Lähestymiskielto vaan hankaloittaa mun omaa elämää :(
Siis mun ex-poikaystävälle määrättiin lähestymiskielto. Mulle kerrottiin viellä käräjissä että kaikki yhteydenotot pitää ilmoittaa hätäkeskuksen kautta.
Nyt tämä exä ei o ottanut lähestymiskieltoa tosissaan ja on viikon sisällä 3 kertaa ollut oven takana+ soittanut joka pvä ainakin se 50 kertaa.. ( oon blokannut ni joutuu soittamaan ilman numeroa)
Oon joka kertaa soittanut hätäkeskukseen ja joka kertaa kuulut sieltä että kun sinulla ei ole "hätää" ni miksi soitat tänne? Tee rikosilmoitus netissä tai arkipvänä poliisilaitoksessa. Tänääkin jätkä oli puukon kanssa oven takana, ni poliisin tulo kesti 45 min!!! ja sitten ne vaan sanoi et ku ei o enää hätää ku exä on lähtenyt pois, ei ne sitä lähe ettimään.
Oon ihan rikki, poikki ja väsynyt tähän. Tuntuu et toi lähestymiskielto vaan hankaloittaa mun omaa elämää, saan kokoajan olla varullaan. En sais puhuu hänen kans mutta sitä se kokoajan halua. Uhkailee, ahistaa, vainoa, syylistää mua siitä lähestymiskiellosta ja lupasi kostaa...
Tuntuu että helpompi vaan olis peruu koko juttu ja kattoo mitä elämä tuo tullessaa..:(
Kommentit (49)
Käyttäjä2033 kirjoitti:
Kirjoittaja 19 on oikeassa, säästä AP kaikki viestit - mutta älä vastaa puhelimeen/jatka keskustelua, edes tai missään tapauksessa nauhoitustarkoituksessa.
Ellet selvästi ja yksiselitteisesti kiellä kaikkea yhteydenpitoa, ja aktiivisesti itse kieltäydy selväsanaisesti jatkamasta sitä, pelaat häirikön pussiin - mikään käräjäoikeus ei osallistu parisuhdepeliin. Jota siis kaikenlainen yhteydenpito oikeuden näkökulmasta on.
Eli jyrkkä EI kaikelle puheelle ja kontaktille. Neiti Etsivä-leikeille ei ole nyt tilaa: et todellakaan nauhoita mitään ovisilmäjuttuja tms. Sinun tulee vaikuttaa järkevältä ja täyspäiseltä, vaikka pelkäisitkin, hysteria ei sovi tähän. Itket ja romahdat vähäksi aikaa sitten kun olet turvassa!
Char
hei char, kiitos viestistä ja kannustukseata. minulle on myönnetty kans laajennettu lähestymiskielto koska exä yritti kerran jo tappaa mut puukolla :( kotoa en pysty muuttamaan pois ainakaan heti kun on omistus asunto. juristia mulla ei ole mutta apua / neuvoa oon saanut RIKU:sta
yö meni rauhallisesti vaikka yön aika a oli soittanut reilu 50 kertaa ( enkä liiottelee) nyt pakkasin lapset ja otettiin äkkilähtö viikoks ulkomaille kaverini luo ( onneks on kesälomaa viel tää viikko) ahistus ja pelko on kovaa
Ei kuulosta muuten tosiaan poliisin menettelykään oikealta. Onko kyse henkilökuntapulasta? Jos sen paikkakunnan partioijat suostuteltaisiin Poliisit-sarjaan ja sattuisit soittamaan nauhoituksen aikana, niin olisi tavallaan kiintoisaa nähdä, miten toiminta poikkeaisi tavanomaisesta...
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapaus kuvaa valitettavan hyvin suomalaisen yhteiskunnan täydellisen kyvyttömyyden tarjota turvaa kansalaisilleen. :(
Kiitos Demlan, rikollisia on vain ymmärrettävä ja annettava heidän toimia miten haluavat, sillä heillähän on saattanut olla vaikea lapsuus ja heidän mieltään ei saa pahoittaa.
ap jatkaa: eniten pelottaa ku eilinen oli esimerkki siitä että poliisista ei ole apua, tuntuu et sil lähestymiskiellol ei o mitään merkitystä.. en pystynyt yöllä nukkumaan ja kokoajan olin varullaan.. mukava olisi keskustella jonkun kans joka ymmärtäis.. tuntuu et on ihan yksin tän asian kans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ase turvaksesi.
Ei Suomessa ole sallittua hankkia minkäänlaisia tehokkaita välineita omaksi turvakseen, ei edes silloin kun joku uhkaileva hullu ravaa puukon kanssa oven takana. Kehoitetaan vain luottamaan poliisin apuun, joka saattaa ehtiä tosiaan jopa tuossa ap:n mainitsemassa 45 minuutissa paikalle.
Kyllä sen mutkan tai jonkin torrakon saa hommata turvakseen, siitä ei tietenkään pidä kenellekään mitään mainita. Ja sillä saa itseään puolustaa, vaikka laki sanookin, että itseään ei saa puolustaa. Ei siitä pidä välittää, eiväthän nuo vainoajatkaan välitä kielloista. Ei tuon tyylin ihmiset usko kuin todella rajuja keinoja.
eilisen jälkeen mietin myös sitäkin mikä on oikea tapa, soitanko jatkossakin heti kun ytittää ottaa yhteyttää 112 vai teenkö vaan rikosilmoituksen jossain kohtaan enkä ilmoita puheluista/ käynneistä mihinkään?
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska mies rikkoo lähestymiskieltoa, teet rikosilmoituksen vainoamisesta. Vainoaminen tuli rikoslakiin joitain vuosia sitten juuri näitä tapauksia varten. Ennakkotapausten perusteella näyttäisi, että vainoojien saamat tuomiot ovat olleet ihan kunnollisia.
Ovatko saaneet sakkoja, yhdyskuntapalvelua vai peräti ehdollista vankeutta?
Jos tuttavan tuttavamies rupeaisi päivystämään hänen kotinsa lähettyvillä, poliisi tuskin puuttuisi siihenkään, koska mitään ei ole tapahtunut. Että se hyvä puoli.
Mutta harkitse tosiaan salaiseen osoitteeseen muuttamista (ja sitä ennen voi yöpyä kavereilla, jos tilanne uhkaava), ja luulisi, että pääset turvakotiinkin, jossa sinua voidaan opastaa eteenpäin. Ovisilmäkameran ja nauhurin hankkiminen ei ole hullu idea. Nauhoituksissa on yleensä ottaen jotain hermostuttavan vakuuttavaa.
jotenkin tuntuu niin kamalalle miten oma elämä on ihan sekaisin ja pilalla yhden ihmisen takia, mun pitäis luopuu koko mun elämästä että saisin rauhassa elää.. onneks päästään viiks parhaan kaverin luo, vaikka äkkiä tää reissu tulikin. Toivon että viikossa tämä tilanne rauhoittuu ja saatais palata kotiin ilman pelkoa.
Ite en haluais käyttää mitään voimakeinoa, haluaisin vaan elämäni takas. Tuntuu pahalta ku toinen ei ymmärrä et ite hankaloittaa tätä kaikkea. syyttää mua siitä ku hylkään hänet-- sairaan ihmisen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2033 kirjoitti:
Kirjoittaja 19 on oikeassa, säästä AP kaikki viestit - mutta älä vastaa puhelimeen/jatka keskustelua, edes tai missään tapauksessa nauhoitustarkoituksessa.
Ellet selvästi ja yksiselitteisesti kiellä kaikkea yhteydenpitoa, ja aktiivisesti itse kieltäydy selväsanaisesti jatkamasta sitä, pelaat häirikön pussiin - mikään käräjäoikeus ei osallistu parisuhdepeliin. Jota siis kaikenlainen yhteydenpito oikeuden näkökulmasta on.
Eli jyrkkä EI kaikelle puheelle ja kontaktille. Neiti Etsivä-leikeille ei ole nyt tilaa: et todellakaan nauhoita mitään ovisilmäjuttuja tms. Sinun tulee vaikuttaa järkevältä ja täyspäiseltä, vaikka pelkäisitkin, hysteria ei sovi tähän. Itket ja romahdat vähäksi aikaa sitten kun olet turvassa!
Char
hei char, kiitos viestistä ja kannustukseata. minulle on myönnetty kans laajennettu lähestymiskielto koska exä yritti kerran jo tappaa mut puukolla :( kotoa en pysty muuttamaan pois ainakaan heti kun on omistus asunto. juristia mulla ei ole mutta apua / neuvoa oon saanut RIKU:sta
yö meni rauhallisesti vaikka yön aika a oli soittanut reilu 50 kertaa ( enkä liiottelee) nyt pakkasin lapset ja otettiin äkkilähtö viikoks ulkomaille kaverini luo ( onneks on kesälomaa viel tää viikko) ahistus ja pelko on kovaa
Voi sinä, voisinpa auttaa!
Uskon, että olet tosi vaikeassa tilanteessa, ja varmasti on soitellut jne.
Voitko sieltä reissun päältä soittaa yleiseen oikeusaputoimistoon? Kerro kaupunki, ja laitan puhelinnumeron. Kyllä tämä selviää, ja onneksi olet nyt turvassa!
Keskity siihen, että olet saanut lapsesi ja itsesi turvaan, järjestellään yhdessä jatkoa!
Yleinen oikeusapuneuvonta tarkoittaa, että sinut otetaan pienellä hinnalla asiakkaaksi - voit sitten itse valita, jatkatko heidän juristin kanssa, vai palkkaatko toisen. Valtio maksaa. Minä pidin sen alkuperäisen juristin. Hän kyllä kysyi, haluaisinko esim. naisen, oli tosi hienotunteinen.
Prosessin aikana hän siirtyi yksityiselle - jatkoimme yhdessä, hinta oli vain se omavastuu. Sain tosi hyvää apua täällä Tampereella!
Kyllä tämä selviää, älä pelkää tai stressaa!
Char
Vierailija kirjoitti:
ap jatkaa: eniten pelottaa ku eilinen oli esimerkki siitä että poliisista ei ole apua, tuntuu et sil lähestymiskiellol ei o mitään merkitystä.. en pystynyt yöllä nukkumaan ja kokoajan olin varullaan.. mukava olisi keskustella jonkun kans joka ymmärtäis.. tuntuu et on ihan yksin tän asian kans
Haluaisitko meilailla?
Tiedän että pelkäät, ja olet varuillasi - tässä s-posti-osoite
Jos haluat kirjoitella, vastaan ja autan niin paljon kuin voin!
Olen ollut aika lailla samassa tilanteessa, puhutaan, tuen ja yritän neuvoa, jos osaan!
Char
Millä tavoin lähestymiskielto hankaloittaa elämääsi, eiköhän se ole se hankala ex.
Vierailija kirjoitti:
eilisen jälkeen mietin myös sitäkin mikä on oikea tapa, soitanko jatkossakin heti kun ytittää ottaa yhteyttää 112 vai teenkö vaan rikosilmoituksen jossain kohtaan enkä ilmoita puheluista/ käynneistä mihinkään?
ap
Teet rikosilmoituksen jokaisesta yhteydenotosta, eli käyt siellä poliisilaitoksella (en tiedä, voiko netissä tehdä).
Mitä useampi rikosilmoitus, sitä varmemmin poliisi hakee sen häirikön kuultavaksi, ja saa rangaistuksen.
Plus voit hakea sitä vainoamis-juttua - siinä en osaa vielä neuvoa, mutta rikosilmoitukset tarvitaan siihenkin.
Muista: yksi ilmoitus on yksi rikos!
Älä silti vastaa puhelimeen, oman mielenrauhasi takia.
Char
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies rikkoo lähestymiskieltoa, teet rikosilmoituksen vainoamisesta. Vainoaminen tuli rikoslakiin joitain vuosia sitten juuri näitä tapauksia varten. Ennakkotapausten perusteella näyttäisi, että vainoojien saamat tuomiot ovat olleet ihan kunnollisia.
Ovatko saaneet sakkoja, yhdyskuntapalvelua vai peräti ehdollista vankeutta?
Vähintään sakkoja.
Char
Minä en ymmärrä, miksi lääkärit eivät voi lätkäistä näille sekopäisille ja pakkomielteisille vainoojille suoraan M1- eli pakkohoitolähetettä? Eikö ole selvää, että kyseiset kahelit ovat vaaraksi itselleen tai muille ja välittömästi psykiatrisen avun ja hoidon tarpeessa?
Vierailija kirjoitti:
jotenkin tuntuu niin kamalalle miten oma elämä on ihan sekaisin ja pilalla yhden ihmisen takia, mun pitäis luopuu koko mun elämästä että saisin rauhassa elää.. onneks päästään viiks parhaan kaverin luo, vaikka äkkiä tää reissu tulikin. Toivon että viikossa tämä tilanne rauhoittuu ja saatais palata kotiin ilman pelkoa.
Ite en haluais käyttää mitään voimakeinoa, haluaisin vaan elämäni takas. Tuntuu pahalta ku toinen ei ymmärrä et ite hankaloittaa tätä kaikkea. syyttää mua siitä ku hylkään hänet-- sairaan ihmisen.ap
Ymmärrän tunteesi, ap!
Nyt vain leuka pystyyn! Hyvä, että pääsit ihanan kaverin luo - viikossa tämä ei ratkea, eli jatketaan selvittelyä.
Jos ex olisi valmis jättämään sinut rauhaan, hän olisi tehnyt sen jo. Eli nyt vain katsellaan tilanne, hommataan sulle hyvä juristi, ja toimitaan!
Kyllä tämä tästä! Muista se mun s-posti!
Syö jotain, yritä rentoutua, monta halausta! :)
Char
Laitan sulle heti viestiä ku ollaan taas kotona. Tääl reissussa on oikeastaan ihanaa ku tietää et on turvassa. Oon pitänyt puhelimen pois päältä kokonaan niin ei o tullut häiriköinti puheluita.
Tämmönen elämä olis ihana, kiitos tsempeistä. Nyt nautitaan viel vikasta lomaviikosta auringossa, ensi viikolla on paluu arkeen ni katotaan mitä elämä tuo tullessaan
-ap-
Huomenta, hyvä kuulla, että on parempi olo!
Hienoa, että sait tilanteen katkaistua, ja saat taas kokea, mitä ns. normaalielämä on! Nauti lomasta, palaillaan!
Kivaa tätä päivää! :)
Char
Char :D
Laitoin sulle viestiä :D eilen tultiin takas kotiin :D Viikko meni ihan liian nopeasti :D
Ap
Harmi, että Suomessa vain harvalla on varaa palkata yksityisetsivää tai turvamiestä. Olispa vaikka vapaaehtoisia katupartiomiehiä näihin hommiin...