Musta on kamalaa, jos oikeasti on näin paljon ihmisiä, jotka vihaavat eläimiä.
Niin monta ketjua on jo siitä, kuinka kamalaa on se että jollain on koira/kissa, miten se haisee ja karvaa lähtee jne.
Kyllä on ihmiset vieraantuneet pahasti luonnosta.
Ennen oli kaikilla lehmiä, vahtikoira, työhevonen, kissa huolehtimassa rotat ja hiiret pois...
Tosi pahalta tuntuu, jos nykyään ihmiset kokee eläimet vain riesana.
Itse miellän ne varsin hyödyllisiksi, vaikkei meiltä mitään eläintä löydykään.
Muutaman vuoden päästä, kunhan lapset vähän kasvavat, meille tulee hevonen, vuohia ja kaneja, ehkä viiriäisiäkin, jos tuo lintu-influenssa on hellittänyt jo siihen mennessä.
Kommentit (31)
Me ilmeisesti puhutaan kahdesta aivan eri asiasta, koska mä en missään vaiheessa verrannut eläintä lapseen. Ja miten ihmeessä kotikissa tai koira ja katulapsi ovat verrattavissa toisiinsa? Meinaatko kenties, että jos mä en ota itselleni koiraa, joku katulapsi elää jossain parempaa elämää? Elät oudossa maailmassa!
Kysymys on ylipäänsä minusta toisen kunnioittamisesta. Niin toisen ihmisen kuin eläimen, ylipäänsä kaiken elollisen ja tuntevan. Kunnioittamisella tarkoitanm sitä, ettei tee asioita, joilla aiheuttaa haittaa/kipua/kärsimystä/vahinkoa/surua/pahaamieltä jne. toiselle, ylipäänsä toiminnallaan vahingoittaa toista. Ja ihan kaikessa mittakaavassa, pienissä kuin suurissakin asioisaa oli sitten kysymys kiduttamisesta tai että antaa lapsensa kiusata toisia tai koiransa purra toista. Mielestäni sellaiset ihmiset, jotka eivät kykene kunnioittamaan eläimiä, eivät kykene täysin kunnioittamaan mitään muutakaan.
Ja en pidä ihmisistä, jotka ovat nostamneet itsensä jalustalle ja vielä sillä perusteella, että ihmisellä on järki, kun se järkikulta on suurimmalla osalla ihan hukassa.
ennen käytiin ulkohuusissa, nykyään ei voi, kun ei pääse pyllyä pesemään joka kakan jälkeen. Ennen oli luteita, kirppuja ja täitä, nykyään pienikin koirankarva on kauhistus, mutta viinapullot ja tupakan tumpit ei haittaa. Nykyään kodin pitää olla kuin sisustuslehdestä, kaikki uutta. Asuntoja remontoidaan vähintään 10 v. välein, kun halutaan uutta, maksoi mitä maksoi.
Ja jos jollain on halpahallin haalari päällä, niin voi kauhistus, Reimatecia olla pitää. Heti katsotaan kieroon, jos joku ei ole samanlainen kuin muut.
Ehkä kannattais jokaisen hankkia se oma elämä, niin ei toisten tekemiset haittaa, kun on muuta ajattelemista.
Minusta tärkein syy sille, miksi hyvin ja rakkaudella hoidettu lemmikki on lapsiperheessä tärkeä asia jo kasvatussyistä, on kaiken elämän ja luonnon kunnioittaminen, empatiakyky ja taito oppia tulkitsemaan sellaisenkin tarpeita, joka ei osaa puhua. Heikompia ei sorreta, ja hiljaisistakin huolehditaan. Minun lapseni tietävät, että jokaisella olennolla on tarpeet hyvään elämään, eikä ihminen ole ylitse muiden vain järkensä takia. Luonto ylipäänsä on kaiken perusta, koko meidän olemassaolomme, ja eläimet kappale sitä.
T:Lapsiperhe, jossa on useita eri lajisia kilpikonnia, liskoja ja käärmeitä, jokaiselle omat suuret tilansa ja hoitokin tarkempaa kuin lastenhoito tavallaan:). Pienten lasten kanssa en olisi tällaista laumaa jaksanut hoitaa, mutta akvaariosta mekin allergikot aloitimme muksujen ollessa pieniä. Nyt nämä ovat perheenjäseniä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2006 klo 17:28"]
Rakastan lastani enemmän kuin esim. koiraa. Jos pitää suojella vain toista, suojelen lastani. jne. Itsekkyys on jotakin muuta. Ainakin lähempänä sitä typeryyttä, joka esim. seuraisi jos alettaisiin nykytilanteessa ajattelemaan, että lintuninfluenssan tartuttamille kaikille linnuille on taattava arvokas elämä. Rajansa kaikella. Ja se kulkee nimenomaan tuossa. Eläin on eläin, ihminen on ihminen.
Ihminen eroaa eläimistä järjenkäytön takia. Se on sallittua kaikille.
[/quote]
Enemmin rakastaisin jotakin eläintä, kuin kakaraasi
Miten te voitte ihmiset olla tollasia. Mulla on ollu 2 koiraa (Nyt 1) eikä oo kertaakaan tehny mieli potkia ja haukkua niitä! Tänään kävin lenkillä ja näin oravan jolle mun koira haukku. Kävi sääliks toista kun joutuu kuuntelee tollasta räksyttämistä. Ja kun eläimiä tapetaan vaan siks et ihminen sais ruokaa. Kyl te hei pärjäätte paaaaaaaaaaaaljooooooooooon vähemmälläkin ruokamäärällä. Kyllä huomaa teistä suomalaisista että ruoka kyllä maistuu. Siis kun kävelen ruokakaupassa liha/kala tiskin vierestä niin meinaa siinä kyllä lentää laatta. Tahallaanko te tapatte eläimiä (No tietysti)!? Mitä pahaa ne on teille tehny!!!!!!!!!!!!!????????????? Hankkikaa elämä!!!!!!! Koulussakin yritän välttää liha/kala ruokia. (Kalaa en ollenkaan syö) Mie ainakin vastustan eläinten tappamista ja kiduttamista ja varsinkin niiden syömistä. Joooooooooo, tää kuulostaa Minä Minä Minä- puheelta mut mitä vittua siitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!Te ihmiset ootte helvetin saastasia ääliöitä! (Ps. Olen myöskin ihminen ja suomalainen) >:O
Ja niin unohin mainita että mie ainahin rakastasin lemmikkiäni enemmän kun lastani (jota mul ei oo ja ei tuu koskaan olemaan). Ja on turha selittää että: kyllä sie siitä viel sen lapsen haluut ja että kyllä se mieli siitä vielä muuttuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haistakaa te äidit ja isät paskat!!!!!!!!!!!!!! Ihminen on vaan turha eliömuoto tässä maailmassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä, tiedän että olen ihminen. Häpeän sitä hirveästi. Ja vihaan itseäni.
No nyt on kyllä hienosti nostettu ketju! Vuosi 2006, haha.
Mihinköhän joutuisivat kaikki kodittomat eläimet löytötaloista, ellei moni ottaisi suurella sydämellä niitä luokseen asuaan?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2006 klo 17:28"]
Rakastan lastani enemmän kuin esim. koiraa. Jos pitää suojella vain toista, suojelen lastani. jne. Itsekkyys on jotakin muuta. Ainakin lähempänä sitä typeryyttä, joka esim. seuraisi jos alettaisiin nykytilanteessa ajattelemaan, että lintuninfluenssan tartuttamille kaikille linnuille on taattava arvokas elämä. Rajansa kaikella. Ja se kulkee nimenomaan tuossa. Eläin on eläin, ihminen on ihminen.
[/quote]
Kuulostat juuri sellaiselta ihmiseltä, joka kykenee rakastamaan vain lastaan. Suljet kaiken muun ykopuolellesi.