Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pääsykoetulosten odottajat

buubää
07.06.2016 |

no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..

onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?

Kommentit (1328)

Vierailija
1021/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ilmottautumismaksusta puhutte? Ei mulla ainakaan ollu mitään :o

Ei mikään ilmoittautumismaksu, vaan ylioppilaskunnan jäsenmaksu. Täytyy maksaa vuosittain ja on erilainen eri yliopistoissa.

Vierailija
1022/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmottautuisin poissaolevaksi syyslukukaudelle kun tietäisin miten se tehdään. Ei siis ole tarkkaa ohjetta verkossa ja odotan vastausta sähköpostitse. Mutta täältä saa joku onnellinen sitten varasijan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko erillishaun tulokset? Mulla hävisi haku kokonaan opintosolmusta! Mitä helvettiä???!

Vierailija
1024/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko noi tulokset myös s-postiin?? Mulla pankkitunnukset eri paikkakunnalla missä itse nyt olen :((

Vierailija
1025/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanaan opiskelupaikan humanistiseen tiedekuntaan Jkl varasijalta 14. Joskus ne menee aika haipakkaa, etenkin maakuntayliopistoihin, kun kaikki haluaa Helsinkiin. Vielä on toivoa. :)

Vierailija
1026/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko noi tulokset myös s-postiin?? Mulla pankkitunnukset eri paikkakunnalla missä itse nyt olen :((

Tulee ne varmaan joskus, mutta ei vielä, vaikka olisi päässyt.

Vierailija
1027/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikikseen!!!! Mahtavaa!!!!

Helsinkiin? Tervetuloa tuore Pykälisti.

Vierailija
1028/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmottautuisin poissaolevaksi syyslukukaudelle kun tietäisin miten se tehdään. Ei siis ole tarkkaa ohjetta verkossa ja odotan vastausta sähköpostitse. Mutta täältä saa joku onnellinen sitten varasijan :)

Ei oteta varasijalta. Riittää, että otit paikan vastaan.

Vierailija
1029/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oteta varasijalta. Riittää, että otit paikan vastaan.

Näin juuri!

Vierailija
1030/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitteko erillishaun tulokset? Mulla hävisi haku kokonaan opintosolmusta! Mitä helvettiä???!

Sama täällä. Ei näy mitään. Sain kyllä jo paikan tietojenkäsittelytieteeseen Tampereen yliopistoon mutta odottelen kuumeisesti vielä erillishaun tuloksia Helsingistä.

Vierailija
1031/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en päässyt minäkään. Huoh. Itkettää, vituttaa, harmittaa, ahdistaa ja kaikkea muuta siltä väliltä. Sain just itkun loppumaan, kun kavereilta ja sukulaisilta ja tutuilta alko tulla "miten kävi pääsithän sisään??????"-viestejä, ja noh, nyt aloin itkemään uudelleen :D Saa nähä millon saan itteäni niskasta kiinni ja vastattua noihin, jotenkin ahdistaa ajatus vastata jokaiselle että ei, en päässyt ja lukea sitten tsemppaukset... Tässähän tarviis jonkun suruajan :D

Mutta kaikille sisäänpäässeille suuret onnittelut! Ja kohtalontovereille: vaikka nyt tuntuu hirveältä ja itkettää, niin kyllä me tästä selvitään! Tänään en aio tehdä mitään, vaan annan itselleni luvan olla surullinen ja rypeä itsesäälissä. Löhöän sängyssä koko päivän katsoen lempparisarjoja ja käyn ostamassa karkkia katseluevääksi. Huomenna koittaa sitten parempi päivä, ja voi alkaa suunnittelemaan tulevaisuutta! :)

Vierailija
1032/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ilmoittautumismaksu, vaan ylioppilaskunnan jäsenmaksu. Täytyy maksaa vuosittain ja on erilainen eri yliopistoissa.

Onkohan ammattikorkeassa vastaavaa maksua?

Vierailija
1033/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästy Tampereen yliopiston hallintotieteelliseen!

Vierailija
1034/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein muistelen poikaystävän sisäänpääsyvuotta niin joku oli ainakin Metropoliaan, se oli tosin aika paljon pienempi. Ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin en ole kyllä ainakaan huomannut että se vuosittain olisi mitään maksellut, toisin kuin minä yliopistoon. 

Vierailija
1035/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ei näy mitään. Sain kyllä jo paikan tietojenkäsittelytieteeseen Tampereen yliopistoon mutta odottelen kuumeisesti vielä erillishaun tuloksia Helsingistä.

HY:a minäkin. Kerrothan jos saat selville mistä ne tulokset saa tai mikä siellä on vikana? Helvetin perse, odottanut tätä päivää jo kuukauden ja nyt siellä on jotain häikkää. Pääseeköhän sinne läpi jos soittaa? Revin hiukset päästäni!!

Vierailija
1036/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kvg. Näin n:nnen vuoden yliopisto-opiskelijana ihmetyttää, kuinka jotkut sisällepäässeet on (tämänkin ketjun nojalla) kykenemättömiä ottamaan yksinkertaisista asioista selvää. Nämä tiedot löytyvät netistä! Opettele käyttämään googlea (tai muuta hakukonetta), tulet tarvitsemaan sitä vielä enemmän kun oikeasti opiskelet ja kaikkea tietoa ei väännetäkään enää rautalangasta auki.

Vierailija
1037/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Peruuntunut, aloituspaikat täynnä". Eli ei varasijaa tai mitään? Oon aina ajatellut että joko on hyväksytty, varasijalla tai hylätty. Fiilis on jotain omaa luokkaansa, oon sen verran monta kertaa jo hakenut ja näitä "välivuosia" pitänyt -_-

Kaikki koulut ei käytä varasijoja ollenkaan esim. SeAMK eli yrittävät ottaa niin reilusti porukkaa sisään, että kurssi tulee täyteen.

Aikoinaa Helsingin yo:n tietyn tiedekunnan kanta oli, että sinne ei ole varasijoja, koska taso halutaan pitää korkeana. Oli tiedossa, että 35:stä sisäänpäässeestä aloittaa yli 30 ja opiskeluaikana kymmenkunta keskeyttää. Näin lähes joka vuosi.

Vierailija
1038/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tilallesi oteta ketään, jos otat paikan vastaan ja ilmoittaudut poissaolevaksi.

Vierailija
1039/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tilallesi oteta ketään, jos otat paikan vastaan ja ilmoittaudut poissaolevaksi.

Otetaanhan :D

Vierailija
1040/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta yliopiston malsu sisältää myös terveydenhuoltomaksin, ja amk-opiskelijoille ei olekaan mitään vastaavaa lääkäri- ja hammaslääkärihoitoa kuten yliopistoissa ja tiedekorkeakouluissa opiskeleville (YTHS).

Amk:ssa maksetaan vain opiskelijakortti kuten yliopistoissakin. Ekan vuoden maksu on korkeampi, koska silloin maksetaan myös kortista, myöhemmin vain lukuvuositarrasta.

Ketju on lukittu.