Mitä ajatuksia herättää perheellinen varattu mies, joka etsii treffiseuraa netissä?
Olen niin rikki, että en kohta enää jaksa. Haluaisin vain näkökulmia tilanteeseeni, varsinkin jos joku on ollut samassa tilanteessa. Yhdessä on oltu 18 vuotta ja molemmilla vakityöt, meillä on iso uusi yhteinen ja velaton omakotitalo, molemmilla autot eikä muutakaan velkaa. Elämä on siis periaatteessa helppoa, koska lainoja ei tarvitse lyhentää eli on varaa tuhlata mukavaan elintasoon (lomamatkat ulkomaille, voit ostaa kaupasta mitä vain ruokaa ja vaatetta eikä tarvitse katsoa hintoja jne). Lapset ovat jo sen verran isoja kun ovat kaikki koulussa, että heidän kanssaan on melko helppoa. Itselläni on keskikokoinen palkka - ei hyvä eikä huono. Miehellä on todella hyvä palkka ja meillä on aina ollut yhteiset rahat. Se on ollut miehenkin tahto, hän sanoo aina että osta itsellesi kaikkea kivaa, ihan mitä tykkäät ja sisusta kotia sekä tilaa siivooja siivoamaan. Kuulostaa kivalta, eikö?
Neljä vuotta sitten mies tunnusti pettäneensä yhden illan jutun kanssa. En tänäkään päivänä tiedä kuka se oli, koska mies ei kerro. Tapahtui työmatkalla. Mies on rukoillut ja itkenyt että en ota avioeroa ja vannoi asian tultua ilmi polvillaan itkien että rakastaa minua ja haluaa elää ja kuolla kanssani. Uskollisuus on mulle ollut aina parisuhteen pilari enkä ole itse koskaan pettänyt. Maailmani hajosi silloin miehen petettyä, mutta jäin aika pitkälle järkisyistä avioliittoon. Kyllähän tuo meidän yllä kuvattu elämä on varsin turvattua eikä minun tarvitse olla erossa lapsista. Eikä varsinkaan antaa lapsia joka toinen viikko mahdollisten äitipuolten hoitoon ja surra silloin yksin kotona.
Asiat ovat sujuneet nyt nämä neljä vuotta periaatteessa hyvin. Mies huomioi minua enemmän kuin koskaan, on ystävällinen ja toistaa lähes päivittäin kuinka kaunis olen ja kuinka hän rakastaa minua. Ja se kuulostaa oikeasti ihan aidolta. Halusin aluksi uskoa, että mies on oikeasti tehnyt elämänsä virheen kun petti.Mutta...
Jokin aika sitten, eli noin neljä vuotta miehen pettämisestä (tai siitä jonkan tunnusti), tutkin miehen kotitietsikan. Jokin naisen vaisto kai siellä kolkutti vaikka mitään outoja juttuja meillä ei ole ollut. Tai no kyllä mieskuljettaa puhelinta nykyään lähes koko ajan mukanaan, mutta ei hän sillä kirjoittele tai soittele minun nähden.
Miehen tietokoneelta löytyi kahdelle eri ilmaiselle treffipalstalle luodut treffil-ilmoitukset. Hän ilmoittaa molemmissa profiilissaan, että ei etsi vakituista suhdetta vaan ainoastaan seksiseuraa ja satunnaista treffiseuraa kaikkeen kivaan. Romahdin täysin. Miksi? Miksi hän tekee näin?
Mies on niin vakuuttavasti viime päiviin asti vannonut rakastavansa minua ja tuonut kaikkia pieniä lahjoja ja huomioinut. Kaikki nämä huomionosoitukset tuntuvat todella aidoilta. En tiedä mitä tehdä. Minun mielestäni mies ei voi OIKEASTI rakastaa minua, jos on kyennyt pettämään fyysisesti ja nyt vielä hakee satunnaista treffiseuraa. Vai mitä mieltä te olette? En ole vielä kertonut miehelle että olen löytänyt nuo hänen treffiprofiilit.
Miksi hän ei etsi itselleen vakituista uutta vaimoa, jos olen näin huono vaimo? Emme riitele koskaan, meillä on seksiäkin 5-6 kertaa viikossa joten en tiedä mikä tässä on vikana. Seksi on meillä todella monipuolista, kohta on kaikki kaalimadon lelut testattu. Olemme mielestäni aina olleet ajatuksissamme ns. samalla aaltopituudella.
Mitä tässä nyt tekisi? Ero miehestä ja samalla ero lapsista (en halua olla erossa lapsista puolet ajasta). Tulojen tippuminen ja asuntolainan ottaminen itselle, ei mitään tukiverkkoja apuna lasten hoidossa. Vai elänko miehen kanssa sovussa ja jaan arjen joka päivä lasten kanssa sekä takaan meille lasten kanssa turvallisen elintason? Mutta hyväksyn että mies pettää jostain syystä netissä ja ties missä, mutta tulee kotiin kukkien ja rakkaudentunnustusten kanssa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi todennäköisesti valehtelee jatkuvasti ja elää ns. kaksoiselämää. Olet onnellisempi jos riuhtaiset itsesi tuollaisesta "miehestä" irti.
Ymmärrän itsekin että mies elää täysin kaksoiselämää. Mutta MIKSI?
Olen sanonut hänelle, että suostun avioeroon heti kun siltä tuntuu ja että en roiku hänessä. Annan siis hänelle vapauden mennä. Aivan kuin hänessä olisi kaksi täysin eri ihmistä. Mutta ei ähn päällisin puolin vaikuta hullulta tai mielenvikaiselta.
AP
Ällö äijä sulla, suunnittele ja nöyryytä sitä jotenkin tod. makeesti, niin ettet jää kiinni.
Ja sitten ero, et pysty tuollaisen kans elämään.
AI niin, se treffisivuston profiilisi jo tänään suunnitteille, miel. samoille sivustoille missä
"ukkokultakin" komeilee.
Kuule pitkässä parisuhteessa ihmine vaan haluaa kokeilla jotain muuta. Mies varmasti rakastaa sua syvästi. Oletteko ystäviä? Mun mielestä ystävyys on syvempää ja tärkeämpää kuin vain puoliso. Ystävyyteen liittyy myös luottaminen. Mies ei luota siihen että sinä jäisit jos kertoisi totuuden sen vuoksi salaa. Itse jäisin ja olisin kiinnostumnut miehen toisestakin elämästä.
Kuulostaa siltä (että vaikka kaikki onkin kunnossa) hän on vain kyllästynyt. Kai kaikille tulee ainakin sellainen tunne pitkässä suhteessa, mutta eri asia lähteekö pettämään.
Luin joskus, että pettäjiä yhdistää ajatus siitä, että haluavat kokea elävänsä. Kuten pari aikaisempaa vastaajaa sanoikin, niin miehesi on ehkä vain kyllästynyt vakaaseen tilanteeseenne ja haluaa jännitystä elämäänsä. Voisiko pariterapia olla avuksi?
Minulla on työkaveri, joka flirttaa ja pitää useita seksisuhteita työpaikalla yhtä aikaa eri naisten kanssa, jotka eivät tiedä toisistaan. Asia tuli ilmi, kun tutustuin työn merkeissä häneen ja rupesin saamaan rakkausviestejä, mm. rakkauslalujen sanoja, runoja ja muita hyvin kauniita kirjeitä, mutta hiukan ylisiirappisia makuuni. Olen itse varattu, joten en ollut miehestä siten kiinnostunut. Luulin kuitenkin, että mies on vilpittömästi ihastunut ja rakastunut ja suhtauduin häneen sen vuoksi ystävällisesti. En kuitenkaan yrittänyt rohkaista häntä mitenkään.
Mies ei ensin kertonut perheestään vaan antoi ymmärtää olevansa poikamies. Asia selvisi toisen työkaverin kautta sattumalta siten, että olimme molemmat läsnä. Mies kommentoi asiaa siten, että on eronnut ja hänellä ei ole vaimoa. Tämän jälkeen sain kuulla, että hän asuu vaimonsa (?) kanssa. Sen jälkeen selvisi, että miehellä on lapsia vaimonsa kanssa ja, että vaimo odottaa heille uutta lasta...
Edelleen mies vain jatkoi viestittelyään ja kysyin häneltä miten perhe suhtautuu tällaiseen viestittelyyn. Mies totesi, että vaimon kanssa ollaan kämppiksiä ja, että on vähäsen ihastunut minuun. Tämän jälkeen etsin Instagramista miehen vaimon, jonka profiili oli täynnä suutelukuvia (vaimo ja mies), rakkausillallisia, lapset ja mies, elämä on ihanaa, näin se kulta minua taas muisti -kuvia. Eli selkeästi vaimolla ei ollut (eikä taida vieläkään olla) *hajuakaan* miehen muusta elämästä.
Olin aika järkyttynyt ja hetken epäilin omaakin miestäni, että ovatko ne kaikki tällaisia huijareita. Eiväthän ne tietenkään onneksi ole!
Aloitin radiohiljaisuuden ja välttelin tyyppiä parhaani mukaan. Myöhemmin selvisi, että miehellä oli ja on koko ajan lukuisia hoitoja vaimonsa ohella. Eli ihan paatunut tapaus.
Tämä yksilö on kuitenkin hyvä puhumaan itsensä ulos mistä tahansa tilanteesta myös työasioissa. Hän on loistava valehtelija, osaa olla hyvin miellyttävä halutessaan (ja toisaalta hyvin ilkeä sille päälle sattuessaan) eikä tunne omantunnon tuskia. Ehkä miehessäsi on samanlaisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yksilö on kuitenkin hyvä puhumaan itsensä ulos mistä tahansa tilanteesta myös työasioissa. Hän on loistava valehtelija, osaa olla hyvin miellyttävä halutessaan (ja toisaalta hyvin ilkeä sille päälle sattuessaan) eikä tunne omantunnon tuskia. Ehkä miehessäsi on samanlaisia piirteitä.
Miehessäni on näitä piirteitä. Osaa esittää uhria ja ressukkaa, jos jotain epäselvää tulee ilmi. Ottaa suurena loukkauksena, jos vähänkään epäilen (jos vaikka kysyn, että olitko ylitöissä kun tulit näin myöhään niin suutahtaa sitten minulle).
On jäänyt minulle kiinni monesti siitä, että valehtelee asioista joista ei edes tarvitsisi. Siis saattaa sanoa todella itsevarmasti että ei ole ollut tänään netissä, mutta kun tutkin miehen tietokoneen sivuhistorian niin on lukenut iltalehteä ja iltasanoamia eli valehtelee asiasta, jossa ei ole mitään valehtelemista. Miksi? Ja lapset eivät käytä miehen konetta.
Mies on myös sanonut, että luulee, että epäilen häntä koko ajan jostain. En epäile, en jaksa. Olen todennut mielessäni, että se on mikä on.
On joskus sanonut minulle, että ei välitä mitä muut ihmiset ajattelevat hänestä.
Lisäksi on käskenyt minua unohtamaan hänen neljän vuoden takaisen pettämisen. Se on kuulemma mennyttä elämää, ei nykyistä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessäni on näitä piirteitä. Osaa esittää uhria ja ressukkaa, jos jotain epäselvää tulee ilmi. Ottaa suurena loukkauksena, jos vähänkään epäilen (jos vaikka kysyn, että olitko ylitöissä kun tulit näin myöhään niin suutahtaa sitten minulle).
On jäänyt minulle kiinni monesti siitä, että valehtelee asioista joista ei edes tarvitsisi. Siis saattaa sanoa todella itsevarmasti että ei ole ollut tänään netissä, mutta kun tutkin miehen tietokoneen sivuhistorian niin on lukenut iltalehteä ja iltasanoamia eli valehtelee asiasta, jossa ei ole mitään valehtelemista. Miksi? Ja lapset eivät käytä miehen konetta.
Mies on myös sanonut, että luulee, että epäilen häntä koko ajan jostain. En epäile, en jaksa. Olen todennut mielessäni, että se on mikä on.
On joskus sanonut minulle, että ei välitä mitä muut ihmiset ajattelevat hänestä.
Lisäksi on käskenyt minua unohtamaan hänen neljän vuoden takaisen pettämisen. Se on kuulemma mennyttä elämää, ei nykyistä.
AP
Kärsitkö itse tilanteesta? Jos asia kaivelee ja syö sisältä minä sinuna aloittaisin uuden elämän. Niitä on meillä vain yksi ja jos lapsetkaan eivät ole enää ihan pieniä, mikään ei estä sinua elämästä itsellesi.
On todella vaikea uskoa näistä elämäntapavalehtelijoista, mutta he eivät oikeasti tunne juuri mitään (paitsi itsesääliä) ja ovat täysin kylmiä sisältä. Olen tosi pahoillani puolestasi.
Tiedän asiasta jotain, koska oma isäni oli tuollainen hyypiö (sallittakoon ilmaus) ja lapsuuteni oli yhtä tuskaista äidin tukemista, kun isä joi, naiskenteli ympäriinsä ja valehteli koko ajan kaikesta. Hän osteli kukkia ja meille lapsille lahjoja ja vakuutteli rakastavansa ja sitten selvisi jotain kauheaa mitä oli tehnyt ja taas selitteli ja selitteli ja rypi itsesäälissä. Tilanne kesti koko lapsuuteni ajan ja paheni loppua kohti. Teini-ikäisenä katkaisin välini isääni moneksi vuodeksi ja vihasin häntä yli kaiken. Nykyään meillä on viileän etäiset, mutta kohteliaat välit (olen 40-vuotias). Olen monesti toivonut jälkikäteen, että äitini olisi ollut riittävän rohkea itsenäistyäkseen ja erotakseen isästäni. Iloinen ja ihana nainen katkeroitui eikä osaa vieläkään nauttia elämästään. Minulle hän aiheutti pysyvän kammon ja epävarmuuden miehiä kohtaan.
Toivottavasti löydät parhaan ratkaisun itsesi kannalta ja unohdat tuollaisen kaksoiselämää harrastavan miehen nopeasti. Mikään luksus ja mammona ei ole sen arvoista kunhan ei köyhyysloukkuun tipu. Parhaat asiat elämässä ovat niitä, joita ei voi rahalla ostaa. :)
Miehesi todennäköisesti valehtelee jatkuvasti ja elää ns. kaksoiselämää. Olet onnellisempi jos riuhtaiset itsesi tuollaisesta "miehestä" irti.