Sinä tupakoiva rivitaloasukas
Pahoittaisitko mielesti jos naapurisi ystävällisesti pyytäisi sinua tupakoimaan (edes kesän ajan) talon toisella puolella? Läpitalon huoneisto kyseessä. Kun nyt henkilöt polttavat terassilla ja savut kulkeutuvat makuuhuoneeseen ja olohuoneeseemme avointen ovien/ikkunoiden kautta.
Kommentit (50)
Täälläkin yksi nalkuttaja-akka, heh. Onnea vaan naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jälleen kerran...
Jos tupakointi häiritsee, silloin ei muuteta siihen rivitaloon jossa naapurit saattavat tupakoida. Tällöin etsitään savuton kerrostalo (näitä on paljon)
Muakin häiritsee kerrostaloissa naapureiden äänet ja rappukäytävässä korkokengillä kävely. Siis ihan sikana, en saa nukuttua viikonloppuisin jos joutuisin kuuntelemaan tällaista. No viimeinen asia mitä teen, on kerrostaloon muutto.
Miksi asut rivitalossa, jos tupakansavu häiritsee? Tupakointi kun on vielä ihan sallittua omalla pihalla, ellei sitä olla erikseen kielletty
Vaikka jokin asia on sallittu, eikö silti voisi ottaa naapuria huomioon? Onhan myös sallittua kulkea suojatiellä, mutta autot kannattaa silloinkin huomioida, vai mitä? Omia oikeuksia ei kannata vaalia ihan loppuun saakka, vaan järjen ja pelisilmän käyttö on sallittu.
Naapureiden huomioiminen, miksi asukkaan pitäisi mennä jonnekkin kadulle tupakoimaan, kun hänellä on terassi sitä varten? Ei välttämättä tarvitse edes kenkiä laittaa jalkaan kun sinne menee.
Samalla tavalla se tupakoimaton voisi huomioida tupakoitsijaa ja antaa toisen polttaa rauhassa ja availla niitä ikkunoita toiselta puolen taloa, tai hankkia ilmastointilaitteen.
Ja jos se tupakoitsija menee sinne kadulle polttamaan, voi hän silloin taas häiritä jotain toista. Meidän taloyhtiössä jos menee talon toiselle puolelle polttamaan, niin siellä on sitten taas lasten leikkipuisto.
Mekään emme tupakoi ja joskus tulee tupakan hajua sisälle, laitamme sitten vain ikkunan kiinni. Mikä ihme siinä on ongelmana? Jos todella kuuma, laitamme ilmastointilaitteen päälle tai avaamme jonkin toisen ikkunan. Ja eipä se tupakanhaju nyt kovin montaa minuuttia kestä, joskus annettu vain haista, hetken päästä se loppuu kuitenkin.
Entäs parveketupakoitsijat? Pitäisikö heidän joka kerta lähteä ovesta ulos pihalle tupakoimaan ihan vain naapureita ajatellen? Itse en todellakaan lähtisi mistään kolmannesta kerroksesta parin tunnin välein ulkoilemaan.
Nämä on niin hauskoja ketjuja. Aamulla ja päivällä eläkeläiset sekä muut kotona olijat nalkuttavat täällä. Illalla työläiset ilmoittavat tupakoivansa omalla pihallaan. Monesko sadas ketju tämä on samaa jauhantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jälleen kerran...
Jos tupakointi häiritsee, silloin ei muuteta siihen rivitaloon jossa naapurit saattavat tupakoida. Tällöin etsitään savuton kerrostalo (näitä on paljon)
Muakin häiritsee kerrostaloissa naapureiden äänet ja rappukäytävässä korkokengillä kävely. Siis ihan sikana, en saa nukuttua viikonloppuisin jos joutuisin kuuntelemaan tällaista. No viimeinen asia mitä teen, on kerrostaloon muutto.
Miksi asut rivitalossa, jos tupakansavu häiritsee? Tupakointi kun on vielä ihan sallittua omalla pihalla, ellei sitä olla erikseen kielletty
Vaikka jokin asia on sallittu, eikö silti voisi ottaa naapuria huomioon? Onhan myös sallittua kulkea suojatiellä, mutta autot kannattaa silloinkin huomioida, vai mitä? Omia oikeuksia ei kannata vaalia ihan loppuun saakka, vaan järjen ja pelisilmän käyttö on sallittu.
Naapureiden huomioiminen, miksi asukkaan pitäisi mennä jonnekkin kadulle tupakoimaan, kun hänellä on terassi sitä varten? Ei välttämättä tarvitse edes kenkiä laittaa jalkaan kun sinne menee.
Samalla tavalla se tupakoimaton voisi huomioida tupakoitsijaa ja antaa toisen polttaa rauhassa ja availla niitä ikkunoita toiselta puolen taloa, tai hankkia ilmastointilaitteen.
Ja jos se tupakoitsija menee sinne kadulle polttamaan, voi hän silloin taas häiritä jotain toista. Meidän taloyhtiössä jos menee talon toiselle puolelle polttamaan, niin siellä on sitten taas lasten leikkipuisto.
Mekään emme tupakoi ja joskus tulee tupakan hajua sisälle, laitamme sitten vain ikkunan kiinni. Mikä ihme siinä on ongelmana? Jos todella kuuma, laitamme ilmastointilaitteen päälle tai avaamme jonkin toisen ikkunan. Ja eipä se tupakanhaju nyt kovin montaa minuuttia kestä, joskus annettu vain haista, hetken päästä se loppuu kuitenkin.
Entäs parveketupakoitsijat? Pitäisikö heidän joka kerta lähteä ovesta ulos pihalle tupakoimaan ihan vain naapureita ajatellen? Itse en todellakaan lähtisi mistään kolmannesta kerroksesta parin tunnin välein ulkoilemaan.
Niinpä. Itse otan tupakoitsijat huomioon enkä valita savusta, jos pysyy kohtuullisen rajoissa. Teen siis oman osani. Miksi jotkut tupakoitsijat sitten hampaat irvessä pitävät kiinni oikeuksistaan ja käskevät muuttamaan omakotitaloon tai metsän keskelle, jos haju häiritsee. Miksi vain toisten pitäisi joustaa? Eikä myötämielinen asenne puolin ja toisin olisi paras?
Sinä ripuloiva tupa-asukas!
Muuta ok taloon, se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pahoittaisi, mutta edelleen polttaisin sielä missä haluan. Se on minun kotini, minulla on oikeus elää sielä niinkuin tahdon. Jos minun elämiseni häiritsee, niin naapuri voi itse muuttaa omia käytäntöjään. Tuulettakoon eri ikkunasta.
Eli naapurillasi ei ole omaa kotia, jossa olisi oikeus elää kuten tahtoo. Mikä susta tekee yli-ihmisen naapuriin verrattuna? Kusipäisyyskö?
Mikä naapurista tekee yli-ihmisen minuun verrattuna? Kummallakaan ei ole oikeutta vaatia toista muuttumaan. Se että tupakoin, ei tee minusta alempaa ihmistä :) se että naapuri ei polta, ei myöskään ole mikään meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jälleen kerran...
Jos tupakointi häiritsee, silloin ei muuteta siihen rivitaloon jossa naapurit saattavat tupakoida. Tällöin etsitään savuton kerrostalo (näitä on paljon)
Muakin häiritsee kerrostaloissa naapureiden äänet ja rappukäytävässä korkokengillä kävely. Siis ihan sikana, en saa nukuttua viikonloppuisin jos joutuisin kuuntelemaan tällaista. No viimeinen asia mitä teen, on kerrostaloon muutto.
Miksi asut rivitalossa, jos tupakansavu häiritsee? Tupakointi kun on vielä ihan sallittua omalla pihalla, ellei sitä olla erikseen kielletty
Vaikka jokin asia on sallittu, eikö silti voisi ottaa naapuria huomioon? Onhan myös sallittua kulkea suojatiellä, mutta autot kannattaa silloinkin huomioida, vai mitä? Omia oikeuksia ei kannata vaalia ihan loppuun saakka, vaan järjen ja pelisilmän käyttö on sallittu.
Naapureiden huomioiminen, miksi asukkaan pitäisi mennä jonnekkin kadulle tupakoimaan, kun hänellä on terassi sitä varten? Ei välttämättä tarvitse edes kenkiä laittaa jalkaan kun sinne menee.
Samalla tavalla se tupakoimaton voisi huomioida tupakoitsijaa ja antaa toisen polttaa rauhassa ja availla niitä ikkunoita toiselta puolen taloa, tai hankkia ilmastointilaitteen.
Ja jos se tupakoitsija menee sinne kadulle polttamaan, voi hän silloin taas häiritä jotain toista. Meidän taloyhtiössä jos menee talon toiselle puolelle polttamaan, niin siellä on sitten taas lasten leikkipuisto.
Mekään emme tupakoi ja joskus tulee tupakan hajua sisälle, laitamme sitten vain ikkunan kiinni. Mikä ihme siinä on ongelmana? Jos todella kuuma, laitamme ilmastointilaitteen päälle tai avaamme jonkin toisen ikkunan. Ja eipä se tupakanhaju nyt kovin montaa minuuttia kestä, joskus annettu vain haista, hetken päästä se loppuu kuitenkin.
Entäs parveketupakoitsijat? Pitäisikö heidän joka kerta lähteä ovesta ulos pihalle tupakoimaan ihan vain naapureita ajatellen? Itse en todellakaan lähtisi mistään kolmannesta kerroksesta parin tunnin välein ulkoilemaan.
Kyllä, parveketupakoitsijoiden pitäisi lähteä jonnekin aivan muualle polttamaan, oli kerrostalo taikka rivari. Miksi vain tupakoitsijalla on oikeus hajuttomaan sisäilmaan? Polttakoot sisällä, jos se savu on niin ihanaa. Kuka muka jaksaa rempata ikkunoita ja ovia auki/kiinni jopa vartin välein? Niitä tupakoivia naapureita kun on pahimmallaan todella monessa naapuriasunnossa, tai siinä yhdessä perheessä asuu monta eri aikaan röökaajaa. Ei kukaan jaksa päivästä toiseen pitää vahtia tuuletusikkunan tai parvekkeen oven vieressä, koska siinä vaiheessa kun se savu tulee sisällä nenään asti niin on jo liian myöhäistä.
Jos ihan varta vasten haluaa aiheuttaa ongelmia muille, niin täytyyhän silloin myös omalla kustannuksella siitä osata hankkiutua eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pahoittaisi, mutta edelleen polttaisin sielä missä haluan. Se on minun kotini, minulla on oikeus elää sielä niinkuin tahdon. Jos minun elämiseni häiritsee, niin naapuri voi itse muuttaa omia käytäntöjään. Tuulettakoon eri ikkunasta.
Eli naapurillasi ei ole omaa kotia, jossa olisi oikeus elää kuten tahtoo. Mikä susta tekee yli-ihmisen naapuriin verrattuna? Kusipäisyyskö?
Mikä naapurista tekee yli-ihmisen minuun verrattuna? Kummallakaan ei ole oikeutta vaatia toista muuttumaan. Se että tupakoin, ei tee minusta alempaa ihmistä :) se että naapuri ei polta, ei myöskään ole mikään meriitti.
Aivan varmasti naapurisi oikeus puhtaaseen sisäilmaan on suurempi oikeus kuin sinun oikeutesi saastuttaa naapurin ilmaa. Eikö?
Millaiset ilmastointilaitteet teillä on jos joudutte tuulettelemaan koko ajan? Eikös ilmanvaihtovehkeet toimi huonommin kun pitää ikkunoita auki... ja helteillä nyt mitään kannata tuulettaa, sisään kun tulee vain kuumaa ilmaa.
Sisällä kun alkaa tupakoimaan, niin äkkiäkös ivputkien kautta haju saattaa kulkeutua viereiseen asuntoon ja se vasta on kettumaista.
Itse en räppänöitä auki pidä, juuri riittävän ilmastoinnin vuoksi, ei haittaa tupakansavut.
Vaikka jokin asia on sallittu, eikö silti voisi ottaa naapuria huomioon? Onhan myös sallittua kulkea suojatiellä, mutta autot kannattaa silloinkin huomioida, vai mitä? Omia oikeuksia ei kannata vaalia ihan loppuun saakka, vaan järjen ja pelisilmän käyttö on sallittu.