pääsykoetulosten odottajat
no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..
onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?
Kommentit (1328)
"Et saanut opiskelupaikkaa. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnolla sekä ulkomaisella että ammatillisella tutkinnolla hakevat eivät voi tulla valituksi tästä jonosta"
En ymmärrä? Jos ei tuosta jonosta niin mistäs sitten
Vierailija kirjoitti:
Koskahan ne kirjeet tulee. Pääsin opiskelemaan ja haluan saada sen PAKSUn kirjeen. :)
Enää ei taida edes tulla sitä paksua kuorta, kun se valinnan tulos näkyy tuolla opintopolussa ja siellähän se paikkakin otetaan vastaan. Sitä kuorta minäkin odotin, mutta turhaan. Ainoa kirje, joka kotiin tuli oli 1 lappu, läsnäolotodistus.
Viime vuonna ainakin HY:llä ei saanut edes mitään fuksiopasta postiin. Sähköpostia tuli tutorilta siitä aloitustapaamisesta. Jossain sähköpostissa oli linkki jollekkin tiedekunnan sivulle, jossa oli neuvottu jostain perusjutuista.
Vierailija kirjoitti:
2. varasijalla, ko. koulutuksessa 40 aloituspaikkaa. O____O
Eikö tuon voi jo katsoa niin, että olet päässyt opiskelemaan? Luulisi, että tänä vuonna tulee niitä peruutuksia enemmän kun niitä paikkoja ei haluta ottaa vastaan, koska joutuu ensi vuonna sitten kiintiöön.
Vierailija kirjoitti:
Hmf mun viesti katos! Onko hyväksytyt siis saanu tänään myös jo sähköpostia? Täällä kitkuttelen, ku pankkitunnukset jäi tietysti kotiin..
Ei ole tullut vielä
Tietääkö joku miten nuo varasijat päivittyy tonne opintopolkuun? Muuttuuko se tilanne heti jos joku peruu/pääsee ylempään paikkaan vai vasta viiveellä? <---- Kysymys kopioitu demistä, mut tietääkö joku?
Kysymys. Jos joku on hyväksytty 1. hakutoiveeseen, näkyykö hänelle alempien hakutoiveiden varasija? (sitähän ei näy jos on hyväksytty myös alempaan??) Epäilen että ei, mutta kaipaan varmistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmf mun viesti katos! Onko hyväksytyt siis saanu tänään myös jo sähköpostia? Täällä kitkuttelen, ku pankkitunnukset jäi tietysti kotiin..
Ei ole tullut vielä
"Hyvä" juttu! :) Ei sitten vielä tartte paineilla, etteikö ois päässy sisään..
Pääsin opiskelemaan, tradenomi kirjasto-ja tieto palvelut. Vähän epäuskoinen olo vielä mutta eiköhän ajatukseen pikkuhiljaa totu.
Onko kaikissa kouluissa joku ilmoittautumismaksu niinkuin joku kirjoitti?
Jee mäkin pääsin<3 Pääaineen vaihto siis edessä, nyt siihen oikeasti omaan aineeseen. Kaks vuotta on ollut opiskelumotivaatio hukassa ja stressi pinnassa tulevaisuudesta sekä epätoivo ensikertalaiskiintiöistä. Nyt on aika onnellinen olo.
Kaikille joita ei valittu, pahoittelut ja tsempit! Vähän aikaa saa vituttaa, mutta ens vuonna kun yritätte uusiksi, on taas etulyöntiasema kokemuksen takia. Moni pyrkii kouluun tuhottoman monta kertaa, varsinkin haastavimmille aloille. Ei kannata lannistua.
Vaasan yo filosofinen tdk, sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku miten nuo varasijat päivittyy tonne opintopolkuun? Muuttuuko se tilanne heti jos joku peruu/pääsee ylempään paikkaan vai vasta viiveellä? <---- Kysymys kopioitu demistä, mut tietääkö joku?
Varmaan pienellä viiveellä. Muistan, kun viime vuonna kävin varmaan päivittäin seuraamassa varasijojeni päivittymistä, ja kyllä siinä oli alkuvaiheessa melkein joka päivä muutoksia. Mutta en usko, että ne päivittyisivät muille hakijoille sillä sekunilla, kun joku toinen peruu opiskelupaikkansa.
Varmaan tosiaan melko moni vielä peruu niitä paikkoja ensikertalaiskiintiössä pysymisen vuoksi...
minulla lukee että suomenkielentaito todentamatta. osaako joku sanoa miksi? en ole ylioppilas mutta toisen asteen tutkinnon pitäisi riittää todentamiseksi ja peruskoulukin, miksi tuolla lukee noin? tutkintotodistuksen lähetin jo aiemmin. niin ja en päässyt opiskelemaan
Pääsin diplomi-insinööriksi! Aika hyvä mieli nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. varasijalla, ko. koulutuksessa 40 aloituspaikkaa. O____O
Eikö tuon voi jo katsoa niin, että olet päässyt opiskelemaan? Luulisi, että tänä vuonna tulee niitä peruutuksia enemmän kun niitä paikkoja ei haluta ottaa vastaan, koska joutuu ensi vuonna sitten kiintiöön.
Toivon tietysti kovasti, että asia olisi näin. :) Mutta en taida vielä mennä mummoille ja naapureille tuulettamaan, että pääsin opiskelemaan, ettei sitten käy nolosti. ;)
Vierailija kirjoitti:
Jee mäkin pääsin<3 Pääaineen vaihto siis edessä, nyt siihen oikeasti omaan aineeseen. Kaks vuotta on ollut opiskelumotivaatio hukassa ja stressi pinnassa tulevaisuudesta sekä epätoivo ensikertalaiskiintiöistä. Nyt on aika onnellinen olo.
Kaikille joita ei valittu, pahoittelut ja tsempit! Vähän aikaa saa vituttaa, mutta ens vuonna kun yritätte uusiksi, on taas etulyöntiasema kokemuksen takia. Moni pyrkii kouluun tuhottoman monta kertaa, varsinkin haastavimmille aloille. Ei kannata lannistua.
Paljon onnea!
Ihanasti sanottu. Olen nyt opiskellut vuoden ainetta, joka on melko lähellä sitä ainetta, jota oikeasti haluaisinkin opiskella, mutta en päässyt nyt vielä toisellakaan hakuyrittämällä sinne sisään. Mullakin on ollut opiskelumotivaatio ihan hukassa, mutta täytyy toivoa että pääsisin myös ensi vuonna sisään! :-)
huh, sisällä utassa :) mutta tietysti nyt mietityttää, otanko paikkaa vastaan kun en ole alasta varma, koska oikealle ykkösalalleni on niin vaikeaa päästä, että se ensikertalaisuus tulisi todella tarpeeseen. voi miten ihanaksi mennyt tämä systeemi, entä jos toi uta oliskin mun juttu jos vaan kokeilisin? oon kans miettinyt, että mistä tähän maahan saadaan enää luma-aineiden opettajia, kun kukaan ei mene lääkiksen plan b:nä opiskelemaan luma-aineita, huomaa, et täähän onkin kivaa ja jää sille tielleen :'D kun pakko pysyä kiintiössä että olisi toivoa sisäänpääsystä... voi hyvää päivää tätä koulutuspolitiikkaa.
jotka ette päässeet sisälle (olen itsekin pitänyt välivuosia): tsemppiä aivan älyttömästi. välivuosi voi olla ihan mielettömän hyvä juttu, jos sen käyttää hyödykseen. :) saa vähän erilaista perspektiiviä kun loikkaa hetkeksi pois kouluputkesta.
ja ihan älyttömästi onnea kaikille valituille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea!
Ihanasti sanottu. Olen nyt opiskellut vuoden ainetta, joka on melko lähellä sitä ainetta, jota oikeasti haluaisinkin opiskella, mutta en päässyt nyt vielä toisellakaan hakuyrittämällä sinne sisään. Mullakin on ollut opiskelumotivaatio ihan hukassa, mutta täytyy toivoa että pääsisin myös ensi vuonna sisään! :-)
I feel you! Ei muuta kuin yrittämään vaan uudestaan ensi vuonna. Unelmien eteen täytyy joskus tehdä töitä. Kyllä täälläkin on rankan opiskelun ohessa vaivuttu epätoivoon kerran jos toisenkin, ja vieläkin aika puulla päähän lyöty siitä että pääsin sisään. Tekis mieli käydä tarkistamassa Opintopolussa että onko se nyt varmasti totta, mutta en halua ruuhkauttaa tuota sivua kun kerran itse sen olen saanut jo tsekata oman tulokseni.
t.1004
Mulla 3. varasija AMK:ssa kulttuurialalla, jossa aloituspaikkoja 15. Pelkään tosi paljon, ettei perumisia tule, mutta pikkiriikinen toiveikkuus kutkuttaa silti mahanpohjassa. Toivottavasti tulisi joku lopullinen vastaus nopeasti.