Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ylipainoinen mutta terve ja hyväkuntoinen - miksi laihduttaa?

Fat but fit
09.06.2016 |

160 cm/ 72 kg. Verensokeri, kolesteroli, verenpaine ok. Kehokoistumusmittauksessa rasvaa on, mutta se on ihonalaista. Viskeraalisen rasvan määrä olematon. Lihasmassaa löytyy reilusti, lihastasapaino hyvä. Käyn salilla 3 krt/vko, jumppaan, joogaan, lenkkeilen... Olen terve ja vahva. Syön paljon hyvää, puhdasta ruokaa, välillä herkuttelen. Nautin elämästäni. En ymmärrä, miksi pelkkä hoikkuus tekisi terveeksi ja onnelliseksi. Varmasti palstamammojen mielestä olisin kaamea läski, mutta minua se ei haittaa. Löysätkää pipoa, ulkonäkönatsit! Antakaa ihmisten olla. Se, miltä näyttää, ei kerro kaikkea.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri! Jos olet tyytyväinen itseesi, ei ole mitään syytä. Ei kaikkien tarvitse olla mitää luuviuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino rasittaa niveliä ja altistaa herkemmin sairauksille.

Vierailija
5/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yllätyin, kuinka höyhenen kevyt ja tyttömäinen olo tuli kun laihduin 20 kg. Jaksoin kaikkea tuhat kertaa paremmin.

Vierailija
6/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44, luulisi, että sairaudet jo antaisivat merkkejä itsestään. Tällä palstalla ylipainoinen on automaattisesti sairas luuseri, jolla on huono itsehillintä. Ei se vaan niin mene.

Ap

Vierailija
7/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kun sä :). Mitat 161cm ja 72kg. Tosin itse olen jo 20kg pudottanut ja nyt nää viimeset kilot tuntuu olevan tosi tiukassa.

Käyn salilla 3 x viikossa ja lenkkillä 3 x viikossa.

Kaikki arvot on kunnossa. Mulla ei ole yhtään selluliittiä ja lihasta löytyy jo mukavasti.

Mitat on 99-78-94 joten vyötärönympärys on oma ongelma, siinä on vielä reilusti ylimääräistä.

Itse haluaisin siis ihan ulkonäöllisistä syistä vielä mahaa pienemmäkisi, mutta olen ajatellut nyt ottaa rennommin. Eli en anna painon nousta enkä stressaa siitä ettei se nyt putoa.

Otan sitten loppurutistuksen jossainvaiheessa.

Vierailija
8/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla isot lihakset ja leveä runko? Se että ei ole paljoa rasvaa sisäelinten välissä on kyllä hyvä. Et kai hengästykään helposti? Hyvä jos et. Sinuna seuraisin tilannetta ja jos olisi merkkejä lihomisesta lisää, laihduttaisin ja aloittaisin painonhallinnan.

Laihtuminen on helpompaa siloin, kun ylipainoa on 10 kg, kuin jos sitä olisi 30 kg. Laihtuessa terveellisellä tavalla joutuu mielestäni kuitenkin sietämään kevyttä nälkää, niin kauan, kunnes terve tasapaino on saavutettu ja keho on tottunut uuteen ravintomäärään.  Jos laihdutat, niin tee se vähentämällä ruoan määrää ja syömällä edelleen hyvin terveellisesti. Äläkä aloita painonjojoiluelämää!

t. 166 cm/74 kg, nyt 72 ja painon pudotus jatkuu

Vierailija
9/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva olisi kiva. Saattaa löytyä ylimääräistä hyllyvää.

Vierailija
10/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat ja normaalipainoiset näyttää aina paremmilta ja nuoremmilta kuin läskit. Läskeistä tulee mieleen vastenmielinen ja laiska pullansyöjä jolla ei ole itsekuria.

Vierailija
11/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa. Moni ei edes tiedä että ne kaikenmaailman superdieetit ym saattavat pistää kropan ja nivelet jopa huonompaan kuntoon. Nopeasti tehdyllä laihdutuksella pienet tukilihakset nivelten ympäriltä usein kuihtuu ja se ruokavalio on yleensä jonkun bodarin laatima kana/riisi voittoinen, ja siten ei niin kovin hyvä nivelille.

Vierailija
12/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi sanoa: jos voit hyvin ja olet terve, olet juuri sopivan painoinen.

Vierailija
13/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kun sä :). Mitat 161cm ja 72kg. Tosin itse olen jo 20kg pudottanut ja nyt nää viimeset kilot tuntuu olevan tosi tiukassa.

Kaikki arvot on kunnossa. Mulla ei ole yhtään selluliittiä ja lihasta löytyy jo mukavasti.

Mitat on 99-78-94 joten vyötärönympärys on oma ongelma, siinä on vielä reilusti ylimääräistä.

Itse haluaisin siis ihan ulkonäöllisistä syistä vielä mahaa pienemmäkisi, mutta olen ajatellut nyt ottaa rennommin. Eli en anna painon nousta enkä stressaa siitä ettei se nyt putoa.

Niin ja jaksan kyllä liikkua todella paljon paremmin kuin hoikat ystävät jotka ei liiku juuri lainkaan. Ja voimatasoni on huomattavasti heitä korkeampi. Se on jännä, että moni luulee että pelkkä hoikkuus tekee hyväkuntoiseksi.

Lääkäritkin on kuitenkin heränneet siihen, että ns.laihaläskiys on todella haitallista terveydelle.

Vierailija
14/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painanut saman verran koko aikuisikäni raskausaikoja lukuun ottamatta. Mitat 102-72-98. Äsken mittasin. Olen joskus laihduttanut, mutta ei ole minun juttuni 😀

Ap

Vierailija
15/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ylipaino pitkässä juoksussa on rasite. Helpompaa olla hoikka, kuin alkaa laihduttaa 60-vuotiaana. Riskit diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, tuki- ja liikuntaelinvaivoihin kasvavat ylipainoisella selvästi. Minusta siinä on jo kylliksi syytä laihduttaa.

Vierailija
16/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44, luulisi, että sairaudet jo antaisivat merkkejä itsestään. Tällä palstalla ylipainoinen on automaattisesti sairas luuseri, jolla on huono itsehillintä. Ei se vaan niin mene.

Ap

Ei siinä montaa vuotta mene ku oot kokoa 52. Naurattaako sitten? Elät itsepetoksessa

Vierailija
17/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jaksan kyllä liikkua todella paljon paremmin kuin hoikat ystävät jotka ei liiku juuri lainkaan. Ja voimatasoni on huomattavasti heitä korkeampi. Se on jännä, että moni luulee että pelkkä hoikkuus tekee hyväkuntoiseksi.

Lääkäritkin on kuitenkin heränneet siihen, että ns.laihaläskiys on todella haitallista terveydelle.

No turha kai sinun on verrata itseäsi laihaan liikkumattomaan ihmiseen. Vertaa vaikka saman verran liikkuvaan hoikkaan ihmiseen. Tällöin erot tulevat esille pitkässä juoksussa. Onhan se tuki- ja liikuntaelimistölle kuormittavaa kantaa 20kg säkkiä koko ajan tai olla kantamatta =) Olet sen verran nuori, että ne vaivat eivät vielä näy.

Vierailija
18/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva olisi kiva. Saattaa löytyä ylimääräistä hyllyvää.

Ja aivan varmasti löytyy. Entäs sitten?

Ap

Vierailija
19/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on tärkeintä, että nauttii omasta kehostaan ja on onnellinen. Tuntuu vaan olevan harvassa ne itsensä kanssa sujuja olevat ylipainoiset. Itsevarmuus ja tyytyväisyys varmasti hehkuu susta, niin se tasapainottaa sen isouden pois.

Mua säälittää lähinnä ne ylipainoiset, jotka on jatkuvalla laihikselle, jonka jälkeen lihovat taas kilot tuplana takas. Voivotellaan ja piikitellään. Tällöin sen painon merkitys siinä ihmisessä korostuu entisestään ja hänestä jää negatiivinen kuva. Eikä se ole kaunista.

Mutta itsevarma ja iso puolestaan jättää kauniin kuvan. 

Vierailija
20/116 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan tupakkaa ja olen terve, miksi siis lopettaa? Jos olet nyt terve, ei se tarkoita, että olet sitä myös jatkossa.