Kasvissyönti jyrää!
Jo tätä odoteltiinkin, että eurooppalainen trendi alkaisi näkyä Suomessakin:
http://yle.fi/uutiset/vegaanisesta_ruuasta_tuli_kauppojen_myyntihitti_p…
Kommentit (22)
Erityisen kivaa trendissä on se, että ei tarvitse olla valantehnyt kasvissyöjä syödäkseen joskus kasvisaterian. Voi syödä tänään lihaa, huomenna vegeä ja ylihuomenna kalaa.
Valitettavasti tälle tulee käymään samoin kuin muillekin ruokatrendeille, vaikka osa jääkin jatkamaan vegaanisuutta/vegetarismia. Ainakin saadaan nauttia hyvästä saatavuudesta ja uusista tuotteista muutama vuosi.
Miten joku voi alapeukuttaa tätä? :DD
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi alapeukuttaa tätä? :DD
Noku yhyy ku kasvissyöjät tuputtaa nyyyh.
Tai sitten joku katkera "tuottaja" alapeukuttelee kun raadot ei menekään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tälle tulee käymään samoin kuin muillekin ruokatrendeille, vaikka osa jääkin jatkamaan vegaanisuutta/vegetarismia. Ainakin saadaan nauttia hyvästä saatavuudesta ja uusista tuotteista muutama vuosi.
Monet ruokatrendit tulevat kyllä ihan jäädäkseen, sekä hyvät että vähemmän hyvät. Ei kai kukaan usko, että jonakin päivänä pizza, hampurilainen, sushi jne. jotenkin vain unohtuvat ja kansa palaa lihasopan ääreen? Uskon lujasti, että kasvissyönnistä tulee nyt pienen vähemmistön jutusta hiukan isomman vähemmistön juttu.
Kunhan muistatte etteivät ne lemmikit, kissat ja koirat voi olla vegaaneja. Muuten hienoa:D
Ihan se ja sama. Minä tykkään lihasta ja niin kauan kuin sisäfilettä myydään kauppahallissa, niin syön sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ruokatrendit tulevat kyllä ihan jäädäkseen, sekä hyvät että vähemmän hyvät. Ei kai kukaan usko, että jonakin päivänä pizza, hampurilainen, sushi jne. jotenkin vain unohtuvat ja kansa palaa lihasopan ääreen? Uskon lujasti, että kasvissyönnistä tulee nyt pienen vähemmistön jutusta hiukan isomman vähemmistön juttu.
En verrannut niinkään ruokalajeihin (vaikka kyllähän niitäkin tulee ja menee muodista), vaan esim. karppauksen tyylisiin ilmiöihin. Usko kyllä, että kasvissyönnistä ja jopa vegaanisuudesta voi tulla muutamaksi vuodeksi yhtä suosittua, kuin hiilareiden välttelystä, mutta moni ryhtyy tuohon muodin mukana ilman perehtymistä aiheeseen tai esim. ilman erityisempiä motivoivia eettisia aatteita. Moni kokee yhä kasvissyönnin rajoittavaksi ja vaikeaksi ja siihen nuo aiemmatkin ilmiöt ovat kompastuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En verrannut niinkään ruokalajeihin (vaikka kyllähän niitäkin tulee ja menee muodista), vaan esim. karppauksen tyylisiin ilmiöihin. Usko kyllä, että kasvissyönnistä ja jopa vegaanisuudesta voi tulla muutamaksi vuodeksi yhtä suosittua, kuin hiilareiden välttelystä, mutta moni ryhtyy tuohon muodin mukana ilman perehtymistä aiheeseen tai esim. ilman erityisempiä motivoivia eettisia aatteita. Moni kokee yhä kasvissyönnin rajoittavaksi ja vaikeaksi ja siihen nuo aiemmatkin ilmiöt ovat kompastuneet.
Itse asiassa kasvissyönnistä ei odoteta mitään muutaman vuoden "trendiä" vaan sen odotetaan pikku hiljaa kasvavan ja yleistyvän. Tämä suunta onkin oikea, sillä eläintuotteiden kulutuksen on jossain vaiheessa pakko laskea reippaasti.
Samalla tapaa menee ohi kuin karppaus. Aikoinaan oli raakaruoka (idut) villitys, kesti pari vuotta ja hävisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tapaa menee ohi kuin karppaus. Aikoinaan oli raakaruoka (idut) villitys, kesti pari vuotta ja hävisi pois.
raakaruoka on kylläkin nyt IN. Esim. raakakakun on melkoinen hitti just nyt. Nii ja idätyskin on pinnalla.
Milloinhan Schaibauksesta tulee trendi ?
Itse taas luulen että kasvisruoka aletaan nähdä normaalina vaihtoehtona liharuuan rinnalla. Suomessa on omituinen jakauma kasvisruuan ja liharuuan välillä, sekasyöjä ei olevinaan voi syödä papuja tms. koska ne nähdään kasvissyöjien ruokana.
Oikeasti se olen minä joka ruletan. Trendipellet ja ismeilijät puhallan nurin. Paukuissa kyllä leijutaan muiden yläpuolella kuten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Ei karppaus ole mihinkään hävinnyt.
Pelkkä kasvissyönti riuduttaa ja romuttaa ihmisen terveyden. Lihaa tarvitaan, ei päivittäisessä ruoakavaliossa, mutta silloin tällöin kuitenkin. Olen henk.koht. itse tämän kokenut vaikka söi "oikein" kasvisruokavaliolla. Lihaa ei mikään korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas luulen että kasvisruoka aletaan nähdä normaalina vaihtoehtona liharuuan rinnalla. Suomessa on omituinen jakauma kasvisruuan ja liharuuan välillä, sekasyöjä ei olevinaan voi syödä papuja tms. koska ne nähdään kasvissyöjien ruokana.
Tuo olisi hyvä ja realistinen skenaario, mutta arvelen, että tässä mennään taas ääripäihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei karppaus ole mihinkään hävinnyt.
Ei tietenkään ole hävinnyt, ja aina osa jääkin ruokavaliolle, mutta onhan karppaus vähentynyt reilusti niistä ajoista, kun "kaikki" karppasivat. Kasvissyöjäksi yleensä lähdetään eettisistä syistä ja aiemmissa trendeissä taas on ollut ajatuksena painon pudotus. En tiedä markkinoiko joku taho sitten kasvissyöntiä laihdusdiettinä, houkutteleeko se sipsikaljavegaanisuus uusia tulijoita vai jaksetaanko nykyisin laittaa aatteet mukavuuden edelle?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. En edes kaipaa erillisiä kasvisravintoloita, sillä emme me veget kai ole niin ihmeellisiä, että meidän pitäisi eristäytyä tai meidät pitäisi eristää? Intialaisissa ja nepalilaisissa ravintoloissa on Suomessakin hyvä meininki, kun samankin seurueen pöytään tilataan kaikkea mahdollista.
Jossain artikkelissa sanottiinkin, että kasviproteiinien myynti oli lisääntynyt 25%! Loistavaa : ) Hyvin tehty Suomi.