Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierrätyslaukkujen puhtaus

Vierailija
07.06.2016 |

Tällä palstalla on joskus ollut juttua siitä, että jotkut ostavat tai vuokraavat käytettyjä useamman tonnin 'luksus'laukkuja. Mutta miten nahkapintaisen laukun voi saada sisältä oikeasti puhtaaksi, ja mitä luksusta on tunteessa, että minä olen maksanut älyttömiä määriä merkistä, vaikka saman laukun sisällä on voinut olla jonkun vieraan ihmisen käytetty nenäliina? Yäk.

Miksei mieluummin ostaisi laukkuja, joihin on ihan oikeasti varaa, kun kymmenesosalla 'luksuslaukkujen' hinnasta saa kivoja ja laadukkaita asusteita, jotka sitten olisivat ihan oikeasti omia ja puhtaita. Vai onko se logo oikeasti niin hienoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin kiinnostaa! Kertokaa :D

Vierailija
2/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika kuvottava ajatus. Ja laukkuja vuokrataan, kun ei ole varaa omaan. Mitenköhän siistit elämäntavat sellaisilla varattomilla muutenkaan on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oululainen bloggaaja kertoi käyttävänsä mulberryään vauvan hoitolaukkuna. Muistelen että tekstissä myös kerrottiin laukun kantaneen käytettyjä vaippoja... Että siitä vaan blogikirppikselle ostoksille ja eväitä laukkuun :D Pistäkää miinuksia, jos itse möisitte oman kakkalaukkunne!

Vierailija
4/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nenäliina-asia on enemmänkin tunteeseen perustuva ällötys kuin mikään oikea uhka yhtään minkään kannalta. Eivät ne räkäbakteerit viikkotolkulla jyllää laukun kaltaisissa epäsuotuisissa oloissa, ja muutenkin ainakin itse tarkistan kyllä ostokseni sitä tarkemmin mitä kalliimmasta second hand -tuotteesta on kysymys, en minä mitään hajusta päätellen paskalaukkuja osta.

Se nyt vaan on ekologisempaa, eettisempää ja taloudellisempaa ostaa käytettynä laadukas laukku kuin halvalla monta huonoa.

Vierailija
5/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 'luksus' on yhtä tunteeseen perustuva juttu kuin se nenäliinakin. Ja minun luksukseni ei sisällä toisten räkää.

Lisäksi se parin-kolmensadan laukku ei ole halpa eikä huono, ja sitäkin voi itse käyttää vuosia. Korjauttaa ekologisesti suutarilla jne. Ja tuntuu, että noille luksuslaukkujenkaan ystäville ei riitä se yksi ekologinen laukku.

Vierailija
6/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se 'luksus' on yhtä tunteeseen perustuva juttu kuin se nenäliinakin. Ja minun luksukseni ei sisällä toisten räkää.

Lisäksi se parin-kolmensadan laukku ei ole halpa eikä huono, ja sitäkin voi itse käyttää vuosia. Korjauttaa ekologisesti suutarilla jne. Ja tuntuu, että noille luksuslaukkujenkaan ystäville ei riitä se yksi ekologinen laukku.

Ja siis olin ap.

Vierailija
7/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nenäliina-asia on enemmänkin tunteeseen perustuva ällötys kuin mikään oikea uhka yhtään minkään kannalta. Eivät ne räkäbakteerit viikkotolkulla jyllää laukun kaltaisissa epäsuotuisissa oloissa, ja muutenkin ainakin itse tarkistan kyllä ostokseni sitä tarkemmin mitä kalliimmasta second hand -tuotteesta on kysymys, en minä mitään hajusta päätellen paskalaukkuja osta.

Se nyt vaan on ekologisempaa, eettisempää ja taloudellisempaa ostaa käytettynä laadukas laukku kuin halvalla monta huonoa.

On ekologista ja eettistä ostaa käytetty vuittoni. :D

Vierailija
8/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Vuottonitkin hajoilee. Käsittääkseni laatu on huonontunut heillä. Samoin monella muullakin luxusmerkillä. Vintageversiot puolestaan senkus porskuttavat. Mutta kai noilla Vuittoneilla on elinikäinen takuu, mutta silti risois käydä korjauttamassa jotain katkennutta nahkanarua tonnin/tonnien laukuista.

Aitonahkaisia laukkuja saa halvemmallakin. Pitää vaan tarkistaa saumat ja tikkaukset. Niistä näkee äkkiä, onko laukku pitkäikäinen vai halvalla kokoon väsätty.

Vierailija
9/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laukkua haluaa suojata sinne laitettavilta tavaroilta, niin siihen tarkoitukseen on laukun sisään laitettavia organisoivia pussukoita useilla taskuilla varustettuina. Onhan se vähän hölmöä pitää "laukkua" laukun sisällä, mutta kätevä ainakin niille, jotka tykkäävät vaihdella veskaa.

Vierailija
10/10 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laukkua haluaa suojata sinne laitettavilta tavaroilta, niin siihen tarkoitukseen on laukun sisään laitettavia organisoivia pussukoita useilla taskuilla varustettuina. Onhan se vähän hölmöä pitää "laukkua" laukun sisällä, mutta kätevä ainakin niille, jotka tykkäävät vaihdella veskaa.

Itse tosiaan pystyy omaa laukkuaan suojaamaan ja pitämään puhtaampana. Mutta mistä tiedät, onko kierrätyslaukun tai vuokraluukun edelliset käyttäjät nähneet tämän vaivan?