Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pölynimurisuosituksia?

Vierailija
08.06.2016 |

Vanha pölynimurini hajosi ja nyt pitäisi hankkia uusi. Olen lueskellut erilaisia imuriarvosteluja ja saanut niistä pääni pyörälle.

Kannattaisiko minun hankkia pölypussiton imuri? Olen tuumaillut, perustuuko pölypussittomien imureiden (esim Dyson) tehokkuus illuusioon. Testien mukaan esimerkiksi Dysonin imuteho ei ole yhtä hyvä kuin vastaavassa hintaluokassa olevien Electroluxin imureiden. Pussittomassa imurissa näkee välittömästi työnsä tuloksen, mikä luo mielikuvan mahtavasta imutehosta.

Mitä mieltä olette? Onko kokemuksia esimerkiksi Dyson Originista tai Electroluxin imureista?

Minulla ei ole eläimiä, mutta hankalasti imuroitava karvamatto löytyy.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykännyt dysonista. Se oli jotenkin kolisevan muovinen ja heikkolaatuisen oloinen. Nyt on sellainen, jossa pölypussin tilalla on vesisäiliö ja pöly jää veteen. Huoneilma ei ole yhtään pölyisen hajuinen imuroinnin jälkeen.

Vierailija
2/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen imurisi on? Muistatko, mihin hintahaarukkaan se sijoittui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään enemmän pölypussittomista imureista. Meillä on nyt ollut Dyson noin 10 vuotta ja yhä toimii moitteetta. Turhan äänekäs toi kyllä on ja voisin kuvitella tutustuvani myös muiden merkkien hiljaisempiin(?) pölypussittomiin imureihin, kun tuosta imurista aika jättää.

Mökillä meillä on Philipsin vanha pölypussilinen imuri, johon ei ole enää saatavilla ainakaan marketeista sopivia pölypusseja. Tämän takia koen noi pölypussittomat paremmiksi. Ei tarvitse metsästää vanhaan, mutta toimivaan imuriin pöypusseja ties mistä.

Vierailija
4/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electroluxissa on loistava imuteho matolla verrattuna moniin muihin imureihin, olin aivan hämmästynyt kun vertasin omaan vanhaan imuriini. Electroluxin laatuun muuten ei voi kyllä luottaa, ainakin itselläni meni käsikahvan "kaukosäädin" rikki jo muutaman käyttökerran jälkeen. Ja jostain kumman syystä imurin rungosta ei löydy tehonsäätöä ollenkaan, onneksi automatic-asetus oli jäänyt päälle silloin kun käsikahvan elektroninen säätä hajosi, joten se riittää minulle eli imuri säätää automaattisesti tehon alustan mukaan. Dysonin laatu on varmaan korkeampi mutta imuteho matolla ei lainkaan samaa luokkaa. Electrolux imee pölyn matosta niin tehokkaasti ettei mattoja kannata viedä ulos lainkaan.

Vierailija
5/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kotisiivouksia monta vuotta ja nähnyt jos jonkinmoista imuria, ylivoimaisesti paras on Miele, maksaa sen reilu 250€ mutta on kyllä sen arvoinen. Suosittelen sitä mallia, jossa on laatikko sohvasuulakkaille ja perinteinen varsi (ei sellainen missä on nappulat, josta saa imurin päälle ja pois, ja säädyttyä tehoa, se on huono) toki jos haluat ostaa pussittoman niin ota dysonin ISOMPI, sillä pienemmällä et saa mitään siivottua, joutuu 10 välein tyhjentämään ja tyhjentäminen on todella hankalaa, joutuu kynällä ronkkimaan roskat ulos, joten lopulta puolet on taas lattialla

Vierailija
6/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Dyson nyt jotain 8 vuotta. Ostaisin samanlaisen jos se menisi rikki, mutta kun ei se näköjään mene.

+ Imuteho hyvä, ei ole muuttunut mihinkään.

+ Huoltovapaa, helppo puhdistaa.

+ Todella jämäkkärakenteinen, ei mene rikki.

- kovaääninen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkinen imurisi on? Muistatko, mihin hintahaarukkaan se sijoittui?

Kärcher sv7 on kyseessä. Siinä on samassa myös höyrypuhdistin, voi höyryttää ja imeä samaan aikaan. sain noin 500 euroon.

Vierailija
8/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vuosia vanha (miltei 10v.)  Phillips. Saa pölypusseja ja suodattimia plus imuteho on parempi kuin nyksän uudemmassa imurissa. Olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista!

Haluaisin tosiaan ostaa kerralla hyvän imurin. Mielelläni satsaan siihen eurojakin ihan kiitettävästi, kunhan vaan olisi hyvä ja kestävä peli. Te, joilla on/on ollut Dysonin imuri, oletteko ostaneet siihen kaveriksi sen turbosuulakkeen mattoja varten? Maksaa noin. 80e. Onko hintansa väärti?

Moni on valitellut Dysonin kovaa ääntä. Onko se todella niin kammottava?

Vierailija
10/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vuosia vanha (miltei 10v.)  Phillips. Saa pölypusseja ja suodattimia plus imuteho on parempi kuin nyksän uudemmassa imurissa. Olen tyytyväinen.

Joo, mutta jos ostat uuden tehokkaan Electroluxin ja vertaat imutehoa matolla tuohon vanhaan Philipsiin, niin voin kertoa että lennät selällesi hämmästyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti katsoa ne imuteholuokat esim. www.verkkokauppa.com - valikoimasta, Dysonin imuteho matolla yleensä C, Electroluxin parhaissa A, Electroluxin halvemmissakin B, joka on vielä todella hyvä imuteho matolla.

Jos ei imuroi paljon mattoja niin silloinhan tuolla ei tietenkään ole niin väliä.

Vierailija
12/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille kommenteista!

Haluaisin tosiaan ostaa kerralla hyvän imurin. Mielelläni satsaan siihen eurojakin ihan kiitettävästi, kunhan vaan olisi hyvä ja kestävä peli. Te, joilla on/on ollut Dysonin imuri, oletteko ostaneet siihen kaveriksi sen turbosuulakkeen mattoja varten? Maksaa noin. 80e. Onko hintansa väärti?

Moni on valitellut Dysonin kovaa ääntä. Onko se todella niin kammottava?

Mulla on Dyson parquet allergy -imuri ja siinä oli vakiona toi turbosuulake. Imuri on tosin ostettu yli 10 vuotta sitten, joten en tiedä kuuluuko noihin imureihin nykyään automaattisesti kuinka paljon erilaisia suulakkeita. Meillä tuli muutama eri suulake imurin mukana.

Hyvin meillä ainakin lähtee pöly ja roska karvalankamatoista ja ei ole tarve tampata niitä imuroinnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti katsoa ne imuteholuokat esim. www.verkkokauppa.com - valikoimasta, Dysonin imuteho matolla yleensä C, Electroluxin parhaissa A, Electroluxin halvemmissakin B, joka on vielä todella hyvä imuteho matolla.

Jos ei imuroi paljon mattoja niin silloinhan tuolla ei tietenkään ole niin väliä.

Just näitä olen ihmetellyt!  Varsinkin kun internetin ihmeellisessä maailmassa toiset vannovat Dysonin nimeen (paras imuri, en koskaan enää osta muuta merkkiä), vaikka Electroluxin imutehot ovat testien mukaan selkeästi paremmat.

Vierailija
14/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Electroluxin Ultracaptic pölypussiton. https://www.hobbyhall.fi/electrolux-ultracaptic-origin-ucorigin-polypus…

Ihan hajahuomiona:  Ei tarvitse välittää, jos menee isompia roskia esim. kuivuneita  kukan lehtiä. Ei mene pussi täyteen/nuukailun tarve vähenee. Meluisa tuokin laite on, vaan eipä haittaa kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti katsoa ne imuteholuokat esim. www.verkkokauppa.com - valikoimasta, Dysonin imuteho matolla yleensä C, Electroluxin parhaissa A, Electroluxin halvemmissakin B, joka on vielä todella hyvä imuteho matolla.

Jos ei imuroi paljon mattoja niin silloinhan tuolla ei tietenkään ole niin väliä.

Just näitä olen ihmetellyt!  Varsinkin kun internetin ihmeellisessä maailmassa toiset vannovat Dysonin nimeen (paras imuri, en koskaan enää osta muuta merkkiä), vaikka Electroluxin imutehot ovat testien mukaan selkeästi paremmat.

Dyson OLI markkinoille tullessaan paras mahdollinen imuri "vallankumouksellisella" teknologiallaan. Nykyään muut merkit ovat todellakin erittäin kilpailukykyisiä Dysonin kanssa.

Vierailija
16/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on mennyt luottamus Electroluxin laatuun. Ensin hajosi silitysrauta juuri takuuajan päättymisen jälkeen. Sama kävi kuivausrummun kanssa. Ei enää lisää Electroluxeja tule meille ainakaan.

Vierailija
17/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri electroluxin silencer delux-imurin. Aivan loistava! Niin hiljainen, että voi vaikka keskellä yötä imuroida, mutta imuteho on silti hyvä. Varressa nappula, jolla saa imutehoa säädeltyä ykkösestä vitoseen. Tosi kätevä. Meillä on koira ja iso pitkäkarvainen nukkamatto olkkarissa.

Vierailija
19/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pölypussittoman tyhjennyksestä, likaista puuhaa ja täytyy tehdä yllättävän usein.

Electroluxissa ärsyttäviä pikku vikoja, käynnistysnappulat temppuilee, johto ei mene kunnolla sisään. Imuteho kyllä hyvä.

Ennen oli Miele. Loistavasti pelitti eikä ollut mitään vikoja.

Vierailija
20/33 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keväällä electroluxin. Ihan joku perusmalli, alle 200 jostain tarjouksesta. Ihan ok tyytyväinen. Varmaan löytyy parempia, mutta sitten joutuu maksaan enemmän. Tehot riittää meille (2lasta+koira). Imuri siis jatkuvasti käytössä, joten siedettävä ääni ja käteen sopivuus oli tehoja tärkeämpi kriteeri hinnan ohella.... Kun lähes joka päivä imuroi...