Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän häämenu, mitä mieltä?

Vierailija
09.06.2016 |

Söisitkö vai itkisitkö?

Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac

Ruoka:

Oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia mausteöljyssä

Viininlehtikääryleitä

Valkoisia jättipapuja marinadissa

Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti

Sokerimarinoitua punasipulia

Coleslaw-salaatti
Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms.

Kaikenlaisia pähkinöitä

Vehnäpatonkia + valkosipulivoita

Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita

Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja

Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja

Kantarellimuhennosta kaurakermapohjaisena

Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsaa

Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi

Jälkiruoka:

Suklaakakku omenahillolla

Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita

Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.

Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)

Konjakki + mesimarjalikööri

Raparperisima

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä te "tuossa oli vain alkupalat" kommentoijat oikein syötte päivässä ruuaksi??

Kuulostaa aivan ihanilta tarjoiluilta ap, olisin tosi mielelläni vieraana teidän häissä! :)

Lisukkeena jotain ap:n kasvisten tyylistä, mutta ei todellakaan tuollaisia määriä vaan esim. nuo porkkanat ja palsternakat riittää yksinään. Kylkeen raikasta salaattia (ei mitään caesar tai coleslow), siihen ripaus öljyä/balsamicoa ja ehkä vähän pähkinöitä. Pääelementtinä sitten joko kalaa, kanaa, lihaa tai esim. kasvispihvejä ja mahdollisesti joku kastike. Tällä pärjää iltapäivästä pitkälle iltaan.

Vierailija
162/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö "pääruokana" voisi olla edes esim. falafeleja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt vittu nää proteiinipellet. Nyt puhutaan siis HÄÄMENUSTA, eikä mistään aktiivisen kutnosalitreenaajan päivittäisestä murkinasta. Kai sitä nyt saatana joskus voi vain herkutella eikä laskea jotain proteiinipitoisuuksia. Rahkaa...? Ei jeesus. Urpot.

Ja ap, helvetin hyvän kuuloinen mättö. Söisin kaikkea.

Kummasti silloin kyllä kompataan, kun vegetaristi valittaa, että hänelle ei ole häissä ollut tarjolla mitään proteiinia, vaan on joutunut täyttämään vatsansa leivällä, salaatilla ja uunijuureksilla = pelkillä hiilareilla.

Vierailija
164/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vegaani pekoni,a vaan kunnollista, mutta sen voi pitää eri kulhossa, jolloin vegaaneilla ei pitäisi olla ongelmia.

Vierailija
165/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo menyy kuulosti todella herkulliselta, enemmän kuin mielelläni istuisin vieraana hääpöydässä.

Sen, että listalla ei ole kalaa eikä lihaa, huomasin vasta muiden kommenteista. Ja olen sentään sekasyöjä, joka syön sekä kalaa että lihaa monta kertaa viikossa.

Sitä hämmästelen eniten, kuinka ronkelia väkeä täällä on. Nuoria ihmisiä, joille oliivit tai viinilehtikääryleet ovat jotenkin "eksoottisia", mitä ihmettä?

Itse olen 62-vuotias maalta kotoisin oleva mummo, ja pidän kaikkia ap:n listaamia ruokalajeja  ihan tavallisena syötävänä. Katsokaa nyt nuoremmat vähän peiliin! :)

Vierailija
166/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luin tuota ja ajattelin et nuo kaikki ruoat kuuluu alkupalaksi kun alussa luki alkuun. Pääruoka puuttuu kokonaan.

Vierailija
167/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, mutta jäisin kyllä kaipaamaan liharuokaaa. Ja omaan makuuni menu on enemmän alkuruokamenu.

Vierailija
168/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo ruuat kuulostaa todella herkullisilta ja söisin niitä tosi mielelläni, mutta kaipaisin itsekkin ehkä jotain enemmän "pääruokamaista" vaihtoehtoa myös. Tottakai nuillakin tulisi täyteen mutta kaikki on vähän alkuruokamaisia :D

Mutta en kyllä valittaisi jos tuollaista jossain häissä tarjottaisiin!

Vierailija
169/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon monipuolista naposteltava tarjolla. Onkohan riittävästi, annoskoot mietityttää? Yksi nokare kaikkea per vieras? Noutopöydästä vissiin? 

Vierailija
170/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaiset tarjoilut nämä on tarkoitus olla mutta kaikki tosiaan ovat alkupaloja tai lisukkeita ja tuosta tosiaan uupuu ruokaisampi puoli. Ruokaisampi puoli voi myös olla vegaaninen, itse en näistä niin tiedä mutta täällä av:llakin olen nähnyt vinkkejä.

Itse kyllä söisin aivan mielelläni noita kaikkia , mutta osalle (ehkä jopa minulle) voisi tehdä vähän tiukkaa jos noilla pitäisi pärjätä koko päivä iltapäivästä yöhön.

Vierailija
171/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menu kuulostaa tosi hyvältä! Ainoa mitä mietin, on että tuossa on aika vähän proteiinipitoisia ruokalajeja, ainoastaan nuo pavut ja pähkinät. Pavuissahan ei hirveästi protskua ole. Lisäisin tuohon vielä vaikkapa seitanpihvejä, koska seitanissahan on tosi hyvin proteiinia, ettei vieraille tule taas tunnin päästä nälkä. 

Ja tietty jos vieraissa on pavuille ja pähkinöille allergisia, niin kannattaa huolehtia heille erikseen jokin ruoka, että on muutakin syötävää kuin pelkkiä vihanneksia eikä jää nälkä.

Vierailija
172/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam! Loistava menu! Söisin ilomielin suurella nautinnolla.

Vierailija
173/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökaura olisi tosi hyvä lisäys tuohon menuun, varsinkin kun siitä on nyt niin paljon uutisoitu ja puhuttu, niin monelle olisi varmasti hauska päästä maistamaan sitä juhlissanne. Ja siitä olisi vieraille yksi puheenaihe :) 

Jos ei nyhtökaura onnistu ja seitanpihvit tai tofu ei maistu (vähän kyllä epäilen, että jos ne on ap:n mielestä pahoja niin syynä on, ettei ole saanut koskaan syödä kunnolla maustettuja…) niin kasvispihvit tehtynä noista pähkinöistä, tai hampusta jota monen vatsa sietää, voisivat olla hyvä lisä. Tai sitten falafelit. Joka tapauksessa yhtä ruokaisampaa lajia tuo menu vielä kaipaa, vaikka vaihtoehtoja onkin paljon. Mieluummin vaikka yksi laji pois ja jokin ruokaisampi tilalle. Jos vieraissa on vatsavaivaisia ja allergisia joille ei mikään kasviproteiini käy, niin heitä ajatellen voisi olla vaikka yksi juustoa tai kananmunaa sisältävä ruokalaji, jos ei lihaa/kalaa halua tarjota? 

Vierailija
174/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan että olen vegaani. Ei mulla muuta.

Vierailija
175/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo menyy kuulosti todella herkulliselta, enemmän kuin mielelläni istuisin vieraana hääpöydässä.

Sen, että listalla ei ole kalaa eikä lihaa, huomasin vasta muiden kommenteista. Ja olen sentään sekasyöjä, joka syön sekä kalaa että lihaa monta kertaa viikossa.

Sitä hämmästelen eniten, kuinka ronkelia väkeä täällä on. Nuoria ihmisiä, joille oliivit tai viinilehtikääryleet ovat jotenkin "eksoottisia", mitä ihmettä?

Itse olen 62-vuotias maalta kotoisin oleva mummo, ja pidän kaikkia ap:n listaamia ruokalajeja  ihan tavallisena syötävänä. Katsokaa nyt nuoremmat vähän peiliin! :)

No ei mikään noista ap:n ruuista nyt mitenkään eksoottista ole, vaan yksinkertaisesti vaan eivät toimi keskenään. Lisukkeita on älytön määrä, ja ihan hävikinkin minimoiseksi on hyvä vähän rajata tarjontaa muutamiin mutta toimiviin ja järkeviin ruokalajeihin. Kaikki vieraat ei varmastikaan ota kaikkia noista lisukevaihtoehdoista lautaselleen, mutta kaikkia vaihtoehtoja on silti varattava jokaiselle vieraalle. Eli tuon valikoiman jälkeen tulee kyllä paljon roskiin heitettävää ruokaa.

Vierailija
176/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen sekasotku josta puuttuu olennainen.

Vierailija
177/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, mutta jonkin "pääruoan" vielä lisäsin kanttarellikastikkeen ja perunoiden seuraksi. Kasvispihvit tms? Ruisleipä tai saaristolaisleipä voisi myös olla kiva lisä patongin lisäksi.

Vierailija
178/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin oikein mielelläni, kuulostaa hyvältä.

ps. En ole vegaani. 

Vierailija
179/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maistuis oikein hyvin 😋 Aah, kanttarellimuhennos.

T. Sekaani

Vierailija
180/212 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä paistettuja, grillattuja ja keitettyjä kasviksia? Eikö riittäisi pelkästään esim. uunijuurekset? Porkkana, palsternakka,punajuuri...) Kasviksia (kesäkurpitsa yms.) voisi esim. marinoida ja tarjota kylmänä salaattina. Ja lisätä oliivit ja aurinkokuivatut tomaatit siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan