Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä tupakoiva rivitaloasukas

Vierailija
08.06.2016 |

Pahoittaisitko mielesti jos naapurisi ystävällisesti pyytäisi sinua tupakoimaan (edes kesän ajan) talon toisella puolella? Läpitalon huoneisto kyseessä. Kun nyt henkilöt polttavat terassilla ja savut kulkeutuvat makuuhuoneeseen ja olohuoneeseemme avointen ovien/ikkunoiden kautta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon, ellei rivitaloasuminen miellytä. Et omista rivitaloa, etkä voi valita naapureitasi. Laki koskee kaikkia, nalkuttajiakin.

Vierailija
22/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahastuisi. Menisin muutenkin polttamaan talon päätyyn, jos päätyasuntojen asukkaat eivät niitä päätyjä olisi itselleen vallanneet. Eli en voi toisten pihoille mennä, pahoitteluni. Pyrin kuitenkin katsomaan josko naapureilla olisi akkunat kiinni, jos ei niin tsekkaan toisen puolen. Jos sielläkin räppänät auki niin.. No joskus menen parkkialueelle sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpäkääryleet saastuttavat muiden ilman, oli kesä tai talvi. Toivon itsekin, että tuo kielletään jossakin vaiheessa kokonaan. Tai sitten joku lakiasetus, että omaan asuntoon pitää rakentaa tupakkakoppi. Savustukoot tupakoijat siellä ihan itsekseen.

Ei tosiaan maksaisi juuri mitään rakentaa vaikka WC-tilaansa jonkinlaista tupakointialuetta. Aktiivihiilisuodatinkangas on naurettavan edullista (tyyliin pari euroa, vaihto muutaman kuukauden välein), joten sitä vessan ilmastointiputkeen vain. Ja jos ei itsekään tykkää kärystä vessassa, niin laittaa lisätuuletusta kohti ilmastointia. Tai vaikka askartelee katosta roikkumaan sellaisen kartionmallisen savusiepparin, jossa yläosassa tuuletin imemässä savut suodattimen läpi.

Vierailija
24/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta omakotitaloon, ellei rivitaloasuminen miellytä. Et omista rivitaloa, etkä voi valita naapureitasi. Laki koskee kaikkia, nalkuttajiakin.

omakotitalotkin nykyään niin pienillä tonteilla, että naapurin terassi voi olla muutaman metrin päässä omastasi.

Vierailija
25/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin itseasiassa tuolla tavalla tupakasta eroon. Terassilta tupakanhaju kantautui naapuriin, joka kävi asiasta kertomassa (asiallisesti). Siirryin pitämään tupakkataukoni ensin roskakatoksen/ parkkipaikan luo. Tupakkatauosta tuli siis samalla pieni ulkoilusessio ja jossain vaiheessa aloin tekemään pienen kävelylenkinkin sen yhteydessä. Jonkin ajan päästä kokeilin sitten tehdä pelkän sen kävelylenkin ilman tupakointia ja jossain vaiheessa ei enää tehnyt edes mieli tupakkaa.

Vierailija
26/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahoittaisi, mutta edelleen polttaisin sielä missä haluan. Se on minun kotini, minulla on oikeus elää sielä niinkuin tahdon. Jos minun elämiseni häiritsee, niin naapuri voi itse muuttaa omia käytäntöjään. Tuulettakoon eri ikkunasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin itseasiassa tuolla tavalla tupakasta eroon. Terassilta tupakanhaju kantautui naapuriin, joka kävi asiasta kertomassa (asiallisesti). Siirryin pitämään tupakkataukoni ensin roskakatoksen/ parkkipaikan luo. Tupakkatauosta tuli siis samalla pieni ulkoilusessio ja jossain vaiheessa aloin tekemään pienen kävelylenkinkin sen yhteydessä. Jonkin ajan päästä kokeilin sitten tehdä pelkän sen kävelylenkin ilman tupakointia ja jossain vaiheessa ei enää tehnyt edes mieli tupakkaa.

Miten hän ilmaisi asian? Pyysin nimittäin näitä jo talvella siirtymään vähän kauemmas, kun istuivat sätkällä aivan raja-aidan vieressä. Kehtaako taas pyytää? Talvella ei haitannutkaan niin kun en tuulettanut tms. Kesällä ikkunoita haluaisi helteellä pitää auki. ap

Vierailija
28/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pahoittaisi, mutta edelleen polttaisin sielä missä haluan. Se on minun kotini, minulla on oikeus elää sielä niinkuin tahdon. Jos minun elämiseni häiritsee, niin naapuri voi itse muuttaa omia käytäntöjään. Tuulettakoon eri ikkunasta.

Eli naapurillasi ei ole omaa kotia, jossa olisi oikeus elää kuten tahtoo. Mikä susta tekee yli-ihmisen naapuriin verrattuna? Kusipäisyyskö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahoittaisi mieltäni ollenkaan! Eihän naapuri siinä mitään valita vaan pyytää jos voisin tupakoida hieman kauempana. Ei ongelmaa. Tupakointi on minun henkilökohtainen riippuvuuteni ja ongelmani ei muiden niin kyllä polttaisin kesän ajan kauempana ilman, että pahottaisin mieleni. En ymmärrä osaa näistä kommenteista ollenkaan. Ihmiset ovat hyvin itsekkäitä.

Vierailija
30/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta omakotitaloon, ellei rivitaloasuminen miellytä. Et omista rivitaloa, etkä voi valita naapureitasi. Laki koskee kaikkia, nalkuttajiakin.

Kyllä kaikissa asuntomuodoissa pätee sääntö siitä, ettei naapureille saa aiheuttaa tarpeetonta häiriötä. On myös ihan peruskohteliaisuutta ottaa toisest huomioon. Itse voit muuttaa korpee kauas naapureista jos et tätä käsitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahoittaisi, ja siirtyisinkin jos se kovasti häiritsee. Mieluummin hoitaisinkin tuommoiset asiat/ongelmat keskustelemalla asiallisesti ilman naapurirauhan rikkoontumista.

Ja poltan siis itse myös, omakotitaloni pihalla tosin ;)

Vierailija
32/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän yhdiste tai yhdisteet tupakassa eniten haisee. Sähkötupakkahan ei haise laisinkaan pahalle, ja silti siinä on se nikotiini. Palava puu ei haise yhtä pahalle kuin tupakka. Eli lienee täysin mahdollista kehittää vähemmän pahalle haisevia tupakoita. Omituista, ettei tällaista tupakkafirmat ole lähteneet yrittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ollut asiallinen ja mukava naapuri jo aiemmin (tai huomaamaton), niin en pahoittaisi mieltäni ja tekisin varmasti kuten pyydetty. Tietenkin pyynnön sävy ja aiempi naapuruussuhde ovat tosi ratkaisevia. Jonkun kyrvän valituksille en tekisi mitään. Sellaista naapuria ei ole koskaan ollut, kaikki olleet oikein mukavia joten tuollainen kysymys ei tunnu nyt äkkiä ajateltuna yhtään huonolta, tosi mielelläni tekisin noin pienen asian toisen hyvinvoinnin vuoksi.

Vierailija
34/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin itseasiassa tuolla tavalla tupakasta eroon. Terassilta tupakanhaju kantautui naapuriin, joka kävi asiasta kertomassa (asiallisesti). Siirryin pitämään tupakkataukoni ensin roskakatoksen/ parkkipaikan luo. Tupakkatauosta tuli siis samalla pieni ulkoilusessio ja jossain vaiheessa aloin tekemään pienen kävelylenkinkin sen yhteydessä. Jonkin ajan päästä kokeilin sitten tehdä pelkän sen kävelylenkin ilman tupakointia ja jossain vaiheessa ei enää tehnyt edes mieli tupakkaa.

Miten hän ilmaisi asian? Pyysin nimittäin näitä jo talvella siirtymään vähän kauemmas, kun istuivat sätkällä aivan raja-aidan vieressä. Kehtaako taas pyytää? Talvella ei haitannutkaan niin kun en tuulettanut tms. Kesällä ikkunoita haluaisi helteellä pitää auki. ap

Kertoi vain asiallisesti että tupakansavu kantautuu heidän tuuletusikkunaansa ja sitä kautta sisälle. Ymmärsin kyllä jo siitä, että haju ei ole mukava yllätys joten pahoittelin ja lupauduin siirtymään kauemmas polttamaan. Kyllä mielestäni kehtaat pyytää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä haittaisi, jos naapuri asiasta sanoisi. Hän vain ei taida viettää kotonaan kovin paljon aikaa: Nurmikkokin rehottaa jo aika lailla, kun ei ole leikattu koko kesänä. Voisin ihan hyvin mennä polttamaan vaikka parkkipaikalle, jos tämä nykyinen tapani naapuria häiritsisi. Kyllä sitä sen verran voi ottaa huomioon myös kanssaeläjiä. :)

Vierailija
36/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahastuisi.

Edellisellä naapurillani oli tapana pamauttaa oma ikkunansa kiinni raivokkaasti aina kun menin tupakalle takapihalleni. Ihme etteivät lasit tai muut ikkunarakenteet särkyneet. Kun oma asenteensa oli tuollainen, ei minulla ollut minkäänlaista halua muuttaa tupakointikäyttäytymistäni.

Olisin suhtautunut tilanteeseen aivan toisin, jos tuo naapuri olisi asiallisesti tullut keskustelemaan asiasta.

Vierailija
37/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin pässi, että on muuttanut rivitaloon, eikä muka ymmärrä että aamulla heräät ja illalla et saa unta naapurikakaroiden huutaessa. Vanhoja autoja remontoidaan pihassa ja testataan käyntiä, pakokaasua tulee. Grillataan ja tupakoidaan. Talon kyylä käy valittamassa kaikille, kyylä ei ole kenenkään suosiossa. Jollain rehottaa nurmikko ja toisella haiseen kananpaska. Sellaista on rivitaloelämä!

Vierailija
38/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin pässi, että on muuttanut rivitaloon, eikä muka ymmärrä että aamulla heräät ja illalla et saa unta naapurikakaroiden huutaessa. Vanhoja autoja remontoidaan pihassa ja testataan käyntiä, pakokaasua tulee. Grillataan ja tupakoidaan. Talon kyylä käy valittamassa kaikille, kyylä ei ole kenenkään suosiossa. Jollain rehottaa nurmikko ja toisella haiseen kananpaska. Sellaista on rivitaloelämä!

Vai että sellaista on. Olen asunut useassa rivitaloasunnossa, mutta enpäs ole moiseen vielä törmännyt.

Vierailija
39/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin pässi, että on muuttanut rivitaloon, eikä muka ymmärrä että aamulla heräät ja illalla et saa unta naapurikakaroiden huutaessa. Vanhoja autoja remontoidaan pihassa ja testataan käyntiä, pakokaasua tulee. Grillataan ja tupakoidaan. Talon kyylä käy valittamassa kaikille, kyylä ei ole kenenkään suosiossa. Jollain rehottaa nurmikko ja toisella haiseen kananpaska. Sellaista on rivitaloelämä!

Tämän kai halusit kuulla: en haluaisi olla sinun naapurisi. Suvaitsen ystävällisiltä naapureilta paljonkin, mutta sinunkaltaisiltasi en paljoakaan ;)

Vierailija
40/50 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jälleen kerran...

Jos tupakointi häiritsee, silloin ei muuteta siihen rivitaloon jossa naapurit saattavat tupakoida. Tällöin etsitään savuton kerrostalo (näitä on paljon)

Muakin häiritsee kerrostaloissa naapureiden äänet ja rappukäytävässä korkokengillä kävely. Siis ihan sikana, en saa nukuttua viikonloppuisin jos joutuisin kuuntelemaan tällaista. No viimeinen asia mitä teen, on kerrostaloon muutto.

Miksi asut rivitalossa, jos tupakansavu häiritsee? Tupakointi kun on vielä ihan sallittua omalla pihalla, ellei sitä olla erikseen kielletty