Meidän häämenu, mitä mieltä?
Söisitkö vai itkisitkö?
Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac
Ruoka:
Oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia mausteöljyssä
Viininlehtikääryleitä
Valkoisia jättipapuja marinadissa
Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti
Sokerimarinoitua punasipulia
Coleslaw-salaatti
Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms.
Kaikenlaisia pähkinöitä
Vehnäpatonkia + valkosipulivoita
Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita
Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja
Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja
Kantarellimuhennosta kaurakermapohjaisena
Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsaa
Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi
Jälkiruoka:
Suklaakakku omenahillolla
Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita
Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.
Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)
Konjakki + mesimarjalikööri
Raparperisima
Kommentit (212)
Kuulostaa todella taivaallisen hyvältä! Voi kun pääsisin tuon pöydän ääreen!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa "liha" on siis jättikatkat? Muuten ihan mainio setti, mutta jotain lihaa tai kalaa tuohon lisäksi niin nappiin menee.
Missä tuossa muka oli katkoja??
Päällisin puolin tuo (piiiiiitkä) lista näyttää kyllä hyvältä ja söisin lähestulkoon kaikkea. Tosin taitaisi käydä niin, että kun on vetänyt mahan täyteen kasviksia salaattina, paistettuna ja grillattuna, niin parin tunnin päästä verensokeri alkaisi laskea siihen malliin, että kiukkuhan siitä tulisi. Olen kasvissyöjä, joten näin on tosiaan joskus käynyt. "Vaarana" tässä on myös se, että jos vieraat alkavat tuota kanttarellikastiketta syömään pääruokana se todennäköisesti loppuu alkuunsa, samalla kun iso osa kasviksista jää koskemattomiksi.
Kuulostaa herkulliselta ja omaperäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa "liha" on siis jättikatkat? Muuten ihan mainio setti, mutta jotain lihaa tai kalaa tuohon lisäksi niin nappiin menee.
Missä tuossa muka oli katkoja??
Jättipapu jättirapu, ei se oo niin justiinsa ;)
Jotain täyttävämpää lämmintä ruokaa jäisin kaipaamaan. Vaikka jotain kasvismuhennosta tai muuta vastaavaa. Ymmärrän ettette itse syö lihaa, mutta jäisin vähän kaipaamaan jotain kalaa.
Jos olisi omat juhlat niin karsisin noita lisukkeita. Itse olen niin yksinkertainen että minun juhlissa olisi esim.
Sipuli tomaatti salaatti + oliiviöljyä ja pippuria
Vihersalaatti allergia ystävällisesti
Jotain leipää, gluteenitonkin vaihtoehto
Ruokana olisi varmaan perunaa, uunijuureksia ja lohta ja ehkä jotain riistaa. Kasvissyöjille joku pieni oma pata/muhennos.
Eipä tässä mitään tällaista kysytty mutta .. Sanoinpahan kuitenkin. Itse karsisin noita lajeja ja panostaisin lämpimään ruokaan. Jos vihkiminen on tyyliin kolmelta ja ruoka seitsemän maissa niin siinä kerkeää tulla jo nälkä. Ja jos juhlat jatkuvat myöhään yöllä niin olisi hyvä tarjota jotain pientä suolaista myöhemminkin. Kasvisruoka ei minua haittaa, kunhan saan mahani täyteen.
Ja sinuna laittaisim ruokajuomaksi mielummin viiniä kuin kaljaa ja siideriä.
Muuten hyvä, mutta monet ( ainakin lapset) kaipaisivat varmaan ihan tavallista vettä ruoan kanssa.
Mutta kuulostaa kivalta, on ainakin panostettu!
Ruisnappeja, pähkinöitä, papuja en söisi allergian takia, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja en söisi kun ne on pahoja. Muuten kelpais kyllä kaikki.
En olen kasvissyöjä, mutta ruoka ihan ok.Pari muutosta tekisin.Jättäisin ruusukaalit pois, tilalle kasvispyöryköitä.Lisäksi tsatzikia patongin lisäksi ja patonkina siemenpatonkia myös.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n avioliitto näkyy alkavan hyvin: "tarjolla kaikkea mistä MINÄ tykkään". Mites se mies...?
Ööö? Ap täällä vaan hei.
Kerroin näin: "Teema: kaikkea mistä itse tykätään" Miten tämä ei huomioi miestä? Mitä miestä?
Kävikö mielessä että ei ole miestä vaan nainen? Tai kävikö mielessä että kirjoittaja on mies?
Sitten kerroin niin, että itse olen sekasyöjä. Kävikö mielessä, että ehkä puoliso on vegaani?
Joku kertoi, että ruoka on paskaa pitopalvelun tekemänä. Epäilen itse samaa, siksipä palkkasimme kokin, johon voidaan luottaa. Kaikki etukäteen tehtävä tehdään toki itse.
Iltapalaa on tarjolla, en vielä oikein tiedä mitä, viiniä varataan pullollinen per vieras.
Kuten aiemmin mainitsin, lisään nyhtökauran menuun.
Porukka on huolissaan ruuan riittävyydestä. Se ei todellakaan lopu kesken. Ei edes kantarellikastike.
Vettä on luonnollisesti saatavilla, kun joku oli siitä huolestunut.
Meidän häihin tulee tuttuja ihmisiä, tiedän aika hyvin mistä tykätään, tai mistä tykätään erityisen paljon. Että ihan kuulkaa ollaan huomioinut vieraat, vaikkei sitä kukaan tunnu uskovan. Ehkä meille vieraiden huomioiminen on sitä, ettei pöydällä ole eläimiä?
-ap-
Söisin, mutta ihmettelisin että missä pääruoka on. Paljon erilaisia ja hyvänkuuloisia lisukkeita.
Ap mistä aiot hankkia tuota nyhtökauraa? Itse en ole onnistunut saamaan edes itselleni kokeiluun...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa herkulliselta ja omaperäiseltä.
Kirjoitteleeko ap itse näitä ylistyskommentteja vai nämä viestit sitä kuuluisaa sarkasmia? :D
Mikä on kurkkuvesi? En oo koskaan kuullu? Mut joo iha jees näin muuten.
Olen kasvissyöjä, mutta munkin mielestä pääruoka puuttuu. Vai onko se kanttarellimuhennos? Miten oisi falafelit?
Pääproteiini puuttuu. Sellaista on mahdollista tehdä vegaaninakin
On tosi hyviä juttuja, esim rakastan viininlehtikääryleitä. Mutta todella psaljon sellaista jota en syö, esim lämpimistä söisin vain lohkoperunoita. Mulle jäisi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n avioliitto näkyy alkavan hyvin: "tarjolla kaikkea mistä MINÄ tykkään". Mites se mies...?
Ööö? Ap täällä vaan hei.
Kerroin näin: "Teema: kaikkea mistä itse tykätään" Miten tämä ei huomioi miestä? Mitä miestä?
Kävikö mielessä että ei ole miestä vaan nainen? Tai kävikö mielessä että kirjoittaja on mies?
Sitten kerroin niin, että itse olen sekasyöjä. Kävikö mielessä, että ehkä puoliso on vegaani?
Joku kertoi, että ruoka on paskaa pitopalvelun tekemänä. Epäilen itse samaa, siksipä palkkasimme kokin, johon voidaan luottaa. Kaikki etukäteen tehtävä tehdään toki itse.
Iltapalaa on tarjolla, en vielä oikein tiedä mitä, viiniä varataan pullollinen per vieras.
Kuten aiemmin mainitsin, lisään nyhtökauran menuun.
Porukka on huolissaan ruuan riittävyydestä. Se ei todellakaan lopu kesken. Ei edes kantarellikastike.
Vettä on luonnollisesti saatavilla, kun joku oli siitä huolestunut.
Meidän häihin tulee tuttuja ihmisiä, tiedän aika hyvin mistä tykätään, tai mistä tykätään erityisen paljon. Että ihan kuulkaa ollaan huomioinut vieraat, vaikkei sitä kukaan tunnu uskovan. Ehkä meille vieraiden huomioiminen on sitä, ettei pöydällä ole eläimiä?
-ap-
Ootko varmasti täysi-ikäinen, että pääset naimisiin?
Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac
Ruoka:
EI: Oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia mausteöljyssä
-marinoidut kasvikset tilalle
OK:Viininlehtikääryleitä
AIKA TURHA:Valkoisia jättipapuja marinadissa
-jättäisin pois. liikaa marinaadeja.
OK:Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti
OK: Sokerimarinoitua punasipulia
OK: Coleslaw-salaatti
OK: Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms-
- mansikat, melonit + esim. rucola. Kurkut ja tomaatit pois tai eri salaattiin
OK:Kaikenlaisia pähkinöitä
OK: Vehnäpatonkia + valkosipulivoita + lisäksi rukiisempaa leipää
OK: Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita
EI: Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja
EI: Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja
- mielummin esim. Uunijuurekset
OK: Kantarellimuhennosta kaurakermapohjaisena
EI: Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsa
Lisäksi esim. Kasvispihvit tai joku pääruoka!
Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi
Jälkiruoka:
Suklaakakku omenahillolla -miksei sacher?
Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita
Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.
Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)
Konjakki + mesimarjalikööri
Raparperisima[/quote]