäväni tuli luokseni tukka sotkuisena hihitellen. Oloni oli todella epämukava.

98

Vierailija
100/109 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on säälittävää menoa.