Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pääsykoetulosten odottajat

buubää
07.06.2016 |

no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..

onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?

Kommentit (1328)

Vierailija
1001/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi Laureaan, monimuoto. Jee siis pääsin. I am so happy! Löytyykö muita?

Vierailija
1002/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten valmistunut huutelee onnea kaikille sisään päässeille ja hurjasti tsemppiä niille, joille ei paikkaa tällä kertaa auennut. Pääsin aikoinani itse Helsingin yliopistoon varasijalta 14 oppiaineeseen, joka varmaan monilla oli hätävarana mutta jonne otettiin vain 25 opiskelijaa. Silloin ainakin sai vaihtaa pääainetta tietyin ehdoin ja sen tein siihen ykkösvaihtoehtooni. Olin sitten eka, joka siitä aloittaneesta ryhmästä sai maisterinpaperit käpälään. Kaikki on siis mahdollista, älkää luopuko vielä toivosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peruuntunut, aloituspaikat täynnä". Eli ei varasijaa tai mitään? Oon aina ajatellut että joko on hyväksytty, varasijalla tai hylätty. Fiilis on jotain omaa luokkaansa, oon sen verran monta kertaa jo hakenut ja näitä "välivuosia" pitänyt -_-

Vierailija
1004/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei -ensikertalaisena kotiäitinä psykalle! 

Vierailija
1005/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Peruuntunut, aloituspaikat täynnä". Eli ei varasijaa tai mitään? Oon aina ajatellut että joko on hyväksytty, varasijalla tai hylätty. Fiilis on jotain omaa luokkaansa, oon sen verran monta kertaa jo hakenut ja näitä "välivuosia" pitänyt -_-

Aloituspaikat täynnä = kaikki hyväksyneet ovat ottaneet paikan sitovasti vastaan ja varasijoilta ei enää voi päästä.

Vierailija
1006/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa tuosta suomenkielen taito todentamatta? olen suomalainen :/

Vierailija
1007/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki koulut ei käytä varasijoja ollenkaan esim. SeAMK eli yrittävät ottaa niin reilusti porukkaa sisään, että kurssi tulee täyteen.

Vierailija
1008/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tradenomi opiskelupaikan!!!!! Jes!!!! Ja ihan suoriltaan. Pelkäsin hylättyä kun matikkaosi oli niin vaikee mut luin kyl paljon ennakkoaineistoo! Onnee paljon kaikille jotka pääsi nyt kouluun ja tosi paljon tsemppei niille, joille ei vielä opiskelupaikkaa auennut! :)

Vierailija
1009/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko oveen Porthaniankadulla kuka päässyt yliopistoon kysyy nimimerkillä mahdottoman utelias. Nettiin tulee lääkiksen ja oikkiksen valitut mutta miten muut? 

Vierailija
1010/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä eläinlääkikseen sisäänpäässeitä julkaistu jossain? :)

Vierailija
1011/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin diplomi-insinööriksi! Aika hyvä mieli nyt :)

aika nopeesti pääsit kun heti oo t DI. Eli pääsit tekniseen yliopistoon, aaltoon vai? Onnittelut!. 

Vierailija
1012/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ilmottautumismaksusta puhutte? Ei mulla ainakaan ollu mitään :o

Vierailija
1013/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa tuosta suomenkielen taito todentamatta? olen suomalainen :/

Olisiko sinulle sattunut joku kömmähdys hakemusta täyttäessä? Ellen aivan väärin muista, niin siinä piti merkitä koulusivistyskieli tai äidinkieli (ellei peräti molemmat). Jos olet vahingossa jättänyt ne tyhjiksi tai ruksittanut jonkun "muu"-tyyppisen vaihtoehdon. Oli miten oli, kannattaa ottaa yhteyttä kyseiseen kouluun ja kysyä, mistä mahtaa olla kyse. 

Vierailija
1014/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituspaikat täynnä = kaikki hyväksyneet ovat ottaneet paikan sitovasti vastaan ja varasijoilta ei enää voi päästä.

Aaa, kiitos paljon! Ei se kyllä mieltä parantanut, harmi etten ennemmin ehtinyt käydä niin olisin nähnyt vähän millä sijalla olin...

Vierailija
1015/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin diplomi-insinööriksi! Aika hyvä mieli nyt :)

Onnea! Mikä ala? :)

T. Kolme vuotta sitten alottanut teekkari

Vierailija
1016/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston lukukausimaksu.

Vierailija
1017/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea sisäänpäässeille ja halit kaikille kanssahakijoille jotka eivät päässeet sisään. Olo on aika turta & tyhjä stressaavan kevään jälkeen, eikä odotusta palkittu.. Harmittaa, vi*uttaa, itkettää.. Kunhan nämä tunteet on käsitelty, voi alkaa keskittymään uuteen hakuun. Meitä kaikkia onnistaa vielä jokin päivä. Ei lannistuta!

Vierailija
1018/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten nuo varasijat päivittyy tonne opintopolkuun? Muuttuuko se tilanne heti jos joku peruu/pääsee ylempään paikkaan vai vasta viiveellä? <---- Kysymys kopioitu demistä, mut tietääkö joku?

Minulla tapahtui  viime vuonna varasijoilla etenemistä parhaimmillaan useita kertoja päivässä, ainakaan kovin pitkästä viiveestä ei ole kyse. 

Vierailija
1019/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston lukukausimaksu.

Oisko ihan vaan yo-kunnan (pakko)jäsenmaksu kuitenkin, n. 100e luokkaa paikasta riippuen...

Vierailija
1020/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä eläinlääkikseen sisäänpäässeitä julkaistu jossain? :)

ei ainakaan missä oli Hgin lääkikseen ja hampille päässeet unohtamatta ruotsinkielisiä. 

Ketju on lukittu.