"Sulla on tuo tatuointi" työhaastattelussa
Työhaastattelussa sanoi haastattelija, että tatuointini kaulassa voi olla ongelma. Onko tällainen laillista? Voinko vaatia korvauksia?
N26
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju kertoo hyvin millaisia ennakkoluuloja ihmisillä on vielä 2010-luvulla! T. naamalävistetty asiakkaitakin palveleva virkamies
Miksi ehdointahdoin tahdotte rumentaa itsenne? On turha itkeä, kun paska tuli jo.
Rumentaa SINUN mielestä! Et sinäkään varmaan tee ulkonäköäsi sellaiseksi kuin minä haluan, jos pyydän? Makuasioita :) ja jonain päivänä voin olla vastassa kun tulet hoitamaan asioitasi.. voin sitten katsella kun savu nousee korvistasi! :D -virkamies
Ei nouse, älä huoli. Mikään ei saa minua kärventymään. Mutta sääliviä silmäyksiä voin puoleesi heittää.
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/argumentointi.html
Säälin käyttö argumentoinnin välineenä
Niin, säälittävää yrittää ylentää itsensä ja kun mitään ei osata sanoa niin sitten "säälitään" :D
Katsotko uudemman kerran, millaiseen argumentointiin tuo vastaus oli :D. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ymmärsin kyllä ja nimenomaan olen samaa mieltä kanssasi. Tuo säälijä paljasti avuttomuutensa ja koitti ylentää itsensä alentamalla toisen ja teki itsensä "säälittäväksi".
Avuttomuutensa mihin? Nyt alkoi kiinnostamaan...
Avuttomuutensa sanoa mitään millä olisi painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju kertoo hyvin millaisia ennakkoluuloja ihmisillä on vielä 2010-luvulla! T. naamalävistetty asiakkaitakin palveleva virkamies
Miksi ehdointahdoin tahdotte rumentaa itsenne? On turha itkeä, kun paska tuli jo.
Rumentaa SINUN mielestä! Et sinäkään varmaan tee ulkonäköäsi sellaiseksi kuin minä haluan, jos pyydän? Makuasioita :) ja jonain päivänä voin olla vastassa kun tulet hoitamaan asioitasi.. voin sitten katsella kun savu nousee korvistasi! :D -virkamies
Ei nouse, älä huoli. Mikään ei saa minua kärventymään. Mutta sääliviä silmäyksiä voin puoleesi heittää.
Niin, säälittävää yrittää ylentää itsensä ja kun mitään ei osata sanoa niin sitten "säälitään" :D
Katsotko uudemman kerran, millaiseen argumentointiin tuo vastaus oli :D. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ymmärsin kyllä ja nimenomaan olen samaa mieltä kanssasi. Tuo säälijä paljasti avuttomuutensa ja koitti ylentää itsensä alentamalla toisen ja teki itsensä "säälittäväksi".
Avuttomuutensa mihin? Nyt alkoi kiinnostamaan...
Avuttomuutensa sanoa mitään millä olisi painoarvoa.
Niinhän se metsä vastasi huutoon.
Oma tuttavapiiri = kaikki.. vai miten se meni :)
Yleensä jätän kommentoimassa näihin tatuointikeskusteluihin koska näistä tulee paha mieli. Tunnen useita tatuoijia. Tunnen ihmisiä joilla on tatuointeja ja tunnen ihmisiä joilla ei ole tatuointeja. Näitä ihmisiä ei yhdistä tai erota yhtään mikään. Koska olen päässyt seuraamaan tatuoijien työskentelyä lähietäisyydellä, voin kertoa että yksikään tämän keskustelun väittämä siitä kenellä on tatuointeja ja kenellä ei, ei pidä paikkaansa. Kaikenlaiset ihmiset kaikenlaisista sosiaaliluokista ottavat tatuointeja kaikenlaisista erilaisista syistä, ja kaikenlaiset ihmiset jättävät tatuoinnit ottamatta. Se on täysin ja pelkästään mielipideasia. Tatuoinnit eivät kerro ihmisen persoonasta yhtikäs mitään (kyllä tietty tatuointi voi tarkoittaa tai korostaa persoonaa, mutta itsessään tatuointi ei liity persoonaan).
Kyllä, tatuointi otsassa tai muussa näkyvässä paikassa sulkee ovia varsinkin työelämässä. Ja tästä ei tietääkseni voi mitään korvauksia hakea.
Tatskat on hirveen näkösiä ämmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts, sattuko?
Oikeasti, tuo on säälittävää. Enkä itse ole tatuoitu, ei siis aihe osunut. Turhauttaa vain surkea kommunikointi.
Sitten kannattaa sulkea se leipäläpi, pistää kone kiinni ja mennä tekemään jotakin hyödyllistä. Hus hus!
Miksi komentelet? Huonoa käytöstä ja jälleen osoitus kyvyttömyydestä kommunikoida. Koitetaan peittää se olemalla nokkela ja käskyttävä. Itse arvostan enemmän tatuoituja ihmisiä kuin sellaisia jotka käyttävät sanaa leipäläpi.. jos näin pinnallisilla seikoilla ihmisiä arvotetaan.
Mutta käytös ja muiden kohtelu painaa enemmän kuin tatuointi tai tatuoimattomuus. Fiksujen ihmisten arvoissa.
Turhauttaa vaan surkea kommunikointi.
Vierailija kirjoitti:
Tatskat on hirveen näkösiä ämmillä.
On ne kyllä äijilläkin. En tiedä ketään kenelle ne sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ennakkoluuloja on vielä todella paljon. Juuri sen takia en ikinä ottaisi tatuointia tai lävistystä näkyvään paikkaan. En tosin mihinkään muuallekaan.
Tyttäreni on kohta täysi-ikäinen ja tatuointiaika on jo varattu. Olen sanonut juurikin sen, että ei kannata ottaa sitä sellaiseen paikkaan, jota ei pysty peittämään. Koska nimenomaan ennakkoluulot. On ottamassa käsivarteen. Sekin on mielestäni riskialue, mutta en voi asialle tietty mitään.
Muistan Lontoon Piccadilly Circuksen suihkulähteellä v.1991 näkemääni 'anti-establishment'-punkkaria jolla oli otsassaan tatuoitu teksti: " F..k off" (siis ilman noita pisteitä) . Ajattelin mielessäni poikaparan kohtaloa joskus 70-vuotiaana...Silloinen nuoriso sitten vain osoittaa keskisormillaan miesparan otsaa...
EN ottaisi tekstiä mihinkään kehoni osaan . Perhosta oon joskus(pientä ja nättiä sellaista) harkinnu ehkä olkavarteen,mutta on jäänyt ottamatta sekin. Teininä piirtelin kuulakynällä feikkitatskoja käsiin joskus,mutta siihen se on jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ennakkoluuloja on vielä todella paljon. Juuri sen takia en ikinä ottaisi tatuointia tai lävistystä näkyvään paikkaan. En tosin mihinkään muuallekaan.
Tyttäreni on kohta täysi-ikäinen ja tatuointiaika on jo varattu. Olen sanonut juurikin sen, että ei kannata ottaa sitä sellaiseen paikkaan, jota ei pysty peittämään. Koska nimenomaan ennakkoluulot. On ottamassa käsivarteen. Sekin on mielestäni riskialue, mutta en voi asialle tietty mitään.
Missä tyttäresi opiskelee?
Minulla on tatuointeja näkyvillä mm kaulassa ja kämmenessä, olen lastentarhanopettaja ja ikinä ei ole työhakua haitannut. Tiedostan kyllä, että esim lentoemännäksi en pääse. Kun ottaa tatuointeja näkyville niin kannattaa miettiä miten ne vaikuttavat työnhakuun. Ymmärrän täysin, että tatuoinnit tai hyvin persoonallinen ulkonäkö estävät työskentelyn jossain paikoissa ja tästä ei mielestäni pidä loukkaantua. Tiedostan myös, että joku ei välttämättä halua palkata minua ennakkoluulojen takia mutta työtodistukseni puhuvat puolestani :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöilystä (tässä tapauksessa WT-leimojen ottamisesta) on usein seurauksia.
Käsityksesi tatuoinneista on hieman vanhanaikainen, nykyään tatuointeja on kaikissa yhteiskuntaluokissa. Ja muualla maailmassa ne ovat vielä paljon yleisempiä kuin Suomessa.
Ja muualla maailmassa ne on samalla tavalla trashin merkki kuin Suomessakin. Ja nyt ei puhuta siitä "persoonallisesta ja pienestä perhosesta piilossa" (= yhtä tyhjän kanssa, jolla kiltti ihminen haluaa olla räväkkä). Reissaan esimerkiksi Briteissä jatkuvasti työn puolesta ja tatskoja näkee vain alemmilla yhteiskuntaluokilla. Muut piilottaa ne ainakin visusti. Etelä-Euroopassa tai muslimimaissa tatuointeja ei enää juuri näe, kun ovat tosi konservatiivisia.
Ei näille analyyseille voi kun nauraa :D
t. useita tatuoituja tunteva, kaikkia yhdistää korkeakoulutus. Fiksuja tavallisia töissä käyviä nuoria ihmisiä. Sen toki myönnän, että useimmilla ne ovat peitettävissä. Harva joutuu mm. toimistotöissä pitämään sellaisia vaatteita, joissa näkyisi selän peittävä tatuointi.
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla joka ottaa tatuoinnin omaan selkäänsä jota ei itse edes näe koskaan.
Ja ainahan väitetään että tatuointi otetaan itseään varten ei muita.
Olen useasti miettinyt, että mikä paikka olisi hyvä jos tatuoinnin ottaisin ja vastaus olisi nimenomaan joko selkä tai käsivarsi, jotka voivat peittää vaatteilla tarvittaessa. Ottaisin tatuoinnin nimenomaan itseäni varten, enkä sitävarten että näyttelisin niitä kaikille, jos on päiviä että haluaisin sen/ne piilottaa muiden katseilta. Ehkä sellainen tatska, jonka vain läheisimmät näkee olis hyvä.
Tatuointi sopii ihmiselle, jos tämä on merimies, linnakundi tahi prostituoitu.
Muussa tapauksessa suosittelen varaamaan ajan laaserpoistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetas nyt pysyä ammatillisena. Ei sinua ole palkattu ketään kyykyttämään, vaan hoitamaan yhteistä ja asiakkaittesi etua.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja päättää kenet palkkaa. Ottaessasi tatuoinnin kaulaan olit varmaankin tietoinen siitä, että se saattaa sulkea joitakin ovia.
Työnantajalla ei ole oikeus syrjiä työntekijähakijoita ulkonäön ja työnantajan oman vanhoillisen asenteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts, sattuko?
Oikeasti, tuo on säälittävää. Enkä itse ole tatuoitu, ei siis aihe osunut. Turhauttaa vain surkea kommunikointi.
Sitten kannattaa sulkea se leipäläpi, pistää kone kiinni ja mennä tekemään jotakin hyödyllistä. Hus hus!
Miksi komentelet? Huonoa käytöstä ja jälleen osoitus kyvyttömyydestä kommunikoida. Koitetaan peittää se olemalla nokkela ja käskyttävä. Itse arvostan enemmän tatuoituja ihmisiä kuin sellaisia jotka käyttävät sanaa leipäläpi.. jos näin pinnallisilla seikoilla ihmisiä arvotetaan.
Mutta käytös ja muiden kohtelu painaa enemmän kuin tatuointi tai tatuoimattomuus. Fiksujen ihmisten arvoissa.
Virkamiehellähän se juuri tuossa kohtaa keitti yli :D.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä mihin niitä tatuointeja laittaa. En ikinä palkkaisi esim asiakaspalveluun tyyppiä jolla on tatuointi paikassa jota ei vaatteilla saa peitettyä. Eri asia jos työ on sellaista jossa ei olla kasvotusten asiakkaan kanssa tekemisissä. Sama homma naamalävistysten kanssa.
Olen törmännyt asiakaspalvelussa useinkin tatuoituihin henkilöihin, ei tunnu olevan esteenä nykyään. Olen sen verran konservatiivinen että jotenkin eivät ole esteettisiä ravintola-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöilystä (tässä tapauksessa WT-leimojen ottamisesta) on usein seurauksia.
Käsityksesi tatuoinneista on hieman vanhanaikainen, nykyään tatuointeja on kaikissa yhteiskuntaluokissa. Ja muualla maailmassa ne ovat vielä paljon yleisempiä kuin Suomessa.
Ei muuten ole. Ylimmissä luokissa ei tatskoja näy, ja jos niitä on, ne on visusti piilossa.
Monellako kuninkaallisella olet nähnyt tatuoinnin?
Meillä työpaikalla on tasan yhdellä sellainen tatuointi että se näkyy uimapuku päällä.
Kyse ylemmän korkeakoulututkinnon vaativasta alasta. Työntekijöitä 70 ja ikähaarukia 26v-61v.
Briteissä tuntemani henkilön piti ottaa lävistyskoru pois työpaikan vuoksi. Siellä ollaan konservatiivisempis kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi, takatukka, irokeesi, ihan mitä vaan, pitäkää.
Itse ainakin olen duunissa johon ei tatskalla pääse. Ei myöskään tennareissa, eikä ryppyisissä vaatteissa. Kukin löytää paikkansa, mutta turha vinkua jollei ehdot kelpaa.
Olet pankissa tai lakifirmassa töissä?
Hei, tämähän sopisi hyvin tuonne lukioihin tai yläkouluihin teineille luettavaksi. Sopii melkein mihin tahansa 'päähänpistoon'. Tyyliin: voit nostaa korvauskanteen sitä juuri ajokortin kouraansa saanutta sinää vastaan, et se lähti prkle kavereidensa yllyttämänä kaahaamaan olemattomilla ajotaidoillaan ja tappoi yhden ja vammautti itsensä ja pari muuta.