Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei työtodistuksia entisistä työpaikoista, miten selviän työhaastattelusta?

Vierailija
05.06.2016 |

Aikaisempi työkokemukseni on silppuista ja pitkän ajan takaa, mutta minulla on yksi todistus (tosi kehuva!) vapaaehtoistyönä järjestetystä tapahtumasta sekä kokemusta järjestötoiminnasta (ei todistuksia, mutta nimi löytyy järjestöjen nettisivuilta todisteeksi). Onko näillä spekseillä mitään mahiksia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä kysytty työtodistuksia.

Vierailija
2/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on lain mukaan oikeus saada työtodistus 10 vuoden jälkeen työsuhteen päättymisestä. Eli hae ne,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole joutunut esittämään työtodistuksia missään. Voi tietysti olla että jossain muulla alalla niitä kysellään.

Vierailija
4/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole ollut palkkatöissä vuosikausiin?

Vierailija
5/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole ollut palkkatöissä vuosikausiin?

Opiskelen, enkä ole löytänyt ohelle töitä isosta opiskelijakaupungista, koska en puhu ruotsia.

Voisihan niitä vanhoja tulevaisuutta ajatellen pyytää, huomista haastattelua varten ei vaan auta. :/

Vierailija
6/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta vaikuttaa. Me eletään aikaa jolloin työhakemuksia voi tulla kansainvälisesti mistä vaan joten se, että jollain ei ole työtodistuksia on epäilyttävää. Mä en ottais haastatteluun sellaista ollenkaan ja jos haastattelussa selviäisi, että papereita ei ole niin kokisin, että mun aikaa on haaskattu. Ei työnantajan tehtävä ole etsiä sun nimeä mistään nettisivuilta, herranjestassentään. =)

Vierailija
7/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistuksia tarvitaan yleisesti vasta sitten, kun aletaan laskea palvelulisiä. Työnhakuvaiheessa henkilökohtaiset suosittelijat ovat tärkeämpiä kuin todistus jokaisesta yksittäisestä muutaman päivän työpätkästä.

Vierailija
8/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyselty, mutta tee lista suosittelijoista valmiiksi entisistä paikoista

Vierailija
9/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on lain mukaan oikeus saada työtodistus 10 vuoden jälkeen työsuhteen päättymisestä. Eli hae ne,

Ei muuten välttämättä onnistu. Ihmisiä on kuollut, firmoja lopettanut. Mulla ainakin puuttuu työtodistuksia joita en tuu koskaan saamaankaan, eikä haittaa.

Vierailija
10/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän alalla ovat nämä, joilta ei todistuksia kysellä? Esim. kaikki isommat firmat ja vuokratyön välittäjät ovat noiden kanssa tarkkoja. 

Vierailija
11/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten välttämättä onnistu. Ihmisiä on kuollut, firmoja lopettanut. Mulla ainakin puuttuu työtodistuksia joita en tuu koskaan saamaankaan, eikä haittaa.

Oletko maininnut nämä paikat cv:ssä työtä hakiessa? Kuinka haastattelija suhtautuu puuttuviin todistuksiin? 

Vierailija
12/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirmat ainakin kysyy työtodistuksia. Multa otti niistä kopiotkin! Lisäksi omalla alallani (työt haetaan kuntarekryn kautta 90-prosenttisesti) usein käsketään liittää liitteiksi oleelliset työtodistukset. Että oman kokemuksen mukaan niitä on kyllä kyselty... toki jollain muulla alalla ehkä ei niin paljoa?

Vierailija
13/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelija löytyy onneksi.

Mulla kans käynyt niin, että parista paikasta ei koskaan kuulunut lupauksista huolimatta todistusta, ja ovat sittemmin pistäneet pillit pussiin muutenkin.

ap

Vierailija
14/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän alalla ovat nämä, joilta ei todistuksia kysellä? Esim. kaikki isommat firmat ja vuokratyön välittäjät ovat noiden kanssa tarkkoja. 

Esim it-alalla ei ole kysytty.

Vierailija
15/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se on jännä että ne puuttuvat todistukset ovat aina työsuhteista joista todistajia ei enää ole jäljellä... 

Vierailija
16/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu kyllä siltä, että suoraan vois jättää menemättä koko haastatteluun, kun en muutenkaan opinto- ja työhistoriani puolesta oo mikään superkandidaatti, ja varmasti löytyy parempia hakijoita.

En vaan tajua että miten ylipäätään ketkään muut kuin superihmiset saa töitä muutenkaan.

ap

Vierailija
17/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko maininnut nämä paikat cv:ssä työtä hakiessa? Kuinka haastattelija suhtautuu puuttuviin todistuksiin? 

Vaihtelevasti. Mutta en itsekään ihan mihin tahansa menisi, jos vaikuttaa kovin vihamieliseltä ja ankealta, niin ehkä sitä etsii jotain muuta. Ap, tee vapaamuotoinen cv, missä korostat niitä haetun työn kannalta olennaisia taitoja ja kokemuksia.

Vierailija
18/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se on jännä että ne puuttuvat todistukset ovat aina työsuhteista joista todistajia ei enää ole jäljellä... 

Mitä tarkoitat?

Vierailija
19/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menet sovittuun haastatteluun, mutta jos KAIKISTA(!) työsuhteista puuttuu tarvittavat todistukset ja aikaa niiden hankkimiseen olisi ollut vuosikausia niin kyllähän toi jostain kertoo.

Vierailija
20/51 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

No mitäpä luulet. Jos oikea cv huutaa ongelmia ja pitkäaikaistyöttömyyttä, niin jollekulle voi siitä syntyä kiusaus tehtailla historia toisenlaiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi