Meidän häämenu, mitä mieltä?
Söisitkö vai itkisitkö?
Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac
Ruoka:
Oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia mausteöljyssä
Viininlehtikääryleitä
Valkoisia jättipapuja marinadissa
Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti
Sokerimarinoitua punasipulia
Coleslaw-salaatti
Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms.
Kaikenlaisia pähkinöitä
Vehnäpatonkia + valkosipulivoita
Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita
Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja
Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja
Kantarellimuhennosta kaurakermapohjaisena
Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsaa
Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi
Jälkiruoka:
Suklaakakku omenahillolla
Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita
Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.
Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)
Konjakki + mesimarjalikööri
Raparperisima
Kommentit (212)
Hei nyt vittu nää proteiinipellet. Nyt puhutaan siis HÄÄMENUSTA, eikä mistään aktiivisen kutnosalitreenaajan päivittäisestä murkinasta. Kai sitä nyt saatana joskus voi vain herkutella eikä laskea jotain proteiinipitoisuuksia. Rahkaa...? Ei jeesus. Urpot.
Ja ap, helvetin hyvän kuuloinen mättö. Söisin kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Piti kipaista Alkossa niin en heti joutanut kommentoimaan.
Teema: kaikkea mistä itse tykätään
Viini: tietty on viiniä, en vaan huomannut sanoa
Vieraat: vieraista vanhimpia on mun vanhemmat (kasvissyöjiä)
Grillatut: suoraan grillistä, ei lötsähdä
Valkosipulivoi: tehty siniseen Keijuun
Kantarellikastike: Sitä on paljon, siinä on paljon sieniä, ehkä myös suppilovahveroita
Seitanpihvit ja tofut: pahoja
Nyhtökaura: JOO!
Vegaanin ruokavalio: Olen itse sekasyöjä joten paha sanoa. Jokainen pitäköön himassa huolta omista ruokaympyröistään
Kiitos kommenteistanne :) -ap-
Miksi ihmeessä tarjoatte vain vaginaruokaa häissänne, jos olet itsekin sekasyöjä? En käsitä.
Ja nyhtökauraa voi olla aika hankalaa hankkia noin vaan isommalle porukalle, kun ei sitä kaupan hyllyistäkään löydä.
Nyhtökauraa voi itsekin tehdä ja ajoissa. Mutta aika tumpeloita kokkeja taitavat olla, kun eivät saa seitanistakaan maistuvaa. ;)
Oikein hyvä menu.
Tykkäisin kovasti.
Ihmettelen kommentteja, joissa väitetään ettei ole ruokaa tarjolla eikä noita saattaisi syödä. Minua on aina moitittu nirsoksi mutta tuossa menossa oli lähes kaikki sellaista mistä pitäisin. En ilmeisesti olekaan nirso, täällä moni muu kuulostaa paljon nirsommalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Piti kipaista Alkossa niin en heti joutanut kommentoimaan.
Teema: kaikkea mistä itse tykätään
Viini: tietty on viiniä, en vaan huomannut sanoa
Vieraat: vieraista vanhimpia on mun vanhemmat (kasvissyöjiä)
Grillatut: suoraan grillistä, ei lötsähdä
Valkosipulivoi: tehty siniseen Keijuun
Kantarellikastike: Sitä on paljon, siinä on paljon sieniä, ehkä myös suppilovahveroita
Seitanpihvit ja tofut: pahoja
Nyhtökaura: JOO!
Vegaanin ruokavalio: Olen itse sekasyöjä joten paha sanoa. Jokainen pitäköön himassa huolta omista ruokaympyröistään
Kiitos kommenteistanne :) -ap-
Miksi ihmeessä tarjoatte vain vaginaruokaa häissänne, jos olet itsekin sekasyöjä? En käsitä.
Ja nyhtökauraa voi olla aika hankalaa hankkia noin vaan isommalle porukalle, kun ei sitä kaupan hyllyistäkään löydä.
Nyhtökauraa voi itsekin tehdä ja ajoissa. Mutta aika tumpeloita kokkeja taitavat olla, kun eivät saa seitanistakaan maistuvaa. ;)
Kiinnostaisi, miten kotioloissa tehdää nyhtistä? :o
Ei tuolla kyllä minulle ollut melkein mitään syötävää joten olis aika kurja istua nälissään häissä. Lohkoperunoita ja patonkia voisin syödä. Niin ja tota vihersalaattia.
Inhoan papuja, katkarapuja ja muita semmosia, kesäkurpitsaa, aurinkokuivattua tomaattia, avokadoa ja melko lailla kaikkia muitakin ruoan osia mitä meinaatte tarjota. Aika merkillistä, en ees aatellu et oon näin nirso mut ihan ku olisit listannu melkein kaikki mun inhokkiruoanosat :D
Ärtskyle kirjoitti:
Kyllä tämmösillä eväillä ihminen kuolee nälkään. On se ihime vouhotusta tämmöset ruuat vois olla vaikka lihapullia tai leikkeleitä ja karjalnpaisti häissä on suvivirteen verrattava klassikko.
Karjalanpaiati on yksi kammottavimpia ruokia mitä tiedän. Ja jokaisessa sukujuhlassa sitä on tarjolla. Ja jotain kökkäistä vihersalaattia parin salaatinlehden verran. Eihän sitä muuta tarvitse kun pääruoka on niin täyttävä.
En minä siitä karjalanpaistista valita koskaan ääneen. Joku on kuitenkin nähnyt vaivaa sen tekemiseen ja moni ihan tykkää siitä.
Otan sitä vain vähän lautaselle ja jätän syömättä. Ja saan kovasti paheksuntaa nirsoilusta. Kaikki ruoka on hyvää, opettavat minua.
Nämä samat nirsoksi haukkuvat yökkäilevät isoon ääneen sellaisia ruokia joista minä pidän. Voisin kuvitella näiden samojen paheksujien haukkuvat ap:n menua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt vittu nää proteiinipellet. Nyt puhutaan siis HÄÄMENUSTA, eikä mistään aktiivisen kutnosalitreenaajan päivittäisestä murkinasta. Kai sitä nyt saatana joskus voi vain herkutella eikä laskea jotain proteiinipitoisuuksia. Rahkaa...? Ei jeesus. Urpot.
Ja ap, helvetin hyvän kuuloinen mättö. Söisin kaikkea.
No proteiinilla tässä nyt ollaan viitattu siihen, että kun ap:lla on järjetön määrä lisukkeita (nopeita hiilareita, jotka ei pidä nälkää) tarjolla niin joku pääraaka-ainekin täytyisi olla, jotta ei jäisi nälkä. Vaikka kyse onkin häämenusta, niin ei kai sitä ruokaa nyt vaan syömisen ilosta syödä vaan tarkoitus on jaksaa pitkä juhlia pitkä päivä.
Ap:n avioliitto näkyy alkavan hyvin: "tarjolla kaikkea mistä MINÄ tykkään". Mites se mies...?
Missä pääruoka?
Pystyisin tuosta syömään vihersalaattia ja lohkoperunoita edellyttäen, ettei perunoissa olisi maitotuotteita ja voimakkaita mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Tämän topicin perusteella 90% suomalaisista on ärtynyt suoli tai vastaava ruuansulatukseen liittyvä tauti.
Luultavasti onkin. Suomalainen ruoka on nykyään hyvin huonoa ja vaikeasti sulavaa. Valion tuotteita en enää osta lainkaan kun aina tulee vatsavaivoja vaikka ne olisi mitä eilaa. Leipäkin on semmoista, että vatsa ei kestä paria pala aenempää. Perunoista tulee allergisia oireita. Kurkku mautonta tahi kitkerää. Tomaatit pahoja. Mä en oikeasti ymmärrä mitä suomalaiselle ruoalle oikein on tapahtunut kun on enää harvoja ruoka-aineita itä voi syödä ilman että vatsa turpoaa ja vaivaa. Eikä tämä ole vain mun ongelma vaan muillakin perheenjäsenillä samaa.
Siis mitä te "tuossa oli vain alkupalat" kommentoijat oikein syötte päivässä ruuaksi??
Kuulostaa aivan ihanilta tarjoiluilta ap, olisin tosi mielelläni vieraana teidän häissä! :)
taas näitä jotka kattaa pelkän salaattipöydän ja jälkiruoan
Kannattaa varautua siihen, että pöydästä närpitään vain tiettyjä juttuja. Jotkut vaihtoehdot ovat vaan liian outoja sekasyöjälle. Itselleni eivät maistu esimerkiksi oliivit, avokado. Myös papu menee vain pienissä määrin.
Kuten sanottu menu kuulostaa ei-kovin-vatsaystävälliseltä ja se tavallinen pääruoka puuttuu. Sienimuhennos on lisuke. Jotain ehdotettua kasvispihviä tms. lisäksi.
Mielestäni hääpari voisi kyllä juhlia omaa rakkaudenjuhlaansa ihan keskenään eikä havitella häävieraiden lahjoja. Menu nimittäin huutaa sitä ettei vieraita ole monipuolisesti otettu huomioon. Onko liikaa vaadittu, että olisi edes jotakin kalaa/lihapyöryköitä tarjolla sekasyöjille? Vai onko tosiaan niin että hääpari järjestää juhlat joissa vieraiden sijaan huomioidaan vain hääpari itse?
Oikein hyvä. Kalanhaju ei vaan sovi häihin, älkää, please, tarjotko kalaa tai rapuja. Ehkä jotakin kylmää lohileikettä, mutta ei lämpimiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä te "tuossa oli vain alkupalat" kommentoijat oikein syötte päivässä ruuaksi??
Kuulostaa aivan ihanilta tarjoiluilta ap, olisin tosi mielelläni vieraana teidän häissä! :)
No tuosta puutuu kala tai liha kokonaan. Eikä ole edes kasvislaatikkoa tai pihvejäkään.
Suorastaan herkullisen kuuloiset alkupalat ja lisukkeet, mutta kyllä kaipaisin lautaselleni jotakin lihaa palsternakkani ja ruusukaalini kaveriksi :)
Menettelee, jos jokaiseen ruokaan lisää pekonia
Jotain proteiinipitoista jään kaipaamaan. Kuten joku sanoikin, niin alkupaloilta lähinnä kuulostaa. Vege- tai kasvismenu on positiivinen juttu, mutta tuo ei ainakaan vakuuta mahdollisia pihvimiehiä siitä, että mahan saa täyteen ilman hookoon sinistäkin. Sun pitää yllättää kaikki epäilijät :P
Vierailija kirjoitti:
Menettelee, jos jokaiseen ruokaan lisää pekonia
No sitäkin toki löytyy vegaanisena. useampia versioitakin vielä.
Viiniä ruokajuomaksi myös ehdottomasti!