Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti painostaa varaamaan enemmän aikoja kuin olisi varaa

Vierailija
05.06.2016 |

Olen puhunut terapiassa siitä, miten vaikeaa mun on sanoa ei ja kieltäytyä, jos pelkään tuottavani toiselle sillä pettymyksen. Tuntuu, että terapeutti hyväksikäyttää mun heikkoutta painostamalla. Oon käynyt 2 x vko ja puhunut, että pitäisi vähentää 1 x vkoon rahatilanteen takia (josta olen myös puhunut), mutta joka kerta terapeutti tyrmää ajatuksen ja vakuuttaa mut siitä, että mun tilanteessa ehdottomasti tarvitsee tavata useammin ja puhuu muutenkin mustan valkoiseksi. Alkanut tuntua siltä, että multa vaan yritetään kupata rahaa. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiasta siis kyse. On ollut apua paljonkin, viime ajat tuntunut junnaavan paikoillaan. -ap

Psykodynaaminen terapia? Siinä on tosi tärkeää tavata tarpeeksi usein.

Ja se on huuhaata.

Vierailija
22/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt toinen Kelan tukema terapiavuosi alkanut, ja tuntuu siltä, että vuosi olisi riittänyt. Selvisin kriisistäni, ja nyt tuntuu, että maksan itseni kipeäksi siitä, että käyn lätisemässä siellä kuulumisiani. -ap

No asiahan vaikuttaa selvältä. Katkaiset terapian. Kyllä sillä terapeutilla on selvästi oma lehmä ojassa. Joko suoraan sanotaan Tai sittenvain lakkaat käymästä ja ilmoitat asiasta viestitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiasta siis kyse. On ollut apua paljonkin, viime ajat tuntunut junnaavan paikoillaan. -ap

Psykodynaaminen terapia? Siinä on tosi tärkeää tavata tarpeeksi usein.

Ja se on huuhaata.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
24/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutit joutuvat tällä hetkellä myymään eioota kyselijöille, koska on liian paljon tulijoita. Siis kaikki tuntemani psykoterapeutit (monta, olen itse psykologi) kertovat, että viikottain joutuu sanomaan usealle kyselijälle, ettei mahdu enempää. Rahasta siis tuskin on kyse. Otapa asia reippaasti puheeksi terapeutin kanssa ja sovi uudet säännöt. Eihän siitäkään mitään tule, että tekosyin välttelet aikoja.

Vierailija
25/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla samankaltaisia tai muuten huonoja kokemuksia terapeuteista?

Omalla kohdallani terapeuttini sortui samaan, kuin kiusaajani.

Vierailija
26/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terapeuttia. Tuo on asiatonta.

Vierailija
27/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten suuntaus mikä tahansa, terapeutit ovat ammatinharjoittajia eivät jumalia.  Terapian alkaessa terapeutti haluaa siis varmistaa, että hänen oma toimeentulonsa on turvattuna. Asiakkaalle voidaan sitten väittää ihan mitä tahansa lätinää siitä, että terapiassa on käytävä 2-3- kertaa viikossa, jotta siitä olisi hyötyä. Usein myös terapiasta on lähes mahdonta olla pois - vaikka itse olisi sairaanakin ja peruste on ihan sama kuin käyntitiheydessä - terapeutin toimeentulo.  Terapeutti voi perustella asiaa jopa siten, että muutoin hänen rakas toimeentulo on häilyvän asiakkaan armoilla, joten se pitää jotenkin pakonomaisesti varmistaa, koska asiakkaaseen "ei ole luottamista". Onko tässä siis oikeastaan mitään väliä siltä, mikä on terapoitavan terveys tai tilanne? Ei. Kelahan tosi pääosin kaiken maksaa, mutta omavastuuosuus jää asikkaan maksettavaksi. Ja jos asiakas esim. sairaspoissaolon takia on poissa, kela ei korvaa terapeutille mitään, vaan asiakas maksaa terapeutille koko hinnan "tyhjäkäynnistä". 

Vierailija
28/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vähän oudolta.. Ite oon käyny 2,5v psykoterapiassa ja terapeutti on aina kysynyt mikä mulle olisi parasta. Alkuun kävin 2x vko, mutta sittemmin rahatilanteen ja elämäntilanteen muututtua 1x vko. Ja terapeutti on aina ollu ok asian kanssa ja ymmärtänyt, että ei opiskelijalla ole varaa maksaa 300€/kk terapiaan (toi olis jos kävisin 2kk viikossa). Sano terapeutille tiukasti että en nyt pysty käydä useammin ja jos ei kuuntele nii vaihtoon!

Vierailija
29/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä vähän oudolta.. Ite oon käyny 2,5v psykoterapiassa ja terapeutti on aina kysynyt mikä mulle olisi parasta. Alkuun kävin 2x vko, mutta sittemmin rahatilanteen ja elämäntilanteen muututtua 1x vko. Ja terapeutti on aina ollu ok asian kanssa ja ymmärtänyt, että ei opiskelijalla ole varaa maksaa 300€/kk terapiaan (toi olis jos kävisin 2kk viikossa). Sano terapeutille tiukasti että en nyt pysty käydä useammin ja jos ei kuuntele nii vaihtoon!

Ohi huomasin että olikin jo aika vanha ketju ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi