Meidän häämenu, mitä mieltä?
Söisitkö vai itkisitkö?
Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac
Ruoka:
Oliivia ja aurinkokuivattua tomaattia mausteöljyssä
Viininlehtikääryleitä
Valkoisia jättipapuja marinadissa
Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti
Sokerimarinoitua punasipulia
Coleslaw-salaatti
Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms.
Kaikenlaisia pähkinöitä
Vehnäpatonkia + valkosipulivoita
Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita
Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja
Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja
Kantarellimuhennosta kaurakermapohjaisena
Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsaa
Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi
Jälkiruoka:
Suklaakakku omenahillolla
Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita
Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.
Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)
Konjakki + mesimarjalikööri
Raparperisima
Kommentit (212)
Söisin, kuulostaa hyvältä. Tosin lisäisin tohon vielä jotain lämmintä kasvisproteiineja sisältävää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta muista ap mainita kutsussa että ruokaa ei ole tarjolla vaan pelkkä napostelumenu. Hyviä tarjottavia sinänsä mutta ei sellaisia joita voisi nälkäänsä syödä. Vieraiden on siis hyvä käydä syömässä etukäteen.
Miten helvetin paljon ihmiset normaalisti syö, jos tuosta ei muka saa vatsaansa täyteen??
Muuten hyvä, mutta tuohon sopisi mielestäni lisäksi kokonainen sika, joka paistettaisiin ulkona vartaassa nuotiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta muista ap mainita kutsussa että ruokaa ei ole tarjolla vaan pelkkä napostelumenu. Hyviä tarjottavia sinänsä mutta ei sellaisia joita voisi nälkäänsä syödä. Vieraiden on siis hyvä käydä syömässä etukäteen.
Miten helvetin paljon ihmiset normaalisti syö, jos tuosta ei muka saa vatsaansa täyteen??
On tuo menu ainakin parempi kuin jotkut iankaikkiset karjalanpaistipitoruuat, mitä noissa juhlissa usein näkee. Paljon mieluummin syön itse kylmiä ruokia ja salaatteja mahani täyteen. Kalaa tuohon ehkä kaipaisin, mutta menee varmaan ilmankin.
Tää proteiinista itkeminen on kyllä jotenkin surkuhupaisaa. Ihan kuin mammat muutenkaan söisi lautasmallin mukaan päivittäin, saati jossain satunnaisissa juhlissa. Nuo grillin kautta kotiin on sentään ihanan rehellisiä, voin kyllä sieluni silmin kuvitella nekin läskijunttimammat.
t: sekaruokaa syövä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen että miten pöin persettä vegaanit oikein syövät jos kerran tällaisella täyttävät vatsansa. Onhan tuossa tarjolla sen seitsemää sorttia mutta ei mitään sellaista mitä voisi syödä niin että lähtee nälkä. Nälkä ei siis lähde sillä että mätät lautasellisen nopeita hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes joku rahkajälkiruoka tai raejuustoa meille jotka kaipaamme proteiineja...? Jos mitään rapuja, kalaa ja lihaa ei kerran käy, mutta maitotuotteita vähä...
Papuja kun en vaan kykene syömään. Ainoa proteiini tossa on kanttarellimuhennos, mutta onks sitä tarpeeksi... ja löytyykö siitä tarpeeksi kanttarelleja, kun se on lisäksi kaurakermaan tehty?
Eiköhän sen yhden aterian voi syödä vaikka siinä ei koko viikon proteiinit oliskaan? Hullua vaatia,että juhlaruuatkin pitäisi olla niin viimesen päälle ruokaympyrästä. Ja varmasti kaikki elää vaikka ei sitä lihaa ihan joka aterialla olekaan. Tämä häämenuu vaikutti erittäin hyvältä. Kerrankin juhlat joissa ei mässäillä toisen elävän otuksen lihaksilla.
Minä en ole eläessäni ollut juhlissa, joissa mässäillään elävän otuksen lihaksilla. Aina ne otukset on tapettu ja lihakset kypsennetty ennen mässäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Tää proteiinista itkeminen on kyllä jotenkin surkuhupaisaa. Ihan kuin mammat muutenkaan söisi lautasmallin mukaan päivittäin, saati jossain satunnaisissa juhlissa. Nuo grillin kautta kotiin on sentään ihanan rehellisiä, voin kyllä sieluni silmin kuvitella nekin läskijunttimammat.
t: sekaruokaa syövä
Proteiinilla nyt varmaankin viitataan kaikkiin sellaisiin ns. pääelementteihin, joita nyo tuollaiset lisukkeet tukevat. Ihan sama vaikka tarjolla olisi kaupan koko vihannesosasto, mutta kun punainen lanka ja pääelementti puuttuu niin lopputulema on väistämättä aika ankea.
Minä pystyisin syömään juhlissa vain kahvia, appelsiinivettä, vihreitä kuulia ja ehkä kaurakeksejä. Lisäksi vihersalaattia, jos ainesosat olisivat erikseen. Joten voisin jäädä nälkäiseksi. Hyvän kuuloisia ruokia, etenkin jälkiruoat. Lisäisin proteiinia ja jonkun tukevamman ruoan listalle.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa "liha" on siis jättikatkat? Muuten ihan mainio setti, mutta jotain lihaa tai kalaa tuohon lisäksi niin nappiin menee.
Jättikatkat?
Ruokana pelkkiä lisukkeita, kyllä minäkin kaipaisin siihen myös ihan sitä varsinaista ruokaa, eli lihaa/kalaa/siipikarjaa tms.
Ja sitten sellainen ehdotus, että Pommacin tilalle Lehtikuohu.
Jos pääelementin lisääminen ei onnistu niin yhdistäkää nuo kaikki lisukkeet edes joksikin yhdeksi padaksi ja vähän vaikka juustoa sekaan.
Kiitos kommenteista. Piti kipaista Alkossa niin en heti joutanut kommentoimaan.
Teema: kaikkea mistä itse tykätään
Viini: tietty on viiniä, en vaan huomannut sanoa
Vieraat: vieraista vanhimpia on mun vanhemmat (kasvissyöjiä)
Grillatut: suoraan grillistä, ei lötsähdä
Valkosipulivoi: tehty siniseen Keijuun
Kantarellikastike: Sitä on paljon, siinä on paljon sieniä, ehkä myös suppilovahveroita
Seitanpihvit ja tofut: pahoja
Nyhtökaura: JOO!
Vegaanin ruokavalio: Olen itse sekasyöjä joten paha sanoa. Jokainen pitäköön himassa huolta omista ruokaympyröistään
Kiitos kommenteistanne :) -ap-
No heti vinkiksi että teemat "kaikkea mistä itse tykkään" on kyllä aika hataralla pohjalla. Kuten tässäkin niin ruuat ei tosiaan keskenään toimi joten ei niitä luultavasti tule kaikkia otettua. Eli varautukaan isoon hävikkiin.
Miksei voi olla mitään "kunnon" vegeproteiinia? Pavuille moni on herkkä ja sienistä kaikki eivät pidä.
Ja joo, kyllä mun mielestä nälän pitää pitkissä juhlissa lähteä. Osa vieraista saattaa tulla pitkänkin matkan päästä. Eikä nälkä lähde pelkillä hiilareilla kuin hetkeksi.
Herkulliselta menulta kuitenkin kuulostaa!
Söisin, mutta ärtynyt paksusuoli varmaan antaisi kuulua itsestään. Ja tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Piti kipaista Alkossa niin en heti joutanut kommentoimaan.
Teema: kaikkea mistä itse tykätään
Viini: tietty on viiniä, en vaan huomannut sanoa
Vieraat: vieraista vanhimpia on mun vanhemmat (kasvissyöjiä)
Grillatut: suoraan grillistä, ei lötsähdä
Valkosipulivoi: tehty siniseen Keijuun
Kantarellikastike: Sitä on paljon, siinä on paljon sieniä, ehkä myös suppilovahveroita
Seitanpihvit ja tofut: pahoja
Nyhtökaura: JOO!
Vegaanin ruokavalio: Olen itse sekasyöjä joten paha sanoa. Jokainen pitäköön himassa huolta omista ruokaympyröistään
Kiitos kommenteistanne :) -ap-
Miksi ihmeessä tarjoatte vain vaginaruokaa häissänne, jos olet itsekin sekasyöjä? En käsitä.
Ja nyhtökauraa voi olla aika hankalaa hankkia noin vaan isommalle porukalle, kun ei sitä kaupan hyllyistäkään löydä.
Vierailija kirjoitti:
Edes joku rahkajälkiruoka tai raejuustoa meille jotka kaipaamme proteiineja...? Jos mitään rapuja, kalaa ja lihaa ei kerran käy, mutta maitotuotteita vähä...
Papuja kun en vaan kykene syömään. Ainoa proteiini tossa on kanttarellimuhennos, mutta onks sitä tarpeeksi... ja löytyykö siitä tarpeeksi kanttarelleja, kun se on lisäksi kaurakermaan tehty?
Siis meneekö henki, jos yksi ateria on proteiiniköyhä? En ymmärrä.
Näitä söisin / joisin
Vierailija kirjoitti:
Söisitkö vai itkisitkö?
Alkujuoma: Kuohuviini / Pommac
Ruoka:
Ruisnappi jossa täytteenä avokadotahna ja kirsikkatomaatti
Sokerimarinoitua punasipulia
Vihersalaatti, jossa viinirypäleitä, tomaattia, kurkkua, mansikoita, melonia tms.
Kaikenlaisia pähkinöitä
Vehnäpatonkia + valkosipulivoita
Maustettuja uunissa tehtyjä lohkoperunoita
Paistettuja palsternakka ja porkkanasiivuja
Keitettyä parsaa ja ruusukaaleja
Grillattua maissia, ananasta ja kesäkurpitsaa
Ruokajuomana olut, siideri, appelsiinivesi ja kurkkuvesi
Jälkiruoka:
Suklaakakku omenahillolla
Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja mansikoita
Kaurakeksejä, vihreitä kuulia ja liköörikarkkeja tms.
Kahvi + tee (alpron soijakahvimaito ja lehmänmaito)
Konjakki + mesimarjalikööri
Raparperisima
Eiköhän sen yhden aterian voi syödä vaikka siinä ei koko viikon proteiinit oliskaan? Hullua vaatia,että juhlaruuatkin pitäisi olla niin viimesen päälle ruokaympyrästä. Ja varmasti kaikki elää vaikka ei sitä lihaa ihan joka aterialla olekaan. Tämä häämenuu vaikutti erittäin hyvältä. Kerrankin juhlat joissa ei mässäillä toisen elävän otuksen lihaksilla.