Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivaannuttavaa viettää aikaa ystäväni ja hänen miehensä kanssa

Vierailija
10.06.2016 |

Huomenna olisi taas ystävän kanssa sovittu leffailta, johon takuuvarmasti liittyy jossain vaiheessa hänen puolisonsakin. Miehen ei pitäisi olla paikalla silloin, mutta elokuva on varmaan vielä kesken kun mies tulee kotiin. Näin on käynyt joka kerta tähänkin mennessä, eli ystävä sitten selostaa miehelle tapahtumat siihen mennessä, liimaantuu tähän toisessa sohvannurkassa ja he unohtavat minut täysin loppuillaksi. Kommentoivat ihan koko ajan toisilleen leffan tapahtumia ja supisevat, ja vaikka minä osoitan kuuntelevani ja yritän osallistua, olen heille kuin ilmaa. Jos he haluavat kutea kaksin, miksi minut edes pyydetään paikalle? Ai niin, mies ei ollut saatavilla alkuillasta.

Pienten pusujen vaihtaminen, halailu yms ei minua häiritse ollenkaan, mutta tuollainen jatkuva toisessa kiehnääminen on tosi vaivaannuttavaa ja siitä tulee ulkopuolinen olo. Ei tulisi kuuloonkaan että oman mieheni kanssa alkaisin harrastaa tuollaista kun frendi istuu metrin päässä sohvalla. Miten ottaa tälläinen asia puheeksi, enhän minä nyt voi kieltää ystäväni miestä liittymästä seuraamme omassa kotonaan?

Tätä ei tapahdu pelkästään tv:n katsomisen yhteydessä vaan ystävä pyytää miehen seuraamme jos vaikka kokkaamme heillä tai jos olemme kahvilla kaupungilla ja mies on lähistöllä pyörimässä. En usko että miestä edes kiinnostaa meidän juttumme mutta hän vaikuttaa ihmiseltä joka ei kohteliaisuudesta halua kieltäytyäkkään. Nyt hyviä neuvoja vastaanotetaan.

30+ ollaan.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat fiksulta tyypiltä ☺ pitäisköhän meidän ystävystyä ☺ t. N32

Vierailija
42/109 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, hauska kuulla, että tämä verbi tarttui osaksi toisen foorumikirjoittajan sanavarastoa :-D Ex käytti sitä vuosia sitten tällaisesta liimapariskunnasta.

Se on muuten kumma miten ällöttävää on nähdä julkisilla paikoilla pussailua, vaikka se olisi pienimuotoista. Tuntuu siltä, että on väkisin pakotettu seuraamaan tilannetta, jonka pitäisi olla intiimi.

Tuo ystävän reaktio kertoo kyllä paljon. Täytyy olla itsekeskeinen ihminen jos elämässä on vain minäjaminunparisuhde ja sitten kun normaali ihminen ei jaksa katsoa sitä mammimista se tulkitaan kateudeksi. Ei näemmä ymmärretä missä kohtaa ihmissuhteita menevät rajat.

Olisi hauskaa jos ap kutsuisi kaverin luokseen ja kesken leffan katselun aloittaisivat halipusumammimislässyn, kielarit, halailut ja lässyttäisivät siinä sohvalla naamat rakkauslimassa miten ihanaa on kun on oma ihana hanipupsipuppelipuu siinä vieressä halittavana plää plää plää...anteeksi, pakko lopettaa kun saan omista horinoistani hypoglykeemisen kohtauksen, yhhh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä. Todella vaivaannuttavaa, kun pariskunta kiehnää muiden läsnäollessa. Mikä mies se ei ymmärrä pysyä pois niin kauan kuin se leffa kestää?

Itse olen ihmetellyt omassa ystäväpiirissä sitä, että kun joku ihastuu ja alkaa seurustelemaan, niin sitten muut frendit ovat kuin ilmaa vain. Heidät kaivetaan esiin, kun mies on matkoilla tms. Kyseessä ovat aikuiset ihmiset.

"Olisi hauskaa jos ap kutsuisi kaverin luokseen ja kesken leffan katselun aloittaisivat halipusumammimislässyn, kielarit, halailut ja lässyttäisivät siinä sohvalla naamat rakkauslimassa miten ihanaa on kun on oma ihana hanipupsipuppelipuu siinä vieressä halittavana plää plää.."

Oma ehdotukseni olisi juurikin tämä. Kutsut kylään ja aloitat sitten hervottoman lääppimisen miehesi kanssa. Menkää vaikka välillä makkarin  puolelle ja käykää äänekkäästi itse asiaan. Nokitat paremmaksi.

Vierailija
44/109 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt omassa ystäväpiirissä sitä, että kun joku ihastuu ja alkaa seurustelemaan, niin sitten muut frendit ovat kuin ilmaa vain. Heidät kaivetaan esiin, kun mies on matkoilla tms. Kyseessä ovat aikuiset ihmiset.

Kiva kuulla, ettei ongelmaa ole vain minun (ja ap:n) lähipiirissä. Mullakin on pari mieheensä ripustautunutta kaveria, joiden kanssa yhteydenpito pitkälti jäi sen jälkeen, kun parisuhde alkoi. Toinen on jo ihan naimisiin omansa kanssa ehtinyt, mutta nyhjäysmeininki vaan jatkuu. Voitte arvata, ettei paljon kiinnosta olla kolmantena pyöränä todistamassa heidän lääppimisiään.

Hyvä huomata kuitenkin, että on myös normaaleja ihmisiä, joiden mielestä ap:n kuvaama käytös on epäkohteliasta, junttia ja teinimäistä. Kolmekymppisiä ollaan mekin, niin ei mene enää tuollainen julkinen kuolanvaihto jakeluun.

Vierailija
45/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas päivittelemässä. Asiaan ei valitettavasti ole tullut mitään muutosta eli ystäväni ei selvästi ymmärtänyt kuinka vaivaannuttavaa hänen käytöksensä minulle oikeasti on.

Eilen olimme kahvilassa, ja kuinkas ollakaan ystäväni mies ilmestyi paikalle kun sattui pyörimään lähistöllä "asioilla". Hyväntahtoisesti kysyinkin ystävältäni, että pärjäisitteköhän erossa tämän kahvittelun ajan, mutta hän sitten kuitenkin ilmoitti sijaintikoordinaattinsa miehelleen viestillä. Pariskunta sitten ensin pusihali ja lässytti pöydän toisella puolen toisilleen arvatenkin päivän kuulumisista ja illan ruokasuunnitelmista niin pieneen ääneen, että hädin tuskin kuulin mitä he puhuivat. Eli olin taas kuin ilmaa.

Katselin tätä muutaman minuutin kunnes nousin pöydästä ja sanoin, että tuli muuta menoa. Tällä kertaa ystäväni loukkaantui minulle reaktiostani, eli hän taitavasti käänsi asian niin päin että minä olen toiminut typerästi ja minun pitäisi nyt pahoitella hänelle. :O

Vierailija
46/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä urpo tuo kaverisi, ap. Eikä miehensäkään miltään fiksulta vaikuta.

Jos kaveri ei suostu muuttamaan toimintaansa, niin ei kai siinä auta kuin ottaa etäisyyttä. 

Vierailija
47/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, en lukenut kuin ekan sivun, joten ehkä tätä on ehdotettukin. mutta mikset vain ottaisi asiaa ystävän kanssa puheeksi? eiköhän ystävyyteen kuulu, että voidaan puhua tuollaisestakin. itse sanoisin esim. että tykkään kyllä miehestäsikin, mutta olisi kivaa nähdä ihan kahdestaankin.

Vierailija
48/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sori, en lukenut kuin ekan sivun, joten ehkä tätä on ehdotettukin. mutta mikset vain ottaisi asiaa ystävän kanssa puheeksi? eiköhän ystävyyteen kuulu, että voidaan puhua tuollaisestakin. itse sanoisin esim. että tykkään kyllä miehestäsikin, mutta olisi kivaa nähdä ihan kahdestaankin.

Argh, tämmöiset kommentit on niin raivostuttavia! Asiaa on tosiaan puitu neljän sivun verran ja AP on aktiivisesti osallistunut keskusteluun kertomalla, miten asia etenee. Että joskus kannattaa tosiaan lukea koko ketju ennen kuin lähettelee tämmöisiä lässyn lää ehdotuksia.

Vierailija
49/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä varsin itsekeskeinen ja kapeakatseinen tuo kaverisi! Häveliäisyys, kuten suhtautuminen julkisiin hellyydenosoituksiin, alastomuuteen ja yleensä intiimeiksi miellettyihin asioihin vaihtelee, eikä kukaan voi yksipuolisesti päättää, miten useamman henkilön seurueessa toimitaan. Tuo kumppanin kanssa kuherteleminen on vähän sama juttu kuin se, että jotkut jättävät oven auki vessassa asioidessaan tai kulkevat kotona puolialastomana, vaikka itseä asia ei haittaisi, pitäisi hyväksyä se, että jotain muuta voi haitata.

Vierailija
50/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää siltä että miestäkin välillä vähän vaivaannuttaa ystäväni ripustautuminen. Hän vain on liian kiltti tehdäkseen mitään asialle.

En ole hirveän häveliäs ihminen eikä intiimimmänkään pussailun todistaminen hetkauta maailmaani suuntaan tai toiseen. Kyse ei ole myöskään siitä, että oma suhteeni olisi jotenkin huono tai en tykkäisi ystäväni miehestä. Ei, vaan minua häiritsee käytöstapojen puute!

Kukaan muu tutuistani ei käyttäydy noin kumppaninsa kanssa. Seurassa ollaan ihan normaalisti eikä nyhjätä kullan kainalossa silittelemässä tätä ja lässyttämässä jotain käsittämätöntä, josta muut paikalla olijat eivät ymmärrä hölkäsen pöläystä. Tai vaikka heiltä kysyisikin että mitä, niin vastausta on turha odottaa. Eikä aikuisilla ihmisillä kyllä yleensä ole tapana erikseen kutsua kumppaniaan moikkaamaan jonnekkin kahville, jossa istutaan se alle tunti. menee minusta sen näyttämisenhalun piikkiin.

Tässä välissä ollaan tavattu pari kertaa niin ettei miehensä tullut paikalle. Lenkillä sanoinkin ystävälleni, että tosi kiva puhua näin kahden kesken pitkästä aikaa. Toisella kertaa olimme elokuvissa, se olisikin ollut kun mies olisi sinnekin kesken leffan kutsuttu tuomaan lisää poppareita :D!

- ap

Vierailija
51/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja vanha opiskelukaverini (mies) harrasti aikoinaan tätä samaa. Koska hän oli ollut lukioikäisestä saman naisen kanssa kiinteässä suhteessa, niin hän ei voinut esimerkiksi tavata minua viikonloppuna KOSKAAN. Vaikka aika olisi sopinut minulle paremmin. Hänen OLI AINA oltava (silloisen) avovaimonsa kanssa. AINA.

Hänen perustelunsa oli, että koska minä olen yksinelävä mies, niin minun oli aina taivuttava aikatauluissa. HÄN EI TAAS TÄTÄ VOINUT PARISUHTEESSA OLEVANA TEHDÄ. Ainoastaan silloin minun seurani kelpasi, kun hänen (avo)vaimonsa oli esim. poissa sukulaisissa ja hän oli sitten itsekseen kotona.

Tämä olisi mennyt vielä kerran, pari mutta kun kyseessä oli vuosia jatkuva systeemi.

Vierailija
52/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olisi suuri menetys poistaa tuo henkilö lähipiiristäsi? Helpotuksen tunne on mieletön, kun ei ole enää tekemisissä energiasyöpön a/tai negatiivisia tunteita aiheuttavan henkilön kanssa. Ei tarvitse laittaa välejä poikki, mutta jättää vain yhteydenpito minimiin.

Vierailija
53/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni kautta tutustunut hänen ystäväänsä ja tämän naisystävään. He kiehnäävät toisissaan kiinni jatkuvasti aina kun heitä tapaamme. Tähän esileikkityyppiseen kiehnäämiseen kuuluu oleellisesti lässytys ja imelät kutsumanimet, samoin toisen silmiin tuijottelu. Aluksi ihailin, miten läheiseltä heidän suhteensa vaikuttikaan, mutta auta armias kun aikaa kului ja sain tietää suhteesta enemmän.

Parin yhteiselo on vain kahden ääripään välillä tasapainottelua. Yhtenä hetkenä ollaan kuin naimaan menossa ja toisena hetkenä erouhkaukset heitetään ilmoille. On ollut toisen pihalle heittämistä, eroamista, yhteen palaamista, mustasukkaista toisen kaveripiirin rajoittamista jne. Ja tätä seuraan mieheni kanssa sivusta yrittäen suhtautua korrektisti vaihteleviin tilanteisiin. Miehelläni alkaa jo palaa käpy tähän touhuun, eikä hän jaksa aina olla niin myötämielinen. Minä ja mieheni emme juurikaan edes koske toisiamme julkisilla paikoilla tai toisten seurassa. Normaalia kanssakäymistä kyllä, mutta kaikki pariskuntajutut säästämme omalle ajallemme, onhan se vain meidän välistämme. Parisuhteemme on erittäin tasapainoinen ja hyvä, vaikka se ulospäin näyttäisikin ehkä arkiselta ja intohimottomalta.

Vierailija
54/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi käytös kuulostaa kyllä todella rasittavalta. Tee samoin hänelle kun näköjään suora puhe ei tehonnut. Kutsu hänet kylään ja kuhertele oman miehesi kanssa ja igrooraa frendisi täysin, lapsellista todellakin mutta ehkä ystäväsi silloin tajuaa kuinka vaivaannuttavaa kyseinen käytös on..jos ei ja suuttuu niin silloin kannattaa miettiä tekeekö tuollaisella ystävällä mitään.

Vierailija
55/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinkahan monta kertaa minunkin olisi pitänyt lähteä päivän varoitusajalla melkein sadan kilometrin päähän viettämään iltaa, kun X ei olekaan kotona."

Mullakin on kolmekymppinen kaveri joka kyselee aina luokseen seuraneidiksi kun miehensä on omissa menoissaan. "Jukka lähti treeneihin, tuu meille illanviettoon?" Ei kiitos, vietän ennemmin aikaa ihmisten kanssa jotka kaipaavat mua muulloinkin kuin vain silloin kun mies on muualla :D Ja aina pitäisi mennä heille ettei hänen tarvitse lähteä kotoaan.

Ei hemmetti, onkohan meillä sama kaveri? :D Tää mun kaveri myös harrastaa aivan älyttömiä maratonpuheluja kun miehensä on jossakin menossa. Ja siis vaikka mä kertoisin olevani esim. sukulaisen häissä yms. niin tämä tapaus vaan jatkaa vimmatusti puheluaan, melkein saa luurin lyödä korvaan että lopettaa. Mutta kun miehensä karauttaa autolla pihaan niin puhelu loppuu kuin seinään vaikka mulla lause olisi kesken "Hei, Jaska tulikin kotiin, katellaan taas. Moi"

Vierailija
56/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tollaset henkilöt tajuavat ikinä käytöstään. Luultavasti osaavat kääntää (niin kuin on näköjään kääntänytkin) ongelman taitavasti niin, että vastapuoli on vain kateellinen. Luultavati tossakin on taustalla, että ystävä miehineen eivät ole selvästikään ymmärtäneet, että se vika on heissä vaan ovat siinä oletuksessa, kun nyt "kerran ovat löytäneet onnen" niin sitä saavat myös "hehkuttaa" ja kuinka ap ei kestä ystävän onnea. Eli tavallaan ap:n närkästyminen sai vaan lisää bensaa liekkeihin, kun ystävä on koko ajan pitänyt omaa käytöstöstään oikeana.

Jos ystäväsi on muuten ok ja haluat säilyttää ystävyyden niin alkaisin tehdä samaa, vaikka se onkin todella lapsellista. Juttelu ei selvästikään mene perille, niin joka ainut kerta kun teidän pitäisi tavata tämän ystävän kanssa kahdestaan niin ottaisin oman miehen mukaan ja alkaisin hempeilemään ja ignooraisin täysin ystävän ja närkästyisin, jos hän huomauttaisi tästä. Ehkä sitten tajuaa oman käytöksensä..tai sitten ei.

Vierailija
57/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen ystävä. Lisäksi hän "vahingossa" paljasteli seksielämänsä yksityiskohtia aivan liikaa. Yök. Ja tietysti "kaikki ovat niin kateellisia". No ei oltu, itsellään hänellä oli ollut vaikeaa löytää ketään, ja sitten kun löysi, kaikki muut olivat seurustelleet jo vuosia. Ei kellään muulla ollut mitään tarvetta lähteä kisaamaan siitä että kenellä nyt menee lujemmin.

Emme ole enää tekemisissä muuta kuin pakolliset muiden juhlat yms. En suostu enää yksin näkemään tuota kaveria, eikä hän todellakaan käsitä miksi.

Vierailija
58/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän nuo nyt vielä mitään, mutta kun ystävättäreni meni naimisiin, pidimme hänelle polttarit yhdellä mökille ja hänen tuleva miehensä änkesi sinnekin, oli siis ainoa mies. 

No nykyään tuo nainen ei sitten kaiketi ei edes saa mennä mihinkään ilman miestänsä. Ei ystäväni asiaa myönnä, mutta eihän tuo voi olla muuta kuin sairaalloisen mustasukkainen mies?

Vierailija
59/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sun kaverin mies on kanssa ihan uskomattoman tyhmä. Miten se kehtaa tuppautua seuraan.

Vierailija
60/109 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurassa pitää huomioida kaikki. Tökeröä touhua. Käy tuota naisporukoissakin, jotkut innostuvat puhumaan insidejuttuja niin että ylsi jää kolmanneksi pyöräksi vain kuuntelemaan.