Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntaina olisi kummilapsen rippijuhlat, minua ei ole kutsuttu, mutta tuli ilmoitus että voin muistaa jos haluan..

Vierailija
10.06.2016 |

Ei olla oltu missään yhteydessä lapsen 1-vuotissynttäreiden jälkeen. Joo, olen huono kummi, mutta kun välit on menneet poikki kummilapsen vanhempien kanssa, on vaikea pitää yhteyttä lapseen. Onneksi lapsella on monta hyvääkin kummia, joten pärjää varmasti ilman minuakin.

Ajattelin kuitenkin käydä viemässä rippijuhliin pienen paketin. En jää kahville, käyn halaamassa ja onnittelemassa ja poistun paikalta nopeasti (jätän vaikka taksin odottamaan niin ei kenellekään tule kiusallista tilannetta kun pitää vastentahtoisesti houkutella minua kahville). Välit on menneet poikki kipeän avioeron jälkeen, jätin "hyvän" miehen törkeästi (siis miehen sukulaisten mielestä hyvän) ja suku alkoi mustamaalata minua. Tämä ei tietenkään ole kummilapsen syy, mutta tekee yhteydenpidosta helekatin vaikeata..

Miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole nähneet 1-vuotissynttärien jälkeen ja ette tule olemaan tekemisissä niin minä laittaisin kortin ja vaikka rahaa vähän mukaan tai lahjakortin.

Vierailija
2/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet tavannut lapsen viimeksi 1-vuotiaana, niin en menisi sinuna käymään. Lähettäisin postilla onnittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollut tekemisisssä lapsen etkä hänen vanhempiensa kanssa noin neljääntoista vuoteen, joten miksi sinun pitäisi mennä paikalle ollenkaan? Tekisit vain tilanteesta numeron ja herättäisit kaikenlaisia tunteita ja puheita. Tuo lapsi ei kuulu sinun elämääsi enää ollenkaan.

Vierailija
4/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin koko asian olla

Vierailija
5/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo ole vain kerjäämässä rahaa sinulta?

Vierailija
6/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi enää postilla. Sain ilmoituksen keskiviikkona, ja aluksi vähän loukkaannuin kun ei minua ollut kutsuttu, mutta lahja silti kelpasi, mutta hetken mietittyäni tajusin että kiusallinen tilannehan se olisi jos minä olisin tullut paikalle. Ajattelin miettiä asiaa puhtaasti tytön kannalta, ja päädyin antamaan pienen lahjan. Kuinkahan pienen kehtaisi antaa..?

Vierailija
7/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi sinne ainakaan käymään. Kai nyt se rippikoululainen on jossain somessa, ottaisin siellä yhteyttä. Ja laittaisin lahjan postiin, vaikka sitten myöhästyisi.

Vierailija
8/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehdi enää postilla. Sain ilmoituksen keskiviikkona, ja aluksi vähän loukkaannuin kun ei minua ollut kutsuttu, mutta lahja silti kelpasi, mutta hetken mietittyäni tajusin että kiusallinen tilannehan se olisi jos minä olisin tullut paikalle. Ajattelin miettiä asiaa puhtaasti tytön kannalta, ja päädyin antamaan pienen lahjan. Kuinkahan pienen kehtaisi antaa..?

Kummin velvollisuudet tavallaan loppuu rippikouluun. Olet ollut surkea kummi (oletko muistanut edes syntymäpäivisin?) joten antaisin kyllä nyt "kunnon" lahjan. Ei se lapsen syy ole, että aikuiset ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
9/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä kuin haluaisit lähinnä hämmentää soppaa. Jos olisi niin tärkeä tavata niin et olisi odottanut 14 vuotta.

Vierailija
10/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä vähän samanlainen tilanne mutta päinvastoin. Meillä on rippijuhlat ja kutsuimme myös kummin, joka ei ole pitänyt mitään yhteyttä. Nyt vähän jännittää tuleeko tämä rock'n roll & sex & drugs - elämää viettävä keski-ikäinen juhliimme aiheuttamaan pahennusta (uskokaa pois, sen hän tekee aina) mutta toisaalta, olisi mukava jos tulisi kuitenkin.

Vierailija
11/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet tilannetta "puhtaasti" tytön kannalta ja samaan hengenvetoon mietit kuin pienen lahjan kehtaisit antaa? Oikeasti? Kuunteletko nainen itse omia juttujasi ollenkaan? Jätä lahjan antaminen, varmaan ihan hyvä kaikille, että yhteydenpito sinuun on jäänyt.

Vierailija
12/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko varastaa shown itsellesi joltain 14-vuotiaalta. C'moon, taksilla paikalle ja sisääntulo, sitten yhtä dramaattinen poistuminen.

Voi hyvänen aika :D

Soita sille lapselle, onnittele ja kysele vähän kuulumisia ja kerro, että lahja tulee perässä.

Vierailija
13/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tilinumero ja laita kukkapalvelun kautta onnittelukukat. Näin et mene häiritsemään juhlia.

Vierailija
14/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummin velvollisuudet tavallaan loppuu rippikouluun. Olet ollut surkea kummi (oletko muistanut edes syntymäpäivisin?) joten antaisin kyllä nyt "kunnon" lahjan. Ei se lapsen syy ole, että aikuiset ei osaa käyttäytyä.

Kummin velvollisuuksiin ei kuulu syntymäpäivälahjojen antaminen.

Vierailija
15/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mee edes käymään juhlissa. Voit sillä vaan hämmentää soppaa lisää. Pistä lahja postiin, vaikka se myöhässä meneekin.

Vierailija
16/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa annoin olla. Tai vituttihan se tilinumero "kutsussa", muttei osotetta.

Myöhemmin sitten sain kuulla, että kuinka paska olen, etten kummilastani muistanut mitenkään.

Vierailija
17/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa annoin olla. Tai vituttihan se tilinumero "kutsussa", muttei osotetta.

Myöhemmin sitten sain kuulla, että kuinka paska olen, etten kummilastani muistanut mitenkään.

Miksi pitää sille lapselle kostaa? Ei se varmaan tajua mistä on kyse, jostain kivikautisista riidoista. Kauheen vaikee nyt vaikka edes se kortti laittaa.

Vierailija
18/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tytön kannalta ajattelen asian. Haluan häntä muistaa jotenkin. En isolla rahalla, mutta jotenkin kuitenkin. Muutaman ekan vuoden muistin synttäreinä ja jouluna, mutta kun en koskaan saanut edes tekstarilla kuittausta tai mitään, häivytin itseni perheen elämästä. Ei ollut kovin mukavaa olla yhteydessä sukuun, joka syytti minua ex miehen syrjäytymisestä ja päihdekierteestä. Kuulemma hän oli ihan kunnossa ennen kun minä tein hänelle jotain.. nyt olen elänyt omaa elämääni miettimättä exää menneisyydestä tai hänen sukuaan, nyt nämä rippijuhlat nosti taas kaiken vanhan ahdistuksen pinnalle..

ap

Vierailija
19/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille lapselle, sovi treffit ensi viikolle johonkin kahvilaan ja anna pieni lahja siellä. Ilman yhtään exän sukulaista.

Vierailija
20/33 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tytön kannalta ajattelen asian. Haluan häntä muistaa jotenkin. En isolla rahalla, mutta jotenkin kuitenkin. Muutaman ekan vuoden muistin synttäreinä ja jouluna, mutta kun en koskaan saanut edes tekstarilla kuittausta tai mitään, häivytin itseni perheen elämästä.

ap

Lapsi on tuolloin ollut ihan pieni.

Edelleen ; ei ole lapsen vika teidän riitanne tai mielipiteenne toisistanne.

Nyt lapsi on 14-vuotias ja osaa kyllä puhua kanssasi puhelimessa, vastata viestiin tms. ja ajatella omilla aivoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi